Логопедична розробка "Гра -драматизація казки"Теремок"

Про матеріал
Драматизація казки "Теремок" з елементами логопедичних вправ для дітей першого класу з ФФНМ
Перегляд файлу

Конспект  інтегрованого   мовленнєвого  заняття  з  учнями  1-го  класу  із  невираженим  загальним  недорозвитком  мовлення.

 Гра-драматизація  казки  « Теремок» з  елементами  логопедичних  ігор.

Інсценування  казки  як  засіб   формування  здатності  до   творчого   самовираження  у   дітей із   порушенням  мовлення  під  час   нетрадиційної  роботи  з  казкою.

Мета:  Продовжувати  розвивати  мовлення дітей  під   час   нетрадиційною  роботою  з  казкою. Закріпити  знання  про   казку,  вміння   впізнавати  за  описом    героїв,  які  зустрічаються  у   казці,  впізнавати  і  називати  казкового   героя  за  допомогою «маски-емоції»,  та  характеризувати  емоційний   стан  конкретного   героя.  Формувати   вміння   відповідати   повними   реченнями  на   завдання,  що  потребують   відповіді,   слухати  один   одного  і   доповнювати   відповіді   товаришів.  Збагачувати   словниковий  запас  у  дітей  скоромовками,  прислів’ями   про  дружбу  і  добро.  Розвивати  зв’язне   мовлення,   пам'ять,   мислення, зосередження,  увагу,  творчі   здібності.

Користуючись  набутими  знаннями:  розігрувати  сюжет  знайомої казки, передавати   емоційно  та  інтонаційно  її  зміст,  характер   персонажів,  зображувати  образ   витончено  користуватися   мімікою,  вміло  і   вчасно  підігрувати  партнерові,  творчо   втілюватись   в  образ.  Виховувати  інтерес  до  нових  казок  та   інших  художніх   творів,  викликати  позитивні   емоції  та  створювати   радісний   настрій   у  дітей.

Матеріал   та   обладнання:  декорації   для   казки,  теремок-будиночок,  будинок-конструктор  з  геометричних  великих  конструкцій,  магнітофон  із  записами:  мелодій,  відтворення  природніх  звуків  для  фонематичного   сприймання, конверти  із  завданнями, комп’ютер  із  слайдами, картки-завдання,  маски  звірят,  звукові  символи, скоромовки,  гуашеві  фарби,  салфетки,  листки  бумаги  А-4,

Великі  деталі  геометричних  фігур  для  будинка,  м’яч ,  нагороди  книги-казки «Теремок».

Підготували  і  провели вчителі-логопеди:  Банар  Людмила  Миколаївна,

                                                                                       

                          

 

                                                                 Хід   заняття.

Логопед: - Діти ми сьогодні з вами відправимось в казку, та не просту а чарівну. Тож давайте промовимо девіз нашого  заняття.

На  екрані  діти  читають  девіз  заняття.

Сл. №2            Думати—швидко ,   відповідати--чітко.

                           Працювати—дружно, запам’ятовувати—міцно!

Логопед:  - Для    того, щоб потрапити в казку  потрібно перейти по  чарівному   струмочку  через  вузеньку  кладку.

(На підлозі  постелена уявна річка , тканина  блакитного  кольору, через яку прокладена кладка,  вузька  дошка. Діти повинні пройти по мотузці не втративши рівноваги, в  кінці  доріжки  на  столі  беруть  маски  казкових  героїв  і  одягають  на  голови.)

 Логопед:   - От  ви і перетворилися на казкових персонажів.  Подивіться  уважно  і  скажіть  з  якої  казки  ці  казкові  герої.  Правильно.  Ці    герої  з  казки  «Теремок».  Ми  сьогодні  з  вами  розіграємо  цю  казку. І   для того, щоб гарно справитись із завданням, давайте ми потренуємо наш ротик і  промовимо  скоромовки:

(читання скоромовок  з   екрану)

Сл.№3   Жовтий   жук  купив  жилет,  джемпер,  джинси  та  жакет.

Сів шпак  на  шпаківню,  заспівав  шпак  півню: « Ти  не  вмієш  так,  як  я—так  як  ти,  не  вмію  я».

Діти  читають  скоромовки  і  пробують  їх  відтворити  в  пришвидшеному   темпі.

Логопед:  - Молодці!  Гарно   виконали  завдання.  Прийшла  пора   розпочати                           

 нашу     казку.

                                     Віє вітер   між  гілок,  і  кують   зозулі   жваві.

                                     Серед  лісу  на   галяві  звідкись   взявся   теремок.

                                     Бігло  поруч   мишенятко.

                                      Бачить—терем    на   стежинці  і  питає:

Мишка  підбігає  до   теремка,  стукає  і  питає.

Мишеня.—Хто  в   хатинці?   Як  не  станеш   говорити, 

буду  я  в   хатинці  жити!

 Логопед. - Але  терем  відповів: «Здійсниться твоє бажання, Якщо  зробиш  ти 

                            завдання,   опиши     себе,  будь-ласка,  в  терем  двері  відчиню!»

Мишеня:. –Пі-пі-пі ,  мишка-шкряботушка я,  невеличка  і сіренька.

 В нірці мешкаю тихенько,  Хвать  торбинку  із  зерном—

 І  в   шпаринку   вмить   бігом.

Логопед:   -  А  щоб  двері  відчинились,  потрібно вірно викласти  із символів   звуковий  аналіз  слова  мишка.  Дитина  на  мольберті  викладає  із  символів-фішок  слово  мишка. Виконала  завдання  вірно.

Логопед. -Молодець!   Заходь  будь-ласка. Будеш   жити     в цій    хатинці.

Будеш   жити -- не  тужити.

Логопед. -Скаче жабка – скрекотушка,  превесела  пострибушка.

Бачить  терем  на   стежинці  і   питає: 

Жаба.     --Ква-ква-ква! –   Хто  в   хатинці  пожива?

Мишка:   -Мишка-шкряботушка я,    невеличка  і сіренька

                             В нірці мешкаю тихенько

                            Хвать  торбинку  із  зерном—

                            І  в   шпаринку   вмить   бігом.

 Хто  це  стукає  у  двері?  Опиши  себе  будь-ласка.

 Жаба,    У  воді   сиджу  охоче,  та  не  риба  і  не  рак.

Вистромлю  булькаті очі  і  співаю: «-Кум,  кум-квак!»»

У  зеленому  жакеті,  скачу,  скачу  в   очереті.

Жабка – скрекотушка я.

Логопед:    - А  щоб  двері  відчинились,  потрібно вірно викласти  із символів   звуковий  аналіз  слова  жабка.   Виконала  завдання  вірно.

Мишка. ---Так  заходь  у  дім  скоріше,  вдвох  нам    буде   веселіше! Будем   жити—жити  не   тужити.

Логопед:  Стрибав   поруч   сірий   зайчик,  сірий   зайчик-побігайчик.

Бачить  терем   на стежинці  і  питає: .—

Заєць. -Хто  в   хатинці?

Мишка:   Мишка-шкряботушка   я,    невеличка  і сіренька

                             В нірці мешкаю тихенько …

 Жабка:.              Я,     маленьке  жабенятко.

                           У  зеленому  жакеті,  скачу,  скачу  в   очереті.

                            Опиши  себе   скоріше,    втрьох  нам буде   веселіше!

  Зайчик:  Я — вухастий ваш дружок,   в мене сірий кожушок,
                        Куций хвостик, довгі вуса,   я  усіх-усіх   боюся.

                        В полі, в лісі, навкруги,     скрізь у мене вороги.

                         Часом лізу я у шкоду,  їм капусту на городах.

                          Зайчиком  мене  зовуть.

Логопед:     А  щоб  двері  відчинились,  потрібно вірно викласти  із символів   звуковий  аналіз  слова  зайчик.   Виконав  завдання  вірно.

Логопед. -Зайчик  вушками  махнув  і  у  двері  застрибнув.

Бігла  повз   руда   лисиця,  в  сарафанчику  із  ситцю.

Бачить   терем  на  стежині  і  питає:

 

Лисиця.—Хто  в   хатинці?

Мишка.-  Мишка-шкряботушка   я,    невеличка  і сіренька

                             В нірці мешкаю тихенько

Жабка,   -       Я  маленьке  жабенятко.

У  зеленому  жакеті,  скачу,  скачу  в   очереті.

 Зайчик.  -Я,  вухастий   сірий    зайчик,  сірий  зайчик-побігайчик

                   Опиши  себе  скоріше,   четверо –   це веселіше.

                    Будем  добре  всі  ми  жити— будем жити  не   тужити.

Логопед:- І  сказала  їм  лисичка:

Лисичка. -Я руда, низького  росту,   хитра  я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа—в них таке  смачненьке м’ясо...

Вовку-брату я сестричка,   а зовуть мене - лисичка.

Логопед:    - А  щоб  двері  відчинились,  потрібно вірно викласти  із символів   звуковий  аналіз  слова  лисиця.   Виконала  завдання  вірно.

Плентавсь  лісом   сіромаха,  вовчик  братик ,  бідолаха,

А  як   дощик  розпочався—під  ялинкою   сховався!

Бачить   терем  на   стежинці  і  питає:

Вовк: —Хто  в   хатинці?

 Мишка. -  Мишка-шкряботушка  я,    невеличка  і сіренька

 В нірці мешкаю тихенько..

Жабка. -  Я  маленьке  жабенятко.

У  зеленому  жакеті,  скачу,  скачу  в   очереті.

  Зайчик:  -  Я,  вухастий   сірий    зайчик,  сірий  зайчик-побігайчик.

Лисичка. -А  іще—руда  лисиця.  В  сарафанчику  із  ситцю.

Опиши  себе  скоріше,   п’ятеро,  так   веселіше.

Будем  добре  всі  ми  жити— будем  жити  не   тужити.

  Вовк. -Я  зовуся   вовчик—братик,

Гострі  зуби, сильні лапи,   дуже схожий на собаку, 
І полюю дуже ловко.  Лиш   з'явлюся—ліс   замовк…

Друзі,     згода!   Дуже  гарна  в  вас  господа!

Логопед:     А  щоб  двері  відчинились,  потрібно вірно викласти  із символів   звуковий  аналіз  слова  вовк.   Виконав  завдання  вірно.

Логопед. - З  поза  дуба,  з  поза   граба.  Вийшов  тут  ведмідь – незграба.

Бачить  терем  на  стежинці  і  питає:

 

.Ведмідь:—Хто  в   хатинці?

Мишка: Мишка-шкряботушка  я,    невеличка  і сіренька

  В нірці мешкаю тихенько…

Жабка:    маленьке  жабенятко.

У  зеленому  жакеті,  скачу,  скачу  в   очереті.

 Заєць:-  Я,  вухастий   сірий    зайчик,  сірий  зайчик-побігайчик.

Лисиця: - А  іще—руда  лисиця.  В  сарафанчику  із  ситцю.

Вовк:    крім  того  сіромаха,  вовчик-братик,  бідолаха.

Опиши  себе  скоріше,   шестеро---теж  веселіше.

  Ведмідь:    великий,  волохатий,  буркотливий,  вайлуватий.

По  діброві  я  блукаю,  мед  й  малину  там  шукаю.

Літом  люблю  полювати,  а  зимою  в  лігві  спати.

Я ведмідь – набрід  великий,

теж я хочу в  хатці жити!

Звірі:     -Ой  та  нам  вже  й  так  тісно,  ну  куди   ж   там?...

Логопед: -Тут  ведмідь  як  став  ревіти:

Ведмідь:-Разом  з  вами   хочу   жити!

Логопед:     А  щоб  двері  відчинились,  потрібно вірно викласти  із символів   звуковий  аналіз  слова  ведмідь.   Виконав  завдання  вірно.

Лізти  в  двері  він  почав,  і  хатинку….зруйнував

 

Логопед:  -Вибігли  із  теремка:  мишка ворушка,  жабка  скрекотушка,  зайчик  побігайчик,  лисичка  сестричка,  вовчик  братик.

Звірі.    Така  хатка,  така  хатка!  Берегла  від  вітру,  дощику  і  грому…

Що  ж  тепер  робити? Що  ти   наробив ?

Ведмідь:  -Не  женіть  мене  будь-ласка,  і  до  вас  я  звик. Другом  хочу  бути  вашим…    

Звірі.   Знав  хатинку  зруйнувати,  тоді  допоможи   нову  ще  кращу    побудувати.

Логопед: . - Що ж це друзі? Як це бути ?  Не  сваріться! Сьогодні  я  зустріла  лісовичка  і  він  передав  вам  листа.  Давайте  всі  разом  прочитаємо  його. (Діти  читають  надрукованого  листа.) «Дружба  родиться  в  біді,  а  гартується  в  роботі.» В  народі  є  таке  прислів’я.  Про  що  лісовичок  хоче  щоб ви  подумали?   Правильно, у  вас  сталася   біда.  У  вас   немає  будинка ,  а  від   дощику,  від  вітру, куди  сховатися? Я  вам  допоможу  у  цій  біді.  У  лісовичка   є  гарний   будинок ,  який  потрібно     скласти  із   частин  геометричних  фігур.  Але   він   їх  не  хоче   віддати    просто   так.  На    цих  фігурах  наш  лісовичок  прикріпив   конверти  із  завданнями. Щоб  виконати  ці  завдання,  ви  повинні  об'єднатися,  добре  подумати  і виконати допомагаючи  один  одному.

Логопед:    -Для того що збудувати новий будинок потрібно виконати  завдання:

Перше завдання : « Знайди пару»

-Звірята  перед  вами  розрізані словосполучення,  потрібно   правильно   підібрати  пару  і  скласти  на  мольберті.

Мишка    скряботушка.   Жабка   скрекотушка.   Лисичка  сестричка.   Вовчик  братик.  Зайчик  побігайчик.  Ведмідь   набрід.

 Логопед:. -Молодці ! із завданням ви справились!

І ми отримали  перші  будівельні  матеріали  для нашої хатинки!

 А  щоб отримати іще  будівельні  матеріали для нашого будиночка  нам потрібно виконати  наступне  завдання: « Четвертий  зайвий.»

Знайти на малюночку того,  хто не  співвідноситься  із   трьома  малюнками.

Слайди  на  яких  дикі  і  свійські  тварини.

Логопед:. – молодці, ви дуже гарно все виконали! А тепер ми трішечки розслабимось  і попрацюють наші вушка.

Ви повинні послухати  і здогадатися що за звук ви почули?

Гра «Відгадай що звучить».  Звучать  співи   птахів.  Діти  відгадують яка   пташка  співала.

Логопед.- Молодці! Продовжуємо будувати наш будинок далі . Для того щоб отримати наступні деталі потрібно виконати таке завдання:

У лісі повіяв вітер і переплутав склади  у словах. Потрібно  скласти правильно слова.

Розрізані слова на  склади. ( Ха-тин-ка, сте-ля,  це-гла,  две-рі, ві-кон-це, сті-на.)

Діти  складають   слова  із  складів і  викладають  на  мольберті.

Логопед:.- і щоб завершити будівництво нам не вистачає ще деталей

Давайте подивимось , яке ж наступне завдання. перед вами є малюночки, потрібно вибрати серед них слова із відповідною кількістю складів.

Слайди  із  малюнками.  З  кожного  слайду  потрібно   вибрати   малюнки  із  словами  з  одним складом,  двохскладові  слова,   трьохскладові  слова.

Логопед:. - Молодці, ви всі дуже активні  та  дружно  виконуєте  слова!

А тепер останнє  завдання.  Гра  « Тварини та їх дитинчата».

Ви всі стаєте колом , я кожному з вас кидатиму м’ячик та називатиму тварину дорослу , а ви повинні мені у відповідь назвати , як називається маленьке дитинча цієї  тварини.

 Логопед. – Вже  є  всі   матеріали  для  будинка,  а  тепер   потрібно,  щоб  ви  із  них  побудували  ваш   новий   будинок.  (Діти   викладають   із  великих   геометричних   фігур  новий  будинок,  при  цьому  називають  їх  і  вказують   якого  вони   кольору.)  Молодці от ми  і побудували новий будинок!

 Він став  яким?( відповіді дітей)

А як ви думаєте завдяки чому ми збудували цей будинок?

Тому що ми : (відповіді дітей)

Отже , що можна сказати ?

Що тільки завдяки  дружбі, мужності , кмітливості, організованості,

ми змогли побудувати такий гарний будинок.  Де місця вистачить усім!

.   Лісовичок   іще  одного   листа  прислав,  давайте   прочитаємо   його:

« Дружба  велика  сила,  дружба  найбільший  скарб.»  Отже  завдяки   дружбі  у  вас   вийшов   такий  чудовий  будинок.

Логопед: Для   того,  щоб   наші  лісові  мешканці   знали,  хто   живе  в   цьому  будиночку,кожен  із  звірят     на  аркуші   паперу  намалює  відповідного   кольору  фарбами свої  сліди   пальчиками.  Ми  прикріпили  ці  листки  до  будиночка. Тепер  лісові  мешканці  будуть   знати  хто  живе  в  цьому  будинку,  дивлячи    на   сліди  звірят.

Друзі  час  не  марнували,  більший  терем  збудували,

Й  стали  в  ньому  разом  жити,  ось  така  ось  казка  діти.

Ось  і  казочці  кінець!  Хто  плідно   працював—молодець!

Ви  дружні  й  активні  були  увесь  час,  і за  це   похвалю  усіх  вас.

Збігла  казка,  як  коротка  мить,  час  наш   дуже  швидко  біжить.

Ще  попереду  у  вас   багато  кроків  і цікавих,  веселих   уроків.

Висновок

Логопед:  Діти!  Сподобалась  вам  наша  казочка?  Що  най  більше  вам  сподобалось?  Що  допомогло  звірятам  побудувати  новий  будиночок?

Лісовичку  сподобався   ваш   новий  будинок,  він  дуже  радий,  що  ви   змогли  його   побудувати,  завдяки  вашим  знанням,   вашій  праці,  взаємодопомоги,  дружбі.  Він  хоче  вам подякувати  і  подарувати  книги   з казками,  адже  ви  ще  хочете  розіграти   інші  казки.  А  Для  того,  щоб  їх  можна  було   розіграти,  ми  повинні  перш  за  все  їх  спочатку  прочитати. 

Роздавання нагород  книги  з  казками.

 

 

 


 

 

                

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Сценарії
Інкл
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку