ЛІТЕРАТУРНИЙ ТУРНІР
знавців творчості Тараса Шевченка
Мета: поглибити знання учнів про життєвий і творчий шлях Т.Г. Шевченка, сприяти усвідомленню значення творчості поета для української та світової культури, для кожного особисто; сприяти розвитку пам’яті, допитливості, пізнавальних інтересів, самоосвітніх умінь та навичок, формуванню культури мовлення. розвивати інтерес до літератури, розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне й абстрактне мислення, вміння узагальнювати, доводити власні думки; виховувати повагу до Т.Шевченка за його внесок у скарбницю української поезії, толерантне ставлення учнів один до одного,почуття любові художнього слова.
Тип заходу: брейн-ринг
Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, виставка його творів, рушники, мультимедійна презентація, аудіо- та відео- матеріали.
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
Вчитель:
Доброго дня, шановні друзі! В історії кожної нації назавжди закарбовуються імена, які з гордістю вимовляє, пам’ятає і шанує людство. І для українського народу таким гордим та шанованим ім’ям був і є Тарас Григорович Шевченко.
Ведучий.
Усім вам добре відомо, що цю людину ще називають великим Кобзарем, бо свою найкращу збірку поезій він назвав саме так – «Кобзар». І традиційно, у перші березневі дні ми згадуємо великого сина нашого народу, генія, пророка України та апостола української нації – Тараса Шевченка!
Щовесни, коли тануть сніги,
І на рясті просяє веселка,
Повні сил і живої снаги
Ми вшановуємо пам’ять Шевченка.
Перегляд відеоролику
Ведучий.
Сьогодні ми з неприхованою гордістю промовляємо ім’я Тараса Шевченка, що став гордістю всього цивілізованого й культурного світу.
Вчитель: Борис Грінченко писав: «Шевченко своєю національною свідомістю є геній, а своєю незмірною вагою, значенням у справі національного відродження свого рідного краю, є явищем феноменальним, єдиним, може на світі».
Ведучий.
Сьогодні, вшановуючи пам’ять великого Кобзаря, між учнями _____ класів проводиться літературний брейн-ринг, який допоможе виявити найкращих знавців життя та творчості Шевченка.
Вчитель:
Справедливо вас, шановні учні, буде оцінювати висококомпетентне оцінювати журі. До його складу входять:
1._________________
2._________________
3._________________
Ведучий.
Отже, ми розпочинаємо!
І. КОНКУРС «ВІЗИТІВКА»
ІІ. КОНКУРС «ХТО ШВИДШЕ?»
Завдання для команди учнів_____класу
Завдання для команди учнів_____класу
III. КОНКУРС «ЗНАЙДИ ЗАЙВЕ»
Завдання для команди учнів_____класу
Завдання для команди учнів_____класу
IV. КОНКУРС «ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ»
V. КОНКУРС «НЛО»
Ведучий.
Вивчаючи творчість Кобзаря, ви зіштовхнулися з великою кількістю його поетичних творів. Їх кількість незлічена. Долі персонажів творів Шевченка вражають, їх почуття, їх вчинки здатні зачепити найтонші струни наших сердець.
Тож давайте зараз й спробуємо відгадати їх за цитатою.
Вчитель.
Отже, наступний конкурс – «НЛО» (неопізнаний літературний об’єкт)
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал, максимально для своєї команди ви можете отримати 5 балів.
Завдання для команди учнів_____класу
***
Хрущі …(над вишнями) гудуть
Докупи зійшлися.
На чужину з України
Брати… (розійшлися)
Ви мої… (єдині),
Не… (кидайте) хоч ви мене
При лихій годині.
Завдання для команди учнів_____класу
***
Нічого кращого немає,
Як тая … (мати) молодая
З своїм дитяточком малим.
VІ. КОНКУРС «ЛІТЕРАТУРНЕ РАНДЕВУ»
1 |
Тарас |
Т |
Гоголь |
2 |
Іван |
Я |
Пчілка |
3 |
Леся |
Л |
Тичина |
4 |
Іван |
О |
Симоненко |
5 |
Марина |
А |
Франко |
6 |
Ліна |
Р |
Павленко |
7 |
Микола |
З |
Українка |
8 |
Леонід |
А |
Котляревський |
9 |
Михайло |
О |
Глібов |
10 |
Василь |
Д |
Коцюбинський |
11 |
Павло |
С |
Костенко |
12 |
Олена |
Н |
Шевченко |
Відповідь: «Назар Стодоля»
Завдання для команди учнів_____класу
1 |
Мені тринадцятий минало, |
Р |
Де люди плачуть живучи. |
2 |
А я собі у бур’яні |
И |
Бо вже не плачу й не сміюсь... |
3 |
І виріс я на чужині |
Т |
І сивію в чужому краї. |
4 |
Думи мої, думи мої, |
А |
Яром на долину |
5 |
Якби ви знали паничі, |
Е |
Лихо мені з вами! |
6 |
Чи так по світу волочусь, |
Н |
Івана сина годувать |
7 |
Пішла в снопи пошкандибала |
А |
молюся Богу |
8 |
Тече вода з-під явора |
К |
я пас ягнята за селом |
Відповідь: «Катерина»
VІІ. КОНКУРС «У МИСТЕЦЬКІЙ ГАЛЕРЕЇ»
Відповідь:
Для І команди: «Катерина»
Для ІІ команди: «Циганка-ворожка»
VІІІ. КОНКУРС «ШИФРОГРАМА»
Завдання для команди учнів_____класу
(Відповідь: «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине…»)
(Відповідь: «І буде правда на землі…»)
Завдання для команди учнів_____класу
(Відповідь: «І чужого научайтесь, і свого не цурайтесь…»)
(Відповідь: «Якби ви вчились так, як треба, то й мудрість би була своя»)
ІХ. КОНКУРС КАПІТАНІВ «РОЗВ’ЯЖИ РЕБУС»
Завдання для капітана команди учнів_____класу
Відповідь: «Марія»
Відповідь: «Лілея»
Завдання для капітана команди учнів_____класу
Відповідь: «Три літа» Відповідь: «Сон»
Завдання для уболівальників команди учнів_____класу
Завдання для уболівальників команди учнів_____класу
Вчитель:
Шановні учасники команд, ось і добігає кінця наш літературознавчий турнір за творчістю Тараса Шевченка. Щиро дякуємо вам за активну участь, виявлену кмітливість та зацікавленість у дослідженні життя та творчості славетного Кобзаря.
Для того, щоб дізнатися, хто сьогодні став переможцем у нашій грі, ми просимо членів журі підрахувати набрані командами бали й оголосити переможців!
(Поки члени журі підраховують бали,
у залі лунає музична пауза)
Ведучий. Ми, учні, повинні дорожити Шевченком. Любити Україну, як любив її поет. Берегти її, як берегли наші діти і прадіди.
Учитель. Усі ми повинні читати його твори і наша мова буде гарною, чарівною, барвистою. Учітеся, шануйте батьків, живіть дружно – учив Тарас Грогорович Шевченко. І це сьогодні головне наше завдання!
Шануйте коми кожної пір’їну
В розкриллях білих ста його томів,
Що зносили до сонця Україну,
Яку лиш він до слова розумів.
Він був поетом волі,
Поетом доброти в засланні зла,
Була у нього надзвичайна доля.
Та доля українською була!
Спільне фото