Найкращий читач
Літературний турнір із зарубіжної літератури
Мета:
Очікувані результати: під час змагання учні зможуть показати
знання:
вміння:
Обладнання: портрети письменників, твори яких вивчалися ;
виставка малюнків учнів до вивчених творів
Найкращі книги ті,
кожен читач яких припускає,
що він міг би їх написати
Б.Паскаль
Захист назви, емблеми, девізу команди
а) людей і тварин;
б) небо і землю;
в) моря і гори.
а) Віфлієм;
б) Назарет;
в) Вавилон.
а) Еріда;
б) Деметра;
в) Артеміда.
а) Перун;
б) Ярило;
в) Дажбог.
а) люльку згоди;
б) томагавк;
в) лук зі стрілами.
а) навчитися грати на музичних інструментах;
б) світ мистецтвом чарувать;
в) розважити звірів у лісі.
а) ячмінь;
б) овес;
в) жито.
а) ласкавим;
б) лиховісним;
в) грубим.
а) ірландський;
б) шотландський;
в) англійський.
а) прохання дати їжу;
б) прохання повернути волю;
в) прохання повернути речі.
Впізнай героя за описом його зовнішності
Завдання для першої команди
„Це було бліде, крихітне створіння, схоже на квітку, що зросла без променів сонця. Хоч їй було вже 4 роки, поте вона ходила ще погано, непевно ступаючи кривими ніжками, і хиталася, як билинка; руки її були тонкі і прозорі, голівка похитувалася на тонкій шиї, як голівка польового дзвіночка, але очі дивились інколи так не по-дитячому сумно ... ”
(Маруся з повісті В.Г. Короленка „Діти підземелля”)
„Я пошив собі величезну шапку хутром назовні, щоб вона не псувалася під дощем; потім змайстрував куртку і вже пізніше так-сяк пошив штани до колін”
(Робінзон з роману Д.Дефо „Робінзон Крузо”)
„Він був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима ... його розумне обличчя дихало енергією. Це було обличчя не тільки хороброї а й завзятої людини ... Дуже рухливий, спритний і міцний фізично, він був одним з тих обранців долі, про яких можна сказати, що вони народилися з двома правими руками й двома лівими ногами.”
(Дік Сенд з роману Жюля Верна „П’ятнадцятирічний капітан”)
Завдання для другої команди
„На зріст він був високий, з великими, грубо виразними рисами обличчя. Коротке, злегка руде волосся стирчало на всі боки; низький лоб, трохи висунута вперед нижня щелепа та велика рухливість м’язів нагадували щось мавпяче; але очі, що виблискували з-під насунутих брів, дивилися уперто та похмуро, і в них світилися разом з лукавством гостра проникливість, енергія та розум”
(Пан Тибурцій з повісті В.Г. Короленка „Діти підземелля”)
„Це був гарний хлопець, високий на зріст, бездоганно збудований, з стрункими, міцними руками й ногами. На вигляд йому було років 26. В його обличчі не було нічого дикого або жорстокого. Це було мужнє обличчя з м’яким і ніжним виразом європейця, особливо коли він посміхався. Волосся в нього було довге й чорне, але не курчаче, як овеча вовна; лоб високий і широкий; очі жваві й блискучі; колір шкіри не чорний, а смуглий ...”
(П’ятниця з роману Д.Дефо „Робінзон Крузо”)
„На зріст він майже на цілий мій ніготь вищий за першого – ліпшого із своїх придворних ... риси обличчя його гострі й мужні, ніс – орлиний, шкіра – олівково-смаглява, постать – струнка. У рухах була грація, у поводженні – велич.”
(Імператор із романа Д.Свіфта „Мандри Лемюеля Гуллівера”)
Завдання для першої команди
- „Збирається віщий Олег-войовник ...”
- „Послухали Осла, поважно сіли в ряд; ...”
- „Діти! Слухайте уважно
Мудре слово і пораду,
Що вам скаже, нерозумним,
Той, ...”
Завдання для другої команди
„Хоч роки майбутні таяться в імлі ...”
„У сильного безсилий винен завсігда
цих прикладів в Історії ми досить знаєм ...”
„Ваша сила тільки в згоді,
А безсилля - ...”
(знайти „зайвого” героя)
Розгадати кросворд, визначити в ньому ключове слово. Презентувати літературний жанр.
Завдання для першої команди
1 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
|
|
||||
Відповіді:
Ключове слово – байка
Завдання для другої команди
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Відповіді:
Ключове слово – роман
Захист власної ілюстрації до улюбленого літературного твору
Кожній команді ведучим ставиться ряд запитань. Виграє та команда, яка за 1 хвилину встигне відповісти на більшу кількість запитань.
Запитання для першої команди
1. „У сильного безсилий винен завсігди ” - це мораль байки ... (Крилов „Вовк та ягня”)
2. „Скільки років перебував Робінзон Крузо на безлюдному острові ” (28 років, 2 місяці, 19 днів)
3. Назва корабля, на якому Гуллівер потрапив у аварію
(„Антилопа”)
4. Що означає вислів „ахіллесова п’ята”?
(вразливе місце)
5. Що прибив на брамі Царгорода віщий Олег?
(щит)
6. В який день тижня Том білив дощатий паркан?
(у суботу)
7. Скільки духів Різдва з’явились до Скруджа?
(три)
8. Після опису майна в Гуллівера відібрали ...
(шаблю, пістолі з порохівницею)
9. Найкращою архітектурною прикрасою містечка Княже-Вено, де відбуваються події повісті „Діти підземелля”, була ...
(тюрма)
10. Своє трудове життя Марк Твен почав ...
(юнгою на кораблі)
11. Що таке антитеза?
(протиставлення)
Завдання для другої команди
1. Якому герою байки належать ці слова: „Щоб буть музикою, потрібне тут уміння та трохи тонших би ушей”?
(Солов’ю з байки Крилова „Квартет”)
2. Як називали Гуллівера ліліпути?
(людина-гора)
3. Які речі взяв із собою Робінзон, покидаючи свій острів?
(шапку з козячої шкури, зонтик, папугу)
4. Що означає вислів „троянський кінь”?
(підступний дар)
5. З ким збирався воювати віщий Олег?
(з хазарами)
6. Для чого Геку Фінну був потрібен дохлий кіт?
(зводити бородавки)
7. Компаньйона Скруджа, чий привід являвся йому перед Різдвом, звали ...
(Марлей)
8. Які дві ворогуючих партії існувало у Ліліпутії ?
(високих і низьких підборів на черевиках)
9. Валек і Маруся мешкали у ...
(підземеллі під капличкою)
10. Що незвичайного було в бібліотеці Жуля Верна?
(20 тисяч зошитів з цікавими відомостями з різних галузей знань)
11. Що таке портрет?
(опис зовнішності літературного героя)
Домашнє завдання. Інсценізація байки
І команда – „Вовк та ягня”
ІІ команда – „Дем’янова уха”