18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок узагальнення вивченого у І семестрі матеріалу з української літератури(5 клас)

Про матеріал
Матеріал містить завдання на пригадування вивчених текстів, теоретичних питань курсу, творче завдання з метою читацької самооцінки.
Перегляд файлу

 

Матеріали до уроку на тему: «Узагальнення вивченого з української літератури  у І семестрі»(5 клас)

  1. З якого твору уривок?
  • Мовчи, бо ще надійде людина й застрелить нас обох!( «ЧОМУ ПЕС ЖИВЕ КОЛО ЛЮДИНИ»)
  • Він був родоначальником русинів-українців, першим їхнім князем і незмінним покровителем.( «ДАЖБОГ»)
  • І сказали їм, щоб виходили вони з печер і будували світлі хати, щоб не ходили в диких шкурах, а вчилися ткати полотно та ходити в білому одязі, як личить дітям Білобога(«Берегиня»)
  • Я знаю це зілля. Воно горить і не згоряє.(«Неопалима купина»)
  • Служив я Вам довго й чесно, та маю додому повертатися,аби матінку живою застати… Платню за службу хочу попросити.(«Як виникли Карпати…»)
  • Так дівчина сиділа й подумки прощалася з білим світом — і раптом випливла до неї з моря величезна золота черепаха(«ЧОМУ В МОРІ Є ПЕРЛИ І МУШЛІ»)
  • Ой бідна ж моя головонька! Чого мене понесло між сії запорожці!( «ПРИЙОМ У ЗАПОРОЖЦІ»)
  • Тільки став пити воду, та якось об цебрину й розбив те яйце-райце. Як почав скот виходити з того яйця!..(«Яйце-райце»)
  1. З якого вивченого твору загублено предмет?
  • Гринджоли з запряженим цапом( «Мудра дівчина»)
  • Сорок сорокових кухлів води й меду («Летючий корабель»)
  • Бочка з фарбою «(«Фарбований лис»)
  • Великі повстяники(«Хуха Моховинка»)
  • Розмальована торбина(«Цар Плаксій і Лоскотон»)
  • Чоловічий черевик дуже малого розміру «Незвичайні пригоди Алі…»

 

 

 

  1. Робота парах. Що нового з теорії літератури ми вивчили у І семестрі?

І  пара

Що таке портрет?   Виконайте завдання: В. Королів-Старий не змалював у казці «Хуха-Моховинка» портрета діда. Яким ви намалювали б у своїй уяві під час читання очі,погляд цього героя, його  губи, волосся, статуру й одяг? Усно опишіть його.

2 пара

Що таке образні слова?(Стор 4) Епітет. Порівняння(Стор.79).

 Знайдіть образні слова у запропонованих уривках:

Верба слуха соловейка,

Дивиться в криницю.

(Т. Шевченко)

 

Осінній вечір морозом дихав.

Мріють крилами з туману

Лебеді рожеві,

Сиплють ночі у лимани

Зорі сургучеві.

В. Симоненко.

 

Ой тож не зоря,

Ой тож не ясна,

Ой тож моя молода дівчина

 По водицю ішла.

 

3 пара

Що таке легенда? Наведіть приклади вивчених легенд (Стор.7)

4 пара

Що таке міф? Наведіть приклади вивчених міфів (Стор.8)

5 пара

Якби вам довелося екранізувати легенду (міф), то кого б ви хотіли зіграти?

Чому?

 

6 пара

Що таке повість?(Стор. 110-112)

7 пара

Казка та її ознаки. (Стор.22)

8 пара

Гіпербола (Стор.32). Знайдіть приклади гіперболи у текстах:

А з тої могили видно всі країни, сиз орел літає

море сліз

 повільний, як черепаха

 швидкий, як блискавка, блискавичний

численний, як пісок на березі моря

ми не бачилися вже сто років!

9 пара

Що таке літературна казка?Чим відрізняється вона від народної?(Стор.48)

10 пара

Рима. Строфа (Стор.79)

  1. Творче завдання

З якими почуттями ти очікуєш на урок української літератури?Чи упевнений ти в собі? Що потрібно робити для того, аби стати успішним, активним  учасником уроку? Чи потрібно це тобі? Чи цікаво тобі читати?Про що ти любиш читати? Назви свій улюблений твір української літератури.

 

 

docx
Додано
28 грудня 2020
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку