Літературний калейдоскоп. Цикл цікавих завдань до повістей Всеволода Нестайка « Тореадори з Васюківки» та Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»

Про матеріал
: Продовжувати опрацювання ідейно-художнього змісту творів В.Нестайка « Тореадори з Васюківки» та Я.Стельмаха «Митькозавр з Юрківки,або Химера лісового озера» , характеризувати вчинки і поведінку головних героїв творів; розвивати культуру зв’язного мовлення , логічне мислення , пам'ять; виховувати почуття любові до рідного краю, позитивні риси характеру на прикладі головних героїв.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературний калейдоскоп. Цикл цікавих завдань до повістей Всеволода Нестайка « Тореадори з Васюківки» та Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки,або Химера лісового озера»

Номер слайду 2

Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки»

Номер слайду 3

« Ми лежимо в густих бур’янах за клунею,уткнувшись у землю носами,і не дихаємо.»Вкажіть назву розділу,з якого взято ці рядки.«Метро під свинарником»

Номер слайду 4

«Три копійки в один кінець. Родичі - безплатно. З учительки математики….»Продовжте речення.« П’ять копійок.»

Номер слайду 5

« То він сам себе так назвав,коли йому було лише років…»Скільки років було Яві,коли він себе так назвав?«півтора»

Номер слайду 6

« Опогзогив!- Вона букву «р» не вимовлялє. – Маму-депутата на все село опозогив. Загаза чогтова!»Кому належеть ці слова?Яришці (сестрі Яви).

Номер слайду 7

«…весь час вигадував різні штуки-викаблуки…»Хто це робив?Ява.

Номер слайду 8

«Кандидатури» на бій биків. Назвіть клички цих тварин.«Бугай Петька».«Цап Жора».«Корова Контрибуція».

Номер слайду 9

« - Му-у!»У перекладі з коров’ячої мови…»Що означало «Му-у»?«Ідіть , хлопці , отсюдова. Не займайте мене.»

Номер слайду 10

« Обличчя в нього сіре й плямисте,як торішнє листя. Губи тонкі й так стулені,мов у роті вода. Очі без вій,круглі й нерухомі,як у півня…»Про кого йдеться?Про діда Вараву.

Номер слайду 11

« Воду вичерпати, дірки позатикати, просмолити, верх забити дошками…»Що збиралися зробити хлопці?Підводний човен.

Номер слайду 12

« Пульс нормальний. Невагомості нема. Тиск триста атмосфер…»Про який епізод ідеться?Порятунок Собакевича.

Номер слайду 13

« Дружив з Антончиком Мацієвським»Чому дружив з Антончиком?«Малиною частував.»

Номер слайду 14

« Побомбили кілька хвилин,глянули – аж самим стало страшно і совісно...»Чим «бомбили» хлопці?Кавунами.

Номер слайду 15

« Він щодня чистив зуби, робив зарядку й узагалі був свиня. Словом, він був те, що називається зразковий учень.»Про кого йдеться?Про Степана Карафольку.

Номер слайду 16

« І всі кинулися врозтіч. Це було так несподівано,що я навіть не відразу злякався…»Кого злякалися хлопці?Діда Салимона.

Номер слайду 17

« Дід Салимон поділився враженнями про фараонську піраміду з нашими батьками. І батьки наші зробили нам двадцять восьме серйозне попередження по тому місцю…»Продовжте речення.«…про яке при дівчатах не говорять.»

Номер слайду 18

« Ми приїхали до Києва. На цілий місяць. У гості…»До кого приїхали?«…до мого рідного дядька й моєї рідної тітки»

Номер слайду 19

« Ви злазите з поїзда ,заносите свої «чамайдани» у квартиру і ноги механічно несуть вас …»Продовжте речення.«…на Хрещатик».

Номер слайду 20

« Ява міняв професії…»Продовжте речення.« Циган коней»

Номер слайду 21

« Прокинувшись, я побачив,що біля ліжка сидить на стільці Яришка й читає журнал…»Який журнал читала дівчинка?« Барвінок»

Номер слайду 22

« Кепські мої справи…Може, я уже й не встану…»Чому так подумав Ява?Сестричка назвала його «гідний бгатику»,а не «загаза чогтова».

Номер слайду 23

« Я глянув на сир,на яєчню та згадав слова діда Салимона,які він любив повторяти.»Які це слова?«Їжа – це джерело життя.»

Номер слайду 24

« Яришко,- сказав я нарешті тихо й урочисто,- візьмеш собі…»Продовжте речення.«…мій велосипед.»

Номер слайду 25

«Але несподівано замість смерті прийшла…»Продовжте речення.«…медичка Люба Антонівна»

Номер слайду 26

« Отут я уже роззявив рота…Душа моя,яка ще трималася в тілі,не витримала…»Чого не витримала «душа»?«Велосипед став дибки та з усього маху грюкнув на землю,задеренчавши всіма своїми деталями.»

Номер слайду 27

« Сонце засяяло з неба,заспівали пташки та зацвіли–запахли під вікнами троянди.»Чому?.. Сестричка навала Яву «загаза чогтова», а це означало,що «життя повернулося…»

Номер слайду 28

Ярослав Стельмах «Митькозавр з Юрківки,або Химера з лісового озера»

Номер слайду 29

«- Так от,любі діточки,- правила далі ботанічка,- для того,щоб збудити вашу цікавість до нового предмета,щоб продовжити добру традицію наших старших класів,вам треба…»Продовжте речення.«…за літо зібрати колекцію комах.»

Номер слайду 30

«Але батьки дуже сумнівались,чи піде це на користь…»Продовжте речення.«…у першу чергу самій бабусі,а потім уже нам.»

Номер слайду 31

«Ми чесно дотримувались усіх обмежень,які наклали на нас батьки…»Назвіть ці обмеження.«Не висовуватися з вікна,не стояти в тамбурі,не виходити на зупинках,не виймати грошей з кишень,не їсти ковбаси,консервів...»

Номер слайду 32

« А яке чудове спорядження! Які сачки! Стережіться,бідні метелики! А рюкзаки!»Хто так насміхався з хлопців?«…юнак років чотирнадцяти»

Номер слайду 33

« А,я було,позаторік і собі спробував сапати,і що ж ти думаєш?»Продовжте думку.«Виполов якусь розсаду,а бур’яни полишив»

Номер слайду 34

« Ми з Митьком захоплено схилилися над Василевою долонею…»Що роздивлялися хлопці?« Бурштин. Он бачите ще й муха в ньму якась.»»

Номер слайду 35

« Ми вирішили по черзі вартувати…»Чому так вирішили хлопці?«…щоб чудовисько зненацька не напало на нас,чи хоча б не прогавити його,якщо воно вилізе з води.»

Номер слайду 36

« На вогкому піску коло самої води… »Що побачили хлопці?«…хижо вимальовувалися відбитки здоровенних і страшних лап.»

Номер слайду 37

« У двадцятих роках двадцятого століття на острові Комодо…було спіймано цього дракона»Ким виявився той дракон?«Ним виявилася гігантська ящірка,або ж варан»

Номер слайду 38

« Назвати оцього-от,-котрий тут живе…»Продовжте речення.«Митькозавром»

Номер слайду 39

« Курка,яку ми наділили довір’ям виступити в ролі кози…чинила страшенний опір..»Як це було?«Вона бігала із страшенною швидкістю по дворищу,несамовито кричала й била крилами.»

Номер слайду 40

« Сандаля. Отут же, біля куреня лежала.»А куди її поділи?«У вогнище вкинув. У перший же день. Вона ще так кадила добре від комарів.»

Номер слайду 41

« Ямка – будь здоров! Хоч слона лови…»Хто потрапив до ями?« Та це ж людина!»«…озвався сердитий голос діда Трохима,і над краєм ями з’явилася його голова.»

Номер слайду 42

« Тихі,сумирні,слухняні,посидючі, А книжки як люблять!»Хто так характеризував хлопців?«Митькова бабуся.»

Номер слайду 43

« Водою пливло щось надзвичайне,неймовірне та дуже доісторичне…На поверхні видніла лише голова,але що то була за голова!»Продовжте опис.«Ось потвора повернулася до нас, і блимнули червонясто два великих ока. Між ними стирчав хижий ріг. З напіврозкритої пащі виглядали гостренні білі зуби…»

Номер слайду 44

« Ось голова його ( Митькозавра) знову з’явилася на поверхні Й раптом людським голосом загорлала…»Що «загорлала» голова?.« Рятуйте! Рятуйте! Тону!..»

Номер слайду 45

« Ну й чого ти домігся цим маскарадом?»Що відповів Василь?«Я хотів вас налякати…»

Номер слайду 46

« Давай краще подякуємо йому(Василеві)»За що мали дякувати хлопці?«За те… що ти влаштував нам такі чудові канікули…»

pptx
Додав(-ла)
Дяченко Оксана
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку