Літературне читання. 2 клас. Тема«Над самим Дніпром на горах, Київ виріс і розцвів. Н.Забіла «Древній Київ», прислів’я»»

Про матеріал

В.Сухомлинський писав: «Учні, яких ви навчили швидко й усвідомлено читати,

записувати почуте, виражаючи власну думку,

ніколи не відставатимуть: уміючи здобувати знання,

вони будуть берегти час і здоров'я вчителів»

Мета. Розповісти учням про столицю нашої держави — місто Київ; ознайомити з історією міста; удосконалювати вміння переказувати прочитане; збагачувати мовлення новими словами й образними вислова­ми; розвивати навички виразного читання; виховувати інтерес до історії нашої землі, бажання її вивчати, почуття гордості за український народ.

Перегляд файлу

 

Денишівська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. В.Г.Бондарчука

 

 

 

 

D:\DCIM\101MSDCF\DSC03749.JPG

 

Конкурс «Учитель року – 2017»

Відкритий урок з літературного читання

2 клас

Тетерівська ЗОШ І- ІІІ ст.

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів: Долецька Л.М.

Тема. Над самим Дніпром на горах, Київ виріс і розцвів. Н.Забіла «Древній Київ», прислів’я.

Мета. Розповісти учням про столицю нашої держави — місто Київ; ознайомити з історією міста; удосконалювати вміння переказувати прочитане; збагачувати мовлення новими словами й образними вислова­ми; розвивати навички виразного читання; виховувати інтерес до історії нашої землі, бажання її вивчати, почуття гордості за український народ. Обладнання: фотоілюстрації старовинного і сучасного Києва; таблиця для вправи «Пеньочок»; 2 торби; ковдра; сердечка різнокольорові;картинки для творчої роботи; клей; ножиці; картон.

 В.Сухомлинський писав: «Учні, яких ви навчили швидко й усвідомлено читати,

 записувати почуте, виражаючи власну думку,

ніколи не відставатимуть: уміючи здобувати знання,

 вони будуть берегти час і здоровя вчителів»

 

 

Зміст і види роботи

  1. Перевірка готовності до уроку, привітання
  • Я Лариса Миколаївна, запрошую вас (кмітливих, красивих, спостережливих, розумних, працьовитих) на урок літературного читання.

Вправа «Дві торбинки»

  • З яким настроєм ви прийшли на урок?

      Учні користуються картками із зображенням різнокольорових сердечок, що відображають емоційний настрій учнів, за бажанням обґрунтовують свій вибір( синій – тривожність, жовтий – радість).

       У дорогу в давнину  люди брали завжди із собою торбинку. Ми вирушаємо з вами у подорож у казкову країну Читай-місто й візьмемо із собою також торбинки: сумна й весела. Виберіть сердечко відповідно своєму настрою й покажіть мені.

      У «сумну» я зберу смуток, біль, страх, розчарування, а  «веселу»  відкрию і подарую вам радість, піднесення, інтерес, захоплення, добро.

       Я радію від того, що весела торбинка набагато більша ніж сумна. Я завітала до вас на урок з гарним настроєм. У дорогу, починаємо подорожувати!

2. Вправи для розвитку мовленнєвого апарату й удосконалення читання.

Вчуся бути вправним читачем

  1. Змінюю силу свого голосу

Поклич котика тихим голосом:

- К – с –к - с – к – с. Не чує?  

Поклич голосніше: -

  • К – с – с  –к - с – с – к – с- с.

А тепер ще голосніше!

    - К – с – с - с  –к - с – с – с  – к – с- с – с !!

 

2)  Змінюй силу твого голосу

Прочитай речення спочатку мовчки. Зверни увагу на слова-підказки, а також на розділові знаки, умовні позначки.

Прочитай виразно вголос.

- Ти знайшов! – голосно закричали мишенята.

- Ти обмолотив, тихіше сказали вони.

- Теж ти, - зовсім тихо пропищали Круть і Верть.

- Все ти, все ти, - прошепотіли мишенята.

 3) Вправа «Пеньочок»

гора             річка             місто

нора           річка   місто

гора            річка   тісто

гора             нічка місто

гора             річка  місто

4) Завдання на увагу

- Прочитайте вірші. Чи все тут правильно?

Пригріло сонечко як слід,

і на Дніпрі розтанув дід.

Кримом натерлися ми на Дніпрі,

тож не страшні нам тепер комарі!

Річку Гриць в дітей не просить,

він її в портфелі носить.

Я вночі забравсь на гірку

 і побачив в небі дірку.

Ігор Січовик

  • Що потрібно виправити?

3. Перевірка домашнього завдання

4. Підсумок перевірки

5. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів

Методичний коментар. Таксономія Блума – таксономія педагогічних цілей у пізнавальній сфері, що була запропонована у 1956 році американським психологом Бенджаміном Блумом – це правило чіткого й однозначного формулювання і впорядкування цілей навчання: знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез і оцінка.

- У мене в руках цікавий кубик Блума, на гранях, якого написані питання. Чи готові ви давати відповіді?

 «Відгадай»

Відгадування загадок.

Цвітуть сади, Дніпро шумить,

І пісня ллється солов'їна,

І жайвір лине у блакить.

Це рідна наша ...

                                             (Україна)

 

 

Прекрасне, горде й величаве

стоїть на березі Дніпра.

Князів-русинів вічна слава у назві міста ожива.

                                                                                    (Київ)

  • Будь-який український школяр знає, що Київ — столиця Батьківщини, України. Що ви ще знаєте про Київ?

 

6. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

      Наша столиця — сучасне промислове місто,найгарніше, у якому є безліч вулиць,будинків, площ, музеїв, театрів, шкіл, університетів, магазинів. Це історичний та політичний центр України. Історичний, бо збереглося багато пам’яток минулого. Політичний, бо в Києві знаходиться резиденція Президента, працює уряд, Кабінет Міністрів, відбуваються засідання Верховної Ради. Сьогодні Київ зачаровує красою золотоверхих храмів, архітектурою будинків та мостів. Найгарніша вулиця – Хрещатик. Широка, простора, із зеленими алеями каштанів.

           Київ — найстаріше  місто. Ось на малюнках ви можете побачити, який був Київ у минулому.

          Кожне місто має свою історію заснування. А значить, і  свою історію походження. Сьогодні ми прочитаємо, як утворилося місто і чому його так назвали.

7. Опрацювання твору Н. Забіли «Древній Київ»

Виразне читання твору вчителем

Технологія розвитку критичного мислення

Методичний коментар. Технологія розвитку критичного мислення – учні не просто запам’ятовують та відтворюють інформацію, а й сумніваються, шукають аргументи та дискутують, приймають зважені рішення, вчаться ставити запитання, беруть до уваги різні точки зору, застосовують набуті навички в конкретних життєвих ситуаціях. Застосування цієї технології сприяє активізації навчального процесу.

  • Загальний аналіз тексту

( заголовок, автор твору, частини тексту, кількість абзаців).

  • Враження

Чого важливого ви почули, прослухавши твір.

  • Про кого розповідається у творі?
  • Хто заснував місто Київ?

Вправа для очей з казковим героєм Карлсоном

 

 

 

 

 

 

 

Самостійне напівголосне читання твору учнями

Технологія розвитку критичного мислення

Вузлики напамять

Мова твору ( словникова робота)

 

Слово

Значення слова

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

8.

 Поляни

 

Кий

 

Щек

 

Хорив

 

Либідь

 

Дніпро

 

Князь

 

Дрімучий бір

Київ названо на честь старшого брата

 

Давній народ, який оселився на Дніпрі

 

Найголовніший у полян

 

Найбільша річка на Україні

 

Поселився брат на другій горі, що тепер зветься Щекавиця.

Поселився брат на третій горі, що тепер зветься Хоревиця.

Стала річка називатися Либіддю й зараз впадає у Дніпро.

Густий сосновий ліс

 

Фізкультхвилинка «Фітнес для рук» («Кулак, ребро, долоня»)

Методичний коментар. Кінезіологія – вправи, що допомагають зосередитися.

      Вправа сприяє поліпшенню розумової діяльності, синхронізації роботи півкуль, запам’ятовуванню, підвищенню стійкості уваги, активізації процесів письма і читання.

Вихідне положення: сидячи, руки перебувають на площині столу. Три положення руки послідовно змінюються:

 

Виконується спочатку правою, а потім лівою рукою, потім обома руками разом. Кількість повторень – 8 – 10 разів.

 

 

Вибіркове читання

  • Прочитайте, як жили поляни.
  • Де поселився Щек?
  • Де поселився Хорив?
  • Як називається річка, що впадає в Дніпро?

-   Чому вона має таку назву?

  • Що збудували брати? (Місто.)
  • Де поховано братів і сестру?

Технологія розвитку критичного мислення

Про героїв

  • Ким із героїв оповідання ти хотів би бути. Чому?

Про заголовок

  • Запропонуй свій заголовок. Чи вважаєш, що твій заголовок найкращий і чому?

Читання ланцюжком або читання «Я передаю естафету…..»

Продуктивна праця дітей на уроці,створення творчої композиції за змістом прочитаного твору

Методичний коментар. «Школа ейдетики» — це впорядкований набір методів і вправ, тренінгів, що до­помагають оволодіти осмисленим ви­користанням своєї уяви для відтворення будь-якої інформації.

Методи ейдетики - це ігри ( метод послідовних асоціацій;ігри для розвитку уяви)

Продуктивна праця дітей на уроці,створення творчої композиції за змістом прочитаного твору

- Створити "панораму подій, які відбулися у творі у вигляді колажу.

8. Підсумок уроку

- Вчимо прислів’я разом «Козацькому роду нема переводу»

- Учні аналізують свій емоційний стан на кінець уроку й показують сердечка.

- А чому я вирізала ваш настрій у вигляді сердечок?

Висновок. Київ – серце нашої України.

 

 

 

 

Дидактична вправа «Клаптикова ковдра»

- Учні пишуть свої міркування – побажання  на сердечках щодо майбутнього України.

- Створюємо композицію на дошці.

- Проговорюємо разом прислів’я .

 Вправа – енергізатор «Дякую за чудовий урок»

 

9. Домашнє завдання

- Читати й стисло (детально) переказувати твір Н. Забіли «Древній Київ».

- Намалювати ілюстрацію до твору.

 - Напиши відгук про прочитаний твір.

- Намалюй портрет головного героя твору. Підготувати  розповідь про нього.

 


docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку