Літературна гра "Стежками міфів" для 6 класу

Про матеріал
Літературна гра "Стежками міфів" для учнів 6 класу підсумовує знання учнів з теми "Міфи", формує пізнавальний інтерес, розширює кругозір, виховує любов до мистецтва.
Перегляд файлу

Літературна гра «Стежками міфів» (6 клас)

Захід можна проводити між паралельними класами або серед учнів одного класу.

Вступ. Слово ведучого. ХХІ століття – доба нанотехнологій, Інтернету, онлайнспілкування. Але й тепер людина має непереборний потяг до міфів. Підтвердження цьому – численні художні та мультиплікаційні фільми, серіали, в основу яких покладено міфологічний сюжет. Чому ж нас так приваблюють міфи? Можливо, тому, що в них відображений пошук вічних цінностей людства. Епохи змінюються, а добро і зло, кохання і ненависть, співчуття і жорстокість залишаються. Тож візьмемо з собою в дорогу ті найкращі риси, що уособлюють наші улюблені міфологічні герої. Отже, починаємо!

 

Стежка перша. Експрес-опитування «Швидко крокуючи».

 Потрібно дати якнайбільше правильних відповідей на запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує один смайлик.

Завдання для команди I

1. Що у перекладі з давньогрецької мови дослівно означає слово «міф»?

(розповідь, оповідка)

2. Чим міф відрізняється від казки? (Міф має пізнавальне значення)

3. Що виникло раніше: казка чи міф?

(міф)

4. В якій міфології є Бог сонця Ра, який утворив світ?

(давньоєгипетська)

5. В якій міфології існує бог Брахма?

(давньоіндійська)

6. Назвіть верховного бога давніх греків.

(Зевс)

7. Чому Прометей  викрав вогонь?

(любив людей та співчував їм)

8.Хто викрав Персефону?                                                                                                                                        (Аїд)

9. Скільки подвигів здійснив Геракл?

(12)

10. Зевс – бог, а Прометей -...?

(титан)

11. Птах, який щодня клював печінку Прометеєві.

(орел)

12. Хто закохався у власне творіння?

(Пігмаліон)

 

Завдання для команди II

1.Що вивчає міфологія?

(наука про міфи або сукупність міфів)

2. Що означає ім’я «Геракл»?

(уславлений Герою, завдяки Гері)

3. Хто з героїв  подолав лернейську гідру?

(Геракл)

4. Яку назву має гора, де, за уявленнями давніх греків, мешкали верховні боги?

(Олімп)

5. Хто звільнив Прометея від страшних тортур?

(Геракл)

6. Хто закохався в своє відображення у воді? 

(Нарцис)

7. Під час якого з подвигів Геракл звільнив Прометея?

(походу по яблука Гесперид)

8. Хто виховував Геракла?

(Кентавр Хірон)

9. Син Дедала

(Ікар)

10. Якому царю підкорявся Геракл?

(Еврисфею)

11. Що робив Кронос зі своїми дітьми?

(ковтав)

12. Що збудував Дедал для Мінотавра?

(лабіринт)

 

Стежка друга. Слідом за Гераклом

Потрібно послідовно встановити дванадцять подвигів Геракла. Команди одночасно починають виконувати цю вправу.

За правильну відповідь команда отримує один смайлик.

 

Відповідь: 1.Немейський лев. 2.Лернейська гідра. 3.Керинейська лань. 4.Величезний  вепр. 5.Авгієві стайні. 6.Стімфальські птахи. 7.Критський бик. 8. Кобилиці фракійського царя Діомеда. 9. Пояс Іпполіти. 10. Корови Геріона. 11. Яблука Гесперид. 12. Мандрівка до Аїду (пес Кербер)

 

 

Стежка третя. У пошуках героя

 Потрібно впізнати за описом міфологічних героїв. За кожну правильну відповідь команда отримує один смайлик.

Завдання для команди I

1.Володар світу, повелитель богів та людей, але сам мусить коритися долі.

(Зевс)

2.Покровителька родинного життя та шлюбу, дружина Зевса й володарка Олімпу.

(Гера)

3. Зевсова донька, народжена з морської піни, богиня кохання та ідеал жіночої краси.

(Афродіта)

4. Він навчив смертних лікуватися цілющим зіллям, видобувати мідну руду,

користуватися дарами природи.

(Прометей)

Завдання для команди II

1. Гребні піни, «баранці» на морських хвилях – це гриви його буйних коней.

На водних просторах усе відбувається з його волі.

(Посейдон)

2.Його іменем іноді називають підземне царство, де він править. Туди потрапляли душі померлих.

(Аїд)

3. Бог ковальства, який виготовляв найкращу у світі зброю. Зевс примусив його прикувати до скелі непокірного Прометея.

(Гефест)

4. Його зображували з крильцями на шоломі або на сандаліях. Він був посланцем богів, передавав їхні накази в найвіддаленіші кінці землі, в Аїд.

(Гермес)

 

Стежка четверта: Темна конячка

 За одну хвилину потрібно назвати предмет, який лежить в скриньці. За правильну відповідь команда отримує один смайлик.

Завдання для команди I

  • У скриньці лежить той предмет, який допоміг Тесею знайти вихід з лабіринту

(Клубок ниток)

Завдання для команди II

  • У  скриньці знаходиться той предмет, на якому Зевс зробив напис «Найвродливішій».

(Яблуко)

 

Стежка п’ята. Лексичні скарби

Потрібно пояснити значення античних фразеологізмів, які записані на картках. За кожну правильну відповідь команда отримує один смайлик.

Завдання для команди І.

  • Авгієві стайні (велике безладдя, занедбана справа).
  • Сізіфова праця (надзвичайні зусилля, які не дають результату).
  • Скринька Пандори (осередок лиха).

Завдання для команди ІІ.

  • Троянський кінь (підступні наміри).
  • Ахіллесова п’ята (вразливе місце в людини).
  • Осідлати Пегаса (стати поетом).

 

Стежка шоста. Міфологічне лото

 Команди обирають гравців, які по черзі будуть витягати з торбинки номерки, під якими знаходиться номер запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує один смайлик. Одне із запитань – сюрприз (його окремо ставить ведучий) – за правильну відповідь – два смайлики.

Завдання для команд

1. Що втратила німфа Ехо, закохавшись у Нарциса?

(Гера позбавила її мови)

2. Яку необхідну для себе річ придбав Геракл, здійснивши перший подвиг,-

подолавши страшного немейського лева?

(Плащ)

3. Із скриньки, відкритою Пандорою, по всій землі розлетілись біди. А що залишилось на дні?

(Сліпа Надія)

4. Глибоко під землею, у вічній пітьмі, панував Зевсів брат. Назвіть його ім’я.

(Аїд)

Сюрприз:

  • Як звали брата Прометея, сильного настільки, що він на своїх плечах тримав небесне склепіння?

(Атлант)

  • Другий подвиг Геракла не був зарахований. З якої причини?

(Допомагав Іолай)

 

 

Стежка сьома. Анаграмний ланцюжок

 Із довільно розрізаних слів потрібно скласти вислів. За правильну відповідь команда отримує один смайлик.

Завдання для команд

Не, свого, негідне, на, проміняю, рабство, я, нещастя

(Свого нещастя на негідне рабство я не проміняю)

 

 Підбиття підсумків

Оголошення результатів змагання

 

 

docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
1164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку