Літературні диктанти із зарубіжної літератури 8 клас

Про матеріал

Методична розробка містить літературні диктанти для учнів 8 класів.

Запропоновані види робіт можуть бути використані учителем на різних етапах уроку: на початку уроку (перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань) чи в кінці (підсумок, узагальнення). Літературні диктанти можуть проводитися як з метою поточного контролю знань (за темами) так і для підсумкового контролю (шляхом вибірки питань із тем). Аналіз зазначеного виду роботи дасть змогу об'єктивно оцінити якість знань учнів.

Літературні диктанти дають змогу оцінити практично всіх учнів, економно використавши при цьому час.

Рекомендується вчителям-словесникам ,студентам філологічних факультетів та учням.

Перегляд файлу

Школьные фоны (1) 

 

 

 

 

 

           Літературні диктанти

          із зарубіжної літератури                           

                       

                         8 клас

 

 

 

 

 

 

                                                Вчитель російської мови                                               

                                                 та зарубіжної літератури

                                         ЗЗСО №5 м.Тернівки                                           

                                     Шмарова Тетяна Миколаївна

 

 

 

 

  Вступ

        Основна мета роботи на уроках літератури – комплексна перевірка  знань учнів. Завдання можна будувати таким чином, щоб учні змогли продемонструвати вміння розуміти та інтерпретувати художній  текст, визначати родову й жанрову специфіку  та стильову своєрідність художнього твору. багатство його ідейно-художнього змісту та особливості поетики , сприйняття конкретного твору в літературно-мистецькому контексті епохи. у зв’язках із літературною традицією України і світу.

          Різні види  літературних диктантів (хронологічний диктант, диктант «закінчіть думку», диктант «спостережливий читач» тощо)  розкривають широкі можливості використання різноманітних форм і методів активізації знань учнів. Проведення таких диктантів сприятиме ефективнішому засвоєнню вивченого матеріалу, виробленню стійких умінь і навичок у його застосуванні, розвитку свідомого ставлення до прочитаного, самостійності творчого мислення.

Літературні диктанти можуть проводитися як з метою поточного контролю знань (за  темами) так і для підсумкового контролю (шляхом вибірки питань із тем). Аналіз зазначеного виду роботи дасть змогу об’єктивно  оцінити якість знань учнів.

Літературні диктанти, як правило, проводяться на початку уроку (перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань) чи в кінці (підсумок, узагальнення).

Літературні диктанти дають змогу оцінити практично всіх учнів, економно використавши при цьому час.   

        Рекомендується вчителям-словесникам ,студентам філологічних  факультетів та учням.

 

 

 

 

 

 

 

 

8 клас

 

«Найдавніші літературні пам’ятки людства»

Картинка 43 из 11422

  1. Що означає слово «Веди»?
  2. Скільки всього відомо Вед?
  3. Що означає слово «Біблія»?
  4. Із скількох книг складається Біблія?
  5. Що означає слово «Євангеліє»?
  6. Скільки Євангелій у Біблії?
  7. Навіщо Соломон промовляв свої притчі?
  8. Що просив цар Соломон у Бога?
  9. Звідки Соломону відомо, як потрібно жити праведній людині?
  10. Що означає слово «Коран»?
  11. Скільки сур у Корані?
  12. Що спільного у моральних настановах Біблії і Корану?

 

Відповіді

 

  1. Духовне знання.
  2. Чотири.
  3. Книги.
  4. 77 книг.
  5. Блага звістка.
  6. Чотири.
  7. Щоб навчити людей.
  8. Мудрості.
  9. Із заповідей Божих.
  10. Читання.
  11. 144 сури.
  12. Заклик до праведного життя в очікуванні Судного дня.

 

 

Французький героїчний епос.

«Пісня про Роланда».

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\загруженное (8).jpg

  1. Який реальний історичний факт покладений в основу «Пісні про Роланда»?
  2. Які риси характеру притаманні Графу Роланду?
  3. Як звали короля Сарагоси?
  4. Чому Роланд узяв із собою лише 20 тисяч воїнів?
  5. Що таке дюрандаль?
  6. Яке ім’я мав ріг Роланда?
  7. Яка погода була під час бою Роланда у Франції?
  8. Скільки разів засурмив у ріг Роланд?
  9. Як звали найкращого друга-воїна Роланда?
  10. Як був покараний зрадник Ганелон?

