Літературні казки. (І.Франко, В.Симоненко, Г.Малик)

Про матеріал
Тематична контрольна робота з української літератури. Літературні казки (І.Франко, В.Симоненко, Г.Малик) 5 кл
Перегляд файлу

Українська література 5 клас

Тематична контрольна робота №2 «Літературні казки»

 

І рівень (12х0,5=6 балів).

  1. Авторський художній твір у прозовій чи віршованій формі, заснований на фольклорних джерелах, але інколи й цілком оригінальний:

а) повість;

в) портрет;

б) фольклорна казка;

г) літературна казка.

  1. Прозова мова, великий обсяг, декілька або багато героїв, розповідь про події – це ознаки:

а) фольклорної казки;

 в) повісті;

б) вірша;

 г) літературної казки.

3.Великий розповідний прозовий твір, у якому широко змальовано життя одного чи кількох героїв протягом тривалого або важливого за подіями часу :

а) повість;

в) портрет;

б) фольклорна казка;

г) літературна казка.

4.Казковими, історичними, соціально-побутовими бувають:

а) романи;

в) оповідання;

б) казки;

г) повісті.

5. Віршованою мовою написано казку:

а) «Фарбований Лис»;

                 в) «Хуха-Моховинка»;

б) «Цар Плаксій та Лоскотон»;

г) «Незвичайні пригоди Алі в країні           Недоладії».

6. Що пообіцяв цар Плаксій тому, хто схопить Лоскотона?

а) назначити царським міністром;

в) нагородити медаллю;

б) віддати одну з дочок за нього;

г) дати пів царства і коня.

7. Лис Микита під час свого царювання більш за все боявся, що:

а) звірі відберуть у нього владу;

в) щастя покине його;

б) фарба злізе з його шерсті;

г) Вовк розпізнає його.

8. Лис Микита вихвалявся перед товаришами, що:

а) буде справедливим і добрим царем;

в) організує дозвілля звірів;

б) вполює будь-яку звірину в лісі;

г) серед білого дня з торговиці схопить курку.

9. Немає Хух-болотянок, бо всі Хухи:

а) бояться комашні;

в) не люблять вогкого;

б) живуть тільки у лісі;

г) бояться втопитися.

10. У Хух є звичай:

а) жити великими родинами;

в) не підтримувати родинні стосунки;

б) ходити в гості одна до одної;

г) мати свою окрему хатку.

11. Фраза, яку любив повторювати  Недоладько:

а) «Зробив діло – гуляй сміло»;

в) «От такий компот»;

б) «Без труда нема плода»;

г) «Що посієш, те й пожнеш».

12. У країну Недоладію Алю забрав:

а) Недочеревик;

в) Перший Недорадник;

б) Недороль Десятий;

г) Недоладько.

 

ІІ Рівень (3х1=3 бали).

1.Установіть відповідність:

1.Рима

а) співзвучне закінчення рядків у віршованому творі

2.Ритм

б) рівномірне чергування наголошених і ненаголошених складів, розміреність і злагодженість у звучанні

3.Пауза

в) коротка перерва (або зупинка) під час читання

4.Строфа

г) кілька рядків, згрупованих за змістом та інтонаційно

 

д) рухи тіла чи рук, які супроводжують людську мову або замінюють її

 

2.Установіть відповідність:

1.Портрет

а) змалювання зовнішнього вигляду літературного героя

2.Портретна деталь

б) зображення однієї, але прикметної риси зовнішності

3.Епітет

в) художнє означення, що надає зображуваному більшої емоційності, виразності, поетичності

4.Порівняння

г) художній вислів, у якому один предмет чи явище зіставляється з іншим, чимось подібним до нього

 

д) засіб образної мови

 

3.Установіть відповідність:

1.Недоладько

Кремезний широкоплечий хлопчина у шкіряному капелюшку з півнячою пір’їною збоку

2.Недопопелюшка

Обличчя її було вимазане попелом, одягнена вона до пояса в старий лантух, а нижче пояса до п’ят пишно спадала шовкова спідниця

3.Недороль

Маленький чоловічок у нічній сорочці та ковпачку з китицею

4. Недочеревик

Маленький чоловічок у величезних зелених черевиках з червоними шнурівками

 

Голові її була обв’язана хусткою, кінці якої стирчали, як заячі вуха.

ІІІ. Рівень (3 бали).

У зверненні до читачів повісті «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Галина Малик сказала: «УСЕ-УСЕ нас віті залежить від нас з вами. І ми з вами залежимо одне від одного». Чи згодні ви з її словами? Висловте свої міркування, використовуючи приклади з повісті. (5-7 речень)

 

docx
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку