Літературні диктанти на уроках зарубіжної літератури у 7 класі

Про матеріал
У даній брошурі розроблені літературні диктанти із зарубіжної літератури до всіх навчальних тем у 7 класі. Літературні диктанти дають змогу оцінити практично всіх учнів, економно використавши при цьому час. Посібник складено згідно чинної програми. Адресовано вчителям зарубіжної літератури.
Перегляд файлу

Відділ освіти культури молоді та спорту Білокоровицької сільської ради

Літературні диктанти на уроках зарубіжної літератури в 7 класі

Картинки по запросу картинки  Пурпурові вітрила  

Картинки по запросу картінки Альпійська балада ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу картина  Три богатирі

Вчитель зарубіжної літератури  та російської мови

Тетяна Володимирівна Макуха

Білокоровичі –2019


Укладач: Макуха Тетяна Володимирівна, вчитель зарубіжної літератури та російської мови

Новобілокоровицької ЗОШ І-ІІІ ст. №3

Схвалено методичною радою Новобілокоровицької

ЗОШ І-ІІІст. №3

(Протокол від 18.12.2018р.)

У даній брошурі розроблені літературні диктанти із зарубіжної літератури до всіх навчальних тем у 7 класі. Літературні диктанти дають змогу оцінити практично всіх учнів, економно використавши при цьому час. Посібник складено згідно чинної програми Міністерства освіти і науки України.

Адресовано вчителям зарубіжної літератури.


зміст

Передмова

Билини

Балади

«Король Лір і його дочки»

Фольклорні балади про Робіна Гуда

Ф. Шиллер «Рукавичка», А. Міцкевич «Світязь»

Роберт Льюїс Стівенсон «Вересовий мед»

Історичне минуле в літературі

Вальтер Скотт «Айвенго» (І-ІХ розділи)

Система образів у романі «Айвенго»

Зображення трагедії Другої світової війни в європейській поезії

К. І. Галчинський «Пісня про солдатів з Вастерплятте», Семен Гудзенко «Нас не треба жаліти»

Василь Биков «Альпійська балада»

Духовне випробування людини

Джеймс Олдрідж «Останній дюйм»

Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід», «Якщо…»

Дружба і кохання

О. С. Пушкін «19 жовтня 1835 року»

О Грін «Пурпурові вітрила»

Літературний детектив

Едгар Аллан По «Золотий жук»

Артур Конан Дойль «Спілка рудих», «Пістрява стрічка»

Світова новела

О. Генрі «Останній листок»

Гербер Веллс «Чарівна крамниця»

Рюноске Акутагава «Павутинка»

Сучасна література. Я і світ

Айзек Азімов «Фах»

Корнелія Функе «Чорнильне серце»

Список використаних джерел


Передмова

Літературний диктант – це такий вид роботи, який дає нам змогу швидко і різнобічно перевірити знання учнів з теми, що вивчається, знання тексту. Літературні диктанти подібні до тестових завдань, бо також є вправами зворотної дії: можна одразу ж проконтролювати правильність виконання роботи. Проте на відміну від тестів, де потрібно вибрати одну правильну відповідь з-поміж інших, пропонований вид роботи вимагає дати відповідь самостійно.

Літературні диктанти, як правило, проводяться на початку уроку (перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань) чи в кінці (підсумок, узагальнення).


Билини

Картинки по запросу картина  Три богатирі

1.Що таке «героїчний епос»? (Це розповіді про минуле, у яких оспівуються важливі події в житті народу, боротьба із загарбниками, подвиги героїв.)

2. Які твори називаються билинами? (Билина – це фольклорна епічна пісня-сказання про героїчні подвиги богатирів і знаменні події з життя народу.)

3.Як називали ці пісні в народі? (У народі їх називали старинами, тобто піснями про давнину.)

4.Що покладено в сюжетну основу билин?(Подвиги богатирів та події часів Київської Русі.)

5.Які є цикли билин? (Київські та новгородські.)

6.Хто з богатирів є представником народу, селянства? (Ілля Муромець.)

7. Ким були батьки Іллі Муромця? (Селянами.)

