Літературна гра "Письменники світової літератури"

Про матеріал

Літературний захід як позакласний можна провести в рамках Тижня зарубіжної літератури серед учнів 5-6 класів. Метою літературної гри є зацікавлення дітей Словом, намагання прищепити їм любов до читання художніх творів; виявлення кращих знавців літератури.

Перегляд файлу

Учитель зарубіжної літератури

 Криворізької загальноосвітньої школи № 79

Просолупова Олександра Андріївна

Літературна гра

 «Письменники зарубіжної літератури»

Учитель: багато віків тому один античний мудрець зауважив: «Життя коротке. А мистецтво вічне». І з ним не можна не погодитися: людина завжди йде рука об руку з мистецтвом. А кращі його зразки переживають не  одне покоління шанувальників.

 Література -  це мистецтво слова, а слова – найцінніше надбання людства, начало всіх начал.

Книги – морська глибина.

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

Дивнії перла виносить.

У кожній книзі знаходяться перли, так І.Франко називає знання. Чим більше людина читає – тим більше скарбів вона отримує.

Завдання №1. За уривками з біографій назвати прізвища письменників.

  1. «Брати збирали й ретельно записували народні казки своєї батьківщини – Німеччини».  (Брати Грімм)
  2. Від народження був горбатим і дуже потворним. Усе життя провів у рабстві. За легендою, був скинутий зі скелі.  ( Езоп)
  3. Він автор багатьох книжок. Які вважаються перлинами російської літератури. Особливо діти люблять його казки. (О.Пушкін)
  4. Народився у Москві. Прагнення хлопця до знань було настільки великим, що він самотужки вивчив мови, математику і став високоосвіченою людиною. Писати байки почав дуже пізно. (Крилов)
  5. Він започаткував серію «Незвичайні подорожі» Угода була укладена на 20 років. Навіть після втрати зору не полишив писати за допомогою спеціального пристрою. (Жуль Верн)
  6. Він побував на Алясці, але золота не  знайшов. Знайшов більш цінніше, а саме сюжети та героїв для своїх творів. (Д.Лондон).

Завдання №2. За поданими ключовими словами або словосполученнями визначте прізвище письменника та назву твору.

  1. Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»: Дід Сенд, Смугач, Америка, Пілігрим, місіс Уелдон.
  2. Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»: Скрудж, Різдво, духи, контора, Англія.
  3. Д.Дефо «Робінзон Крузо»: безлюдний острів, П’ятниця, дикуни-людожери.
  4. А.Чехов «Хамелеон», «Товстий і тонкий»: Очумєлов, собака, Єлдирін, вокзал,Нафанаїл, тонкий.
  5. Р.Кіплінг «Мауглі»: джунглі, Англія, Шер-Хан, Акело, вогонь.

 

Завдання №3. Вікторина для глядачів-уболівальників

  1. Птах, який щодня клював печінку Прометея (Орел).
  2. У давньоримській міфології імʹя цього бою Юпітер, а в давньогрецькій – (Зевс).
  3. Що означає вислів «ахіллесова п’ята»? (уразливе місце)
  4. Через який фрукт розпочалася Троянська війна? (Яблуко)
  5. Хто викрав у людей хлопчика. Який згодом отримав імʹя «Жабеня»
  6. Де стояв «дуб високий» у поемі Пушкіна «Руслан і Людмила»?
  7. Хто допоміг Скруджеві стати хорошою людиною? (дух Марлі)
  8. Як звали найкращого друга Тома Сойєра?
  9. У якому творі йдеться про непереборну жагу до життя? ( «Жага до життя» Д. Лондон)
  10.  Як звали героя, який для своєї нареченої дістав черевички  самої імператриці? (Вакула)
  11.  Хто з літературних  героїв, будучи сліпим здолав тяжкий  шлях до святих місць?
  12.  Хто з міфологічних героїв здійснив 12 подвигів?
  13.  Герой, якого твору став капітаном у 15 років?

Завдання №4. Угадай героя

  1. Він поліцейський наглядач, наділений певною владою, але боїться високопоставлених чиновників, любить догоджати. (Очумелов).
  2. Він дражнить собаку,згадує, що його брат служить жандармом, запевняє, що не бреше, хоча очевидці стверджують зворотнє, вимагає компенсацією за поранений палець. (Хрюкін).
  3. Дуже жадібний, ніколи не святкував Різдво, всім відмовляв у допомозі, мав компаньйона Марлі, злякався свого майбутнього. (Скрудж).
  4. Нелюдимий, ні з ким не товаришував, готував їжу, бував у Анголі, підклав залізяку під компас. (Негору).
  5. Викрав вогонь для людей, був покараний, на його честь люди почали носити каблучку? (Прометей).
  6. Коли його побачили, він був схожий на хробака, ховав сухарі по всіх кутках каюти, пожадливо дивився на їжу.

Завдання №5.  Хто швидше?

Потрібно переставити букви в запропонованих словах так, щоб із них вийшли імена письменників або імена книжкових персонажів.

  1. ФЕОД – Д (англійський письменник) – Д. Дефо.
  2. НЕРВ – В (французький письменник-фантаст) – Ж.Верн.
  3. ТОВАР – А (творець літературного героя)  - автор.

Завдання №6. Конкурс слідопитів( Кому належать ці предмети?)

  1. Кришталевий черевичок (Попелюшка)
  2. Рахівниця (Скрудж)
  3. Яблуко (Паріс).

Підсумки. Нагородження переможців.

docx
Додано
16 березня 2018
Переглядів
2199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку