Ця вікторина для тих, хто уважно читає твори педагога і письменника В.О.Сухомлинського. Для дітей він створим багато цікавих книг і казок. Вікторина створена за книгою " Куди поспішають мурашки".Допитливі і кмітливі ви легко зможете відгадати всі твори автора.
Літературна вікторина
за творами Василя Сухомлинського
підготувала вчитель початкових класів
Мельник Наталія Степанівна
Тема: Літературна вікторина « Куди поспішають мурашки» за творами В.О. Сухомлинського
Мета: продовжити знайомити з творчістю письменника, стимулювати інтерес і допитливість у пізнанні природного довкіля. Давати дітям достовірну інформацію про оточуючий світ. Пояснити дітям, що у природі дуже багато дивовижного , красивого, але побачити ці дива може лише допитлива, небайдужа людина з добрим серцем. Вчити впізнавати зміст знайомих творів, називати героїв казок, оцінювати їх поведінку. Спонукати до вміння висловлювати свою думку, висловлювати ідею твору. Розвивати мислення, сприяти формуванню екологічно - доцільної поведінки. Виховувати бережне і дбайливе ставлення до природи, прагнення примножувати її багатства
Обладнання: святково прибраний клас. Портрет В. О. Сухомлинського. Книга « Куди поспішають мурашки» В. Сухомлинського, макет соняшника, пелюстки якого – запитання вікторини
Вчитель . Любі діти, ви мали змогу прочитати казки, оповідання та етюди видатного українського педагога Василя Олександровича Сухомлинського, які розкривають перед нами красу білого світу і рідного слова, навчають людяності й мудрості.
Напевне, вам буде цікаво позмагатися й відповісти на питання нашої вікторини.
( Перед дощем , казка « Акація і бджола»)
( На плече Доброї людини, казка « Білка і Добра Людина»)
(Коли відлітають у теплий край журавлі, « Дід Осінник»
(Переніс хату в інше місце, « Дуб під вікном»)
( Золотий клубочок, « Жайворонок і Сонце»).
( У болоті, бо воно рідне; у житі, бо воно рідне, « Перепел і Кулик »)
( За допомогою пенька – трухляка, казка « Лисиччині ліхтарики»)
(Дві вербички від коріння старої верби «Верба над ставом»)
( Крихти горішка, « Куди поспішали мурашки»)
( Маленькою краплинкою води, казка « Сніжинка і Сонце»)
Вчитель. Молодці, ви добре запам’ятали казки Василя Сухомлинського.
Діти, людина перетворює природу, отримує все необхідне для життя. Забруднення навколишнього середовища один із наслідків впливу людини на природу. Заводи і фабрики, труби яких не обладнанні спеціальними влювлювачами, забруднюють повітря викидами диму, попелу та шкідливих речовин. Отрутохімікати, які вносяться у землю теж шкідливо діють на рослин і тварин. Транспорт, побутова техніка сприяють до різних хвороб людей.
Забруднюючи водойми призводить до гибелі тварин і рослин у водоймі…
І хоча ви ще зовсім малі і ваш вплив на навколишнє середовище незначний. Ви можете внести свій маленький внесок, щоб зберегти природу і примножити її багатства. Зараз кожен з вас розповість, що корисне він зробив для природи і повісить свою стрічечку на Дерево добрих вчинків.
Наші діти дуже багато турбуються про рослин лісу і тварин.. А зараз проведемо для глядачів конкурс - вікторину « Дивовижний світ птахів»
Діти, любіть природу, примножуйте її для майбутніх поколінь, бо це – обов’язок кожного із нас!
Пам’ятайте: Бережіть природу, діти
Все у ній повинно жити,
Може, день, а може, й рік –
Кому який прожити вік.
Щоб сади у нас цвіли,
Щоб літали журавлі,
Щоб пташки у нас співали,
І дерева підростали,
Щоб земля була у квітах,-
Бережіть природу, діти!