Вашій увазі пропонується фрагмент уроку узагальнення знань із зарубіжної літератури у 5 класі з теми «Казки» за творчістю Олександра Пушкіна, братів Грімм, Шарля Перро, Ганса Крістіана Андерсена та народних казок у формі літературної гри "Знавець казок".
Конкурс знавців казок
(зарубіжна література, 5 клас)
Усі ми колись були маленькими, і тому дуже любимо казки. Тоді під ласкаву мамину казку ми засинали, а з роками самі навчилися читати й поринули в цей дивовижний, захоплюючий світ.
Казка виникла дуже давно. Це один з найстаріших жанрів фольклору. Ще з давніх-давен казка відображала віру й сподівання людей на краще життя, на щастя. Саме тому добро в ній завжди перемагало зло, розумні, чесні, працелюбні герої були сильнішими за ледарів та брехунів. Тож сьогодні я пропоную знову поринути у цей дивовижний, фантастичний світ.
Вашій увазі пропонується фрагмент уроку узагальнення знань із зарубіжної літератури у 5 класі з теми «Казки» за творчістю Олександра Пушкіна, братів Грімм, Шарля Перро, Ганса Крістіана Андерсена та народних казок. Сьогоднішній урок ми проведемо у формі літературної гри, яка має назву «Конкурс знавців казок».
(Презентація.
Слайд 1)
Наш перший конкурс має назву «Ілюстрації до казок».
Ваше завдання: потрібно відгадати назву казки та її автора.
(Слайд 2)
Що це за казка та хто її автор?
(Слайд 3)
Відповідь: Г. К. Андерсен «Нова сукня короля»
Що це за казка та хто її автор?
(Слайд 4)
Відповідь: народна казка «За щучим велінням».
Що це за казка та хто її автор?
(Слайд 5)
Відповідь: Брати Грімм «Бременські музиканти».
Що це за казка та хто її автор?
(Слайд 6)
Відповідь: Г. К. Андерсен «Снігова королева».
Що це за казка та хто її автор?
(Слайд 7)
Відповідь: Брати Грімм «Білосніжка»
Що це за казка та хто її автор?
(Слайд 8)
Відповідь: народна казка «Пурпурова квітка»
Що це за казка та хто її автор?
(Слайд 9)
Відповідь: Шарль Перро «Попелюшка»
Що це за казка та хто її автор?
(Слайд 10)
Відповідь: О. Пушкін «Казка про рибалку та рибку»
Другий конкурс має назву: «Чарівна скринька»
(слайд 11)
Завдання конкурсу: У мене в руках чарівна скринька, де містяться запитання про магічні предмети, якими користувалися головні герої у скрутних ситуаціях. Тож учасникам слід відгадати про який саме предмет йдеться та зазначити назву казки й її автора.
(Слайд 12)
Кожен з учасників підходить до скриньки й самостійно обирає собі запитання.
Відповіді:
1. Чарівний предмет, що отримала героїня казки у подарунок від братів-місяців біля новорічного вогнища.
(каблучка, Самуїл Маршак «Дванадцять місяців»)
2. Чарівний предмет, за допомогою якого героїня казки змусила Герду забути про троянди та Кая.
(гребінець, Андерсен «Снігова Королева»)
3. Чарівний предмет, отриманий у придане вродливій, але злій королівні, з яким вона була нерозлучна та привітна.
(чарівне дзеркало, О. Пушкін «Казка про мертву царівну та сім богатирів»)
4. Предмет, за допомогою якого королева перевіряла, чи справжня принцеса.
(горошина, Андерсен «Принцеса на горошині»)
5. Чарівний предмет, на кінці якого знаходиться смерть казкового злодія.
(голка, народні казки)
Ми плідно попрацювали з вами і щоб трішки відпочити пропоную невеличку спортивну хвилинку, щоб наш організм поповнився додатковою фізичною енергією.
(Проведення фізкультхвилинки)
Ми берізки і кленці.
В нас маленькі стовбурці.(Встати)
Ми в стрункі стаєм рядки.
Виправляєм гілочки. (Руки поставили перед собою)
Ледь зіп’ялись з корінців,
Дістаємо промінців.(Руки підняти вгору)
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь. (Стискають кулачки)
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці. (Нахили тулуба)
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед-назад. (Вправи для шиї)
Завершити наш урок мені б хотілося словами відомого російського письменника О. Пушкіна:
«Что за прелесть эти сказки, каждая есть поема!»
(Слайд 13, 14)
Наш урок завершується, але на цьому з казками ми не прощаємось, адже казка живе в кожному із нас!
1