Заняття за темою: "Диференціація "Е" - "Є".

Про матеріал

Логопедичне заняття за темою:« Диференціація « Е » - « Є ».

Мета: Вчити розрізняти м'які та тверді склади з голосними « Е » -« Є » на слух та на письмі. Закріпити зоровий образ букв « Е » - « Є ». Розвивати фонематичне сприймання, навички ЗБА, пізнавальну діяльність, увагу, пам'ять, мислення. Збагачувати словник за темою « Продукти харчування », розвивати зв'язне мовлення. Підтримувати позитивний настрій дітей та бажання вчитися.

Перегляд файлу

 Логопедичне заняття.

Тема: « Диференціація « Е » - « Є ».

Мета: Вчити розрізняти м’які та тверді склади з голосними « Е » -« Є » на слух та на письмі. Закріпити зоровий образ букв « Е » - « Є ». Розвивати фонематичне сприймання, навички ЗБА, пізнавальну діяльність, увагу, пам’ять, мислення. Збагачувати словник за темою « Продукти харчування », розвивати зв’язне мовлення. Підпримувати позитивний настрій дітей та бажання вчитися.

Обладнання: таблиці складів, предметні та сюжетні малюнки, схеми речень.

Хід заняття

І. Вступна частина. Нервово-психічна підготовка.

Домовляймось не шуміти, руки гарно піднімати,

Чітко в лад відповідати, на уроці не дрімати,

Всім активно працювати!

Визначення теми і мети заняття.

Букви Е е - YouTube                      Буква Є, є на позначення звукосполучення [йе]. - презентація з української  мови                                                                                         

 ІІ. Основна частина

1. Розвиток фонематичного сприймання та навичок ЗБА слів.

а) Дидактична гра « Скажи навпаки ».

Наприклад: ТЕ – ТЄ.

Пояснити, що буква Є позначає м’якість попереднього приголосного звука на письмі.

НЄ -                БЄ -             НЕ -               ЛЄ -                НЄ -             СЕ -

БЕ -                 ЛЕ -             ТЄ -               ТЕ -                 ЛЄ -             БЕ -

б) Розташуйте на дошці малюнки у два стовпчика з « Е » - « Є ».

Малюнки: мед, печиво, ескімо, кекс, кефір, варення, єхідна, єнот, єдиноріг, яйце, вареники.

в) Відгадати загадки, назвати перший та останній звук у відгадках .                     ЗБА відгадок.                                                                                                                Скласти речення з цими словами, порахувати слова, схеми речень.

Довго с тіста їх ліпили, у окропіи поварили.

Потім дружно ласували, ще й сметанки додавали.       (Вареники)

                  Можна смажити, варити, можна і сирими пити.

                   Їх несе нам курочка, птаха-чеботурочка.     (Яйце)

                                      Влітку ягід так багато. Їх спочатку будем рвати,

                                    Потім з цукром перетрем. Ось смачний і вийде …     (Джем)

2. Розвиток пізнавальної діяльності в ігровій ситуації.

Було це дуже давно. Якось малюки, такі діти, як і ви, потрапили в країну «Словонію». Ходили вони вулицями цієї країни та й дивувалися: «Яке місто чудове!». Вулички в ньому рівнесенькі, чисті, красиві. Будиночки маленькі й великі стоять поруч, а в них слова живуть. Живуть мирно, одне одного поважають. У гості до себе малят запрошують.

 Але що це? Диво якесь! Хтось в одному районі будиночки зруйнував, слова покалічив. Сумно, ніхто не посміхається. Вирішили малюки допомогти словам, відбудувати будиночки, слова полікувати. Узяли вони відра з фарбою та й розпочали роботу, вставляючи пропущені літери в слова. Знову всі навколо повеселіли.

 

Спробуйте, діти, і ви відновити два будиночки, вставивши пропущені 

«Е» – «Є».

  
                      

 

 

 

 

 

 

 

 

                               

 

3. Робота за темою « Продукти харчування »

а) Розглянути серію малюнків і дати відповіді на запитання:

  • На які види поділяються продукти харчування? ( м’ясні, рибні, молочні, хлібобулочні, кондитерські).
  • Як називається магазин, якщо в ньому продають:

М’ясо - м’ясний.         

 Рибу -                           Овочі –                    Хліб –

Молоко –                      Продукти –            Напої –

б) Робота з деформованими реченнями                                                                  ( за темою « Продукти харчування » ).

- Поставити слова у правильному порядку.  

Зварила, суп, сьогодні, гороховий, матуся.

Купив, смачний, сік, дочкам, тато, торт, полуничний, і .

Магазині, м’ясний, у, продають, фарш.

 

4. Пальчикова гімнастика

 

http://logopatiki.ru/wp-content/uploads/2020/06/11.jpg

 

 

На сметані, на яйці
Замісим тісто на млинці.
Напече нам мама їх
Гаряченьких та смачних.
(Ліва рука торкається стола долонею, права –тильною стороною;- змінюємо позиції. Тепер ліва рука торкається стола тильною стороною, права рука – долонею.)

 

5. Розвиток пам’яті та слухової уваги.

 

Гра «Звуковий ланцюжок»

-Добудуйте ланцюжок слів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

ІІІ. Підсумок заняття.

Гра-змагання «Хто більше назве слів, у яких є звук «Е», «Є».

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку