Літературне читання Дата_________________
1 клас |
2 клас |
3 клас |
Речення розповідні, питальні і окличні. «Дитячі ігри» |
Юрій Ярмиш «Зайчик і Вовчик»
|
Марія Манеру. Шарлотта отримує… тринадцять балів!
|
Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити дітей із розповідними, питальними і окличними реченнями |
Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити дітей із казкою Ю. Ярмиша; |
Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити дітей із оповіданням Марії Манеру; |
Вчити будувати речення за малюнками, за опорними схемами речень |
навчати розуміти прочитаний текст, визначати частини тексту (зачин, основну частину, кінцівку), визначати головну думку; формувати вміння висловлювати власні думки, відшукувати в тексті аргументи, розвивати вміння аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення учнів; розширювати їхній світогляд;
|
|
формування ключових компетентностей: уміння вчитися: сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження; комунікативної: володіти позитивними навичками спілкування, уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання; інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію; соціальної/громадянської: уміти працювати в парі, з усіма в колективі; загальнокультурної: дотримувати норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці |
||
Хід уроку І. ВСТУПНА ЧАСТИНА 1. Організаційний момент Ось і дзвоник пролунав, Для навчання час настав. Дітки, станьте всі рівненько. Настрій на урок взяли, Працювати почали. 2. Психологічна настанова на урок «Самоналаштування» — Покладіть руки на парту, заплющте очі та промовляйте: Я зможу сьогодні добре працювати на уроці. Я — особистість творча. Я бажаю всім успіхів на уроці. ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА 1. Дотекстова діяльність 1) Артикуляційні вправи. Вправа «Подивись і повтори» · Витягнути губи трубочкою; зімкнути губи; показати губами букву О ; облизати губи; зробити язичком рухи маятника. 2) Віднови інтонацію Я люблю читати. Я люблю читати! Я люблю читати? |
||
СКОРОМОВКИ |
||
Читання скоромовки за малюнками |
Робота над скоромовкою Зайчик зяблика зустрів: Зебру зжер! Зміюку з'їв! Зяблик зойкнув: — Значить, заєць Задавака і зухвалець! Читання напівголосно у помірному темпі; швидко; дуже швидко.
|
|
2) Робота над загадками. Актуалізація опорних фонових знань. В полі, лісі — навкруги Скрізь у мене вороги. Часом лізу я у шкоду, Їм капусту на городах, Моркву, ріпу, буряки. Відгадайте — хто такий? (Заєць.)
|
Засвітились серед ночі В темній хащі жовті очі. Наче лісу грізний дух — Гострі ікла, сірий смух. Полювати йде хижак. На весь ліс наводить жах. (Вовк.)
|
Робота зі складовою таблицею |
|
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
|
|
1) Етап підготовки учнів до сприймання змісту тексту Робота із заголовком (с. 14) — Прочитайте заголовок. Про що може йтися у цьому творі? — Чому автор саме так називає персонажів, а не вовк і заєць? — Як вважаєте, про що це може свідчити? 2) Первинне сприймання змісту тексту учнями. Виразне читання казки вчителем.
|
САМОСТІЙНЕ ЧИТАННЯ ОПОВІДАННЯ УЧНЯМИ |
|
3) Перевірка первинного сприймання змісту твору. Перевірка емоційного сприймання змісту — Чи сподобалася вам казка? Що вас вразило? Чи, можливо, здивувало? — Чи справдилися ваші передбачення щодо можливих подій? Перевірка фактичного сприймання тексту. Тестування За допомогою цеглинок LEGO учні сигналізують, яку відповідь обрали: Вовчик — цеглинка синього кольору, Зайчик — цеглинка жовтого кольору. · Хто сидів на галявині за комп'ютером? Вовчик чи Зайчик? Хто вираховував, де зайців більше? Вовчик чи Зайчик? · Хто вираховував, де вовків менше? Вовчик чи Зайчик? · Хто виявився кмітливішим? Вовчик чи Зайчик? |
|
|
РОБОТА З БУКВАРЕМ С.16-17 -СКЛАДАННЯ РЕЧЕНЬ ЗА МАЛЮНКАМИ -ДОБІР СХЕМ РЕЧЕНЬ |
САМОСТІЙНЕ ЧИТАННЯ КАЗКИ УЧНЯМИ |
КАРТКА БУДОВА ТЕКСТУ . УТВОРИ ПАРУ Зачин: «Шарлотта була дуже розумною дівчинкою та отримувала гарні оцінки…». Основна частина: «Відтоді будь-яка оцінка здавалася занизькою…» Кінцівка: «Із того часу вона раділа усім гарним оцінкам…»
|
|
ФІЗКУЛЬТХФИЛИНКА |
|
РОБОТА З ТАБЛИЦЕЮ ПОБУДОВА РЕЧЕНЬ ЗА СЮЖЕТНИМИ МАЛЮНКАМИ |
ЧИТАННЯ ЛАНЦЮЖКОМ |
ЧИТАННЯ З ДРУГОМ ОПОВІДАННЯ |
АНАЛІЗ МАЛЮНКІВ С.17 ЩО ПЕРЕПЛУТАВ ХУДОЖНИК |
ВІДНОВИТИ ПЛАН ДО КАЗКИ План до казки Юрія Ярмиша «Зайчик і Вовчик» 1. Зустріч Зайчика з Вовчиком. 2. Вовчик вираховує зайців. 3. Зайчикові спроба. 4. Там найменше вовків у лісі.
|
СКЛАДАННЯ ПЛАНУ План 1. Шарлотта отримала найкращу оцінку. 2. Батьки з гордістю розказують про доньку. 3. Дівчинка поставила собі тринадцять балів. 4. Батьки хваляться успіхами доньки. 5. Новина дійшла до вчительки. 6. Рішення вчительки про оцінки. 7. Шарлотта виправляє помилку.
|
|
ПІДСУМОК УРОКУ |
|
|
САМООЦІНЮВАННЯ |
|