Літературна гра Поле чудес

Про матеріал
учні повинні виявити знання у грі «Поле Чудес» з творчості Ж.Б.Мольєра; розвивати інтерес до творчості драматурга; збагатити світогляд учнів.
Перегляд файлу

Літературна гра «Поле чудес»

8 клас

Мета: учні повинні виявити знання у грі «Поле Чудес» з творчості Ж.Б.Мольєра; розвивати інтерес до творчості драматурга; збагатити світогляд учнів.

Хід заходу.

Ведуча: Діти, сьогоднішня гра присвячена творчості французького драматурга Жана Батіста Мольєра. Можна сказати, що Мольєр – це ціла епоха у французькій літературі. Він був не тільки великим драматургом, але й режисером і актором. Відомий російський письменник М.Булгаков писав про Мольєра: «Він віддавався сцені всім серцем, бо тільки там жив і міг бути собою». Дійсно, він жив і навіть помер на сцені, віддавши їй усе без останку. Перенесемося уявно до далекої Франції, де король Людовик XIV любить вистави і навіть, сам нерідко стає актором. Мольєр спробував поєднати свою любов до яскравих правдивих характерів і потяг короля до музичних і танцювальних інтермедій. Так з'явилася комедія – балет «Міщанин – шляхтич». Поставлено її було 14 грудня 1670 року в Шамборі.

(Інсценізація)

Король: Я нічого не сказав Вам про Вашу п'єсу після першої прем'єри. Мені здавалося, що я зачарований тільки тим, як вона зіграна. Дійсно, Мольєр, із всього створеного вами ніщо не приносило мені такої розваги, та й сама п'єса ваша – чудова.

Мольєр: Ваша світлосте! Я радий, що зумів виконати ваше замовлення – написати комічну п'єсу з музикою та танцями, щоб провчити турецького посла Солімана – Агі.

Король: Та й актори ваші грають пречудово.

Мольєр: Ваше високосте… Актори і я, ваш покірний слуга, вдячні вам за нечувану честь, якою ви нагородили нас, відвідавши театр (низько вклоняється).

Ведуча: Дякуємо нашим акторам. А ми починаємо І тур.

(До екрану виходять 3 учасника І туру)

Завдання: Художній напрям, для якого характерна висока громадянська тематика, суворе дотримання певних творчих норм і правил, відображення життя в ідеальних образах та звернення до античної спадщини, як до норми.

Відповідь «Класицизм».

(Рекламна пауза виступ учнів).

ІІ тур.

(До екрану виходять 3 учасника ІІ туру).

Завдання: Якому літературному герою дається така характеристика? Є люди, що розмінюють честь на почесті.

Відповідь: Журден

(Рекламна пауза. Виступ учнів).

ІІІ тур.

(До екрану виходять 3 учасники ІІІ туру).

Завдання: Це слово придумав Ж.Б.Мольєр на позначення «Зарозумілих сановників».

Відповідь: МАМАМУШІ.

(Рекламна пауза. Виступ учнів).

Ведуча: А зараз я пропоную завдання для глядачів?

Завдання: Якої науки навчав пана Журдена філософ?

Відповідь: Орфографія.

Супер - гра.

(В супер – грі беруть участь переможці трьох турів).

Завдання: Яких тварин зобразив Мольєр проектуючи свій герб?

Відповідь:  Мавпи.

Підводяться підсумки гри. Нагороджуються переможець та учасники.

Ведуча: На пам'ятнику Ж.Б.Мольєра, що стоїть у залі урочистих засідань французької Академії є напис: «Для його пам'яті нічого не потрібно, але для нашої потрібен він.»

(Виходить учень і читає вірш Ніколи Буало – Депрео «Станси Мольєрові»).

Даремна заздрісна юрба

Хотіла б оганьбить, тупа,

Мольєр, твої найкращі твори, -

Навіки дивні чари їх,

Пройшовши крізь віки й простори,

В серцях відіб'ються людських.

Як весело смієшся ти!

Де кращі дотики знайти?

У тебе муза недарма

Говорить правду жартома,

Для всіх людей благословенна.

І мова в тебе вся жива,

Ця  справжня проповідь учена

Облиш ти заздрощі юрбі.

Нехай вони кричать собі,

Що ти показуєш їх вади,

Що вірши не до вподоби їм.

Як хочеш ти на світ впливати,

Не потурай смакам чужим.

Ведуча:     На цьому наша гра закінчена. До нових зустрічей.

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
21 січня 2019
Переглядів
982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку