Оскар Уайльд. Казка “Хлопчик-зірка”. Безмежна велич людської краси. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя.
Мета: Завершити роботу над визначенням головної думки та характеристики головного героя казки О.Уайльди; розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, роботи висновки; виховувати любов до матері як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини.
Педагогіка
відкритого уроку
із зарубіжної літератури
у 5 класі»
Тема: Оскар Уайльд. Казка “Хлопчик-зірка”. Безмежна велич людської краси. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя.
Мета: Завершити роботу над визначенням головної думки та характеристики головного героя казки О.Уайльди; розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, роботи висновки; виховувати любов до матері як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини.
Обладнання: 1. учнівські малюнки – ілюстрації;
2. квіти – листівки для мам;
3. опорна схема;
4. Пісня “Сину, сину...”.
Тип уроку: поглибленої роботи над твором.
Епіграф: Любов, як сонце світу, відкриває
Безмежну велич людської краси
Проти, Боже, прости, мамо,
Коли що було не так,
Хоч покаятись – це мало,
Та усе ж це добрий знак.
І. Актуалізація опорних знань.
Не за синіми морями, не за високими горами, а Уторопах на горбочку стоїть школа. А у тій школі є п’ятий кас, де навчаються гарні хлопчики й дівчатка. Чорняві, біляві, русяві, високі, низенькі, повненькі і не дуже. Якось до їхнього класу завітала кореспондент журналу “Слово про казку”. Їй захотілося взяти інтерв’ю у дітей з метою виявлення інтересу до казок та їх знань.
ОС
квітка кам’яне серце
краса жорстокість
ніжність гордість
милосердя себелюбство
любов грубість
добро зневага
ненависть
зло
ІІ. Сприйняття нового матеріалу. Робота над твором. Оголошення теми, мети уроку.
1.Сьогодні на уроці ми повинні дізнатися, у чому ж велич людської краси, визначити її найголовнішу цінність – любов до матері.
(Запис теми уроку, епіграфа)
(від її вчинків)
(Звучить пісня “Сину, сину, ангел мій”)
(Найвищий прояв любові – думати про інших)
Зачитайте в ролях уривок казки про зустрів Хлопчика-зірки з матір’ю.
(Звучить пісня)
ІІІ. Підсумок.
Діти пишуть.
Вчитель
Встаньте! Встаньте на коліна,
Рідну матір попросіть,
Лиш одна вона єдина
Допоможе і навчить.
Бог і матір на цім світі
Справедливий нам суддя.
Бог і мат і р– це суцвіття,
Бо святішого нема.
Рідна мати нас з дитинства
На добро благословить
Рука ніжна материнська
Нагодує і приспить
Отож, Богу помолімося,
За здоров’я матерів
І у пояс поклонімося
За сердечність їх дарів
Прости, Боже, прости, мамо,
Коли що було не тік,
Хоч покаятись – це мало,
Та усе це добрий знак.
Встаньте! Встаньте на коліна.
Свою гордість ви зломіть.
(учні читають молитву)
Мама, матусенька….
Ось і закінчилася наша казка.
Чого ж навчила вона вас?
ІV. Домашнє завдання: записати у зошиті головну думку казки; підібрати 3-4 прислів’я, які відображають думку казки.