Позакласний захід:Літературна вікторина для 5 класу
«У казках на гостинах»
Мета : розвивати пам"ять ,кмітливість,вміння передавати свої думки в розмові вчитися поважати добро і правду,боротися зі злом та кривдою,виховувати любов до книг ,бережне ставлення до них.
Обладнання: виставка казокПозакласний захід:Літературна вікторина для 5 класу
«У казках на гостинах»
Мета : розвивати пам”ять ,кмітливість,вміння передавати свої думки в розмові вчитися поважати добро і правду,боротися зі злом та кривдою,виховувати любов до книг ,бережне ставлення до них.
Обладнання: виставка казок.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань
До нас в школу прийшло свято,
чути радощі та сміх
На казковім нині святі
Ми вітаєм Вас усіх
Обіцяєм,що не буде ніхто сьогодні сумувати
Всіх запрошуємо нині
участь в конкурсах узяти
А якщо вже хтось програє
що ж на те воно і гра є.
Вітаю діти вас на гостинах у казки.Добра,мудра,чарівна казка завжди з давніх давен була в пошані.
ЇЇ з задоволенням слухають і діти,і дорослі.Казки бувають різні:
довгі, короткі,веселі,чарівні,написані автором або складені народом. Проте у всіх казок є одна спільна риса мудрість.
Казка запросила нас на гостини щоб дізнатися чи добре ми її пам”ятаємо Отже,оголошуємо казкову вікторину.
ІІІ Сприйняття матеріалу
І конкурс «Розминка»(Учні по черзі відповідають на питання за змістом вивчених казок)
- Що у перекладі з латини означає слово «література»?
- Дати визначення поняття «народна казка».?
- Дати визначення поняття «літературна казка».Приклади.
- Який народ є творцем казки «Фарбований шакал»?
- Чим «Фарбований шакал» співзвучний із казкою І.Я.Франка «Фарбований лис»?
- До якого національного фольклору належить казка «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»?
- Героєм якої казки є Малян?
- Довести, що це чарівна казка.
ІІ конкурс «Повторення теоретичного матеріалу»(Дописати відомості в таблицю)
Критерії |
Японська казка
|
Українська казка
|
Автор
|
Народ
|
Народ
|
Імя головного героя
|
Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик |
Хлопчик-Мізинчик
|
Ставлення до батьків
|
Повага. Забезпечив стареньким батькам хороше життя.
|
Повага. Дав батькам достойне життя в старості.
|
Відношення до праці |
Любить працювати, допомагати іншим
|
Допомагає батькам в полі
|
Риси характеру
|
Кмітливість, сміливість, жвавість, відданість, бажання допомогти слабшому
|
Кмітливість, сміливість, жвавість, відданість, бажання допомогти слабшому
|
Чарівні речі
|
Молоток
|
Торбинка
|
Винагорода
|
Став великим, одружився на доньці вельможі
|
Став багатим, забезпеченим.
|
Різновид казки
|
Чарівна
|
Чарівна
|
ІІІ конкурс «З якої казки речення»
1-Це чарівний пензлик, - сказав дідусь. («Пензлик Маляна»)
2 - як же обурив нас цей пройдисвіт! («Фарбований Шакал»)
3- Відпустіть мене в столицю шукати кращої долі.. («Іссумбосі»)
4- незабаром підійшли до величезного будинку з високою брамою («Синдбад-Мореплавець»)
5 - За мить на воді гойдався великий корабель. Імператор, його дружина, принци та принцеси й усі царедворці посідали на корабель (Пензлик Маляна)
6 - Я взяв шматок дерева, плаский та широкий, і прив’язав його собі до ніг, другий шматок прив’язав до лівого боку, а третій до правого. (Синдбад)
7 - Давно колись жили собі чоловік і жінка, та не було в них дітей.( Іссумбосі)
8 -«Хіба коли бідний, то й малювати не дозволяється?» (Пензлик Маляна)
9- Він вискочивз-за пояса дівчини і замахнувся мечем-голкою.( Іссумбосі)
ІVконкурс «Конкурс «Сім ключових слів – герой»
Завдання. Назвати героя за ключовими словами
.1. Сміливий, мужній, добрий, кмітливий, любитель мандрів, патріот, допитливий –( Сіндбад-мореплавець)
2._______________________________________________________________
__________________________________________________________________
3.___________________________________________________________________________________________________________________________________
4.___________________________________________________________________________________________________________________________________
V конкурс ««Кому належать речі?»
Діти, хтось забув кошик, а в ньому якісь дивні речі?Ваше завдання дістати з кошика,і аргументувати чия ця річ,що з нею пов»язано
(Молоток, фарбою, голка, чашка, пензлик, , крам , навіть хутро).
VІ конкурс „Твір – 7 ключових слів”.Завдання. Назвати ключові слова до твору.
2.«Ісумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» - кмітливість, Японія, хасі, вельможа, кімоно,гета, розумне дитя)
3._______________________________________________________________
________________________________________________________________
4._______________________________________________________________
________________________________________________________________
VІІ конкурс
«Телеграма від казкового героя» (Уявіть,що ви запросили до себе в гості казкових героїв-друзів,але не всі мають змогу )
Наприклад:
1.Приїхати не зможу, бо вскочив у якийсь розчин, занурився у нього з головою і мало не задушився(Чандарава)
2_______________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________
3_________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
4_________________________________________________________________
__________________________________________________________________
VІІ . Підсумок уроку.
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.
Казка – це світ,чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринути в казку – це ж так цікаво,
Це справді свято,радість для душі.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі,
добро і правда завжди зло долають,
тому і люблять діти казку всі.
Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів’я, приказки, притчі… Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають як треба по правді жити. Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.
Казок на світі є багато.
І веселих , і сумних.
То ж чи можемо
Прожити ми без них?
Не можем без казки у світі ми жити,
Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,
Як зло подолати, як хитрих провчити.
Як чуйних і добрих, й сміливих любити.
Як добре, що казка усіх нас зібрала,
Дорослих і діток разом поєднала.
Гукайте іще нас з собою в мандрівку –
Ми знову прийдемо до вас на підтримку.
Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело. Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.
Всі разом казки згадали.
Гостям нашим показали.Всі разом: От і казочці кінець.А хто слухав – молодець!