Тетяна Федій ЛОГОПЕДИЧНА ГРА
Мета: формувати вміння визначати і підбирати потрібні дієслова, узгоджувати їх з іменниками. Вчити логічно та послідовно висловлювати свої думки. Збагачувати словниковий запас дітей дієсловами. Розвивати логічне мислення, слухове і зорове увагу, пам'ять. Виховувати наполегливість у роботі.
Хід гри:
В грі приймає участь від одного до п'яти дітей.
Варіант 1. Логопед роздає дітям картки. Діти розглядають зображені на них сюжети. 30 маленьких карток логопед перемішує і кладе перед собою. Педагог по черзі показує картки дітям і запитує: Кому потрібна ця картка? Чому? Картку бере той гравець, у якого на великій картці відповідний сюжет.
Варіант 2. Логопед викладає перед дитиною одну велику картку. Після того, як дитина її розгляне, педагог пропонує підібрати до неї 5 відповідних маленьких карток. Дитина повинна покласти їх зверху на велику картку так, щоб вони логічно доповнювали її. Потім дитина повинна побудувати речення з опорою на кожну картинку.
Кількість основних карток-завдань слід збільшувати поступово.
Варіант 3. Логопед викладає перед дитиною декілька маленьких карток, на яких зображені різні дії. Після того, як дитина розгляне кожен сюжет, дорослий дає інструкцію: «Уважно послухай слова і покажи відповідні картинки».
Мовленнєвий матеріал: горить, пливе, біжить, летить, ловить, стоїть, варить, їсть, стрибає, тече, пише, годує, ріже, тримає, сидить, повзе, співає, йде, їде, миється, пливе, спить, висить, грає , п'є, будує, дує, лежить, катається, світить.