"Літературні диктанти"

Про матеріал
Диктант – такий прийом організації навчальної діяльності на уроці, в процесі якої учні відтворюють письмово сприйнятий ними на слух текст. Він допомагає організувати ритмічну, колективну роботу всього класу. Нині такий вид роботи відійшов дещо на другий план, бо більшість учителів захопилася тестами для перевірки, актуалізації знань учнів. Диктанти ( як певна форма навчальної роботи) традиційно використовують на уроках мови, але доцільно включати їх і в роботу на уроках літератури.
Перегляд файлу

Літературні диктанти.

Українська література, 5 клас

(нова програма)

(Підготувала вчитель української мови і літератури Горішньошеровецької ЗОШ І – ІІІ ступенів Заставнівського району  Чернівецької області, Мінтянська А.В.)

Диктант – такий прийом організації навчальної діяльності на уроці, в процесі якої учні відтворюють письмово сприйнятий ними на слух текст. Він допомагає організувати ритмічну, колективну роботу всього класу.

   Нині такий вид роботи відійшов дещо на другий план, бо більшість учителів захопилася тестами для перевірки, актуалізації  знань учнів.

  Диктанти ( як певна форма навчальної роботи) традиційно використовують на уроках мови, але доцільно включати їх і в роботу на уроках літератури.

   Літературні диктанти можна проводити під час будь-якого етапу уроку та будь-якого його типу. Вони активізують мислення і пам'ять, за короткий проміжок часу можна опитати всіх учнів, вони контролюють роботу учнів із підручником. Літературні диктанти дають можливість зрозуміти, чи працював школяр із текстом, чи володіє він певною інформацією.

 

  1. Світ фантазії, мудрості.

1.1.Міфи і легенди українців.

1.Фольклор – це…

2.Міф – це…

3.У міфах все діється з волі… (богів).

4.Головним богом у східних слов’ян був…(Перун).

5.Батька Перуна звали…(Сварог).

6.Царем неба вважали …(Сонце).

7.Відповіддю на лист королів-загарбників(«Неопалима купина») було… (зілля, що горить і не згоряє).

8.Карпо, Силун – герої твору…(«Як виникли Карпати»).

9.Про створення сузір’я ідеться у творі…(«Про Зоряний Віз»).

10.На мушлі, за легендою, перетворилися…(крапельки крові).

11.Ми вивчали такі легенди давніх словян…

12.Легенда – це…

 

 

1.2.1.Народні казки.

1.Казка має своєрідну побудову…(зачин, основна частина, кінцівка).

2.Які пригоди траплялися з Небожем на шляху до правди(«Про правду і кривду»)?

3.Назвіть риси  характеру Небожа…

4.Які вчинки дядька свідчать про його зажерливість, неправдивість, заздрісність?

5.Назвіть героїв казки «Мудра дівчина». Хто з них найбільше сподобався?

6.Як, на вашу думку, повинні жити брати? (дружньо).

7.Які завдання дав пан дівчині?

8.Що доводить казка «Мудра дівчина»? (добро – прекрасне, а зло – потворне).

9.Як ви ставитеся до образу парубка з казки «Ох»?

10.Чи цікава казка «Ох» для сучасників? (так, бо в ній порушено проблеми виховання дітей, вона вчить бути чесним, правдивим, кмітливим, долати труднощі, осуджує ледарство).

11.Що символізує мрію в казці «Летючий корабель»? (корабель).

12.До глибини душі мене обурило у казці…

 

 

1.2.2. Народні казки

Завдання мають по три варіанти відповідей, серед яких лише один правильний. Оберіть правильний варіант та позначте його.

1. Дядько з небожем у казці «Про правду і кривду» посперечалися за

А землю;

Б худобу;

В пару коней.

2. Із проханням дати напитися води небіж звернувся до

А бабусі;

Б молодої дівчини

В пана

3. З якою метою небіж із казки «Про правду і кривду» гатив греблю, наділяв водою, лікував?

А щоб отримати нагороду

Б щоб довести дядькові свою правоту

В щоб жити правдою

4. Слово гребінка з казки «Мудра дівчина» - це

А високий дерев’яний стояк із зубцями, що на них насаджується пряжа за ручного прядіння

Б дерев’яна пластина із зубцями для розчісування пряжі

В ґанок

5. Сто ліктів полотна, на вимогу пана, Маруся повинна була виткати зі стеблинки

А проса

Б ячменю

В льону

6. Марусі не була властива така риса характеру, як

А винахідливість

Б зарозумілість

В мудрість

7. Чим був винагороджений хлопець із казки «Ох» за роботу в лісового царя?

А великими грошима

Б одруженням із царівною

В власним маєтком

8. У казці «Ох» батько віддавав сина почергово на навчання до

А кравця, шевця, коваля, Оха

Б Оха, кравця, шевця, коваля

В коваля, Оха, кравця, шевця

9. Казка «Ох» закінчується такою фразою:

А «І стали вони жить-поживать, добра наживать»

Б «Ось вам казка, а мені бубликів в’язка»

В «І я там був, мед-вино пив, хоч у роті не було, а по бороді текло – тим вона в мене й побіліла!»

10.  Що велів цар із казки «Летючий корабель» роздобути дурникові ?

А живущої і цілющої води

Б шкапові чоботи

В шапку-невидимку

11. Що робить дурень у казці «Летючий корабель»?

А з’їдає за обідом шість пар волів жарених

Б будує летючий корабель та летить до царя

В випиває сорок кухлів води

12. Що наказав цар дурневі з казки «Летючий корабель» зробити перед весіллям?

А насадити квітів

Б сходити в лазню

В побудувати палац

 

2.1.Літературні казки.  І. Франко «Фарбований Лис». В.Королів-Старий «Хуха-Моховинка», В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон».

 

1.Літературними називають казки…(створені письменниками).

2.»Фарбований Лис» належить до казок… (про тварин).

3.Поясніть значення фразеологізму крутився, як муха в окропі…

4.З якого твору цей уривок: «Знов радість, знов оклики зачудування і подяки. От цар! От добродій! От премудрий Соломон!Та з таким царем ми проживемо віки вічності, мов у бога за дверима»?(«Фарбований Лис»).

5.Як автор описує риси характеру Хухи («Хуха-Моховинка»)?(добра, слухняна, роботяща).

6.Для чого Моховинка кликала дітей у хлів?(допомогти врятувати Лиску).

7.Що примушувало Хуху робити добро?(любов до життя, до ближнього, до природи).

8.Хухи у казці – це носії… (добра).

9.Читаючи казку «Цар Плаксій та Лоскотон», ви сміялися з …

10.У чому носив сміх Лоскотон? («В розмальованій торбині, в пальцях лагідних своїх»).

11.Хто звільнив Лоскотона з темниці? (батраки й робітники).

12.Чого вчить казка? (доброти, життєрадісності, волелюбності).

 

2.2. Літературні казки.  І. Франко «Фарбований Лис». В.Королів-Старий «Хуха-Моховинка», В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон», Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

1. Що зробив Лис Микита із казки І. Франка, коли йому назустріч вибігли три пси?

А скочив через тин у бур’ян і втік

Б шмигнув у відчинені сіни, а з сіней на подвір’я

В скулився і став жалібно вити

2. Рятуючись, Лис Микита вскочив у бочку з фарбою якого кольору?

А блакитного

Б зеленого

В синього

3. Хто першим зустрівся Микиті після пригоди з діжею?

А Мавпа Фрузя

Б Вовчик-братик

В Ведмідь

4. Чому прехитрий Лис Микита так несподівано позбувся царювання?

А видав себе, розмовляючи уві сні

Б звірам не сподобався колір Лиса

В під час концерту він задзявкотів по-лисячому

5. Чого не люблять усі Хухи?

А вологи

Б спеки

В холоду

6. Коли народилася Хуха-Моховинка?

А взимку

Б навесні

В влітку

7. Як звали старшу доньку Плаксія?

А Сльозота

Б Плакота

В Нудота

8. Хто служив у царя Плаксія?

А пірати

Б злодії

В забіяки

9. У якій з казок є персонаж Макака?

А «Фарбований Лис» І. Франка

Б «Цар Плаксій та Лоскотон» В. Симоненка

В «Надзвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Г. Малик

10.Яка з цих казок вирізняється з-поміж інших своєю формою?

А «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Г. Малик

Б «Цар Плаксій та Лоскотон» В. Симоненка

В «Хуха-Моховинка» В. Королева-Старого

11.  Що запланувала Аля зробити до дня народження бабусі?

А вишити рушник

Б вишити серветку

В вишити скатертину

12. Як Аля підготувалася до вишивання?

А підібрала зразок вишивки

Б підібрала нитки, знайшла білий рушник

В купила вишитий рушник у магазині .

 

 

3.Із народної мудрості.

3.1.Загадки, прислів’я, приказки.

1.Назвіть відомі вам жанри фольклору…

2.Чим прислів’я і приказки подібні, а чим відмінні?

3.Першим збірником українських прислів’їв і приказок вважається книга… (М.Номиса «Українські  приказки, прислів’я і таке інше»(1864)).

4.Прислів’я – це …

5.Приказки – це…

6.Доповнити незакінчені прислів’я:

Згода будує, а …

Під лежачий камінь…

7.Який художній засіб створює образність у прислів’ї:»Свій край -  як рай, чужа країна – як домовина»? ( порівняння).

8.Прислівя та приказки відображають …(спостережливість і мудрість народу).

9.Наведіть приклад прислів’я про мову…

10.Наведіть приклад приказки…

11.Загадка – це…

12.Зі слів складіть прислів’я : людьми, людиною, межи, будь.

 

 

3.2.Творчість Л.Глібова.

1.Народився Л.Глібов у … (с. Веселий Поділ на Полтавщині).

2.У дитинстві його називали… (Льоликом).

3.Леонід Глібов написав… (107 байок, понад 50 загадок, 14 акровіршів).

4.Л.Глібов – це… (байкар, поет).

5.Твори Л.Глібова мають … основу (фольклорну).

6.Незважаючи на тяжку недугу, письменник працював …(наполегливо і самовіддано).

7.Якими словами автор називає сороку у творі «Хто розмовляє?»? (брехуха, джеркотуха).

8.Як сорока завоювала славу? (кашку діточкам варила).

9.Наведіть із твору «Хто сестра і брат?» слова зі зменшувально-пестливим значенням…(вітрик, листячко, маслечко, славонька).

10.В акровіршах Л.Глібов зображує … (рослинний і тваринний світ).

11.Акровірш – це…

12.Завдяки чому герої Л.Глібова дотепні, доброзичливі? (завдяки мовним особливостям творів).

 

4. Історичне минуле нашого народу.

4.1. «Повість минулих літ».

 

1. Яка книга вважається і історичним, і художнім твором? («Повість минулих літ»).

2. Як називається опис подій за роками? (Літопис).

3. Хто є автором «Повісті минулих літ»? (Нестор Літописець) .

4. Скільки років Нестор Літописець працював над книгою «Повість минулих літ»? (20 років).

5. Яким богам вірили Святослав та його дружина? (Перун і Волос).

6. Скільки років князював Святослав ( «Повість минулих літ»)? (28 років).

7. Яка віра припала найбільше до душі князеві Володимиру? (Християнська).

8. Хто збудував Софію в Києві? (Князь Ярослав Мудрий).

9. Який князь охрестив Русь? (Князь Володимир).

10. Що найбільше любив князь Ярослав? (Читати книги).

11. Кого зібрав до себе князь Ярослав, щоб перекласти книги з «грецького на словянське письмо»? (Скорописців).

12. Де перебував князь Ярослав, коли печеніги взяли в облогу Київ? (У Новгороді).

 

 

4.2. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий», «Микита Кожумяка», «Похід на Царгород», « Заспів», «Україна в старовину».

 

1. Яку віршовану оповідь написав Олександр Олесь? (Ярослав Мудрий)

2. Кого прогнав князь Ярослав з Києва? (Поляків)

3. Яке місто збудував над Сяном Ярослав? (Ярославль)

4. Що заповів своїм синам Ярослав? (Жити у мирі)

5. За жанром твір О.Олеся «Микита Кожумяка» -  це... (драма-казка)

6. Хто, на думку діда, міг перемогти Змія? (Його найменший син)

7. Хто попросив Микиту йти на бій зі  Змієм? (12 дітей)

8. Який  художній прийом використаний у драмі-казці? (Гіпербола)

9.У якому творі йдеться про князювання Олега? («Похід на Царгород»).

10.Чи прилучив Олег до України Царгород?

11.Який художній засіб використав поет у «Заспіві»? (епіфора, анафора)

12.Що описує О.Олесь у вірші «Україна в старовину»? (природу, покоління)

 

4.3.Зірка Мензатюк  «Таємниця козацької шаблі».

  1. У якому році Зірка Мензатюк порадувала шанувальників свого таланту одразу трьома книгами, випущеними одним видавництвом напередодні відкриття Форуму видавців у Львові   "Казочки-куцохвостики", "Київські казки","Таємниця козацької шаблі"?(2006)
  2. Письменниця-публіцист, прозаїк з Києва, але родом з … (Буковини,

с. Мамаївці Кіцманського району)

  1.  Що означає прізвище Мензатюк?(В перекладі з румунської – «столярчук»)
  2. Хто був ілюстратором казки «Таємниця козацької шаблі»?(Івета Ключковська)
  3. Про який замок ідеться у творі? (Замок у стародавньому селі Підгірці).
  4. Три книги побачили світ у "Видавництві ("Старого Лева")
  5. Якою мовою перекладено твір «Таємниця козацької шаблі»?(Англійською)
  6.  В  якому журналі вона вперше надрукувала казки? ( «Соняшник»)
  7. Основна ідея твору полягає у …
  8. Які твори письменниці  найбільше подобались у дитинстві?

 ( "Маленький принц" Антуана де Сент Екзюпері, "Лісова пісня" Лесі Українки, "Лісові казки" Оксани Іваненко)

  1. Який мотив проходить через усю книжку червоною ниткою? (мотив патріотизму)
  2.  Яку премію присуджено Зірці Мензатюк?(Премію Кабінету Міністрів України імені Лесі Українки за літературно-мистецькі твори за 2007 рік, за книги "Казочки-куцохвостики", "Київські казки", "Таємниця козацької шаблі")

 

 

5.Рідна Україна. Світ природи.

5.1. Степан Васильченко «У бурянах».

 

1. У будинку  якого пана народився Т. Шевченко? (Пана Енгельгардта)

2. Хто передбачив народження «такого, хто волю в панів одніме»? (Баба)

3. Кому довелося доглядати Тараса? (Катрі)

4. Про що розповів Тарас своїй сімї після походу в поля? (Про залізні стовпи)

5. Якою мовою пишуться ліричні твори? (Віршованою)

6. З якої мови походить слово лірика? (З грецької)

7. Який епітет використав Т. Шевченко  у вірші За сонцем хмаронька пливе до слова хмаронька? (Червона)

8. Словосполучення у вірші За сонцем хмаронька пливе” “мов мати дитину, неначе ворог, мов матері діти називаються...? (Порівнянням)

9. Як назвати визначення образного вислову, в якому ознаки людини переносяться на неживі предмети чи явища? (Персоніфікація)

10. Де написав Т. Шевченко поезію Садок вишневий коло хати? (У казематі,   Петербург)

11. До якої лірики належить поезія Садок вишневий коло хати? (Пейзажної)

12. Яку пору року зображено у поезії Садок вишневий коло хати? (Весну)

 

5.2.Павло Тичина «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла».

 

1. Край, у якому народився П. Тичина? (Чернігівщина)

2. Назвіть першу збірку П. Тичини? («Сонячні кларнети»)

3. Люди, «що не люблять, не вміють ридати», у поезії П. Тичини «Не бував ти у наших краях!» зросли у ... (степах)

4. У якій формі побудований вірш П. Тичини «Не бував ти у наших краях» (У формі уявного діалогу)

5. Як називається повторення у словах, реченнях або віршованих рядках одного й того самого чи близьких звуків? (Звукові повтори)

6. Яку пору року зображено у вірші П. Тичини «Гаї шумлять»? (Літо)

7. З чим П. Тичина у вірші «Гаї шумлять» порівнює край неба? (Із золотом)

8. Назвіть вид тропу, який вжито у словосполученні «дзвін думки пряде над нивами» із поезії П. Тичини «Гаї шумлять»? (Персоніфікація)

9. Скільки років було П. Тичині, коли він написав поезію «Гаї шумлять»? (23 роки)

10. У вірші «Блакить мою душу обвіяла» П. Тичина порівнює метелика зі ... (свічечкою)

11. У скільки років написаний вірш «Блакить мою душу обвіяла»? (У 16 років)

12. Яка риса характеру притаманна ліричному герою у вірші «Блакить мою душу обвіяла» П. Тичини? (Патріотизм)

5.3.1.Євген Гуцало «Лось».

 

1. У якій сімї народився Євген Гуцало? (У сімї учителів)

2. До якого університету вступав Євген Гуцало? (Київського)

3. Як називається невеликий прозовий твір про якусь подію з життя одного чи кількох героїв протягом короткого проміжку часу? (Оповідання)

4. Яку пору року очікував Лось із оповідання Є.Гуцала «Лось», прислухаючись до землі? (Весну)

5. Звідки потрапив Лось ? (Із тайги)

6. Яка біда спіткала Лося? (Провалився в ополонку)

7. Хто допоміг лісовому красеню врятуватися? (Двоє хлопчиків)

8. Хто вистрілив у Лося? (Рідний дядько Шпичак)

9. Яку тему порушено в оповіданні «Лось» Є. Гуцала? (Тема добра і зла)

10. За кого хлопці прийняли Лося в ополонці? (За собаку, що купалася)

11.Кому належать слова: «Ми його врятували»? (Молодшому братові)

12. Що обіцяв віддати хлопцям дядько Шпичак? (Роги)

 

5.3.2.Григір Тютюнник  «Дивак».

 

1. Село, в якому народився Гр. Тютюнник? (Шилівці)

2. Якою мовою Гр. Тютюнник писав перші твори? (Російською)

3. Визначте жанр твору «Дивак»? (Оповідання)

4. З якого уроку пішов Олесь із оповідання «Дивак» Гр. Тютюнника? (З малювання)

5. Коли відбуваються події, зображені в оповіданні «Дивак»? (Взимку)

6. Де уявив себе Олесь, розглядаючи дно річки? (В хатці, під кущем водяної папороті)

7. Що намалював Олесь замість перегнійного горщика? (Дятла)

8. Хто найкраще розумів поведінку Олеся? (Дід)

9. Який персонаж з народної казки згадується з оповіданні «Дивак»? (Івасик-Телесик)

10. З чим автор порівнює очі Олеся в оповіданні «Дивак» Гр. Тютюнника? (З водою у затінку)

11. Чим пригостив Федько Тойкало Олеся? (Пирогом з мясом)

12. З чим порівнює автор снігові очіпки на кілках у тинах? (Зі стриженими допризовниками)

5.3.3. Є. Гуцало «Лось»,
Гр. Тютюнник «Дивак»
.

1. Як лось ставився до людей?

А насторожено

Б з недовірою

В не боявся людей

2. Як брати рятували лося?

А вони схопили його за роги й витягнули з води

Б старший брат узявся рубати лід, прокладаючи хід до берега

В витягнули лося, прив’язавши його роги до саней

3. Роги лося Є. Гуцало порівнює з

А кущем

Б гілкою дерева

В квіткою

4. Що обіцяв хлопцям дядько за їхнє мовчання?

А віддати роги лося

Б купити велосипед

В подарувати іграшки

5. Закінчіть цитату: «Старший брат був…»

А розсудливий і відважний

Б впертий та невідступний

В сильний та сміливий

6. Як загинув лось?

А лося вбили приїжджі мисливці

Б його застрелив Шпичак

В він утопився в ополонці

 

7. Що Олесь любив малювати на снігу?

А всяку всячину

Б тваринок

В деревцята

8. Яку рибу побачив під льодом Олесь?

А сома

Б коропа

В щуку

9. Як Федько Тойкало збирався помиритися з Олесем?

А попросив вибачення

Б подарував олівець

В запропонував пирога з м’ясом

10.Під яким деревом рябіла латка шишок, яку накидав дятел?

А під старою ялиною

Б під старою сосною

В під старим дубом

11.Які птахи пурхали в шкільному саду?

А синички і горобці

Б ворони і горобці

В сороки і горобці

12.Що подарував Олесь Федькові після примирення?

А альбом для малювання

Б гніздо ремеза

В кольорові олівці.

5.5.Максим Рильський «Дощ», «Осінь – маляр із палітрою пишною»,

1. Де народився Максим  Рильський? (У Києві)

2. Скільки років було М. Рильському, коли помер батько Тадей Рильський? (8 років)

3. Як називається перша збірка М. Рильського? (Збірка «На білих островах»)

4. Скільки років було М. Рильському на момент виходу збірки «На білих островах»? (15 років)

5. Який епітет М. Рильський підібрав до слова гість? (Золотий, вечірній)

6. На що впав дощ у поезії «Дощ» М. Рильського? (На закурені будинки)

7. Кого звеселить собою дощ? (Білі села)

8. Хто кружляє тихо в небі у поезії М. Рильський «Осінь – маляр із палітрою пишною»? (Осінь – маляр)

9. Який художній засіб вжито у реченні «Осінь ліс одягає у шати барвисті»? (Персоніфікацію)

10. Фарби яких кольорів використав поет у поезії «Осінь – маляр із палітрою пишною»? (Рожеві, золотисті, червоні)

11. Природа для поета у поезії  - це  ... (мати)

12. Який художній засіб використано в поетичному рядку «люби природу не для себе, люби для неї»? (Антитеза)

5.6.1.Микола Вінграновський «Перша колискова», «Сама собою річка ця тече», «Бабусин дощ», «Сіроманець».

1. Край, де народився М.Вінграновський? (Миколаївщина)

2. До кого звертається ліричний герой у поезії «Перша колискова»? (До дитини)

3. Символом України у поезії «Сама собою річка ця тече» є ... (Дніпро)

4. Де знаходиться кінь у поезії «Бабусин дощ»? (У степах)

5. Що робив усе життя Сіроманець? (Водив зграю)

6. Хто вбив зграю вовків і маленьких вовченят? (Василь Чепіжний)

7. Що купив дядько Василь за гроші, одержані за вовків? (Чорного мотоцикла)

8. Хто такий Олександр Степанович? (Голова колгоспу, батько Сашка)

9. Де сховав Сіроманця Сашко? (У норі)

10. З якою метою Василь Чепіжний їде до Києва? (Купити  Вовкодавиху)

11. Хто намагався вилікувати Сіроманця? (Капітан Петро Лях)

12. Чому Сашко і Сіроманець поїхали до Одеси? (Вилікувати очі Сіроманця)

 

5.6.2. М. Вінграновський «Сіроманець»

1. Яку пору року зобразив автор на початку твору?

А осінь;

Б зима;

В літо.

2. Хто їхав до лісу на коняці і чому?

А Чепіжний зловити вовка;

Б Петро Лях врятувати Сіроманця;

В Шевчук копати яму.

3. Що трапилось з Чепіжним, коли він зустрівся з Сіроманцем?

А він впав;

Б потрапив в озеро;

В зсунувся в болото.

4. Кого нагадував вертоліт Сашкові?

А велику бабку;

Б великого пуголовка;

В великого метелика.

5. Хто допомагав та захищав вовка?

А Сергійко;

Б Сашко;

В Семенко.

6. На чому лежав занімілий вовк у кузні?

А на лавці;

Б на столі;

В на драбині.

7. На чому Чепіжний віз свою покупку з базару?

А на велосипеді;

Б на автомобілі;

В на мотоциклі.

8. Куди привезли Сіроманця після того, як він попався у яму?

А на ферму;

Б на конюшню;

В у кузню.

9. З чим порівнюється відро, коли за нього зачепився Сашко?

А з цистерною;

Б з діжкою;

В з каструлею.

10.Що означає сталий вираз з твору М. Вінграновського «Сіроманець» накивати п’ятами?

А замерзнути;

Б втекти ;

В насміхатися.

11.Про кого йдеться у цитаті «…він ночами краде у полі солому на мотоциклі…»?

А про Чепіжного;

Б про Шевчука;

В про Побігайла.

12.З якою метою Сашко відправляється разом із вовком в
Одесу?

А тікають від Чепіжного;

Б повернути зір Сіроманцеві;

В подорожувати і побачити море.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
2739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку