Логопедчне заняття - КВК на тему "Диференціація звуків С-Ш Лексична тема "Зима"

Про матеріал
КВК дуже популярний серед учнів. Такий вид роботи можна використовувати на повторювально-узагальнювальних уроках. Логопедичне заняття у формі КВК дає можливість закріпити раніше набуті знання по вимові та диференціаціїї звуків, краще автоматизувати вимову цих звуків у різних положеннях, розвивати фонематичний слух, звязне мовлення, збагачувати словниковий запас. У процесі підготовки учні вчаться творчо мислити, "добувати" знання, швидко знаходити правильну відповідь і подавати їі винахідливо. Вчаться уважно вислуховувати і розуміти своїх товаришів, допомагати їм.
Перегляд файлу

КВК на тему:
« Зимовими стежинами
із звуками с та ш»

Тема: « Диференціація звуків С та Ш » Лексична тема «Птахи»

Мета: вчити диференціювати звуки с та ш у складах, словах, реченнях і зв’язному мовленні, правильно позначати їх на письмі відповідними буквами. Розвивати дрібну моторику рук, мовленнєве дихання, фонематичні процеси, зв’язне мовлення, психічні процеси, збагачувати словник учнів.
Виховувати старанність, грамотність, любов і турботу про пташок та живу природу.

Обладнання: комп’ютер, букви, наочний матеріал.

Хід заняття
1.Організаційний момент.
Ось дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
заняття розпочинаймо.
-Ой, погляньте, гей – гей – гей
Скільки тут у нас гостей!
Давайте ж привітаємось.
Пальчикова гімнастика « Доброго ранку … »
Добрий день, добрий день, -
Пальчики сказали, -
Ми сьогодні всіх дітей
Зранку привітали.( слайд 2)

А тепер давайте ми з вами утворимо коло і дамо відповідь на запитання : «що я хочу отримати від зняття?»(Задоволення,знання,радість,щось нове,добрий настрій, (Діти говорять і намотують на пальчик нитку, утворюється павутинка)
Логопед: - Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні у нас чудова гра – КВК.
Конкурс веселих і кмітливих,
Конкурс розумних і щасливих,
Конкурс для тих, хто в чесній боротьбі
Шлях перемоги прокладе собі.
- Діти, за синіми морями, за високими горами, в густому лісі стоїть хатинка. А живе в ній чарівна красуня. Послухайте загадку і відгадайте, хто вона.
Стало біло навкруги.
Я розтрушую сніги ,
Наганяю холоди,
Воду сковую у льоди.
В дружбі я з дітьми всіма.
Відгадали? Я – … ( ЗИМА ) ( слайд 3)
1.Вправа «Асоціативний кущ»
- Діти, а що ви уявляєте, які слова вам приходять на думку, коли чуєте слово ЗИМА?
санчата холод сніг
ковзани ЗИМА мороз лід

розваги Новий рік канікули
-А чи подобається вам зима? Чим? (відповіді дітей)
-Які зимові свята ви знаєте? ( Миколая, Новий рік, Різдво Христове, Йордан, Стрітення )
-Час зими вже закінчується. Зима поспішає закінчити свої справи: останній раз вдарити морозцем, сніжком присипати стежки та доріжки.
-На згадку про себе Зима подарувала вам сніжинки, а на них завдання для вас.
-Сьогодні ми із вами ще раз пройдемося зимовими стежинками і пригадаємо красуню зиму. Але не забуваймо, що у нас сьогодні не просто заняття, а змагання – КВК. Наш КВК буде проходити за участі двох команд. У віршику – підказка, як команди наші звати. Тож слід вам послухати і все запам’ятати.
Команда « Свистяча родина »
Ваші губи посміхаються,
Язик у нижні зуби упирається,
На свій язик холодним вітерцем подуйте –
І звук свистячий ви почуєте:
С – с – с – с …
Команда « Шипляча сім’я »
Зробіть губами бублик,
На чашечку язик перетворіть.
Її підніміть за верхні зуби,
Подуйте на чашечку вгорі…
Як теплий подих ви відчуєте,
То звук такий тоді почуєте:
Ш – ш – ш – ш …
- Наші команди звати « Свистяча родина » і « Шипляча сім’я ».
- А ще для того, що визначити переможця нашого КВК нам потрібно вибрати журі.
- Також журі дорогому вітання ми шлемо,
ми настрою гарного вам додамо.
Нехай зацікавлять вас конкурси наші.
Віддайте нам бали сповна усі ваші.
- А тепер команди перш ніж будемо змагатись, вам потрібно приставитись.
Команда « Свистяча родина »
С – сміється, с – свистить,
Весело у словах звучить.
Команда « Шипляча сім’я »
Ш – шипить, ш – шелестить,
Шумно у словах звучить.
- Зима, зимонька – краса,
Завдання з морозом, снігом принесла.
( слайди 4,5,6 для повторення артикуляції звуків )
Розвиток мовленнєвого дихання.
Конкурс – гра « Метелиця »
- Зараз ви повинні зробити « метелицю ». Поки буде грати музика ви маєте тримати сніжинки у польоті, але не забувайте, що надворі холодно і ми всі вдихаємо повітря носиком і видихаємо ротиком.
( діти під музику « Метелиця » виконують завдання – слайд 7 )

Розвиток артикуляційної моторики.
Конкурс « Зимові перевтілення »
- Наша зима – чарівниця і вміє перетворювати наш язичок на різні фігури і предмети, які допомагають правильно звуки с та ш вимовляти.
- Тож, малюночки цікаві підказують малятам.
Які зробити вправи, щоб легко звуки вимовляти.
( діти виконують артикуляційні вправи – слайди 8 – 16 )
Розвиток фонематичного слуху.
Конкурс « Заморозь або розтопи »
- Зима хоче із вами погратись у гру « Заморозь або розтопи ». Ми знаємо, що коли ми вимовляємо звук с то яке повітря ми видихаємо ? ( холодне ), а коли ми вимовляємо звук ш то ? ( тепле ). Тому звук с любить сніжинку, а звук ш – сонечко. Тому коли ви почуєте слово із звуком с то піднімете сніжинку, а коли звук ш - сонечко.
Читання складів - гра « Зашифровані склади »
- Ой,все ж таки зима заморозила наші букви с та ш та перетворила їх на стрілки, допоможіть їх розморозити правильно прочитайте склади підставляючи замість стрілки потрібну букву орієнтуючись на положення язика і губ у роті.
( діти виконують дивлячись на слайд 17,18 )
Конкурс « Снігопад слів »
- Нас засипає чарівна заметіль. Сильним вітром видуло сніжинки – букви, допоможіть сніжинкам потрапити на своє місце, вставте замість крапки букву с або ш.
( діти вставляють букви – сніжинки за допомогою комп’ютерної ігри – слайди 19 – 27 )
Конкурс « Роздягни ялинку »
- Усі ми на Новий рік та зимові свята прикрашаємо ялинку. Але свята вже закінчили і всі роздягають свої красуні – ялинки. А у нас у класі вони ще одягнені, роздягніть їх і складіть всі іграшки, іграшки із звуком ш у кошик, а із звуком с у сумку. ( діти виконують завдання під музику – слайд 28 )
- Конкурс « Нагодуй пташку »
( Звучить музика, спів пташок )
- Ой, діти хто це до нас на КВК завітав? ( пташки )
- Діти, відгадайте , що за пташки прилетіли до нас на заняття?
( діти із 2 класу загадують загадки )
Відкладає птах яєчка,
Не лякає вітер, сніг.
А проклюне ця малеча
Шишок вистачить на всіх.
Лиш ворона « кар » та « кар »:
Ну й дивак оцей …. ( шишкар )
Всі в блакитнім піджаку,
В рожевій сорочці.
В нас зимою по садку
Гуляють, як гості. ( снігурі )
- Молодці, до нас завітали снігур та шишкар, настали дні холодні, бідні пташки голодні прилетіли до нас у пошуках їжі і просять вас…
Дбайте, діти про нас
На сніданок для нас
Киньте зерен, киньте кашки
Бо ми дуже бідні пташки
Ціле літо працювали
Сади від черви очищали
Ще й співали вам на втіху
Порятуйте нас в пору лиху.
Діти у нас є дві годівнички, вони майже однакові, але бачите пташки їх підписали « пташиною мовою » - звуковою моделлю слова. Вам потрібно зробити звуковий аналіз слів снігур та шишкар і тоді ви дізнаєтесь де чия годівничка.
( діти на дошці роблять розбір слів )
- Молодці, віднайшли годівнички, тепер залишилось погодувати пташок та наші пташки люблять їсти особливу їжу, снігур їсть тільки ту їжу у назві якої є звук с, шишкар – звук ш.
- Вже тепер ситі наші пташки можуть летіти, а на знак вдячності вам вони повісять свої годівнички на шкільному подвір’ї біля вашого класу і будуть кожного ранку прилітати до них і віддячувати вам своїм співом.
Фізкультхвилинка
- Зараз діти зима вас запрошує відпочити і потанцювати із нею.
( звучить музика і діти виконують рухи під презентацію – слайди 29 – 43 )
Робота у зошиті.
Гра « Хвилинка каліграфії »
- Діти відкрийте свої зошити і у них кожний має наклеєні прислів’я, вам потрібно виписати слова із буквою с та ш
Конкурс капітанів
- Зараз будуть змагатись наші капітани. Вам потрібно виразно, чітко прочитати віршики. ( слайди 44, 45 )
Розвиток дрібної моторики
Конкурс « Візерунки Діда Мороза »
- Хто ж це діти без рук, без олівця
На вікні малює без кінця. ( мороз )
- Всі ви бачили які мороз малює візерунки на вікнах, всі ці візерунки різні і красиві. Зараз ви будете допомагати Діду Морозу малювати візерунки, а наше журі визначить найкращі візерунки.
( діти « малюють візерунки » сніговика із ґудзиків, сани із паличок, сонечко із прищепок, листочки із трафареток, ) тощо..
Конкурс « Склади розповідь за серією малюнків»
- Діти і останнє для вас завдання буде скласти розповідь за серією малюнків. Уважно розгляньте картинки , знайдіть початок і кінець розповіді .
( Діти складають розповідь за серією малюнків слайди 46,47 )
- З пригріванням сонечка сніговик розтопився, це означає що після зими до нас прийде - ? яка пора року? ( весна )
- Діти, а які ви можете пригадати ознаки весни?
- Тане сніжок, зеленіє травичка, розпускаються бруньки на деревах, тепліше і ясніше світить сонечко природа оживає. Отже після зими ми будемо очікувати весну, а зараз ми працювали немарно – с і ш скажемо гарно.
- Скінчився час випробувань,
Нам до душі ваш рівень знань,
Та як багато треба знати,
Щоб « Школу майбутнього » побудувати
Журі врахували всі ваші старання,
ви гарно пройшли випробування.
Тож вас члени журі вітають,
Кінцевий результат повідомляють.
( слово надається журі ) Молодці!!!

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали для друку
Інкл
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
528
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку