Літературне читання 2 клас " Господиня осінь"

Про матеріал
Розробка уроку Літературного читання 2 клас НУШ . «До лісу прийшла осінь». Наталя Остапенко " Господиня осінь"
Перегляд файлу

Урок літературного читання: «До лісу прийшла осінь»

Мета: продовжити ознайомлення учнів з осінньою красою природи, ознайомити із жителями лісу; навчати учнів виразно читати вірш, інтонувати речення, аналізувати прочитане; розвивати критичне мислення, вміння розповідати про свої враження від прослуханих творів; прищеплювати любов до краси природи.

Хід уроку

  1. Вступна частина
  1. Організація класу. Привітання.

Ось і нова зустріч в нас,

Гостя дивна йде у клас.

Прикрашає навкруги,

Все в яскраві кольори.

Звучить пісня «Осінь» https://youtu.be/J2L1ZwX8hxM

  1. Основна частина

1.Перевірка домашнього завдання

Виразне читання вірша « Горобці» Аркадія Музичука. Опрацювання запитань після нього.

2.Актуалізація опорних знань

1) Робота над загадками

Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)

Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
(Їжачок)

Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А зимою — в лігві спати.
Як зачує він весну —
Прокидається від сну.
(Ведмідь)

Сірий, ікластий,
Хоче вівцю вкрасти.
(Вовк)

Не ходжу я,  а скакаю,
Бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання
Перегнав би я коня.
(Заєць)

2.Мотивація навчальної діяльності

Гра «Хто що їсть?»

Давайте за допомогою малюнків ( морква, зерно, горішки, шишки) вгадаємо тваринку.

3.Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні ми з вами ознайомимось з віршом Наталі  Остапенко « Господиня осінь»

4.Вивчення нового матеріалу

1) Робота над віршем Наталі Остапенко «Господиня осінь» (ст. 29-30)

- Прочитайте заголовок і роздивіться малюнки. Чи можемо ми здогадатися про що буде цей вірш?

-Словникова робота. Читання слів у колонці спочатку повільно, потім-швидше, ще швидше.

-Пояснення слова «персонаж»

Персонаж твору-це дійова особа. Дійовими особами можуть бути люди, тварини, казкові істоти.

-Читання вірша вчителем.

-Опрацювання вірша. Вправа «Мікрофон»

--Про кого цей вірш?

--Скільки персонажів у цьому творі? Назви їх.

--Розкажи про кожного з персонажів.

-Читання вірша учніми( про себе)

-Читання вірша за особами.

Фізкультхвилинка

Очі щільно ми закрили —

Це один, два, три, чотири.

Потім ширше розкриваєм,

Вдалині щось розглядаєм.

І поки ми розглядали —

До шести порахували.

Щоб очі наші відпочили,

Робим це разів чотири.

2) Вправа «Фантазери ми маленькі»

-Уявіть себе художниками. Спробуйте створити свої ілюстрації  персонажів твору.

5.Закріплення вивченого матеріалу

1) Вправа «Так-ні»

-Захитались гілочки і з'явились їжачки.

-Зайченятко виглядає і сміливо промовляє.

-Обізвався їжачок, руда шуба з голочок.

-Ось мурахи дали меду, щоб спалося до обіду.

-І ікластий вепр озвався: я ще не підготувався.

2) Гра «Хто я?»

Показати тварину, не називаючи її, щоб учні змогли відгадати.

3) Вправа «Розкажи про кожного з них»

 

C:\Users\User\Desktop\4-16.webp

Кожен учень обирає собі тваринку і розповідає про неї:

-де вона мешкає;

-свійська чи дика ця тварина;

-чим вона харчується;

-чи готується вона до зимової сплячки.

III. Заключна частина

1.Рефлексія. Зворотній зв'язок.

Метод «Капелюшка де Боно»

  • Білий-колір чистоти.

Що мені відомо про осінь?

  • Червоний-колір життя, відчуттів.

Навіщо потрібно знати, як тварини готуються до зими?

  • Чорний-колір землі, здорового глузду.

Назвіть ознаки кожної тварини.

  • Зелений-колір досліджень.

В який колір розфарбувати тварину?

  • Синій-колір знань.

Навіщо мені потрібно знання, здобуті сьогодні на уроці?

 

docx
Додав(-ла)
Жбанчик Яна
Додано
17 жовтня 2022
Переглядів
1110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку