Літ. Чит. (російська) Тема: Знайомство з розділом. Леся Храплива-Щур « Дивна мандрівка».

Про матеріал
Тема: Знайомство з розділом. Леся Храплива-Щур « Дивна мандрівка». Мета: розвивати навички виразного читання, читання в особах; виробляти вміння вступати в дискусію з проблемних питань твору; розвивати навички учнів узагальнювати, систематизувати та робити висновки поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; визначити повчальний характер казки Формування предметних компетентностей: вдосконалювати навички читання творів, вчити працювати з книжкою, знаходити в ній відповіді на запитання; Навчати учнів точно і правильно висловлювати свою думку, спонукати до міркувань, порівнянь, доведення. Формування ключових компетентностей: вміння вчитися; громадянської; загальнокультурної; соціальної. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: підручник, ТЗН, презентація.
Перегляд файлу

Тема: Знайомство з розділом. Леся Храплива-Щур « Дивна мандрівка».

Мета: розвивати навички виразного читання, читання в особах; виробляти вміння вступати в дискусію з проблемних питань твору; розвивати навички учнів узагальнювати, систематизувати та робити висновки поглиблювати уявлення про етику людських стосунків; визначити повчальний характер казки

Формування предметних компетентностей: вдосконалювати навички читання творів, вчити працювати з книжкою, знаходити в ній відповіді на запитання; Навчати учнів точно і правильно висловлювати свою думку, спонукати до міркувань, порівнянь, доведення.

Формування ключових компетентностей: вміння вчитися; громадянської; загальнокультурної;  соціальної.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, ТЗН, презентація.

Хід уроку

  1. Організація класу. (на слайді, читаємо разом)

Не урок, а справжнє свято,

Бо полинем у світи.

Мандруватимем завзято,

 Юний друже, я і ти.

У поході будь уважним,

 Добре думай, не спіши!

Знай, що вчитись завжди важко,

Легше буде у житті!

  1. Актуалізація опорних знань. (слайд 3)

Мовна розминка

  • Вставте правильну букву (ж або ш) та поясніть свій вибір.
  • Я піду гуляти те…
  • Нащо ти свій зошит мне…?
  • Скільки у дворі калю…
  • Сірників, малий, не ру…
  • Влітку ми підем на пля…
  • Хлопці, м’ячик цей не ва…
  • Пригадайте що ми вивчали на минулому уроці. (діти відповідають що ми закінчили вивчати розділ)
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
  • Отже сьогодні ми почнемо вивчати новий розділ.
  • Хто вже знайшов і може прочитати назву наступного розділу? (учні відповідають піднявши руку)
  • Як ви гадаєте, про що буде йтися в цьому розділі? Про що можуть бути ці твори?
  • Отже у сьогодні на уроці ми почнемо знайомитися з творами сучасних письменників та відкриємо таємницю сучасної дитячої літератури.
  1. Сприймання нового матеріалу.
  1. Робота за підручником (учні читають у парах)

2. Бесіда.

- Які письменники називаються сучасними?

- Чи обов’язково письменники сучасники дуже молоді?

 - Про що пишуть письменники сучасники?

Читає вчитель:

 

  • Чи є серед прочинаних письменників ті, які вам вже відомі?
  • Де ви стикалися з їх іменами? Які твори читали?

3. Біографічні відомості.  ( Розповідає вчитель, на слайді зображено портрет)

Ле́ся Храпли́ва (27 травня 1927, Львів) — українська письменниця, пластова діячка і педагог на еміграції: співробітниця дитячих та жіночих журналів у США й Канаді, у роках 1953—70 редактор пластового журналу «Готуйсь». Член Об'єднання українських письменників «Слово».

Народилася Леся Храплива у Львові, де відвідувала початкову школу й гімназію. 1944 року вісімнадцятирічною дівчиною разом із батьками емігрувала на Захід, проживає досі у Канаді.

Перша збірка поетеси, яка вийшла друком на батьківській землі, «Далеким і близьким». Леся Храплива завжди була і залишається українською письменницею, що підтверджують рядки, в яких вона з ніжністю і безмірною любов'ю пише про рідну землю: озера та ріки Західної України, чудові Карпати, вкриті зеленим мохом лісів та полян; про ледь чутну гру вітерця з ніжно-блакитними хвильками води і його розмову з неспокійними листочками. Чарівність і багатство української природи часто виступає контрастом до злиденного людського існування: вони ще більше відтінюють недолю трудящих. Патріотизм Лесі Храпливої має класовий характер — та проявляється в любові і відданості трудівникам, борцям за незалежність України.

4. Робота над віршем

Отже сьогодні ми познайомимося з твором Лесі Храпливої «Дивна мандрівка»

1) вправа передбачення

-  Розгляньте малюнки біля віршика.

  • Як ви гадаєте хто і куди буде мандрувати?
  • Зараз ми перевіримо ваші передбачення .

2) Виразне читання вчителем

  • Чи справдилися ваші передбачення?
  • Про яку мандрівку йшлося в вірші?
  • Що незвичайного ви там почули?
  •  Чим закінчується ця мандрівка?

3) Словникова робота (слова на слайді)

  • Чи зустрілися вам у тексті незрозумілі слова?

Ескімос – представник народу, що живе в Гренландії, північно-східній частині Азії.

 Характерник – чаклун, чарівник.

 

 5. Фізкультхвилинка (руханк- відео на слайді)

6. Читання ланцюжком.

7. Проблемне питання. Робота в парах.

  • Як ви гадаєте, що хотіла сказати цим віршем авторка?

 

8. Вибіркове читання.(вчитель читає початок речення, учні знаходять в тексті та читають до кінця речення)

9. Ромашка Блума (учень обертає ромашку,  вчитель ставить питання відносно тексту, учень відповідає)

  • Уточнювальне. Я можу помилитися, але…
  • Творче. Яку пораду можна дати…
  • Практичне. Поцікався вдома…
  • Oцінювальне. Якою ви уявляєте…
  • Пояснювальне.
  • Доведіть, що…
  • Просте. Про кого? Про що?

10. Читання найкращими учнями (1-3 учня)

  1. Підсумок уроку.
  • З чим ми сьогодні ознайомилися?
  • Твір якого автора читали?
  • Що ви уявляли під час читання «Дивної мандрівки»?
  1. Домашнє завдання.

Ст.126-127,  підготувати виразне читання.

 

docx
Додано
29 квітня 2021
Переглядів
830
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку