Літературний турнір "Найкращий читач"

Про матеріал
Турнір допоможе формувати культ знань, поглиблювати зацікавленість літературою, виховувати якості уважного читача
Перегляд файлу

Найкращий читач

Літературний турнір із зарубіжної літератури

Мета:

  • повторити й узагальнити вивчений матеріал;
  • сприяти активізації та розвиткові розумових, мовленнєвих здібностей учнів, їхнього мислення, пам’яті, виробленню в учнів уважності, спостережливості, відповідальності

 

Очікувані результати: під час змагання учні зможуть показати

 

знання:

  • змісту вивчених творів та їх авторів;
  • передбачених програмою понять з теорії літератури

 

вміння:

  • аналізувати текст художнього твору і робити висновки;
  • розвивати креативність, логічне мислення, вміння порівнювати, виділяти головне;
  • формувати повагу до іншої людини, співпрацювати

 

Обладнання: портрети письменників, твори яких вивчалися ;

виставка малюнків учнів до вивчених творів

Найкращі книги ті,

кожен читач яких припускає,

що він міг би їх написати 

Б.Паскаль

  • Візитна картка

Захист назви, емблеми, девізу команди

 

  • Розминка. Бліц-турнір

 

  1. Спочатку Бог створив:

а) людей і тварин;

б) небо і землю;

в) моря і гори.

  1. Місто, де будувалася висока башта:

а) Віфлієм;

б) Назарет;

в) Вавилон.

 

 

  1. Богиня, через яку посварилися найкрасивіші богині:

а) Еріда;

б) Деметра;

в) Артеміда.

  1. Головний бог давніх слов’ян:

а) Перун;

б) Ярило;

в) Дажбог.

  1. Гітчі-Маніто виготовив для індіанських племен

а) люльку згоди;

б) томагавк;

в) лук зі стрілами.

  1. Герої байки „затіяли квартет зіграть”, щоб:

а) навчитися грати на музичних інструментах;

б) світ мистецтвом чарувать;

в) розважити звірів у лісі.

  1. Робінзон посіяв на острові:

а) ячмінь;

б) овес;

в) жито.

  1. Слово „щедрість” для Скруджа було:

а) ласкавим;

б) лиховісним;

в) грубим.

  1. Джонатан Свіфт – це письменник:

а) ірландський;

б) шотландський;

в) англійський.

  1.  Першим реченням мовою ліліпутів у Гуллівера було:

а) прохання дати їжу;

б) прохання повернути волю;

в) прохання повернути речі.

 

  • Конкурс „Портретна галерея”

Впізнай героя за описом його зовнішності

 

Завдання для першої команди

 

„Це було бліде, крихітне створіння, схоже на квітку, що зросла без променів сонця. Хоч їй було вже 4 роки, поте вона ходила ще погано, непевно ступаючи кривими ніжками, і хиталася, як билинка; руки її були тонкі і прозорі, голівка похитувалася на тонкій шиї, як голівка польового дзвіночка, але очі дивились інколи так не по-дитячому сумно ... ”

(Маруся з повісті В.Г. Короленка „Діти підземелля”)

 

„Я пошив собі величезну шапку хутром назовні, щоб вона не псувалася під дощем; потім змайстрував куртку і вже пізніше так-сяк пошив штани до колін”

(Робінзон з роману Д.Дефо „Робінзон Крузо”)

„Він був середній на зріст, міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима ... його розумне обличчя дихало енергією. Це було обличчя не тільки хороброї а й завзятої людини ... Дуже рухливий, спритний і міцний фізично, він був одним з тих обранців долі, про яких можна сказати, що вони народилися з двома правими руками й двома лівими ногами.”

(Дік Сенд з роману Жюля Верна „П’ятнадцятирічний капітан”)

 

Завдання для другої команди

 

„На зріст він був високий, з великими, грубо виразними рисами обличчя. Коротке, злегка руде волосся стирчало на всі боки; низький лоб, трохи висунута вперед нижня щелепа та велика рухливість м’язів нагадували щось мавпяче; але очі, що виблискували з-під насунутих брів, дивилися уперто та похмуро, і в них світилися разом з лукавством гостра проникливість, енергія та розум”

(Пан Тибурцій з повісті В.Г. Короленка „Діти підземелля”)

„Це був гарний хлопець, високий на зріст, бездоганно збудований, з стрункими, міцними руками й ногами. На вигляд йому було років 26. В його обличчі не було нічого дикого або жорстокого. Це було мужнє обличчя з м’яким і ніжним виразом європейця, особливо коли він посміхався. Волосся в нього було довге й чорне, але не курчаче, як овеча вовна; лоб високий і широкий; очі жваві й блискучі; колір шкіри не чорний, а смуглий ...”

(П’ятниця з роману Д.Дефо „Робінзон Крузо”)

„На зріст він майже на цілий мій ніготь вищий за першого – ліпшого із своїх придворних ... риси обличчя його гострі й мужні, ніс – орлиний, шкіра – олівково-смаглява, постать – струнка. У рухах була грація, у поводженні – велич.”

(Імператор із романа Д.Свіфта „Мандри Лемюеля Гуллівера”)

 

 

 

  • Конкурс „Продовжи рядки”

 

Завдання для першої команди

 

-  „Збирається віщий Олег-войовник ...”

 

- „Послухали Осла, поважно сіли в ряд; ...”

 

- „Діти! Слухайте уважно

Мудре слово і пораду,

Що вам скаже, нерозумним,

Той, ...”

 

Завдання для другої команди

 

„Хоч роки майбутні таяться в імлі ...”

 

„У сильного безсилий винен завсігда

цих прикладів в Історії ми досить знаєм ...”

 

„Ваша сила тільки в згоді,

А безсилля - ...”

 

  • Конкурс „П’ятий зайвий”

(знайти „зайвого” героя)

 

  1. Ахілл, Менелай, Геракл, Агамемнон, Одисей
  2.  Вигадниця Мартишка, Осел, Козел, Баран, клишоногий Мишка
  3. Скрудж, Олівер Твіст, Марлей, Фред, Боб Кретчит
  4. Дік Сенд, Негору, Паганель, місіс Велдон, Гарріс
  5. Валек, Тибурцій Драб, Соня, Янек, Януш
  6. Том Сойєр, Бекі Течер, Меф Поттер, Гаррі Поттер, Гек Фінн

 

  • Конкурс „Презентація літературного жанру”

Розгадати кросворд, визначити в ньому ключове слово. Презентувати літературний жанр.

 

Завдання для першої команди

 

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

  1. Відомий  український байкар
  2. Відображення одного предмета через інший
  3. Героїня байки, яка не любить виноград
  4. Автор байки „Квартет”
  5. Частина байки, яка містить повчання

 

Відповіді:

  1. Глібов
  2. алегорія
  3. лисиця
  4. Крилов
  5. мораль

Ключове слово – байка

 

 

Завдання для другої команди

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Дійова особа в художньому творі
  2. Ім’я літературного героя, який опинився на безлюдному острові.
  3. Побудова художнього твору, розміщення у певній послідовності та взаємозв’язку всіх його частин
  4. Батьківщина великого мрійника Жуля Верна
  5. Суперечність, зіткнення, що лежить в основі боротьби між персонажами та обставинами і зумовлює розвиток поезії у художньому творі.

 

Відповіді:

  1. персонаж
  2. Робінзон
  3. композиція
  4. Франція
  5. конфлікт

 

Ключове слово – роман

 

  • Конкурс художників

Захист власної ілюстрації до улюбленого літературного твору

 

  • Конкурс „Хто більше?”

Кожній команді ведучим ставиться ряд запитань. Виграє та команда, яка за 1 хвилину встигне відповісти на більшу кількість запитань.

 

Запитання для першої команди

 

1. „У сильного безсилий винен завсігди ” - це мораль байки ...                      (Крилов „Вовк та ягня”)

2. „Скільки років перебував Робінзон Крузо на безлюдному острові ”               (28 років, 2 місяці, 19 днів)

3. Назва корабля, на якому Гуллівер  потрапив у аварію

(„Антилопа”)

4. Що означає вислів „ахіллесова п’ята”?

(вразливе місце)

5. Що прибив на брамі Царгорода віщий Олег?

(щит)

6. В який день тижня Том білив дощатий паркан?

(у суботу)

7. Скільки духів Різдва з’явились до Скруджа?

(три)

8. Після опису майна в Гуллівера відібрали ...

(шаблю, пістолі з порохівницею)

9. Найкращою архітектурною прикрасою містечка Княже-Вено, де відбуваються події повісті „Діти підземелля”, була ...

(тюрма)

10. Своє трудове життя Марк Твен почав ...

(юнгою на кораблі)

11. Що таке антитеза?

(протиставлення)

Завдання для другої команди

1. Якому герою байки належать ці слова: „Щоб буть музикою, потрібне тут уміння та трохи тонших би ушей”?

(Солов’ю з байки Крилова „Квартет”)

2. Як називали Гуллівера ліліпути?

(людина-гора)

3. Які речі взяв із собою Робінзон, покидаючи свій острів?

(шапку з козячої шкури, зонтик, папугу)

4. Що означає вислів „троянський кінь”?

(підступний дар)

5. З ким збирався воювати віщий Олег?

(з хазарами)

 6. Для чого Геку Фінну був потрібен дохлий кіт?

(зводити бородавки)

7. Компаньйона Скруджа, чий привід являвся йому перед Різдвом, звали ...

(Марлей)

8. Які дві ворогуючих партії існувало у Ліліпутії ?

(високих і низьких підборів на черевиках)

9. Валек і Маруся мешкали у ...

(підземеллі під капличкою)

10. Що незвичайного було в бібліотеці  Жуля Верна?

(20 тисяч зошитів з цікавими відомостями з різних галузей знань)

11. Що таке портрет?

(опис зовнішності літературного героя)

  Домашнє завдання. Інсценізація байки

І команда – „Вовк та ягня”

ІІ команда – „Дем’янова уха”

doc
Додано
11 січня 2021
Переглядів
791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку