Літературне читання 2 клас Цап та баран

Про матеріал
Урок літературного читання "Цап та баран" з використанням методу критичного мислення "Шість капелюхів"
Перегляд файлу

Тема: Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (продовження). Переказування казки

Мета: продовжити ознайомлення учнів із казками про тварин, вчити переказувати за малюнками, знаходити в тексті відповіді на запитання; формувати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм             характеристику, відповідати на питання, збагачувати словниковий запас;             розвивати інтерес до книг, увагу, пам’ять, спостережливість,             самостійність думки; на прикладі казки виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, інтерес до читання українських народних казок.

Хід уроку:

І. Організація класу

1. Привітання


Пролунав шкільний дзвінок,

скликав всіх нас на урок.

Привітайтеся з гостями

і сідайте на місця ви.

Налаштуйтеся читати,

руки вчасно піднімати,

на питання відповідати,

в групі гарно працювати.

Один одного поважати

І завжди допомагати.


2. Визначення настрою за допомогою смайликів

Наш урок розпочинаєм,

Настрій – смайлик вибираєм.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Дихальна гімнастика (відео)

- Уявіть, що перед вами квітка, понюхайте її.

- А тепер з'явилась тендітна кульбабка зі своїми парашутиками. Здуйте їх. А якщо буде на одну більше, то скільки їх стане? А на 9 більше? А що це за парашутики кульбабки? Для чого вони?

- Уявіть, що у вас 1 свічечка на шматку торта? Задуйте її.Шматочок ви з'їли і вам принесли великий торт з 7 свічками. Задуйте їх. Скільки свічок залишиться? Чому?

  1. Перевірка домашнього завдання. Тестування
  1. Твір «Цап та баран» це

а) вірш

б) оповідання

в) казка

  1. Кого вигнали чоловік і жінка:

а) віслюка і коня

б) цапа й барана

в) козу та вівцю

  1. Що знайшли герої в полі?

а) вовчу голову

б) вовчий хвіст

в) вовчий зуб

  1. Кого побачили друзі біля вогнища?

а) 3 лисиць

б) 2 ведмедів

в) 3 вовків

  1. Що зробили вовки, побачивши як цап та баран витягують з торби вовчі голови?

а) злякались

б) повтікали

в)розсміялися

  1. Хто впав з дуба на вовка?

а) цап

б) білка

в) баран

ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок

  1. Розповідь з елементами бесіди про капелюхи
  2. Характеристика героїв

Скільки було вовків? На скільки більше? Складіть інше питання .А всього тварин? На які групи поділяються тварини в даній казці?

Цап – сміливий та недужий, кмітливий, розумний, добрий, дружелюбний.

Баран – дужий та несміливий, добрий, щирий, дружелюбний, вірний.

  1. Словникова робота.

Відсіля — звідси.

П'ятами накивати — швидко втекти.

Курінь — легка будівля, сторожка.

Прибрались — тут: пішли геть.

Ворожити — тут: передбачати, вгадувати.

Ворожбит — тут: той, хто ворожить.

  1. Фізхвилинка «Потанцюймо!»
  2. Вибіркове читання

- Чому чоловік та жінка вигнали Цапа й Барана?

І були ті цап та баран великі приятелі — куди цап, туди й баран. Цап на город по капусту — і баран туди, цап у сад — і баран за ним.

— Ох, жінко,— каже чоловік,— проженімо ми цього барана й цапа, а то за ними ні сад, ні город не вдержиться. 

- Що зробили Цап та Баран, коли хазяї вигнали їх з двору?

   Скоро цап та баран теє зачули, зараз із двору майнули. Пошили вони собі торбу та й пішли.

- Що вони побачили посеред поля?

   Посеред поля лежить вовча голова. 

- Що робили вовки?

    Приходять туди, аж то вовки кашу варять.

- Як Цап та Баран перехитрили хижаків?

Цап і роздумавсь:

— А подай лишень, баране, оту вовчу голову! От баран і приніс.

— Та не цю, а подай більшу! — каже цап. Баран знову цупить ту ж саму.

— Та подай ще більшу!

Ох, тут уже вовки злякались: стали вони думати-гадати, як відціля втікати.

  1. Переказування казки
  2. Гра «Розвідники»
  3. Зорова гімнастика

ІV. Узагальнення знань, умінь та навичок

  1. Робота в групах за методом критичного мислення 6 капелюхів

І група – білий капелюх – скласти ілюстрації за змістом казки в правильній послідовності

ІІ група – чорний капелюх – вказати на негативні сторони в казці, дати відповідь на запитання – що поганого відбулося з героями казки? Посумуйте з ними та виберіть крапельки, на яких записано те погане, що трапилося з цапом і бараном.

ІІІ група – жовтий капелюх – знайти позитивні моменти, які відбулися з героями, допомогти нагодувати тварин, зібравши їм в кошик їжу та порадіти з ними. 

ІV група – червоний капелюх – визначити ваш настрій до кожної частини казки за допомогою цеглинок лего


Синій – сумний

червоний – злий

зелений – спокійний

жовтий – веселий

голубий - наляканий


V група – зелений капелюх – створити з цеглинок лего мобільний телефон та повідомити головних героїв про небезпеку, змінивши при цьому казку

  1. Презентація робіт
  2. Підведення підсумків. Колективна робота з синім капелюхом – даємо оцінку твору та робимо висновки.

Чи все правильно зробили герої? Чому їх вигнали чоловік та жінка? Чи думали вони за наслідки? Що б ви порадили головним персонажам?

V. Домашнє завдання читати текст на аркушах, визначити жанр твору і намалювати до нього малюнок.

VІ. Підсумок уроку

  1. Настрій «Смайлик»

Підніміть смайлик вашого настрою в кінці уроку.

  1. Рефлексія «Лего»

За допомогою лего продемонструйте свій багаж знань:

Зелений колір цеглинки – мені легко і зрозуміло

Оранжевий – легко, але є помилки

Жовтий – потребую допомоги

Червоний – мені важко і не зрозуміло

docx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку