Українська література 5 клас
Тематична контрольна робота №2 «Літературні казки»
І рівень (12х0,5=6 балів).
а) повість; |
в) портрет; |
б) фольклорна казка; |
г) літературна казка. |
а) фольклорної казки; |
в) повісті; |
б) вірша; |
г) літературної казки. |
3.Великий розповідний прозовий твір, у якому широко змальовано життя одного чи кількох героїв протягом тривалого або важливого за подіями часу :
а) повість; |
в) портрет; |
б) фольклорна казка; |
г) літературна казка. |
4.Казковими, історичними, соціально-побутовими бувають:
а) романи; |
в) оповідання; |
б) казки; |
г) повісті. |
5. Віршованою мовою написано казку:
а) «Фарбований Лис»; |
в) «Хуха-Моховинка»; |
б) «Цар Плаксій та Лоскотон»; |
г) «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
6. Що пообіцяв цар Плаксій тому, хто схопить Лоскотона?
а) назначити царським міністром; |
в) нагородити медаллю; |
б) віддати одну з дочок за нього; |
г) дати пів царства і коня. |
7. Лис Микита під час свого царювання більш за все боявся, що:
а) звірі відберуть у нього владу; |
в) щастя покине його; |
б) фарба злізе з його шерсті; |
г) Вовк розпізнає його. |
8. Лис Микита вихвалявся перед товаришами, що:
а) буде справедливим і добрим царем; |
в) організує дозвілля звірів; |
б) вполює будь-яку звірину в лісі; |
г) серед білого дня з торговиці схопить курку. |
9. Немає Хух-болотянок, бо всі Хухи:
а) бояться комашні; |
в) не люблять вогкого; |
б) живуть тільки у лісі; |
г) бояться втопитися. |
10. У Хух є звичай:
а) жити великими родинами; |
в) не підтримувати родинні стосунки; |
б) ходити в гості одна до одної; |
г) мати свою окрему хатку. |
11. Фраза, яку любив повторювати Недоладько:
а) «Зробив діло – гуляй сміло»; |
в) «От такий компот»; |
б) «Без труда нема плода»; |
г) «Що посієш, те й пожнеш». |
12. У країну Недоладію Алю забрав:
а) Недочеревик; |
в) Перший Недорадник; |
б) Недороль Десятий; |
г) Недоладько. |
ІІ Рівень (3х1=3 бали).
1.Установіть відповідність:
1.Рима |
а) співзвучне закінчення рядків у віршованому творі |
2.Ритм |
б) рівномірне чергування наголошених і ненаголошених складів, розміреність і злагодженість у звучанні |
3.Пауза |
в) коротка перерва (або зупинка) під час читання |
4.Строфа |
г) кілька рядків, згрупованих за змістом та інтонаційно |
|
д) рухи тіла чи рук, які супроводжують людську мову або замінюють її |
2.Установіть відповідність:
1.Портрет |
а) змалювання зовнішнього вигляду літературного героя |
2.Портретна деталь |
б) зображення однієї, але прикметної риси зовнішності |
3.Епітет |
в) художнє означення, що надає зображуваному більшої емоційності, виразності, поетичності |
4.Порівняння |
г) художній вислів, у якому один предмет чи явище зіставляється з іншим, чимось подібним до нього |
|
д) засіб образної мови |
3.Установіть відповідність:
1.Недоладько |
Кремезний широкоплечий хлопчина у шкіряному капелюшку з півнячою пір’їною збоку |
2.Недопопелюшка |
Обличчя її було вимазане попелом, одягнена вона до пояса в старий лантух, а нижче пояса до п’ят пишно спадала шовкова спідниця |
3.Недороль |
Маленький чоловічок у нічній сорочці та ковпачку з китицею |
4. Недочеревик |
Маленький чоловічок у величезних зелених черевиках з червоними шнурівками |
|
Голові її була обв’язана хусткою, кінці якої стирчали, як заячі вуха. |
ІІІ. Рівень (3 бали).
У зверненні до читачів повісті «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Галина Малик сказала: «УСЕ-УСЕ нас віті залежить від нас з вами. І ми з вами залежимо одне від одного». Чи згодні ви з її словами? Висловте свої міркування, використовуючи приклади з повісті. (5-7 речень)