Дивні пригоди. В. Симоненко "Подорож у країну Навпаки"

Про матеріал
Головною метою роботи з дитячою книгою є ознайомлення школярів з надбанням українських дитячих письменників, жанровою різноманітністю творів., залучення учнів до творчості, формування внутрішнього світу дитини засобами художнього слова. Уроки мають чітку структуру та систему різноманітних завдань, які допомагають не лише навчитися правильно виразно читати, але й роботи висновки, аналізувати прочитане, характеризувати героїв творів, розв’язувати логічні завдання. Обґрунтування власної думки, складання повідомлень, розповідей – шляхи розвитку досконалого усного мовлення учнів. На допомогу учителю 1 класу
Перегляд файлу

Тема Дивні подорожі. В. Симоненко «Подорож у країну Навпаки»

Мета: ознайомити учнів із авторською віршованою казкою;

 вчити самостійному, вдумливому читанню;

збагачувати словниковий  запас учнів;

 вдосконалювати вміння самостійно працювати із твором, переказувати твір за малюнками;

 розвивати образну уяву, здатність розрізняти реальність;

 виховувати повагу і любов до  членів своєї родини; бажання бути акуратними і вихованими.

Обладнання: дитячі книжки, портрет В. Сухомлинського, виставка книг поета, аудіозапис казки, ілюстративний матеріал, посилання на сайти

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Продзвенів уже дзвінок –

На урок склика діток,

Всіх тих, хто любить мандрувати

Та прагне більше пізнавати.

  1. Мовна розминка
  1. Вправи для розвитку дихання
  • «Свічка»
  • «Звуконаслідування»
  1. Вправи з техніки мовлення

Читання прислів‘я на одному мовному видиху з дошки.

Читання з різною інтонацією (налякано, питально, здивовано)

  • Поясніть зміст прислів‘я

 Найкраще виховання – повага до старших.

  1. Читання деформованих слів

Допорож (подорож)    сикле (Лесик)

наїкра (країна)    ялот (Толя)

кивпана (навпаки)    доляво (Володя)

  1. Повідомлення теми і мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми саме з хлопчиками, які мають ці імена вирушимо у подорож країною Навпаки. Цю віршовану казочку написав відомий український поет  В. Симоненко (Демонстрація портрета).

Короткі відомості про автора з демонстрацією творів В. Симоненка.

https://www.youtube.com/watch?v=0Chru3ccqII

 

  1. Опрацювання казки «Подорож у країну Навпаки»
  1. Словникова робота

Скиглить – жаліється

Вередує – плаче

Бідує – горює, скаржиться

Химерний – незвичний, казковий

Галасують (щодуху) – дуже голосно кричать

Мацапура – брудна істота

Сновигати – бігали туди-сюди

Мчали мов несамовиті –дуже-дуже швидко

  1. Читання казки учитель - учні-консультанти
  2. Читання «луною» до с.9 (включно)
  3.  Відповіді на запитання по прочитаному
  • Як звали хлопчиків, які жалілись на життя вдома?
  • Куди погнали вояки у синіх штанах хлопців і що наказав Великий Невмивака?
  • 5 Вибіркове читання
  • Про що попросили хлопчики химерного чоловіка? Зачитайте.
  • Що він їм відповів? Зачитайте.
  • Зачитайте, що робили хлопчики у країні Навпаки.

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=5gxZ2-Hoyqo

 

  1. Самостійне читання с. 10 – 17
  2. Слухання казки (аудіо запис) https://www.youtube.com/watch?v=etAtbGkrYUk
  3. «Учитель-учні»,
  4. Самостійне читання с. 18-19
  5. Відповіді на питання
  • Як хлопчики визволилися із льоху?
  • Чи намагались їх наздогнати вояки? Як саме?
  • Які рослини допомагали врятуватись хлопчикам? Як саме? (Глід, Шипшина, Терен)
  • Чи  зрозуміли хлопчики, що вдома краще?
  • Як їх зустрічали рідні?
  • Чому вчить нас ця казочка?
  1. Творча робота
  • Прочитайте імена, назвіть ті, яких не було у казці.( Микола, Толя, Владик, Володя, Лесик,Тарас)
  • На яких сторінках зображені ілюстрації
  1. хлопчики радіють, від перебування у країні Навпаки;

б) діти потрапили у полон до царя Навпаки.

  1. Розвиток зв‘язного мовлення

Перекажіть твір за малюнками, починаючи зі с. 11 і до кінця

  1. Підсумок уроку
  • Хто написав казку «Подорож у країну Навпаки»?
  • Чи хотіли б ви опинитись на місці хлопчиків? Чому?
  • Що б ви порадили друзям?
  • Що вам видалося найцікавішим у творі? Чому
docx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку