Оскар Уайльд. Казка “Хлопчик-зірка”. Безмежна велич людської краси. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя.

Про матеріал

Оскар Уайльд. Казка “Хлопчик-зірка”. Безмежна велич людської краси. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя.

Мета: Завершити роботу над визначенням головної думки та характеристики головного героя казки О.Уайльди; розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, роботи висновки; виховувати любов до матері як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Педагогіка

«Конспект

відкритого уроку

із зарубіжної літератури

у 5  класі»

 

 

 

 

 

 

 


Тема: Оскар Уайльд. Казка “Хлопчик-зірка”. Безмежна велич людської краси. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя.

Мета: Завершити роботу над визначенням головної думки та характеристики головного героя казки О.Уайльди; розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, роботи висновки; виховувати любов до матері як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини.

Обладнання:  1. учнівські малюнки – ілюстрації;

2. квіти – листівки для мам;

3. опорна схема;

4. Пісня “Сину, сину...”.

Тип уроку: поглибленої роботи над твором.

Епіграф:    Любов, як сонце світу, відкриває

Безмежну велич людської краси

В.Симоненко

Проти, Боже, прости, мамо,

Коли що було не так,

Хоч покаятись – це мало,

Та усе ж це добрий знак.

Роман Кузенко

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

  • Діти, ви любите казки? – Тож розпочинаємо свою казку:

Не за синіми морями, не за високими горами, а Уторопах на горбочку стоїть школа. А у тій школі є п’ятий кас, де навчаються гарні хлопчики й дівчатка. Чорняві, біляві, русяві, високі, низенькі, повненькі і не дуже. Якось до їхнього класу завітала кореспондент журналу “Слово про казку”. Їй захотілося взяти інтерв’ю у дітей з метою виявлення інтересу до казок та їх знань.

  1. Кореспондент: - Добрий день, шановні п’ятикласники, шановна вчителько та гості уроку. Як вам уже повідомили, я – кореспондент Біленчук Мар’яна. Мені цікаво дізнатися, яку казку ви вивчаєте зараз на уроці?
  • Хто автор казки “Хлопчик-зірка”?
  • Що найбільше цінував у житті О.Уайльд і чого він цурався?
  • А чому казка розпочинається описом зими?
  • Що знайшли лісоруби в лісі?
  • Чому лісоруб вирішив взяти собі знайдену дитину?
  • Як ставилися у сім’ї лісоруба до Хлопчика-зірки?
  • Чим він відрізнявся від інших дітей лісоруба?
  • Яким зовні був Хлопчик-зірка, з чим порівнює його автор?
  • А яким було серце у Хлопчика-зірки?
  • Так, у Хлопчика-зірки було кам’яне серце. Як ви розумієте вислів “кам’яне серце”?
  • Я задоволена вашими відповідями. Дякую вам. Бачу, вам справді сподобалась казка. Я бажаю, щоб у вас ніколи серце не ставало “кам’яним”.
  1. Вчитель: Яким красивим зовні був герой казки. З якими квітами порівнює його автор?

ОС

квітка     кам’яне серце

краса     жорстокість

ніжність    гордість

милосердя    себелюбство

любов     грубість

добро     зневага

ненависть

зло

  • Що символізує квітка? Що несе “кам’яне серце”?
  • Чи можна вважати красивою людину, зовнішність якої прекрасна, а вчинки ганебні?

ІІ. Сприйняття нового матеріалу. Робота над твором. Оголошення теми, мети уроку.

1.Сьогодні на уроці ми повинні дізнатися,  у чому ж велич людської краси, визначити її найголовнішу цінність – любов до матері.

(Запис теми уроку, епіграфа)

  • Діти, а від чого залежить духовна краса людини?

(від її вчинків)

  • Який найгірший поступок вчинив Хлопчик-зірка? Який найважчий гріх?
  1. Знайдіть у тексті і зачитайте.

(Звучить пісня “Сину, сину, ангел мій”)

  • Як був покараний Хлопчик-зірка?
  • Що вирішив зробити герой. Чому?
  1. Передайте від імені героя, як до нього ставилися звірі у лісі. “Естафета” - передай право голосу іншим.
    • коноплянка;
    • білочка;
    • кріт
  2. Напишіть лист-пораду Хлопчику-зірці, вильне її у цей великий конверт.
  3. Хто першим допоміг Хлопчику-зірці у важкий час. Чому?
  4. Коли і чому краса повернулася до героя?

(Найвищий прояв любові – думати про інших)

  1. Коли Хлопчик-зірка відчув себе щасливим?

Зачитайте в ролях уривок казки про зустрів Хлопчика-зірки з матір’ю.

(Звучить пісня)

  1. Намалюйте “кольорову стежину” героя до краси, до щастя. Передайте поступки героя кольорами. Чи змінився герой казки?

 

 

 

 

 

ІІІ. Підсумок.

  1. У чому ж найбільша цінність людського життя? Що робить людину по-справжньому красивою? Як ви розумієте епіграф уроку?
  2. Букет любові складаємо до матусиних ніг. Напишіть у середині квіточки найщиріші, найніжніші слова для своєї мами. Квіточку поставте у корзину.

Діти пишуть.

Вчитель

  1. Любов до матері – одна  визначальних, найголовніших окрас людини. Вона возвеличує людей.
  2. Вірш читає Біленчук Мар’яна
Поклін матері

Встаньте! Встаньте на коліна,

Рідну матір попросіть,

Лиш одна вона єдина

Допоможе і навчить.

Бог і матір на цім світі

Справедливий нам суддя.

Бог і мат і р– це суцвіття,

Бо святішого нема.

Рідна мати нас з дитинства

На добро благословить

Рука ніжна материнська

Нагодує і приспить

Отож, Богу помолімося,

За здоров’я матерів

І у пояс поклонімося

За сердечність їх дарів

Прости, Боже, прости, мамо,

Коли що було не тік,

Хоч покаятись – це мало,

Та усе  це добрий знак.

Встаньте! Встаньте на коліна.

Свою гордість ви зломіть.

  • Давайте всі разом помолимось за наших мам. Дитяча молитва – то їх любов.

(учні читають молитву)

  • Діти, хай зігріває вас материнська ласка і любов. Бережіть своїх матерів, цілуйте їхні руки, говоріть їм ніжні і ласкаві слова.

Мама, матусенька….

Ось і закінчилася наша казка.

Чого ж навчила вона вас?

ІV. Домашнє завдання: записати у зошиті головну думку казки; підібрати 3-4 прислів’я, які відображають думку казки.

 

 

 

doc
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку