Літературна гра " Жага до перемоги"

Про матеріал
Через цікаву форму літературної гри здобувачі освіти розширюють і поглиблюють свої знання із зарубіжної літератури,розвивають образне й логічне мислення, навички виразного читання, переказу, спостереження над художнім текстом, висловлення своєї думки про прочитане,виховують допитливість, повагу до думки один одного, кращі моральні якості.
Перегляд файлу

 

Тема: Жага до перемоги  

Мета:

  • розширювати та поглиблювати знання із зарубіжної літератури ;
  • розвивати образне й логічне мислення, навички  виразного читання, переказу, спостереження над художнім текстом, висловлення своєї думки про прочитане;
  •  виховувати допитливість, повагу до думки один одного, кращі моральні якості.

Форма проведення: літературна гра

 Обладнання:  ілюстрації, картки із завданням.

План

Початок заходу

І.Організаційний момент

1.Слово вчителя

ІІ. Візитка                      

1.Слово вчителя

Основна частина заходу

ІІІ. « Повернення в минуле»

1.Слово вчителя

ІV. « Прихований зміст»

1.Слово вчителя

V. Плутанка « Знайди слово»

1.Слово вчителя

VI. «Зашифроване значення»

1.Слово вчителя

VIІ. « Найкмітливіший»

1.Слово вчителя

Заключна частина заходу

VIІI. Підсумки літературної гри

1.Слово вчителя

ІХ. Нагородження

 

 

Хід літературної гри

Початок заходу

І.Організаційний момент

1.Слово вчителя

Добрий день, діти. Сідайте, будь ласка. Світ зарубіжної літератури сповнений різних яскравих та непередбачуваних  пригод і ми з вами  спробуємо поринути  в одну з них.

1-й учень

Література  – вічне джерело, і те б, кути б мене не завело,
Не занесло у справах чи турботі, я п’ять хвилин знайду і на роботі,
Щоб доторкнутися до ясної зорі, щоб побувати в череві морів.
Почути пісню, співану вночі, та відшукати від душі ключі.

Хай поведуть мене у дивовижний світ Ясон чи діти капітана Гранта.
І хай з далекої планети шле привіт Маленький принц чи сивий дід наш Санта.

 

2- й учень


Хай мрії справджує мале дівча Ассоль,
Бажання здійснює лиш посох, а не палка,
І щоб ніколи духи злі чи троль не розбивали наше дзеркало на скалки

Цікава, весела, багата, до дітей приходить, як свято.
У барвах зими, а чи літа даруєш бажаючим квіти,
Тепло, насолоду, читання. Ти здійснюєш мрії й бажання.
Близька і далека, цікава натура – це наша ЛІТЕРАТУРА

ІІ. «Візитка»

1.Слово вчителя

У нас  сформовано дві команди: команда дівчаток  та команда хлопців Представлення команд.

Команди зачитують свій девіз.

Основна частина заходу

 ІІІ. «Повернення в минуле»

1.Слово вчителя

Кожній команді я задаю запитання і хто перший дасть більшу кількість правильних відповідей той і переможе

  1. команда

1.Усна народна творчість одним словом (фольклор).

2.Опис природи будь-якого незамкнутого простору зовнішнього світу (пейзаж).

3.Словесно-музичний твір, призначений для співу (пісня).

4.Опис зовнішнього вигляду  людини в художньому творі (портрет).

5.Як називається цикл арабських казок зі словом тисяча? («Тися­ча й одна ніч»)

6.В якій казці свійська курка ви­правила помилку домашнього гризуна і збагатила своїх госпо­дарів? («Курочка Ряба»)

7.В якій казці розповідається про хитрого героя, який від усіх уті­кав? («Колобок»)

8.Яка казка розповідає про овоч, який завдав своїм господарям клопоту, вирісши великим? («Ріпка»)

9.Яка казка розповідає про стару жінку, яка від жадібності зали­шилась біля розбитого корита? («Золота рибка»)

10.Як називається слово, якими традиційно починається казка? (Зачин)

 

  1. команда

1.Розмова двох осіб (діалог).

2.Художня послідовність подій у літературному творі (сюжет).

3.Назвіть види казок (казки про тварин, чарівні та соціально-побутові).

4.Текст, створений тією мовою, якою володіє і обрав автор (оригінал).

5.Як називається казка, в якій дів­чинка стрибнула за починком в криницю? («Пані Метелиця»)

6.Яке явище символізує білий, червоний, чорний вершник із казки Василина Прекрасна? (День, сонце, ніч)

7.Який народ склав казку «Пенз­лик Маляна»? (Китайський)

8.Сюжети казок, які зустрічають­ся в різних народів і дуже схожі один на одного, називаються... («Мандрівними сюжетами»)

9.Події твору (казки) і стосунки між героями, весь зміст казки називається... (Сюжетом казки).

10. У казках перемагає завжди... (Добро)

 

Журі підводить підсумки

 

 

ІV. « Прихований зміст»

1.Слово вчителя

Учасникам гри потрібно пояснити значення слів

Міф, міфологія, Брахма, Ману, Прометей, Олімп, Лернейська Гідра, Тефнут, байка, Езоп, алегорія, роман, повість, художня деталь, оповідання, композиція,Ебенезар, Фред, скнара, підлабузництво, «хамелеонство».

Журі оцінює і оголошує результати

V. Плутанка «Знайди слово»

1.Слово вчителя

Скільки б ми не навчалися, все одно не зможемо все осягнути, всього знати. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. Серед трьох слів вам потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню цього слова.

1 команда

Дух Марлі,  Дух Тіма, Дух Минулого Різдва, Дух Теперішнього Різдва, Дух Майбутнього Різдва.

  1. команда

Вакула, чорт, Солоха, Оксана, Нафанаіл,

Журі підводить підсумки

VI. «Зашифроване значення»

 1.Слова вчителя

Потрібно якнайшвидше розшифрувати слово. Кожна цифра означає декілька букв.

АБВГ

1

ДЕЄЖ

2

ЗИІЇЙ

3

КЛМН

4

ОПРС

5

ТУФХ

6

ЦЧШЩ

7

ЬЮЯ

8

 

1 команда

4,2,6,1,6,5,5,1 (метафора)

2команда

1,4,2,6,5,5,3,8 (алегорія)

 

 

Журі підводить підсумки

VIІ. «Найкмітливіший»

 

1.Слова вчителя

Кожна  команда отримає завдання-загадку і хто перший дасть більшу кількість правильних відповідей той і переможе

Шинель                                              «Хамелеон»

Нафанаіл                                           « Хамелеон»

Яйце                                                      Брахма

Вогонь                                                Прометей

Лернейська Гідра                              Геракл

Виноград і лисиця                             Езоп

Вода                                                    Вовк

Боцман                                               «Острів скарбів»

Різдво                                                  Тім

Черевички                                         Царський палац

Залізничний вокзал                         «Товстий та тонкий»

Золото                                                 Білл

 

Заключна частина заходу

VIIІ. Підсумки літературної гри

1.Слово вчителя

Сьогодні у нас була  дуже насичена гра, сподіваюся, що винесли із неї багато чого цікаво та корисного для себе, зрозуміли, що зарубіжна література відіграє  важливе місце у нашому житті. Запрошуємо наше журі, яке вже визначилося з переможцем.

IХ. Нагородження

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку