Логічні задачі на різницеве порівняння у випадку перекладання об’єктів з однієї групи в іншу.

Про матеріал
Продовжити формування навичок швидкого додавання і віднімання; закріплювати вміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння у випадку перекладання об’єктів з однієї групи в іншу; вправляти в побудові відрізків; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність, старанність.
Перегляд файлу

Математика (заняття 96)

Тема. Задачі на відношення різницевого порівняння. Логічні задачі на різницеве порівняння у випадку перекладання об’єктів з однієї групи в іншу. 

Мета.  Продовжити формування навичок швидкого додавання і віднімання; закріплювати вміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння у випадку перекладання об’єктів з однієї групи в іншу; вправляти в побудові відрізків; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність, старанність.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.    Ось дзвінок сигнал нам дав:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

Математику вивчаймо.

2.   Створення емоційного настрою

Для того, щоб у всіх нас був гарний настрій, подивіться один на одного та посміхніться.

ІІ.   Актуалізація опорних знань

  1.  Усний рахунок
  •          Ми розпочинаємо з вами знайомитись із посібником «Зимонька-зима». Розглянемо с.2-3.
  •          Скільки дітей зображено на малюнку? (2) А скільки пташенят? (3)
  •          На скільки менше дітей? ( на 1 менше) На скільки більше пташенят? (на 1 більше)
  •          Визначіть до якої годівнички «прилетить» кожна синичка. Для цього подумайте яка арифметична дія пропущена та з’єднайте пташку з годівничкою відповідного знаку.
  •          Виконайте дії з іменованими числами. У записі є помилка (3 кг + 2 л =), знайдіть її та закресліть.
  •          Поясніть, чому ви вибрали саме цей запис?
  1. Усний рахунок з «ЛЕГО»

https://youtu.be/ZbSNjUYwx7o

ІІІ. Основна частина

  1. Робота над текстовою задачею №1
  •          Перше читання вчителем з умовою – доповнити запитанням.
  •          Скільки запитань можна поставити до задачі? (декілька).
  •          Виберемо із запропонованих запитань. (На скільки днів менше тривала ожеледь, ніж відлига?)
  •          Чи всі дані задачі нам знадобляться при нашому запитання? (Ні)
  •          Які дані зайві? (Сніжило 7днів)
  •          Запишемо короткий запис.
  •          Згадаємо правило, яке застосовуємо при обчисленні таких задач (Для того, щоб порівняти, треба числа ці відняти)
  •          Отже, яка дія? (8-3=5 (дн.))
  •          То яка відповідь в задачі? (на 5 днів менше)
  •          З правої сторони від задачі представимо кількість днів сніжних, відлиги та ожеледі у відрізках. Один день – 1 см.
  1. Робота над текстовою задачею №2
  •          Перше читання вчителем
  •          Яка інформація зайва?
  •          Давайте позначимо дані задачі на схемі та запишемо короткий запис.
  •          Знову згадуємо правило за яким розв’язуємо задачу. (Для того, щоб порівняти, треба числа ці відняти)
  •          Записуємо дію та відповідь до задачі. (7-5=2 (дн.) Відповідь: на 2 дні більше)
  •          Що спільного є в обох задачах? (обидві на різницеве порівняння, є однакові числові дані, форма представлення задач, хід розв’язування, до обох задач приміняємо однакове правило)
  •          Що відмінного в них є?
  1. Завдання №3 з логічним навантаженням

Визначте які числа «сховались» за зображенням позначень зимової погоди. (сніг – 7; ожеледь – 3; мокрий сніг – 4)

  1. Фізкультхвилинка

https://youtu.be/3sg5oJQmlBY

 

  1. Робота над задачею №5
  •          Прочитайте умову задачі самостійно.
  •          Про кого задача? (про пташок)
  •          Скільки було снігурів? (5 пташок)
  •          Скільки було синичок? (на 2 пташки менше)
  •          Чого не вистачає в задачі? (запитання)
  •          Прочитайте запитання під умовою та оберіть запитання? (поставте пташку)
  •          Якщо синичок на 2 пташки менше, яку математичну дію застосуємо? (віднімання)
  •          Запишіть дію та відповідь до задачі. (5-2=3(пт.) Відповідь: 3 синички)
  1. Порівняти 7
  •          Які птахи зображені? (Снігур, ластівка, шишкар, горобець, сорока, синичка)
  •          Який з цих птахів «зайвий» і чому? (Ластівка – перелітний птах, решта – осілі)
  •          Обведіть його.
  •          Виконайте порівняння.
  •          Який із записів «зайвий» і чому? (Другий запис – рівність, всі решта – нерівності)
  •          Підкресліть його.

ІV. Підсумок

  •          Давайте нагадаємо лаксикам за допомогою якого правила ми розв’язували перші дві задачі? (Для того щоб порівняти, треба числа ці відняти)
  •          З позначками яких зимових явищ познайомились? (Сніг, ожеледь, мокрий сніг)
  •          Про які два види пташок нагадали? (Перелітні та осілі)

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку