Тема: Казка – вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (продовження). Переказування казки
Мета: продовжити ознайомлення учнів із казками про тварин, вчити переказувати за малюнками, знаходити в тексті відповіді на запитання; формувати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику, відповідати на питання, збагачувати словниковий запас; розвивати інтерес до книг, увагу, пам’ять, спостережливість, самостійність думки; на прикладі казки виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, інтерес до читання українських народних казок.
Хід уроку:
І. Організація класу
1. Привітання
Пролунав шкільний дзвінок,
скликав всіх нас на урок.
Привітайтеся з гостями
і сідайте на місця ви.
Налаштуйтеся читати,
руки вчасно піднімати,
на питання відповідати,
в групі гарно працювати.
Один одного поважати
І завжди допомагати.
2. Визначення настрою за допомогою смайликів
Наш урок розпочинаєм,
Настрій – смайлик вибираєм.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Уявіть, що перед вами квітка, понюхайте її.
- А тепер з'явилась тендітна кульбабка зі своїми парашутиками. Здуйте їх. А якщо буде на одну більше, то скільки їх стане? А на 9 більше? А що це за парашутики кульбабки? Для чого вони?
- Уявіть, що у вас 1 свічечка на шматку торта? Задуйте її.Шматочок ви з'їли і вам принесли великий торт з 7 свічками. Задуйте їх. Скільки свічок залишиться? Чому?
а) вірш
б) оповідання
в) казка
а) віслюка і коня
б) цапа й барана
в) козу та вівцю
а) вовчу голову
б) вовчий хвіст
в) вовчий зуб
а) 3 лисиць
б) 2 ведмедів
в) 3 вовків
а) злякались
б) повтікали
в)розсміялися
а) цап
б) білка
в) баран
ІІІ. Закріплення знань, умінь і навичок
Скільки було вовків? На скільки більше? Складіть інше питання .А всього тварин? На які групи поділяються тварини в даній казці?
Цап – сміливий та недужий, кмітливий, розумний, добрий, дружелюбний.
Баран – дужий та несміливий, добрий, щирий, дружелюбний, вірний.
Відсіля — звідси.
П'ятами накивати — швидко втекти.
Курінь — легка будівля, сторожка.
Прибрались — тут: пішли геть.
Ворожити — тут: передбачати, вгадувати.
Ворожбит — тут: той, хто ворожить.
- Чому чоловік та жінка вигнали Цапа й Барана?
І були ті цап та баран великі приятелі — куди цап, туди й баран. Цап на город по капусту — і баран туди, цап у сад — і баран за ним.
— Ох, жінко,— каже чоловік,— проженімо ми цього барана й цапа, а то за ними ні сад, ні город не вдержиться.
- Що зробили Цап та Баран, коли хазяї вигнали їх з двору?
Скоро цап та баран теє зачули, зараз із двору майнули. Пошили вони собі торбу та й пішли.
- Що вони побачили посеред поля?
Посеред поля лежить вовча голова.
- Що робили вовки?
Приходять туди, аж то вовки кашу варять.
- Як Цап та Баран перехитрили хижаків?
Цап і роздумавсь:
— А подай лишень, баране, оту вовчу голову! От баран і приніс.
— Та не цю, а подай більшу! — каже цап. Баран знову цупить ту ж саму.
— Та подай ще більшу!
Ох, тут уже вовки злякались: стали вони думати-гадати, як відціля втікати.
ІV. Узагальнення знань, умінь та навичок
І група – білий капелюх – скласти ілюстрації за змістом казки в правильній послідовності
ІІ група – чорний капелюх – вказати на негативні сторони в казці, дати відповідь на запитання – що поганого відбулося з героями казки? Посумуйте з ними та виберіть крапельки, на яких записано те погане, що трапилося з цапом і бараном.
ІІІ група – жовтий капелюх – знайти позитивні моменти, які відбулися з героями, допомогти нагодувати тварин, зібравши їм в кошик їжу та порадіти з ними.
ІV група – червоний капелюх – визначити ваш настрій до кожної частини казки за допомогою цеглинок лего
Синій – сумний
червоний – злий
зелений – спокійний
жовтий – веселий
голубий - наляканий
V група – зелений капелюх – створити з цеглинок лего мобільний телефон та повідомити головних героїв про небезпеку, змінивши при цьому казку
Чи все правильно зробили герої? Чому їх вигнали чоловік та жінка? Чи думали вони за наслідки? Що б ви порадили головним персонажам?
V. Домашнє завдання читати текст на аркушах, визначити жанр твору і намалювати до нього малюнок.
VІ. Підсумок уроку
Підніміть смайлик вашого настрою в кінці уроку.
За допомогою лего продемонструйте свій багаж знань:
Зелений колір цеглинки – мені легко і зрозуміло
Оранжевий – легко, але є помилки
Жовтий – потребую допомоги
Червоний – мені важко і не зрозуміло