Логопедичне заняття за темою:« Диференціація « Е » - « Є ».
Мета: Вчити розрізняти м'які та тверді склади з голосними « Е » -« Є » на слух та на письмі. Закріпити зоровий образ букв « Е » - « Є ». Розвивати фонематичне сприймання, навички ЗБА, пізнавальну діяльність, увагу, пам'ять, мислення. Збагачувати словник за темою « Продукти харчування », розвивати зв'язне мовлення. Підтримувати позитивний настрій дітей та бажання вчитися.
Логопедичне заняття.
Тема: « Диференціація « Е » - « Є ».
Мета: Вчити розрізняти м’які та тверді склади з голосними « Е » -« Є » на слух та на письмі. Закріпити зоровий образ букв « Е » - « Є ». Розвивати фонематичне сприймання, навички ЗБА, пізнавальну діяльність, увагу, пам’ять, мислення. Збагачувати словник за темою « Продукти харчування », розвивати зв’язне мовлення. Підпримувати позитивний настрій дітей та бажання вчитися.
Обладнання: таблиці складів, предметні та сюжетні малюнки, схеми речень.
Хід заняття
І. Вступна частина. Нервово-психічна підготовка.
Домовляймось не шуміти, руки гарно піднімати,
Чітко в лад відповідати, на уроці не дрімати,
Всім активно працювати!
Визначення теми і мети заняття.
ІІ. Основна частина
1. Розвиток фонематичного сприймання та навичок ЗБА слів.
а) Дидактична гра « Скажи навпаки ».
Наприклад: ТЕ – ТЄ.
Пояснити, що буква Є позначає м’якість попереднього приголосного звука на письмі.
НЄ - БЄ - НЕ - ЛЄ - НЄ - СЕ -
БЕ - ЛЕ - ТЄ - ТЕ - ЛЄ - БЕ -
б) Розташуйте на дошці малюнки у два стовпчика з « Е » - « Є ».
Малюнки: мед, печиво, ескімо, кекс, кефір, варення, єхідна, єнот, єдиноріг, яйце, вареники.
в) Відгадати загадки, назвати перший та останній звук у відгадках . ЗБА відгадок. Скласти речення з цими словами, порахувати слова, схеми речень.
Довго с тіста їх ліпили, у окропіи поварили.
Потім дружно ласували, ще й сметанки додавали. (Вареники)
Можна смажити, варити, можна і сирими пити.
Їх несе нам курочка, птаха-чеботурочка. (Яйце)
Влітку ягід так багато. Їх спочатку будем рвати,
Потім з цукром перетрем. Ось смачний і вийде … (Джем)
2. Розвиток пізнавальної діяльності в ігровій ситуації.
Було це дуже давно. Якось малюки, такі діти, як і ви, потрапили в країну «Словонію». Ходили вони вулицями цієї країни та й дивувалися: «Яке місто чудове!». Вулички в ньому рівнесенькі, чисті, красиві. Будиночки маленькі й великі стоять поруч, а в них слова живуть. Живуть мирно, одне одного поважають. У гості до себе малят запрошують.
Але що це? Диво якесь! Хтось в одному районі будиночки зруйнував, слова покалічив. Сумно, ніхто не посміхається. Вирішили малюки допомогти словам, відбудувати будиночки, слова полікувати. Узяли вони відра з фарбою та й розпочали роботу, вставляючи пропущені літери в слова. Знову всі навколо повеселіли.
Спробуйте, діти, і ви відновити два будиночки, вставивши пропущені
«Е» – «Є».
3. Робота за темою « Продукти харчування »
а) Розглянути серію малюнків і дати відповіді на запитання:
М’ясо - м’ясний.
Рибу - Овочі – Хліб –
Молоко – Продукти – Напої –
б) Робота з деформованими реченнями ( за темою « Продукти харчування » ).
- Поставити слова у правильному порядку.
Зварила, суп, сьогодні, гороховий, матуся.
Купив, смачний, сік, дочкам, тато, торт, полуничний, і .
Магазині, м’ясний, у, продають, фарш.
4. Пальчикова гімнастика
На сметані, на яйці
Замісим тісто на млинці.
Напече нам мама їх
Гаряченьких та смачних.
(Ліва рука торкається стола долонею, права –тильною стороною;- змінюємо позиції. Тепер ліва рука торкається стола тильною стороною, права рука – долонею.)
5. Розвиток пам’яті та слухової уваги.
Гра «Звуковий ланцюжок»
-Добудуйте ланцюжок слів.
ІІІ. Підсумок заняття.
Гра-змагання «Хто більше назве слів, у яких є звук «Е», «Є».