8.Хто повернув здоров’я Іллі Муромцю і наділив його богатирською силою?(Каліки перехожі.)

9. Назва міста, де Ілля Муромець розбив «силу-силенну».(Чернігів.)

10.Як називалася річка, до якої під’їхав Ілля Муромець?(Смородина.)

11.Де розправився Ілля із Солов’єм? (На Куликовому полі.)

12.Автор картини «Богатирі».(В.М.Васнєцов.)


Балади

«Король Лір і його дочки»

1.Що таке балада? (Це жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного чи соціально-побутового змісту з драматичним напруженим сюжетом, у якому наявні елементи надзвичайного.)

2. Які є різновиди балад? (Сімейно-побутові, історичні, розбійницькі, любовні, трагедійні.)

3.Назвіть ім’я старшої доньки короля Ліра. (Регана.)

4.Ім’я середньої доньки короля. (Гонорелья.)

5.Яка риса характеру старших дочок короля Ліра є головною? (Жадібність.)

6.Чим закінчилася «безмежна любов» старших дочок короля Ліра?(Отримавши спадок, доньки забули про повагу до батька й прогнали його з дому.)

7.Хто допоміг королю повернути втрачене королівство? (Менша дочка Корделія.)

8.Країна, в якій жила Корделія. (Франція.)

9. Головна риса характеру Корделії. (Доброта.)

10.Український письменник, перекладач балад англійською мовою. (Іван Франко.)

11.Якою є зав’язка твору? (Король з’ясовує як до нього ставляться дочки.)

12. Якою є розв’язка твору? (Покарання підступних доньок.)


Фольклорні балади про Робіна Гуда

Картинки по запросу картинки робін гуд

1.Скільки налічується балад про Робіна Гуда?(Близько 40.)

2.У якому столітті вони були записані? (V-Х ст.)

3. Звідки був родом Робін Гуд? (Із Локслі.)

4.Чим нагороджували найкращого лучника на змаганнях у Ноттінгемі?(Золотою стрілою.)

5.У якому лісі найчастіше перебував Робін Гуд із ватагою розбійників? (У Шервудському лісі.)

6.У якому історичному романі виведений образ розбійника Робіна Гуда? («Айвенго»В.Скотта.)

7.Чому розбійники обрали Робіна Гуда своїм ватажком? (Повірили в його порядність.)

8.Що в перекладі з англійської означає прізвисько Робін Гуд? (Роб у каптурі.)

9.Укажіть хто є перекладачем балади про Робіна Гуда українською мовою? (Ю.Юра.)

10.Назвіть головних героїв балади «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном»(Робін Гуд, Маленький Джон, Вілл Пурпуровий, друзі Роба, шериф, Гай Гізборн, найманий лицар із королівської кінноти.)

11.Яка мета була в Гая? (Відшукати Робіна Гуда й вчинити над ним розправу.)

12.Хто такий сквайр? (Скорочена форма англійського дворянського титулу.)


Ф. Шиллер «Рукавичка», А. Міцкевич «Світязь»

1.Які художні особливості балад?(Уривчастий виклад подій, використання діалогів, повторів, недомовленостей.)

2.У якому році Шиллером створена балада «Рукавичка»? (1797 р.)

3. Головні герої балади «Рукавичка».(Делорж, Кенігунда.)

4.Які звірі згадуються в баладі? (Лев,тигр, леопард.)

5.Що означає вираз «кинути рукавичку»? (Виявити зневагу, презирство. В епоху Середньовіччя це означало виклик на бій.)

6. Яка головна думка (ідея) балади? (Засудження жорстоких законів суспільства, утвердження пріоритету людяності.)

7.Які джерела написання балади «Світязь»? (Фольклор, історія, вірування.)

8.Тема балади «Світязь». (Розповідь про жителів старовинного міста, які , не бажаючи потрапити в полон до ворогів, перетворилися на білі купави.)

9.Які художні засоби в баладі допомагають уявити красу озера? (Епітети, порівняння, метафори.)

10. До якої групи озер належить озеро «Світязь»? (До групи Шацьких озер.)

11.У чому полягає таємниця озера «Світязь»? (На дні озера поховане старовинне місто, мешканці якого, не бажаючи потрапити в полон до ворогів, прийняли смерть і перетворилися на білі купави.)

12. Чи можна жінок-захисниць міста Світязь назвати патріотами? (Так, вони віддали своє життя заради свого міста.)

Роберт Льюїс Стівенсон «Вересовий мед»

1.Які балади за змістом вам відомі? (Казково-фантастичні, легендарно-історичні, соціально-побутові, героїчні.)

2. Яку країну вважають батьківщиною балади? (Францію.)

3.Які письменники працювали у жанрі літературної балади? (Ф.Шиллер, А.Міцкевич, О.Пушкін, Т.Шевченко.)

4. Хто такі пікти? (Таємничий народ Британії, який боровся з римлянами.)

5. Якою мовою написана балада? (Англійською.)

6. Як до піктів ставиться автор? (Він їм співчуває.)

7.Чому шотландський володар був похмурий? (Завойовані землі піктів, а напою так і не скуштував.)

8.Який прийом використовує автор для створення образу безвиході, для того, щоб показати силу ворога? (Антитезу.)

9. Яку функцію у баладі виконує антитеза? (Підкреслює напружену драматичність твору.)

10.Чому в героїв немає імен? (Так вчинив би кожен із піктів. Вони уособлюють весь народ.)

11.Старий пікт в ім’я високої мети приносить у жертву власного сина й себе. Як називається такий вчинок? (Самопожертва.)

12. До якого типу балади належить «Вересовий трунок»? (Це героїчна балада.)

Історичне минуле в літературі

Вальтер Скотт «Айвенго» (І-ІХ розділи)

1.Де знаходився король РічардІ? (У полоні.)

2.Як жилося простим людям за відсутності свого короля? (Люди були в розпачі, вимучені сваволею гнобителів-вельмож.)

3.Який герцог завоював Англію? (Норманський герцог Вільгельм.)

4.Яких героїв ми бачимо на початку роману? (Гурт – свинопас, Вамба –раб Седріка Сакса.)

5.Яким змалював автор Седріка Сакса? (Господа замку, років 60, гордий, справедливий, гостинний, сміливий.)

6.Хто завітав до замку С.Сакса увечері? (Пріор Еймер, лицар-храмовник Бріан де Буагільбер, їхні слуги, єврей Ісаск із донькою Ревекою, паломник, він же Айвенго.)

7. Як Айвенго допоміг Ісааку? (Айвенго порадив євреєві скоріше тікати з маєтку Седріка, бо він випадково почув, як Бріан де Буагільбер наказав слугам схопити Ісаака, коли той вийде з маєтку. Айвенго вирішив супроводжувати Ісаака.)

8. Як Ісаак віддячив Айвенгові? (Ісаак направив Айвенго до свого родича, щоб той дав йому коня і лицарські обладунки для участі в турнірі.)

9. Хто керував країною за відсутності короля Річарда І? (Його брат принц Джон.)

10. Який лицар, що привернув увагу присутніх, з’явився на турнірі? (Лицар, позбавлений спадщини.)

11. Як закінчився його поєдинок із Буагільбером? (Принц Джон під вигуки тисячі глядачів присудив приз Лицареві, позбавленому спадщини.)

12. Чи відкрив своє обличчя переможець? Яку винагороду отримав? (Обличчя не відкрив, отримав бойового коня.)


Система образів у романі «Айвенго»

1.Що відомо про походження леді Ровени? (Вона була онукою саксонського короля Альфреда Великого, їй належали великі багатства й землеволодіння.)

2. Де виховувалась леді Ровена? (Леді Ровена виховувалась в сім’ї Седріка Роттервудського.)

3.Які риси вдачі героїні виділяються вже з перших розділів роману? (Леді Ровена красива, знає собі ціну, але не пихата, має почуття власної гідності, вона добра, розумна, уміє себе поводити в товаристві.)

4. Як планував влаштувати долю Ровени її опікун Седрік? (Седрік хотів видати її заміж за Ательстана з метою відродження саксонської династії на англійському троні.)

5. Чи влаштовувало це леді Ровену? (Вона цього не хотіла, але не могла протистояти волі опікуна.)

6. Чи згадувала Ровена про Айвенго, якого довго не бачила? (Так, адже вона таємно зустрілася з пілігримом, який завітав до їхнього замку, щоб поговорити з ним про подвиги коханого.)

7. Яке враження справила на Ровену поява на турнірі Айвенго? (Тільки побачила його, з її грудей вирвався слабкий зойк. Однак вона опанувала себе й, затамувавши хвилювання, витримала роль до кінця.)

8. Що поклала Ровенга на голову Айвенго? (Вінець лицарства.)

9. Навіщо Моріс де Брасі плекав підступний план викрадення леді Ровени? (Він хотів домогтися її руки, щоб заволодіти багатством.)

10.Як називала його леді Ровена? (Своїм тюремником.)

11. Що дратувало барона в поведінці Ровени? (Лицаря дратувало її гордість та нескореність.)

12. За що Бріан де Буагільбер покохав Ребекку? (Храмовник захоплювався її розумом, твердістю, гідністю, з якою вона трималася, сильною душею.)


Зображення трагедії Другої світової війни в європейській поезії

К.І.Галчинський «Пісня про солдатів з Вастерплятте», Семен Гудзенко «Нас не треба жаліти»

1.Якою є тема вірша К.І. Галчинського «Пісня про солдатів «Вестерплятте»? (Загибель воїнів під Вестерплятте.)

2. У чому особливість побудови твору? (Ліричний герой виступає посередником між читачами та загиблими воїнами й через монолог останніх звертається до живих.)

3.Який характер розповідної інтонації твору? (Мінорна.)

4. Яку проблему порушує автор у цій поезії? (Проблему подвигу простих солдат у війні та історичної пам’яті.)

5.Які мовні засоби сприяють емоційному наснаженню твору? (Епітети, метафори, повтори, порівняння.)

6. Яка головна думка твору? (Пам’ять про героїв житиме вічно.)

7. З якою метою автор уживає  паралелізм у поезії? (Щоб підсилити трагізм, адже воїнам довелося померти в найкращу пору літа, коли цвіте верес.)

8.Де народився Семен Михайлович Гудзенко? (У Києві.)

9. Якою є тема вірша «Нас не треба жаліти»? (Нелегка доля юнаків, у яких війна відібрала молодість, а в декого й життя.)

10. Хто є ліричним героєм вірша? (Ліричний герой-це юний солдат, що пішов на війну.)

11. Яка форма поезії? (Монолог-звернення живого солдата.)

12. У чому полягає антивоєнний і гуманістичний пафос твору? (Автор засуджує війну, яка покалічила долі людей і закликав живих свято берегти пам'ять про загиблих.)


Василь Биков «Альпійська балада»

1.Чому Іван Терешка не зрадів, коли в нього з’явилася супутниця?(Іван знав, що в одного шансів утекти від переслідування значно більше)

2. Звідки Джулія знала російську мову? (У таборі її вчила дівчина Маруся)

3.Чому Іван після втечі вирішив пробиратися до Трієста? (У Трієсті були партизани.)

4. Чим займався Іван до війни? (Іван був колгоспником.)

5. Що забрав Іван у австрійця, якого вони з Джулією зустріли в лісі? (Хліб та шкірянку.)

6.Чому Іван дав хліба божевільному німцеві? (Іван боявся, що божевільний видасть їх німцям, якщо не отримає хліба.)

7. Чим займалася Джулія до війни? (Джулія була студенткою, вивчала ботаніку.)

8. Як німці дізналися про місце знаходження втікачів?

(Івана та Джулію все-таки видав божевільний гефтлінг.)

9. Чому німці зупинили погоню за Іваном та Джулією? (Утікачі потрапили в пастку, з якої не було виходу.)

10. Як удалося врятуватися Джулії? (Іван скинув дівчину в провалля, і вона впала на кучугуру.)

11. Скільки часу провели юнак і дівчина разом? (Три дні.)

12. Звідки родом Іван? (Іван був родом із білоруського села Терешки.)


Духовне випробування людини

Джеймс Олдрідж «Останній дюйм»

1.Чим займався Бен? (Бен - досвідчений пілот , 43 роки, від його послуг відмовилася компанія, і дружина покинула його, залишивши сина.)

2. Що відомо про Деві? (Деві – десятирічний хлопчик, самотній, неприкаяний, який розуміє, що він батькам –чужий.)

3. Чому їм важко зрозуміти один одного? (Батько й син  чужі, Бена майже ніколи не було вдома, він не виховує сина, не знає, про що з ним говорити.Деві боїться батька.)

4. Що найстрашніше в цій ситуації? (І в хлопця, і в Бена більше нікого немає з рідних.)

5. Назвіть ключові епізоди твору. (Бен і Деві самі  в бухті, Деві керує штурвалом.)

6. Визначте епізод найвищої напруженості у творі. (Хлопчик уперше сідає за штурвал літака, а батько непритомніє.)

7. Символом чого є пустеля? (Пустка… і у відносинах також, самотність, непорозуміння.)

8. Хто напав на Бена? (На Бена напали акули.)

9. Яка спільна дія зблизила батька і сина? (Мета вних одна – вижити.)

10.Яке значення має дюйм в оповіданні?(Дюйм за дюймом рухаються назустріч один одному батько й син.)

11. Символом чого став останній дюйм? (Останній дюйм – це символ вирішального кроку у відносинах батька й сина.)

12. Скільки в оповіданні описів польоту? (Два: туди й назад.)


Редьярд Кіплінг «Балада про Схід і Захід», «Якщо…»

1. «Якщо» Р.Кіплінга – це звернення до…(Сина, яке сприймається як звернення до всіх молодих людей)

2. Хто є головними героями балади? (Камаль, син полковника)

3. Що характеризує героїв? (Характеристика на основі вчинків)

4. Яка ідея твору? (Ідея миру, дружби й взаєморозуміння між народами.)

5. Чи може належність до іншої культури стати перешкодою у спілкуванні? (Ні, незважаючи на відмінності цих цивілізацій, їх представників можуть об’єднувати сильні почуття й цінності – любов, честь, мужність.)

6. Яка строфа повторюється на початку та в кінці балади? (Захід є Захід, а Схід є Схід,і їм не зійтися вдвох…)

7.Приклади антитези у вірші Якщо». (Юрба – король, вистояли – упали духом.)

8. Чому слово «людина» в кінці вірша написано з великої літери?(Людиною з великої літери має право називатися лише той, хто в будь-яких ситуаціях прагне й уміє залишатися самим собою, не втративши почуття гідності.)

9. В скільки років Р. Кіплінг отримав Нобелівську премію?(В 42 роки.)

10. Найвідоміші  твори Р. Кіплінга. («Книга джунглів», «Сім морів», «Казармені балади».)

11. Хлопчика, який жив разом із звірами звали…(Мауглі.)

12. Р. Кіплінг народився…(Бомбеї.)

Дружба і кохання

О.С. Пушкін «19 жовтня 1835 року»

1.О. Пушкін народився…(В 1799 році в Москві.)

2.Прадідом майбутнього поета був…(Абрам Петрович Ганнібал.)

3. Батьки Пушкіна належали до…(До відомого в Росії роду, який служив державі вірою і правдою.)

4.Чимало скарбів усної народної творчості відкрила  О.Пушкіну… (Няня Орина Родіонівна.)

5. Де навчався О.Пушкін з 1811 по 1817р.? (У Царському Селі в ліцеї.)

6. Подія, що припадала на 19 жовтня, яку щороку святкував О.Пушкін. (День відкриття ліцею.)

7. Поезія «19 жовтня» О.Пушкіна – це гімн… (Справжній дружбі.)

8. Який основний мотив вірша? (Вірність ліцейській дружбі.)

9. Девіз ліцею: … (Вірність і терпіння.)

10.Хто з друзів приїжджав до засланого поета у Михайлівське? (Іван Пущин, Антон Дельвіг, Олександр Горчаков.)

11.Чим для О. Пушкіна була дружба? (Найголовнішим у житті.)

12. Фільми, в яких розповідається про О.Пушкіна та його друзів. («Юність поета», відеофільм «Все те же мы…»,«Лицей, 19 октября»)


О Грін «Пурпурові вітрила»

1. Жанр твору «Пурпурові вітрила»… (Повість-феєрія)

2.Яку трагедію довелось пережити Лонгрену й маленькій Ассоль? (Утрата близької людини, матеріальна скрута, нерозуміння односельцями переживань Лонгрена.)

3. Хто винен у смерті Мері? (Меннерс – жадібний, лихий чоловік, який в усьому шукав вигоду.)

4. Жителі Каперни були …(грубі, нездатні сприймати світ у всьому розмаїтті барв і звуків люди.)

5.У якій сім’ї народився Грей?(В аристократичній родині.)

6. Як мати ставилася до сина? (Дуже любила і не могла  будь  у чому відмовити синові.)

7. Чи цікавився батько життям Грея? (Ні. Сина бачив рідко, деколи забувався, скільки йому років.)

8. В якому віці Артур Грей залишив домівку? (Восени, на п’ятнадцятому році життя.)

9. Хто розповів Ассоль про  корабель з пурпуровими вітрилами? (Егль.)

10 Корабель, на якому Артур Грей вперше вийшов у море називався… («Секрет».)

11. Що робила Ассоль, коли її вперше побачив Артур Грей? (Спала.)

12. Основні символи у творі… (Море – символ бурхливої долі, свободи, справжньої краси. Каперна – символ зла й жорстокості. «Секрет» - символ пошуку сенсу життя.)


Літературний детектив

Едгар Аллан По «Золотий жук»

1.У центрі детективного оповідання …(Таємниця, загадка, злочин.)

2. Сюжет детективного оповідання…(Інтелектуальний процес розслідування, розгадування таємниці.)

3. «Батьком» детективної літератури вважається…(Едгар Алан По.)

4.Де взяв гроші письменник на видання першої збірки «Тамерлан» у 1827 році? (Позичив гроші один із друзів.)

5. Уже з перших сторінок оповідання «Золотий жук» читача огортає атмосфера таємничості…(Загадкова назва твору, незвичайний острів, дивовижна знахідка, розповідь Джупітера про дивну поведінку Леграна.)

6. Головного героя оповідання звати… (Легран.)

7. Ім’я слуги…(Джупітер.)

8.Острів називався… (Салівенів острів.)

9. Герой намалював жука на …(Пергаменті.)

10. Легран збирав колекцію…(Комах.)

11. На яке дерево заліз старий негр? (На тюльпанове.)

12. Ленгран помітив, що жук схожий на…(Череп.)


Артур Конан Дойль «Спілка рудих», «Пістрява стрічка»

1.Що приніс Шерлоку Холмсу містер Вільсон? (Газету.)

2. Чому містер Джейбез Вілсон прийшов саме до Шерлока Холмса? (Тому що Холмс дає поради бідним людям, що потрапили у важке становище.)

3. Як Холмс визначив, що клієнт був у Китаї? (За татуюванням на руці.)

4. Як Джейбез Вілсон заробляв на життя? (Мав невелику позикову касу.)

5. Яку роль у творі відіграє доктор Ватсон? (Виступає в ролі оповідача, також він друг і помічник Холмса.)

6. Як помічник Вілсона пояснив свою згоду працювати за половину платні?(Хоче навчитися ремеслу.)

7. Звідки містер Вілсон дізнався про Спілку рудих?(Йому розповів помічник.)

8. Як Вінсент Сполдінг пояснював причини свого багатогодинного перебування у підвалі? (Захоплюється фотографією, у підвалі обладнав лабораторію.)

9. Що мав робити містер Вілсон у Спілці рудих? (Переписувати Британську енциклопедію.)

10. Стурбованість містера Вілсона викликало те, що…(Його «служба» раптово припинилась.)

11. Під час огляду будинку Джейбеза Вілсона Холмс виявив, що…(Поруч знаходиться банк.)

12. Ким насправді виявився Вінсент Сполдінг? («Неперевершеним у своїй професії « грабіжником Джоном Клеєм.)


1. Артур Конан Дойль народився в…(Единбурзі.)

2. Перше оповідання Артур написав у …(У 20 років.)

3. Конан Дойль брав участь у…(У англо-бурській війні.)

4.За що Холмс цінував Ватсона?(За відданість, мужність, порядність.)

5. Яким методом керувався уславлений детектив? (Дедуктивним методом.)

6.На чому приїхала до Шерлока Холмса ХелінСтоунер? (На бідарці.)

7. У якій країні провели дитинство сестри Стоунер?(Індії.)

8. Які тварини жили у доктора Ройлотта? (Гепард і бабуїн.)

9. Місце, де доктор тримав змію… (Сейф.)

10. Де заночували Шерлок Холмс і доктор Ватсон у маєтку Ройлотта? (У кімнаті покійної сестри міс Стоун.)

11.Ліжко дівчини було особливе тим, що… (Його прикріплено до підлоги.)

12. Лікар Ройлотт помер тому, що … (Його вкусила болотяна гадюка.)

Світова новела

О.Генрі «Останній листок»

1. Повне ім’я Джонсі…(Джоанна.)

2. Старого художника звати …(Берман.)

3. Яку річ попросила Сью у Джонсі, коли їй стало краще? (Дзеркало.)

4. Назвіть штат, звідки приїхала Джонсі.(Каліфорнія.)

5. Берман мріяв створити…(Шедевр.)

6. Старий художник був схожий на Мойсея (Мікеланджело.)

7. Назвіть їжу, яку приготувала Сью для Джонсі. (Бульйон.)

8. У якому місяці трапилася ця історія? (У листопаді.)

9. Від якої хвороби помер Берман? (Від пневмонії.)

10. Джонсі мріяла…(Намалювати Неаполітанську затоку.)

11. Який художній засіб покладено в основу створення образу Бермана? (Антитеза.)

12. У новелі порушені автором проблеми…(Дружба, талант і бездарність, старість і молодість, життя і смерть, самопожертва, життя і подвиг.)


Гербер Веллс «Чарівна крамниця»

1. Веллс народився в …(Південній Англії.)

2. Його першою книжкою був.. (Біологічний довідник.)

3. До дня народження Джіпа залишилося…(100 днів.)

4. Крамниця, до якої зайшли Джіп із татом була…(Невелика, тісна і темна.)

5. На крамниці була вивіска… («Справжня чарівна крамниця.)

6. Продавець із голови дістав і простягнув Джіпу…(Скляну кульку.)

7. З-під капелюха оповідача випурхнув…(Голуб.)

8. Продавець зник, а за прилавком біля капелюха оповідача сидів…(Білий кролик.)

9. Продавець запросив батька із сином оглянути…(Виставку.)

10. Продавець під час гри накрив Джіпа… (Барабаном.)

11. Джіп із крамниці приніс додому…(Чотири пакети подарунків.)

12. У четвертому пакунку було…(Кошеня.)


Рюноске Акутагава «Павутинка»

1. Акутагава  народився в …(Токіо.)

2. В новелі «Павутинка» події відбуваються в…(В раю і в пеклі, тобто в безмежному вічному космосі.)

3. Хто такий Кандата? (Кандата був злочинцем.)

4. Будда вирішив…(Урятувати розбійника.)

5. Вчинок Будди свідчить про те, що…(Боги неймовірно милосердні до грішників.)

6. Кого пожалів Кандата? (Він  зупинив бажання розтоптати павучка, пожалівши його.)

7. Чи зрозумів Кандата, що це Бог посилає йому допомогу?(Йому і на думку не спало, що сам Будда посилає допомогу, він, як завжди, усе приписав своїй винахідливості.)

8. Яким мав бути шлях від пекла до раю? (Від пекла до раю - ціла вічність. І пройти цей шлях можна лише з легким серцем.)

9. Кандата, вхопившись за павутинку, думав …(Якщо пощастить, потрапить до раю.

10. Побачивши, що за його павутинку вхопилося багато грішників, Кандата…(Злякався.)

11. Він вирішив, що …(Павутинка тільки його.)

12. Павутинка обірвалася не від  ваги багатьох грішників, а…(Від  злих і егоїстичних думок Кандата.)


Сучасна література. Я і світ

Айзек Азімов «Фах»

1.Фантастика…(Поняття, образи, створені уявою, тобто такі, що не відповідають дійсності.)

2.АйзекАзімов – письменник-фантаст, який створив світ, населений …(Роботами, технікою.)

3. Письменник народився в …(Білорусії.)

4. Визнання до письменника прийшло у 1941 році за його твір…(«Прихід ночі»)

5. Він написав понад…(350 книжок, серед них – романи, повісті, оповідання.)

6. Події в творі «Фах» відбуваються в…(Далекому майбутньому.)

7. Тема оповідання «Фах»…(Зображення системи освіти майбутнього, її переваг та недоліків, ставлення до людей.)

8. Ідея оповідання…(Глибокі знання здобуваються тяжкою працею, людина повинна самовдосконалюватися, розвиватися, щоб зробити правильний вибір у житті.)

9. Оповідання називається «Фах» тому, що…(У творі розповідається про вибір життєвого шляху, який у майбутньому не залежить від людини. Фах – це спеціальність, професія, наукова дисципліна, галузь.)

10. Головним героєм оповідання є …(Джордж Плейтен.)

11.Найважливіші етапи в житті людини майбутнього…(У 8 років – День читання, у 18 – день освіти, пізніше – Олімпіада.)

12. Який же результат Дня освіти для Джорджа? (Джордж не отримав жодного фаху, його структура мозку не відповідала жодній стрічці.)

Корнелія Функе «Чорнильне серце»

1. Корнелія Функе народилася в …(Дорстені.)

2. Роман «Чорнильне серце» належить до творів…(Літератури фентезі.)

3. Дівчинці Мегі Фольконе було…(12 років.)

4. Мегі з народження оточують…(Сотні книжок, вона спить з ними, читає їх під час їжі та на уроках.)

5. Червона скринька, що стоїть у Мегі під ліжком слугує для…(Книжок, які Мегі бере з собою в поїздки.)

6. Елінор -  це…(Тітка матері Мегі. Стара, багата, самотня, нікого не боїться. Усі гроші витрачає на книжки.)

7. Підслухавши розмову між батьком та тіткою Елінор, Мегі дізналася, що…(Мо просить Елінор надійно сховати книжку, за якою полює Козеріг. Ця книжка приносить нещастя.)

8. До реального світу належать персонажі…(Феноліо, Мортимер, Даріус, Резо, Елінор.)

9. До уявного світу належать персонажі…(Козеріг, Баста, Мортола(Сорока), Вогнерукий, Гвін, Фарід.)

10. Персонажів реального світу об’єднує те, що…(Усі вони – справжні книжкові фанати.)

11. Всі примірники «Чорнильного серця» наказав знищити…(Козеріг.)

12. Джерело відваги  й стійкості Мегі знаходить…(У любові до своїх рідних, заради яких не має права опускати руки. І, звісно, у своїх улюблених літературних героях.)


Список використаних джерел

  1.                Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392) // Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. – 2012. - № 4-5. – С. 3-56; [Електронний ресурс] – режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п.
  2.                Зарубіжна література: підручник для 7-го кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ Євгенія Волощук, Олена Слободянюк. К.: Генеза, 2016. – 272 с.
  3.                Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України + опис ключових змін. Зарубіжна література. 5-9 класи. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. – 64 с. – (Серія «На допомогу вчителеві»).
  4.                Світова література. Уроки. 7-й клас./За заг. ред. О. Бондаренко, О. Чмигової. – К.: Видавничий дім «Перше вересня», 2015. – 216 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).

глобус 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
7 квітня 2021
Переглядів
14938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку