Літературна гра «Чудова сімка».
6 клас
Мета: розвиток мислення та зв'язного мовлення школярів, уваги та кмітливості, інтересу до світової літератури, виховувати якості уважного читача.
Ведуча: Цифри, як і імена мають своє значення. Так, наприклад, цифра 9 – це символ життя, а цифра 8 означає подвійне життя, 7 – єдина цифра, яка не є ні добутком, ні часткою від ділення (від 1 до 10). Щоб стати мудрим, древні вважали, що треба опанувати сім вільних мистецтв: граматику, діалектику, риторику, арифметику, геометрію, астрономію, музику.
Вся наша гра буде пов'язана з цифрою 7. В грі приймають участь дві команди учнів 6-х класів. Умови гри – команди по черзі дають відповідь на запитання, тільки тоді, як команда не може відповісти, то можуть відповісти суперники. За кожну правильну відповідь 1 бал.
А зараз представлення команд:
назва команди, девіз.
І тур «Сім біографій – сім письменників».
Ведуча: За уривками з біографії назвати прізвище письменника.
-
«Брати збирали й ретельно записували народні казки своєї батьківщини – Німеччини.» (Брати Грімм).
-
«Він автор багатьох книжок, які вважають перлинами російської літератури. Літературна обдарованість виявилася рано. Коли йому було тринадцять, він уже друкував власні вірші. За роки навчання в Царськосельському ліцеї ним було створено близько 130 поезій». (О.С. Пушкін).
-
«Він народився в Індії, де й провів перші шість років свого життя. За свої творчі досягнення письменник був відзначений найвищою нагородою – Нобелівською премією». (Р. Кіплінг).
-
«Країна, що знаходиться на півночі Європи, пощастило стати батьківщиною Великого Казкаря. Його дивовижні казки, якими зачитуються діти з усього світу, уславили його батьківщину – Данію». (Г. Х. Андерсен).
-
«Він народився й виріс у столиці Ірландії Дублін. Ще за шкільних років він виявив блискучі здібності до мов, захопився давньогрецькою культурою. Став відомим ще до того, як почав друкувати свої книжки». (О. Уайльд).
-
«Змушений самотужки заробляти на життя. Чотири роки він прослужив лоцманом на пароплаві. Його псевдонім у перекладі означає «Мірка – два»». (Марк Твен).
-
«Змалечку майбутній письменник захоплювався малюванням, музикою, віршуванням. До останнього дня життя письменника було пов'язане з авіацією». (Антуан де Сент – Екзюпері).
ІІ тур «7 ключових слів до твору».
Ведуча: Завдання. Назвати 7 ключових слів до твору.
-
«Руслан і Людмила» -
-
«Різдвяна пісня в прозі» -
-
«Ніч перед Різдвом» -
-
«Острів скарбів» -
-
«Маленький принц» -
-
«Усмішка» -
-
«Хлопчик – зірка» -
ІІІ тур «Сім письменників – сім країн світу».
Ведуча: Назвати країну, де народився письменник.
-
Дж. Р. Кіплінг – Індія.
-
Антон Чехов – Росія.
-
Г.К. Андерсен – Данія.
-
Г.Гейне – Німеччина.
-
Льюїс Керролл – Англія.
-
М. Гоголь – Україна.
-
Д. Лондон – Америка.
ІV тур «Сім запитань».
Ведуча: Дайте правильну відповідь.
-
Найголовніший бог давніх греків? (Зевс).
-
Місце перебування давньогрецьких богів? (Олімп).
-
Як звали титана, що тримав на плечі небо? (Атлант).
-
Герої, що здійснили далеку подорож і привезли золоте руно? (Аргонавти).
-
Хто з давньогрецьких героїв украв вогонь і подарував його людям? (Прометей).
-
Герой, що здійснив 12 подвигів? (Геракл).
-
Кого вважають засновником жанру байки? (Езоп).
V тур «Ти – мені, я-тобі».
Ведуча: Необхідно продовжити почате прислів’я.
І команда
1. Хліб наснажує тіло, книга….(розум)
2. Книга – міст… ( у світ знань)
3. Книгу читай,…(розуму набирай)
4. Книгу прочитав - …(на крилах політав)
5. Книга добру навчить,…( від дурного відверне)
6. Ціна людини - ….(її справи)
7. Той не людина, хто ….(добра не робив)
ІІ команда
-
Книгу читати - …( усе знати)
-
Ученому – світ, а ….(невченому - пітьма)
-
Книга – твій друг …( без неї як без рук)
-
Книга - …(джерело знань)
-
Книги корисні…(коли читати)
-
Найкраще, що є людини, - ….(це вірний друг)
-
Життя без мети – людина….(без голови)
Підведення підсумків, нагородження команд.