Літературний захід 5 клас

Про матеріал

Позакласний захід:Літературна вікторина для 5 класу

«У казках на гостинах»

Мета : розвивати пам"ять ,кмітливість,вміння передавати свої думки в розмові вчитися поважати добро і правду,боротися зі злом та кривдою,виховувати любов до книг ,бережне ставлення до них.

Обладнання: виставка казок
Перегляд файлу

Позакласний захід:Літературна вікторина для 5 класу

«У казках на гостинах»

Мета : розвивати память ,кмітливість,вміння передавати свої думки в розмові вчитися поважати добро і правду,боротися зі злом та кривдою,виховувати любов до книг ,бережне ставлення до них.

Обладнання: виставка казок.

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Актуалізація опорних знань

До нас в школу прийшло свято,

чути радощі та сміх

На казковім нині святі

Ми вітаєм Вас усіх

Обіцяєм,що не буде ніхто  сьогодні сумувати

Всіх запрошуємо нині

участь в конкурсах узяти

А якщо вже хтось програє

що ж на те воно і гра є.

Вітаю діти вас на гостинах у казки.Добра,мудра,чарівна казка завжди з давніх давен була в пошані.

ЇЇ з задоволенням слухають і діти,і дорослі.Казки бувають різні:

довгі, короткі,веселі,чарівні,написані автором або складені народом. Проте у всіх казок є одна спільна риса мудрість.

Казка запросила нас на гостини щоб дізнатися чи добре ми її памятаємо Отже,оголошуємо казкову вікторину.

ІІІ Сприйняття матеріалу

 

І конкурс «Розминка»(Учні по черзі відповідають на питання за змістом вивчених казок)

 

- Що у перекладі з латини означає слово «література»?

- Дати визначення поняття «народна казка».?

- Дати визначення поняття «літературна казка».Приклади.

- Який народ є творцем казки «Фарбований шакал»?

- Чим «Фарбований шакал» співзвучний із казкою І.Я.Франка «Фарбований лис»?

- До якого національного фольклору належить казка «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»?

- Героєм якої казки є Малян?

- Довести, що це чарівна казка.

 

ІІ конкурс «Повторення теоретичного матеріалу»(Дописати відомості в таблицю)

 

 

Критерії

Японська казка

 

Українська казка

 

Автор

 

Народ

 

Народ

 

Імя головного героя

 

Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик

Хлопчик-Мізинчик

 

Ставлення  до батьків

 

Повага. Забезпечив стареньким батькам хороше життя.

 

Повага. Дав батькам достойне життя в старості.

 

Відношення до праці

Любить працювати, допомагати іншим

 

Допомагає батькам в полі

 

Риси характеру

 

Кмітливість, сміливість, жвавість, відданість, бажання допомогти слабшому

 

Кмітливість, сміливість, жвавість, відданість, бажання допомогти слабшому

 

Чарівні речі

 

Молоток

 

Торбинка

 

Винагорода

 

Став великим, одружився на доньці вельможі

 

Став багатим, забезпеченим.

 

Різновид казки

 

Чарівна

 

Чарівна

 

 

ІІІ конкурс «З якої казки речення»

   1-Це чарівний пензлик, - сказав дідусь.    («Пензлик Маляна»)

2 - як же обурив нас цей пройдисвіт!           («Фарбований Шакал»)

  3- Відпустіть мене в столицю шукати кращої долі.. («Іссумбосі»)

  4- незабаром підійшли до величезного будинку з високою брамою («Синдбад-Мореплавець»)            

   5 - За мить на воді гойдався великий корабель. Імператор, його дружина, принци та принцеси й усі царедворці посідали на корабель (Пензлик Маляна)

  6  - Я взяв шматок дерева, плаский та широкий, і прив’язав його собі до ніг, другий шматок прив’язав до лівого боку, а третій до правого. (Синдбад)

 7 -  Давно колись жили собі чоловік і жінка, та не було в них дітей.( Іссумбосі)

8 -«Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється?» (Пензлик Маляна)

9- Він вискочивз-за пояса дівчини і замахнувся мечем-голкою.( Іссумбосі)

 

ІVконкурс    «Конкурс «Сім ключових слів – герой»

Завдання. Назвати героя за ключовими словами

.1. Сміливий, мужній, добрий, кмітливий, любитель мандрів, патріот, допитливий –( Сіндбад-мореплавець)

2._______________________________________________________________

__________________________________________________________________

3.___________________________________________________________________________________________________________________________________

4.___________________________________________________________________________________________________________________________________

V конкурс ««Кому належать речі?»

 Діти, хтось забув кошик, а в ньому якісь дивні речі?Ваше завдання дістати з кошика,і аргументувати чия ця річ,що з нею пов»язано

 

 (Молоток, фарбою, голка, чашка, пензлик, , крам , навіть хутро).  

 

VІ конкурс „Твір – 7 ключових слів”.Завдання. Назвати ключові слова до твору.

 

  1. «Фарбований шакал»  – фарба, Чандарава,  пройдисвіт, високі посади, виття, Індія)

2.«Ісумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» - кмітливість, Японія, хасі, вельможа, кімоно,гета, розумне дитя)

3._______________________________________________________________

________________________________________________________________

4._______________________________________________________________

________________________________________________________________

VІІ конкурс

«Телеграма від казкового героя» (Уявіть,що ви запросили до себе в гості казкових героїв-друзів,але не всі мають змогу )

Наприклад:

1.Приїхати не зможу, бо вскочив у якийсь розчин, занурився у нього з головою і мало не задушився(Чандарава)

2_______________________________________________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________

3_________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

4_________________________________________________________________

__________________________________________________________________

 

VІІ . Підсумок уроку.

Існує книг багато на землі,

Вони цікаві, мудрі та повчальні,

Та кожен з нас, дорослий чи малий,

Казки читає – дуже вони гарні.

Казка – це світ,чарівний та незвичний,

Казка – це диво, сповнене краси.

Поринути в казку – це ж так цікаво,

Це справді свято,радість для душі.

У казці звірі свою мову мають,

Дерева розмовляють, мов живі,

добро і правда завжди зло долають,

тому і люблять діти казку всі.

Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів’я, приказки, притчі… Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають як треба по правді жити. Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.

  Казок на світі є багато.

  І веселих , і сумних.

То ж чи можемо

Прожити ми без них?

Не можем без казки у світі ми жити,

Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,

Як зло подолати, як хитрих провчити.

Як чуйних і добрих, й сміливих любити.

Як добре, що казка усіх нас зібрала,

Дорослих і діток разом поєднала.

Гукайте іще нас з собою в мандрівку –

Ми знову прийдемо до вас на підтримку.

  Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело.  Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.

  Всі разом казки згадали.

  Гостям нашим показали.Всі разом: От і казочці кінець.А хто слухав – молодець!

 

 

doc
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку