Матеріали до уроків за твором В.Г.Короленка "Сліпий музикант"

Про матеріал
Організація роботи з твором В.Г. Короленка «Сліпий музикант» (2 уроки, які мотивують до читання художнього тексту, містять вправи, що спонукають до мислення - спілкування, діалогу у різних підсистемах (вчитель - учень, учень - учень), особистого відкриття нового).
Перегляд файлу

Організація роботи з твором В.Г. Короленка «Сліпий музикант» (серія уроків, мотивація до читання, вправи, які спонукають працювати з текстом)

Шановні колеги, надаю декілька ідей щодо організації уроків за розділом «Людські стосунки»

Багаторічний досвід показує мені, що ніколи вчителю неможливо провести урок  один в один за конспектом іншого колеги: різний погляд на літературний твір, різні діти, різні обставини: техніка, форми роботи тощо. Тому пропоную ІДЕЇ щодо організації роботи на уроках. Їх легко, за потребою, включити в канву свого уроку і саме там, де буде доцільно…

 

Володимир Галактіонович Короленко «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петром Попельським) свого місця у світі. Тема мистецтва.

Урок1.

Підготовка до сприйняття теми (орієнтація)

Пропоную учням подивитись слайди  у супроводі музики (імені автора і виконавця не називається). Слайди – види природи, я їх розташувала у послідовності кольорів веселки. Звучить музичний супровід:

Після перегляду чудових світлин вчитель може запропонувати учням заплющити очі і відповісти на питання: що зараз з ними відбувається? (не можуть бачити…), чи помітили вони закономірність чергування кольорів? (веселка), хто був уважний? Однак яка можливість при заплющених очах у вас залишилась? (слухати)

Чи може людина, яка позбавлена зору, писати музику, повноцінно жити? (виникає обговорення питання) – ВПРАВА «Займи позицію»

Чи знаєте ви, хто є автором музики?

ВІДКРИТТЯ:

 

 

 

 

Чи чули ви про відомого підкорювача вершин Еріка Вайхенмайера? Ознайомтесь з інформацією про нього. Яке ВІДКРИТТЯ ви зробили?

 

Визначення ТЕМИ і МЕТИ уроку: чому саме сьогодні у мене виникла необхідність поговорити з вами про цих людей, адже вони не мають жодного відношення до літератури….

Учні визначають, що твір, що ми будемо вивчати, торкається проблем, які мали наші герої….

 

Збираємо інформацію за схемою: що нам ВІДОМО?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МІРКУВАННЯ

Чи завадила сліпота Стіві Вандеру і Еріку Вайхенмайеру стати успішними? Доведіть це за допомогою отриманих фактів (слайди, доповнення схеми).

Що, як ви думаєте, допомогло їм стати успішними (МІРКУВАННЯ)?

Чи став успішним наш герой? (ті, хто читав твір, впевнені у своїй відповіді, ті, хто не читав, можуть скласти ПЕРЕДБАЧЕННЯ за допомогою картинок на слайді)

Сформулюйте мету нашого дослідження характеру героя (ДОСЛІДИТИ, чи став наш герой Петро Попельський успішним та яким чином).

Отже, завдання поставлено, тепер будемо його реалізовувати: наводимо приклади із тексту, створюємо ШЛЯХ героя до успіху (можна у формі сходинок)

Наприклад, «стартовою позицією» вибираємо  виховання Максимом, флейта Йохима, фортепіано, зустріч із Евеліною, зустріч із сліпими дзвонарями, подорож із жебраками тощо. Вершина – кар’єра музиканта.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обов’язково відмічаємо, що усі ці події знаменуються зустрічами з людьми, які так чи інакше оказали вплив на Петра. Таким чином ми готуємося до подальшої характеристики героїв твору.

 

Урок 2.

За програмою це образи героїв: Петро Попельський і Евеліна.

Наступний урок – розвиток мовлення «Складання характеристики героя (образ Максима Яценка)»

Пропоную роботу в групах «2-4-всі разом». Учням (кожному) роздаються наступні листи зі схемами. Кожний ряд «відповідає» за свого героя.

Завдання для схем 1,2, відповідно  - до рядів 1,2 : встановити за поданою у рамочці цитатою, про кого йдеться мова, записати позиції, які б відображали роль цих людей у просуванні головного героя до успіху.

Завдання до схеми 3: які зміни відбулися у житті героя після зустрічі із записаними людьми і завдяки переліченим подіям.

Порядок роботи: спочатку в парах, потім по команді вчителя – в четвірках. Умови роботи: під час презентації певної частини роботи решта учнів теж заповнює свої таблиці. Таким чином в кінці уроку кожний отримає лист із необхідними матеріалами для характеристики героїв.

 

 

Підсумки  підводимо за допомогою технік формувального оцінювання:

Я запам’ятав…

Я можу назвати….

Я можу перелічити….

Я можу описати…

Я дізнався більше про…

Я зрозумів…

Я можу пояснити, що (як,чому…)

Я можу сформулювати….

Я можу визначити головну ідею…

Я можу порівняти…

Я змінив своє ставлення до…

 

 

docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку