Літературна квест-гра до творчості Г. Сковороди

Про матеріал
Літературна квест-гра до творчості Григорія Сковороди – це інтерактивна форма навчання, що дозволяє учням у цікавій та захоплюючій формі познайомитися з життям та творчістю видатного українського філософа, поета та педагога.
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНА КВЕСТ - ГРА

для учнів 9-10- класів

Тема:  Бери вершину і матимеш середину

Гра-квест дозволяє розвивати активне пізнання учнів, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощі, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, актуалізувати знання; вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності учнів.

Мета: в ігровій формі повторити матеріал з біографії та творчості Григорія Сковороди; розвивати образне і логічне мислення; стимулювати інтерес учнів до вивчення предмету, до читання взагалі; виховувати прагнення до духовного збагачення, розширення кругозору.

Обладнання: маршрутні листи, картки із завданнями.

Завдання гри- квесту: пройти станції за маршрутним листом і виконати творчі завдання.

Правила:

1. Учні об'єднуються в команди, вибирають капітана та назву команди.

 2. Команди отримують маршрутний лист, завдання, які треба пройти.

3. Учитель контролює хід гри, на дошці записує зароблені бали команд.

Маршрут:

  1. Станція «Турнір інтелектуалів»
  2. Станція «Асоціації».
  3. Станція «Театр і ми»
  4. Станція «Захист власної думки».
  5. Станція «Хмаринка».
  6. Станція  «Карусель асоціативних предметів».

Вступне слово вчителя

   Є постаті, що живуть поза часом. Є імена власні, що стали ототожнюватися з вершинними духовними прозріннями так само, як імена Гомера, Езопа, Сократа, Діогена, Платона, а його сліди – це байки, пісні, переклади, філософські трактати, у яких він хотів дати відповідь на вічне питання «Як треба будувати життя людині, щоб стати щасливою?»

          (Учні називають ім’я письменника).

      Шановні дев’ятикласники! Запрошую вас до проведення веб-квесту за темою: «Бери вершину і матимеш середину.» Як ви розумієте значення афоризму, який став темою нашої літературної квест-гри ?  (Відповіді учнів)

Сьогодні ви перевірите свої знання із життя і творчості Григорія Сковороди, спробуєте захистити та довести свої думки та дослідження на основі філософських ідей просвітителя-мудреця, наслідуючи поета Григорія Сковороду, станете на мить творцями власних позицій, перетворитесь у героїв байок письменника. А в цілому ще раз долучитесь до творчості філософа, просвітителя, письменника, учителя, яким був у житті і залишився назавжди Григорій Савич Сковорода.

Сьогодні ми станемо свідками змагання між командами за звання найкращих знавців біографії й творчості  Г. Сковороди. Оцінювати роботу команд та вболівальників будуть наші вельмишановні члени журі: вчитель української мови та літератури ….., бібліотекар ……, педагог-організатор….

Отже, літературну квест-гру розпочинаємо.

 

Змагаються команди по шість чоловік.

  ( Поділ на команди  за допомогою методу «Мозаїка» . Дітям видаються частини тексту (афоризми Г.Сковороди) , і вони повинні знайти дітей, у яких є інші частини цього тексту.

  1. Як хто посіє в юності, так пожне в старості.
  2. Як хто посіє в юності, так пожне в старості.

 Підготовка команд до представлення.

Вікторина для глядачів – вболівальників.

(Поки команди готуються до представлення проводиться вікторина із глядачами-вболівальниками).

 «Упізнай твір».

( Пропонується 6 аркушів паперу по, на яких записані слова, що позначають поняття із творів Г. Сковороди. Потрібно на­звати твір, з якого взяті ці слова. )

  1.   Лужок, пташка, гніздо. («Ой пташино жовтобока».)
  2.   Соловейко, жайворонок, сонце, вівчар. («Гей, поля, поля зелені».)
  3. Коса, смерть, мужик, цар, солома. («Всякому городу нрав і права».)
  4.   Весна, зима, душа, садки розквітлі, соловей. («Весна люба, ах, пришла».)
  5.   Мед, бджола, користь, праця. («Бджола і Шершень».)

6.Ліс, кабан, титул, справи, пліт. («Олениця і Кабан

 

Представлення команд.

 

Станція 1. «Турнір інтелектуалів»

(Командам у порядку черги задається питання. Правильна відповідь оцінюється одним балом. Якщо команда, яка отримала запитання, не дає відповіді, інша команда має можливість заробити бал).

 

  1.    Народився Г. Сковорода в ... р. (1722.)
  2.    Його улюблений музичний інструмент. (Сопілка.)
  3.    Рідне село він покинув, коли йому минуло... (16років).
  4.   Мрія дитинства — навчатися в... (Києво-Могилянській академії).
  5.   У 20 років добре грав на багатьох музичних інструментах, а са­ме: ... (на скрипці, флейті, бандурі).
  6.   Мандрував за кордоном, а саме: ... (Угорщиною, Словаччиною).
  7.   Предмет, який викладав у колегіумі. (Піїтика.)
  8.   За часів Г. Сковороди цей предмет мав назву «Основи доброчин­ності», а зараз називається... (етикою).
  9. Найбільша людська вада, за Г. Сковородою. (Ледарство.)
  10. З якого року починає вести мандрівне життя? (1769.)
  11. Г. Сковорода походив із родини... (малоземельних селян).
  12. Початкову освіту здобув у... (дяка).
  13. На 16-му році життя Григорій із рідного села потрапляє в... (Київ).
  14. Г. Сковорода закінчив Києво-Могилянську академію в ... р. (1753.)
  15. Згодом Г. Сковорода створював музику на слова... (власних віршів).
  16. Повернувшись із-за кордону, починає працювати в... (Переяс­лавському колегіумі).
  17. Ким працював Г. Сковорода в поміщика Томари? (Домашнім учителем.)
  18. Найкраща риса Сковороди-педагога. (Жив, як учив, а учив, як жив.)
  19. Його перший філософський твір називався... («Етика»),
  20.  

Станція № 2. «Асоціації»

Завдання. Яким творам відповідають дані малюнки? Назвіть  цей твір.(Зі збірки «Байки Харківські»). Кожна правильна відповідь - 1 бал.

 

 

 

1.

5.

9.

http://www.ytime.com.ua/img/forall/animals/cherepaha_37.jpg

https://shepvisnyk.com.ua/wp-content/uploads/2018/06/skazhen-sobaki-oznaki-simptomi-ukus-skazhenoyi-sobaki-simptomi_842.jpeg

Завтра на Закарпатті очікується сильний вітер

2.

6.

10.

https://image.zn.ua/media/images/645x426/Mar2017/169266.jpg

Чёрная ворона

Картинки по запросу сова малюнок

3.

7.

11.

http://melapis.com.ua/wp-content/uploads/2018/03/1_beehornet-300x194.jpg

http://www.management.com.ua/blog/wp-content/uploads/2019/07/12-07-2019-big.jpg

Діамант

4.

8.

12.

https://static.expres.online/gfx/news/solovey_na_vetke.jpg

Свійська курка

Фігурки тварин - Фігурка ігрова Schleich Аппалузьке лоша (13862)

Відповіді

1.«Орел та Черепаха».                              6.«Ворон і Чиж».

2.«Жаби».                                                   7.«Мурашка і Свиня».

3.«Бджола та Шершень».                          8. «Дві курки».

4.«Соловей, Жайворонок та Дрізд».        9.«Вітер і філософ»

5. «Пси».                                                       10.«Сова і Дрізд».

11.«Два коштовні камені – діамант і смарагд».

12.«Собака та Кобила».

Станція  3. «Театр і ми».

(Учасникам команд пропонується театральний реквізит. Капіта­ни обирають байку для інсценізації, обговорюють ролі. Ролі для озвучування роздруковані на аркушах. Максималь­на оцінка за творче завдання - 5 балів.)

  1.               «Бджола і Шершень» (тема «сродної праці»),
  2.               «Олениця і Кабан» (тема «славолюбія», тобто марнославства, прагнення до матеріальних вигод).
  3.               «Собаки».
  4.               «Орел та Черепаха».

 

Конкурс для вболівальників.

       Болільники можуть допомагати командам, які вони підтримують, прочитавши поезію Г.Сковороди або афоризм, тобто вислів письменника, який став крилатим. За кожний вислів додається команді 2 бали.

Станція 4. «Захист власної думки».

(Команди озвучують своє розуміння філософії Г. Сковороди. Мак­симальна оцінка — 5 балів. Пропонується дати відповіді на запитан­ня. Враховується активність команд в обговоренні та повноту відповідей.)

  •                   Як ви розумієте щастя людини?
  •                   Чи може бути щастя без страждань?
  •                   Чи багато у світі, на вашу думку, щасливих людей?
  •                   Чи кожна людина прагне до щастя?

Учитель. Кажуть, що в будинку людського щастя дружба зводить стіни, а любов утворює купол. Для теплих дружніх стосунків, для під­тримки й порозуміння спробуємо всі разом побудувати символічний храм щастя.

(Із-поміж набору записаних на дошці слів учні вибирають ті, з яких складається, на їхню думку, щастя людини, роблять записи у формі будинку. Слова на дошці: «довіра», «гнів», «ласка», «здоров'я», «пе­чаль», «смуток», «любов», «повага», «ненависть», «дружба», «во­рожнеча», «заздрість», «байдужість», «милосердя», «доброта», «жертовність», «презирство», «підтримка».)

Станція № 5. «Хмаринка»

Які афоризми Сковороди  розміщені у хмарці тегів? Кожна правильна відповідь -  3 бали.

Хмара слів

Афоризм

C:\Users\Администратор\Desktop\Word Art.jpeg

 

C:\Users\Администратор\Desktop\Word Art (1).jpeg

 

C:\Users\Администратор\Desktop\Word Art (2).jpeg

 

 

Відповідь

 1.З видимого пізнавай невидиме.

2.Все минає, але любов після всого зостається.

3.Не розум від книг, а книги від розуму створилися.

 

Конкурс для вболівальників.

Намалювати сонце, а на його промінцях записати, зробивши висновок із прочитаних творів Г. Сковороди, що таке щастя в розумінні філософа.

 

 

Станція 6. «Карусель асоціативних предметів».

(На столі лежать предмети: книга «Закон Божий», Біблія, сопілка, іграшкове серце, підручник «Етика», іграшка-бджола, годинник, вода в склянці, які по черзі обирають команди й пояснюють, що вони озна­чали в житті Г. Сковороди. За кожну правильну відповідь — 1 бал.)

Відповідь - довідка.

Книга «Закон Божий» — Г. Сковорода називав себе, підписуючи листи, «учитель Закона Божія», тобто християнський богослов.

Сопілка — улюблений музичний інструмент, подарований Григо­рієві ще в дитинстві старим кобзарем, згодом з’явилася флейта зі слонової кістки.

Серце — філософія серця, любов. Серце — корінь життя, обитель любові. Кожен має пізнати себе, любити людину.

Підручник «Етика» — «Вступні двері до християнської добронравності» (курс лекцій з етики, який Г. Сковорода прочитав у Харківсько­му колегіумі в 1768 р.).

Бджола — символ мудрості, утілення ідеї «сродної праці».

Годинник «З усіх утрат втрата часу найтяжча» (афоризм Г. Сковороди).

Вода — дід і прадід Григорія Савича мали прізвище Скора Вода. Так охрестили їх за відчайдушну вдачу та сміливість, а згодом у реє­стрі зафіксували «Сковорода», однак видатний філософ говорив, що ця річ у господарстві не остання; вода – життя.

Підсумок змагання. Слово членам журі. Нагородження команд.

Учитель. Тож читайте філософа Г. Сковороду, пізнавайте, муд­рішайте, любіть людину й працю. Пророче передбачаючи майбуття, а в ньому долю свого народу, великий філософ і письменник писав: «Ми створимо світ кращий. ...Бачу все нове: нових людей, нове тво­ріння і нову славу». Можливо, ми і є тими новими людьми, у серцях яких завжди житиме мудре слово

Г. Сковороди.

Звучить пісня «Десь по світу».

 

 

docx
Додано
1 березня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку