Математика (заняття 96)
Тема. Задачі на відношення різницевого порівняння. Логічні задачі на різницеве порівняння у випадку перекладання об’єктів з однієї групи в іншу.
Мета. Продовжити формування навичок швидкого додавання і віднімання; закріплювати вміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння у випадку перекладання об’єктів з однієї групи в іншу; вправляти в побудові відрізків; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність, старанність.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Ось дзвінок сигнал нам дав:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
Математику вивчаймо.
2. Створення емоційного настрою
Для того, щоб у всіх нас був гарний настрій, подивіться один на одного та посміхніться.
ІІ. Актуалізація опорних знань
-
Усний рахунок
-
Ми розпочинаємо з вами знайомитись із посібником «Зимонька-зима». Розглянемо с.2-3.
-
Скільки дітей зображено на малюнку? (2) А скільки пташенят? (3)
-
На скільки менше дітей? ( на 1 менше) На скільки більше пташенят? (на 1 більше)
-
Визначіть до якої годівнички «прилетить» кожна синичка. Для цього подумайте яка арифметична дія пропущена та з’єднайте пташку з годівничкою відповідного знаку.
-
Виконайте дії з іменованими числами. У записі є помилка (3 кг + 2 л =), знайдіть її та закресліть.
-
Поясніть, чому ви вибрали саме цей запис?
-
Усний рахунок з «ЛЕГО»
https://youtu.be/ZbSNjUYwx7o
ІІІ. Основна частина
-
Робота над текстовою задачею №1
-
Перше читання вчителем з умовою – доповнити запитанням.
-
Скільки запитань можна поставити до задачі? (декілька).
-
Виберемо із запропонованих запитань. (На скільки днів менше тривала ожеледь, ніж відлига?)
-
Чи всі дані задачі нам знадобляться при нашому запитання? (Ні)
-
Які дані зайві? (Сніжило 7днів)
-
Запишемо короткий запис.
-
Згадаємо правило, яке застосовуємо при обчисленні таких задач (Для того, щоб порівняти, треба числа ці відняти)
-
Отже, яка дія? (8-3=5 (дн.))
-
То яка відповідь в задачі? (на 5 днів менше)
-
З правої сторони від задачі представимо кількість днів сніжних, відлиги та ожеледі у відрізках. Один день – 1 см.
-
Робота над текстовою задачею №2
-
Перше читання вчителем
-
Яка інформація зайва?
-
Давайте позначимо дані задачі на схемі та запишемо короткий запис.
-
Знову згадуємо правило за яким розв’язуємо задачу. (Для того, щоб порівняти, треба числа ці відняти)
-
Записуємо дію та відповідь до задачі. (7-5=2 (дн.) Відповідь: на 2 дні більше)
-
Що спільного є в обох задачах? (обидві на різницеве порівняння, є однакові числові дані, форма представлення задач, хід розв’язування, до обох задач приміняємо однакове правило)
-
Що відмінного в них є?
-
Завдання №3 з логічним навантаженням
Визначте які числа «сховались» за зображенням позначень зимової погоди. (сніг – 7; ожеледь – 3; мокрий сніг – 4)
-
Фізкультхвилинка
https://youtu.be/3sg5oJQmlBY
-
Робота над задачею №5
-
Прочитайте умову задачі самостійно.
-
Про кого задача? (про пташок)
-
Скільки було снігурів? (5 пташок)
-
Скільки було синичок? (на 2 пташки менше)
-
Чого не вистачає в задачі? (запитання)
-
Прочитайте запитання під умовою та оберіть запитання? (поставте пташку)
-
Якщо синичок на 2 пташки менше, яку математичну дію застосуємо? (віднімання)
-
Запишіть дію та відповідь до задачі. (5-2=3(пт.) Відповідь: 3 синички)
-
Порівняти 7
-
Які птахи зображені? (Снігур, ластівка, шишкар, горобець, сорока, синичка)
-
Який з цих птахів «зайвий» і чому? (Ластівка – перелітний птах, решта – осілі)
-
Обведіть його.
-
Виконайте порівняння.
-
Який із записів «зайвий» і чому? (Другий запис – рівність, всі решта – нерівності)
-
Підкресліть його.
ІV. Підсумок
-
Давайте нагадаємо лаксикам за допомогою якого правила ми розв’язували перші дві задачі? (Для того щоб порівняти, треба числа ці відняти)
-
З позначками яких зимових явищ познайомились? (Сніг, ожеледь, мокрий сніг)
-
Про які два види пташок нагадали? (Перелітні та осілі)