Тема: Знайомство з розділом. Леся Храплива-Щур « Дивна мандрівка».
Мета: розвивати навички виразного читання, читання в особах; виробляти вміння вступати в дискусію з проблемних питань твору; розвивати навички учнів узагальнювати, систематизувати та робити висновки поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; визначити повчальний характер казки
Формування предметних компетентностей: вдосконалювати навички читання творів, вчити працювати з книжкою, знаходити в ній відповіді на запитання; Навчати учнів точно і правильно висловлювати свою думку, спонукати до міркувань, порівнянь, доведення.
Формування ключових компетентностей: вміння вчитися; громадянської; загальнокультурної; соціальної.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, ТЗН, презентація.
Хід уроку
Не урок, а справжнє свято,
Бо полинем у світи.
Мандруватимем завзято,
Юний друже, я і ти.
У поході будь уважним,
Добре думай, не спіши!
Знай, що вчитись завжди важко,
Легше буде у житті!
Мовна розминка
2. Бесіда.
- Які письменники називаються сучасними?
- Чи обов’язково письменники сучасники дуже молоді?
- Про що пишуть письменники сучасники?
Читає вчитель:
3. Біографічні відомості. ( Розповідає вчитель, на слайді зображено портрет)
Ле́ся Храпли́ва (27 травня 1927, Львів) — українська письменниця, пластова діячка і педагог на еміграції: співробітниця дитячих та жіночих журналів у США й Канаді, у роках 1953—70 редактор пластового журналу «Готуйсь». Член Об'єднання українських письменників «Слово».
Народилася Леся Храплива у Львові, де відвідувала початкову школу й гімназію. 1944 року вісімнадцятирічною дівчиною разом із батьками емігрувала на Захід, проживає досі у Канаді.
Перша збірка поетеси, яка вийшла друком на батьківській землі, — «Далеким і близьким». Леся Храплива завжди була і залишається українською письменницею, що підтверджують рядки, в яких вона з ніжністю і безмірною любов'ю пише про рідну землю: озера та ріки Західної України, чудові Карпати, вкриті зеленим мохом лісів та полян; про ледь чутну гру вітерця з ніжно-блакитними хвильками води і його розмову з неспокійними листочками. Чарівність і багатство української природи часто виступає контрастом до злиденного людського існування: вони ще більше відтінюють недолю трудящих. Патріотизм Лесі Храпливої має класовий характер — та проявляється в любові і відданості трудівникам, борцям за незалежність України.
4. Робота над віршем
Отже сьогодні ми познайомимося з твором Лесі Храпливої «Дивна мандрівка»
1) вправа передбачення
- Розгляньте малюнки біля віршика.
2) Виразне читання вчителем
3) Словникова робота (слова на слайді)
Ескімос – представник народу, що живе в Гренландії, північно-східній частині Азії.
Характерник – чаклун, чарівник.
5. Фізкультхвилинка (руханк- відео на слайді)
6. Читання ланцюжком.
7. Проблемне питання. Робота в парах.
8. Вибіркове читання.(вчитель читає початок речення, учні знаходять в тексті та читають до кінця речення)
9. Ромашка Блума (учень обертає ромашку, вчитель ставить питання відносно тексту, учень відповідає)
10. Читання найкращими учнями (1-3 учня)
Ст.126-127, підготувати виразне читання.