Літературна вікторина за творами В.О.Сухомлинського

Про матеріал

Ця вікторина для тих, хто уважно читає твори педагога і письменника В.О.Сухомлинського. Для дітей він створим багато цікавих книг і казок. Вікторина створена за книгою " Куди поспішають мурашки".Допитливі і кмітливі ви легко зможете відгадати всі твори автора.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Літературна вікторина

 

 

за творами Василя Сухомлинського

 

 

 

 

 

 

підготувала вчитель початкових класів

Мельник Наталія Степанівна

 

 

Тема:  Літературна вікторина «  Куди поспішають мурашки» за творами В.О. Сухомлинського

Мета: продовжити знайомити з творчістю письменника, стимулювати інтерес і допитливість у пізнанні природного довкіля. Давати дітям достовірну інформацію про оточуючий світ. Пояснити дітям, що у природі дуже багато дивовижного , красивого, але побачити ці дива може лише допитлива, небайдужа людина з добрим серцем. Вчити впізнавати зміст знайомих творів, називати героїв казок, оцінювати їх поведінку. Спонукати до вміння висловлювати свою думку, висловлювати ідею твору. Розвивати  мислення, сприяти формуванню екологічно - доцільної поведінки. Виховувати бережне і дбайливе ставлення до природи,  прагнення примножувати її багатства

 Обладнання: святково прибраний клас. Портрет  В. О. Сухомлинського. Книга « Куди поспішають мурашки» В. Сухомлинського, макет соняшника, пелюстки якого – запитання вікторини

 Вчитель .     Любі діти, ви мали змогу прочитати казки, оповідання та етюди видатного українського педагога Василя Олександровича Сухомлинського, які розкривають перед нами красу білого світу і рідного слова, навчають людяності й мудрості.

      Напевне, вам буде цікаво позмагатися й відповісти на питання нашої вікторини.

  1. Коли  у акації багато нектару, перед дощем чи в суху погоду?

( Перед дощем , казка « Акація і бджола»)

  1. Куди сіла білочка, щоб врятуватися від куниці?

( На плече Доброї людини, казка  « Білка і Добра Людина»)

  1. Коли Дід Осінник переодягається у сірий плащ?

(Коли відлітають у теплий край журавлі, « Дід Осінник»

 

  1. Що зробив старий ліник, коли дуб став заступати вікно?

(Переніс хату в інше місце, « Дуб під вікном»)

  1. Що Сонечко дало для Жайворонка, щоб його пісня гарно звучала?

( Золотий клубочок, « Жайворонок і Сонце»).

  1. Де найкраще жити для кулика? Для перепела?

( У болоті, бо воно рідне; у житі, бо воно рідне, « Перепел і Кулик »)

  1. Як лисичка освітила собі дорогу?

( За допомогою пенька – трухляка, казка « Лисиччині ліхтарики»)

  1. Що виросло від старої сухої верби?

(Дві вербички від коріння старої верби «Верба над ставом»)

  1. Що упало в Білочки додолу, коли вона їла?

( Крихти горішка, « Куди поспішали мурашки»)

  1.  Ким стала Сніжинка?

( Маленькою краплинкою води, казка « Сніжинка і Сонце»)

Вчитель. Молодці, ви добре запам’ятали казки Василя Сухомлинського.

Діти, людина перетворює природу, отримує все необхідне для життя. Забруднення навколишнього середовища  один із наслідків впливу людини на природу. Заводи і фабрики, труби яких не обладнанні спеціальними влювлювачами, забруднюють повітря викидами диму, попелу та шкідливих речовин. Отрутохімікати, які вносяться у землю теж шкідливо діють на рослин і тварин. Транспорт, побутова техніка сприяють до різних хвороб людей.

Забруднюючи водойми призводить до гибелі тварин і рослин у водоймі…

І хоча ви ще зовсім малі і ваш вплив на навколишнє середовище незначний. Ви можете внести свій маленький внесок, щоб зберегти природу і примножити її багатства. Зараз кожен з вас розповість, що корисне він зробив для природи і повісить свою стрічечку на Дерево добрих вчинків.

Наші діти дуже багато турбуються про рослин лісу і тварин.. А зараз проведемо для  глядачів конкурс - вікторину     « Дивовижний світ птахів»

  1. Які птахи прилітають першими? (Шпаки)
  2. Пташенята якого птаха не знають рідної матері? (Зозуля)
  3. Чому неможна зачіпати яйця в гніздах птахів? (Птахи залишать гніздо і яйця загинуть)
  4. У ночі гуляє, а в день спочиває. Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)
  5. Чому дятла називають «помічником інших птахів» ? (Розбиваючи шишки, дятел шукає корм не тільки для себе, а й допомагає годуватися іншим птахам, які самі розбити шишки не можуть)
  6. Чому граки так люблять оране поле? (Плугом вивертаються із землі дощові черв’яки, жуки)

Діти, любіть природу, примножуйте її для майбутніх поколінь, бо це – обов’язок кожного із нас!

Пам’ятайте:                           Бережіть природу, діти

Все у ній повинно жити,

Може, день, а може, й рік –

Кому який прожити вік.

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб літали журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

І дерева підростали,

Щоб земля була у квітах,-

Бережіть природу, діти!

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку