Літературний квест із зарубіжної літератури
«Стежками улюблених творів»
за творами, вивченими у 5-8 класах
Мета: формувати предметні компетентності й компетенції відповідно до змістових ліній:
емоційно-ціннісної: розкрити гуманістичний потенціал та естетичні цінності вивчених творів зарубіжної літератури;
літературознавчої: характеризувати літературних персонажів у процесі аналізу й інтерпретації художніх творів; розвивати інтерес учнів до художньої літератури;
культурологічної: виховувати в учнів фундаментальні цінності світової художньої культури.
Обладнання: маршрути, завдання, пазли, ножиці, клей, кольоровий папір.
Місце проведення: шкільне приміщення.
Маршрут: станції «Музей казок», «Пошукова», «Математична», «Поетична», «Криптограма», «У кінотеатрі».
Оцінювання: на кожній станції помічники організатора за правильну виконане завдання видають конверт із пазлом – складовою підказки-дороговказу для пошуку щастя.
Хід квесту
Учитель.
– Доброго дня, учасники та гості квесту! Пропоную розпочати сьогоднішній наш квест під назвою «Стежками улюблених літературних творів».
Формування команд, вибір капітанів, представлення.
– Діти! Ми з вами об’єднаємося у команди шляхом жеребкування. Прошу обрати собі зі скриньки по одній картці. Учні з картками однакового кольору будуть учасниками однієї команди.
(Команди по 6 чоловік в кожній, отже підготовлено 2 комплекти карток різних кольорів по 6 штук у кожному).
– Роботу команд координуватимуть мої помічники. Прошу вас за 5 хвилин обрати собі капітана, придумати назву команди та девіз. Капітани представлять свої команди.
(Час для підготовки становить 5 хв.)
(Представлення команд)
Попередньо учні можуть обрати собі назви команд «Вища ліга» та «Невгамовні».
Команда: «Вища ліга»
Девіз: А девіз наш такий: більше діла, менше слів!
Команда: «Невгамовні»
Девіз: Нудьгу, лінь з серця геть – наш загін невгамовний!
Умови проведення квесту
– Послухайте уважно умови проходження квесту.
1. У квесті беруть участь 2 команди, які одночасно вирушають та прямують за маршрутними листами (Додаток 1) до станції «Фінішна». Виконавши одне завдання – ви отримуєте інше. Усі команди йдуть різними шляхами.
2. Кінцева мета квесту – зібрати на станціях пазли та скласти підказку-дороговказ. Якщо команда правильно виконала завдання на кожній із станцій, їй видається конверт із пазлом, які учасники мають скласти на станції «Фінішна».
Відкривати конверти раніше – заборонено.
Будьте уважними, не поспішайте, оскільки за неправильно виконане завдання, конверт з пазлом не видається. Але команди прямують дальше за маршрутним листом.
3. За порушення правил команда отримує штраф у вигляді додаткових хвилин, які на фініші додаються до основного часу. Перемагає команда, яка на фініші, з урахуванням штрафу, матиме найкращий час та правильно складе підказку-дороговказ з пазлів.
4. Команда переможець першою дізнається де шукати щастя та отримає подарунок.
5. Виконане завдання асистент обмінює на нове. Команда, яка першою справиться зі всіма завданнями – подайте знак піднятою рукою.
Вислів, який команди мають зібрати: Щастя – це властивість характеру. У одних в характері його весь час чекати, в інших безперервно шукати, у третіх - всюди знаходити.
(Ельчин Сафарлі «Мені тебе обіцяли») (Додаток 2)
Завдання квесту
(Додаток 3)
Станція 1. Музей казок
Завдання. За зображеннями на картинках вгадайте казку і визначте, які із предметів чи істот зайві.
Відповіді: «Фарбований шакал»: зайвий предмет: відро; «Пані Метелиця»: клубок ниток; «Хлопчик-Зірка»: фея.
Станція 2. Пошукова
Завдання. Уявіть, що літературні персонажі також користуються пошуковими сервісами в Інтернеті. Спробуйте здогадатися, хто використовував такі запити.
Відповіді: Лерой Кліві, Віллі Вонка, Джордж Плейтен.
Станція 3. Математична
Завдання. Розв’яжіть приклади та запишіть їх з відповідями у порожні клітинки.
Відповіді: 12:4=3
10-9=1
3*5=15
Станція 4. Поетична
Завдання. Складіть поезію за поданим ключем.
Відповідь:
Поштові листівки з видами міст
Купує в Італії кожен турист.
Ось Рим — Колізей, Капітолій і Форум…
Мілан зі славетним готичним собором.
Ось Піза з своєю похилою вежею.
Венеція-краля з каналів мережею.
Ось Генуя — гавань, палаци блискучі,
Неаполь — затока, Везувій димучий…
Станція 5. Криптограма
Завдання. Розшифруйте назви творів за поданими криптограмами.
Відповіді: «Пістрява стрічка», «Золотий жук», «Спілка рудих».
Станція 6. У кінотеатрі
Завдання. Відновіть послідовність мультиплікаційного фільму за поданими «стоп-кадрами».
Відповіді:
5 6
4 3
1 2
(Переможцем стає команда, яка першою правильно складає вислів-дороговказ)
– Ви пройшли усі станції згідно заданих маршрутів і чудово справилися із випробуваннями. Тепер ви можете відправитися на станцію «Фінішна». Відкривайте зароблені конверти порожні або із пазлом, та складайте підказку-дороговказ для пошуку щастя.
Перегляд результатів, визначення переможця.
– Наші творчі групи підготували для нас прекрасні постери з рецептами справжнього щастя. Просимо продемонструвати нам їх. Підходьте до команд шукачів, щоб вони могли розглянути ваші роботи.
– Нам з вами залишилося нагородити переможців. І ми зробимо це одразу після музичної паузи.
– Вітаю! Ви не лише справилися із запропонованими завданнями, але й знайшли секрет справжнього щастя! І секрет у тому, що щастя насправді є у кожному із нас і потрібно просто уміти його розгледіти. Цього я вам щиро бажаю!
МУЗЕЙ КАЗОК
Завдання. За зображеннями на картинах вгадайте казку і визначте, які з предметів чи істот зайві.
|
|
|
ПОШУКОВА
Завдання. Уявіть, що літературні персонажі також користуються пошуковими сервісами в Інтернеті. Спробуйте відгадати, хто використовував такі запити.
МАТЕМАТИЧНА
Завдання. Розв’яжіть приклади та запишіть їх з відповідями у порожні клітинки.
Завдання |
Розв’язок |
Поділіть кількість подвигів Геракла на кількість духів, які з’явилися Ебенезеру Скруджу. |
|
Від кількості років, які тривала Троянська війна відніміть кількість кіл пекла «Божественної комедії». |
|
Визначте добуток кількості дочок Короля Лір та дітей, які побували на екскурсії в шоколадній фабриці. |
|
МАТЕМАТИЧНА
Завдання. Розв’яжіть приклади та запишіть їх з відповідями у порожні клітинки.
Завдання |
Розв’язок |
Поділіть кількість подвигів Геракла на кількість духів, які з’явилися Ебенезеру Скруджу. |
|
Від кількості років, які тривала Троянська війна відніміть кількість кіл пекла «Божественної комедії». |
|
Визначте добуток кількості дочок Короля Лір та дітей, які побували на екскурсії в шоколадній фабриці. |
|
ПОЕТИЧНА
Завдання. Складіть поезію за поданим ключем:
5 4 11 10 15 3 14 6 12 16 8 7 2 9 1 13
ПОЕТИЧНА
Завдання. Складіть поезію за поданим ключем:
5 4 11 10 15 3 14 6 12 16 8 7 2 9 1 13
КРИПТОГРАМА
Завдання. Розшифруйте назви творів за поданими криптограмами.
КРИПТОГРАМА
Завдання. Розшифруйте назви творів за поданими криптограмами.
У КІНОТЕАТРІ
Завдання. Відновіть послідовність мультиплікаційного фільму за поданими «стоп-кадрами».