 

 

Відповіді

 

  1. Військові дії армії Карла Великого в Іспанії 778 року.
  2. Сміливість, відданість.
  3. Марсілій.
  4. Не хотів ущемити інтереси короля, свого родича.
  5. Це меч.
  6. Оліфант.
  7. Була буря.
  8. Два рази.
  9. Олівер.
  10. Його розірвали кіньми.

 

 

 

 

 

 

 

Поэма "Ромео и Джульетта" - какая главная мысль, чему учит (Шекспир)?«Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра

  1. Назвіть родини, що ворогують між собою у творі.
  2. Назвіть причину цієї ворожнечі.
  3. Запишіть назву міста, де відбуваються події, і ім’я князя цього міста.
  4. За яких умов Ромео побачив Джульєтту?
  5. Чому у творі фігурує сцена «на балконі»?
  6. За що Ромео вигнали з міста?
  7. На який відважний вчинок наважилася Джульєтта?
  8. Що ви знаєте про Паріса?
  9. Як саме померли закохані?
  10.  Що пообіцяли в кінці твору голови ворогуючих родин?
  11.  Перерахуйте проблеми, висвітлені у творі.
  12.  Складіть ланцюжок «перебігу» кохання головних героїв.

Відповіді

  1. Монтеккі й Капулетті.
  2. Причину ніхто уже й не пам’ятає.
  3. Верона, Ескал.
  4. Ромео був на балу в домі Капулетті.
  5. Тому що Джульєтта вийшла на балкон і говорила про Ромео і кохання, а Ромео підслухав це зізнання.
  6. Убивство Тібальта.
  7. Випити зілля задля летаргічного сну.
  8. Наречений Джульєтти, вибраний їй батьком; його вбив Ромео на сходах склепу.
  9. Ромео випив отруту, а Джульєтта зарізала себе.
  10.  Помиритися і встановити пам’ятники загиблим закоханим.
  11.  Батьки і діти, ворожнеча родин…
  12.  Ромео побачив – познайомились – сцена в саду – обвінчались –
  13. Ромео у вигнанні – Джульєтту батько хоче видати заміж – зілля – склеп – отрута – кинджал.

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\загруженное (6).jpgМігель де Сервантес. «Дон Кіхот»

 

 

  1. Ким був Дон Кіхот за походженням?
  2. Чим займався Дон Кіхот протягом року?
  3. Як Дон Кіхот назвав свого коня?
  4. Як люди ставляться до вчинків героя?
  5. Для чого Дон Кіхот умовляє Санчо Пансу їхати з ним?
  6. Чому зброєносець їхав на віслюкові?
  7. З якою метою Дон Кіхот звершує свої подвиги?
  8. Чим закінчився поєдинок Дон Кіхота  із левом?
  9. Чому Санчо Панса назвав Дон Кіхота Лицарем Сумного Образу?
  10. Чому Дон Кіхот бився з вітряками?
  11. Як Санчо Панса правив на острові?
  12. У чому полягає велич серця Дон Кіхота?

 

 

Відповіді

 

  1. Бідний ідальго.
  2. Читав лицарські романи.
  3. Росинант, тобто Перешкапа.
  4. Вони вважають його божевільним.
  5. Як справжньому лицареві йому потрібен зброєносець.
  6. Бо не міг ходити пішки, а коня не мав.
  7. Прагне слави і добра людям.
  8. Лев навіть не вийшов із клітки.
  9. Бо Дон Кіхот мав змучений вигляд.
  10. Він думав. Що це велетні.
  11. Він був дуже справедливим губернатором.
  12. У його безкорисливості, щедрості, доброті, вірності меті.

 

 

Мольєр. Комедія «Міщанин-шляхтич»

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\загруженное.jpg

 

  1. Хто пан Журден за походженням?
  2. З якою метою пан Журден наймає вчителів?
  3. Яких учителів наймає пан Журден?
  4. Навіщо Журдену потрібні уроки танців?
  5. Чим ще, крім навчання, пан Журден намагається наслідувати дворян?
  6. Чого, на думку Журдена, бракує його дочці для повного щастя?
  7. У кого був закоханий пан Журден?
  8. Кого кохає маркіза Дорімена?
  9. Від чийого імені граф Дорант передає маркізі Дорімені подарунки?
  10. Кому належить весела вигадка про сина турецького дворянина?
  11. Хто перевдягнувся на турецького вельможу?
  12. В який сан посвятили пана Журдена?

 

Відповіді

 

  1. Буржуа.
  2. Хоче стати дворянином, тому намагається змінити спосіб життя.
  3. C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новая папка\загруженное (7).jpgМузики, танців, фехтування, філософії.
  4. Щоб вишукано вклонитися маркізі.
  5. Одягом, звичками, манерами.
  6. Титулу.
  7. В маркізу Дорімену.
  8. Графа Доранта.
  9. Від свого імені.
  10. Слузі Ков’єлю.
  11. Клеонт.
  12. В сан мамамуші.

 

 

 

 

Антуан де Сент Екзюпері «Маленький принц»

 

  1. Де жив Маленький принц?
  2. За яким правилом жив герой на своїй планеті?
  3. Чого не вистачало Маленькому принцу на його планеті?
  4. Хто допоміг Маленькому принцу не втратити себе, не згубитися у світі, не стати таким, як усі?
  5. Який секрет відкрив Лис герою?
  6. Чому після всього Маленький принц ще більше полюбив троянду?
  7. Що символізує криниця, з якої п’ють герої?
  8. Чому Лис хоче, щоб принц його приручив?
  9. Що буде нагадувати Лисові Маленького принца?
  10. Чому саме Маленький принц зрозумів малюнок  льотчика?
  11. Як сказав Лис:»Мова – це джерело непорозуміння». Чому?
  12. Що на згадку про себе залишив Маленький принц льотчикові?

 

Відповіді

 

  1. На маленькій планеті, астероїді В-612.
  2. Вставши вранці, вмийся, прибери свою планету.
  3. У нього не було друзів.
  4. Лис.
  5. Добре бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш.
  6. Бо це була його троянда, в яку він вклав душу.
  7. Символ істини, що відкривається людям.
  8. Тоді вони стануть потрібні один одному.
  9. Золоті хліби.
  10. Бо він був дитиною, тобто чистим душею.
  11. Люди не завжди задумуються над тим, що говорять.
  12. Зорі, які вміють сміятися.

 

 

 

   Р.БАХ.  «ЧАЙКА  ДЖОНАТАН  ЛІВІНГСТОН»    

Чайка по имени Джонатан Ливингстон» за 6 минут. Краткое содержание повести  Баха

  1. Салліван – це …
  2. Ч’ян  -  це …
  3. Рай, на думку Ч’яна, це …
  4. Джонатан Лівінгстон попросив Ч’яна про те, щоб той …
  5. Ч’ян хотів навчити літати Джонатана Лівінгстона (куди?) … 
  6. Ч’ян хотів навчити Джонатана Лівінгстона пізнавати через політ (що?) …
  7. Навчаючись у новій зграї, Джонатан Лівінгстон найбільше прагнув (чого?)
  8.  Мартину, який не міг поворушити крилом, Джонатан Лівінгстон сказав, що у нього …
  9. Вчення Джонатана Лівінгстона про свободу й політ у довгих місіонерських мандрівках до всіх зграй ширили (хто?) …
  10. З роками уроки змінилися, бо високу поезію польотів замініло (що?) …
  11. Символом Джонатанового вчення став …
  12.  Через двісті років усі елементи Джонатанового вчення вилучили з повсякденних тренувань, проголосивши, що вони …

      Відповіді

1. Наставник мартинів

2. Мартин, який літав краще за всіх.

3. Досконалість

4. Навчив його літати так, як він.

5. В минуле й майбутнє.

6. Доброту і любов.

7. Повернутись на Землю.

8. Є свобода бути собою тут і тепер, і ніщо не може стати йому на заваді.

9. Мартин Флетчер Лінд та інші учні.

10. Притишене обговорення Джонатана та пишномовні перекази, присвячені Божественному.

11. Маленький гладенький камінець.

12. Священні й недосяжні для простих мартинів

 

 

docx
Додано
21 березня 2021
Переглядів
3093
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку