Логопедичне заняття “Автоматизація сонорних звуків Л та Р у складах та словах. Диференціація сонорних звуків.”

Про матеріал
Закріпити вивчені звуки Л-Р, склади (вчити дітей з'єднувати дві букви в склад і називати його) та слова із цими звуками; вправляти дітей в знаходженні знайомих звуків. Активізувати словник дітей, вдосконалювати правильність мовлення. Розвивати фонематичний слух, чітку артикуляцію, розвивати мовленнєве дихання, зорову і слухову пам'ять, мислення, сприймання, вміння сприймати інструкцію та виконувати її. Закріпити правильну вимову та диференціацію звуків Л-Р.
Перегляд файлу

 Логопедичне заняття

 

Тема Автоматизація сонорних звуків Л та Р у складах та словах. Диференціація сонорних звуків.”

 

Мета: Закріпити вивчені звуки Л-Р, склади (вчити дітей з'єднувати дві букви в склад і називати його) та слова із цими звуками; вправляти дітей в знаходженні знайомих звуків. Активізувати словник дітей, вдосконалювати правильність мовлення. Розвивати фонематичний слух, чітку артикуляцію, розвивати мовленнєве дихання, зорову і слухову пам'ять, мислення, сприймання, вміння сприймати інструкцію та виконувати її. Закріпити правильну вимову та диференціацію звуків Л-Р.

 

Матеріали: магнітна дошка з магнітами; бутилочки та чашечки для розвитку дихання; картки із зображенням артикуляційних вправ; м’ячик у формі сніжки; зображення букв (а,о,у,е,і,и,р,л); 15 карток у словах яких є звук «Л»; ємність для акваріума, зроблені вудочки (5 штук), картинки рибок на яких зображені предмети у словах яких є звук «Р»; зображення білочки та кошиків (2 штуки), картки у формі жолудів та грибів на яких зображені предмети у словах яких є звуки «Л» та «Р»; горішки (5 штук).

 

Хід заняття

Логопед: Доброго дня дітки, а яка зараз пора року?

Діти: Зима.

Логопед: Які ознаки зими ви бачите за вікном?

Діти: Сніг, холод, лід, слизько, заметіль, дує холодний вітер, мороз …

Логопед: Давайте подивимось як вітер заставляє крутитись і танцювати сніжинки.

Дихальна гімнастика

 

Діти беруть у руки бутилочки із трубочками та дують.

               (Видих має бути швидким і коротким)

Логопед: Коли нам холодно, ми хочемо зігрітися чимось гарячим.

                        Ви чай духмяний полюбляєте пити?

                        Але спочатку його треба остудити.

Діти беруть у руки чашки та студять чай.

                (Видих має бути плавним та довгим.)

Артикуляційна гімнастика

 

Логопед:                  Говорити кожен звик –

Має кожен з нас язик,

Та не всіх він слухать звик.

А щоб він слухняним став,

Зробимо ми кілька вправ.

 

Млинець

На блюдечка нам млинці покладуть

Полиють варенням солодким.

 

Чашечка

Зроби широким свій язик,

Його краєчки підійми,

Бач вийшла чашечка у нас.

Ану, зроби її ще раз.

 

                    Смачне варення

Карлсон прилетів зранку,

Зїв варення цілу банку.

І злизав її ось так…

Надзвичайно гарний смак.

 

Гойдалка

Бачиш: гойдалка. Давай

Вгору – вниз язик гойдай.

Вгору – вниз, іще давай!

Дужче гойдалку гойдай.

 

 

Маляр

У кімнаті малярі,

Стелю білять у горі.

Мяка широка щітка,

Працює плавно, швидко.

 

Грибок

До піднебіння свій язик

Я тихенько присмоктав.

Він уже до всього звик:

Тепер грибком у мене став.

 

Дятел

Ось на дубі дятел,

Стукає завзято: - т-т-т, т-т-т!

Він жучків шукає – 

Кожен його знає: т-т-т!

 

Логопед:  Діти! А ви хочете полетіти у країну «Звуків»?

Діти: Так!

Логопед: Ну, що ж? Тоді полетіли!...

                 Завели мотори в літаку р-р-р…(колові рухи руками)

                 І полетіли л-л-л…(руки в сторони ніби крила)

 

                                    (діти пересідають на стільці)

 

Дидактична гра Сніжки

Мета: Закріпити вивчені звуки Л-Р, склади, вчити дітей з'єднувати дві букви в склад і називати його.

Матеріали: м’ячик у формі сніжки; зображення букв (а,о,у,е,і,и,р,л).

 

Хід гри

Логопед кидає сніжку називаючи звук (Л – А, Р- У) діти відповідають

( ЛА,РУ) і т.д.

 

Логопед: Пограємося у звуки та склади?

Діти: Так.

Логопед:  Якщо звук А прийде в гості до звука Л, то в

                 нас вийде ЛА;

                   Якщо звук О прийде в гості до звука Л, то в

                 нас вийде ЛО;

                    Якщо звук І прийде в гості до звука Л, то в

                 нас вийде ЛІ;

                    Якщо звук И прийде в гості до звука Л, то в

                 нас вийде ЛИ;

                    Якщо звук У прийде в гості до звука Л, то в

                 нас вийде ЛУ;

                    Якщо звук Е прийде в гості до звука Л, то в

                 нас вийде ЛЕ;

 

Якщо звук А прийде в гості до звука Р, то в

                 нас вийде РА;

Якщо звук О прийде в гості до звука Р, то в

                 нас вийде РО;

Якщо звук І прийде в гості до звука Р, то в

                 нас вийде РІ;

Якщо звук И прийде в гості до звука Р, то в

                 нас вийде РИ;

Якщо звук У прийде в гості до звука Р, то в

                 нас вийде РУ;

Якщо звук Е прийде в гості до звука Р, то в

                 нас вийде РЕ;

 

( Використати табличку у формі квітки )

 

 

Логопед: Дітки, щоб ми повернулися назад у країну «Знань» нам                                необхідно пройти лабіринт.

 

(Діти стають один за одним і рухаються)

 

Логопед: Ну, що ж? Тоді полетіли!...

                 Завели мотори в літаку р-р-р…(колові рухи руками)

                 І полетіли л-л-л…(руки в сторони ніби крила)

 

Дидактична гра Лабіринт

 

Мета: розвивати спостережливість, удосконалювати вміння у правильній    вимові слів із звуком «Л», розвивати зв’язне мовлення.

Матеріали: 15 карток у словах яких є звук «Л»;

 

Хід гри

(На землі розкладені картинки із звуком Л у формі лабіринту.Діти повинні правильно вимовити слова)

 

Логопед:       Щоб пройти лабіринт нам потрібно правильно назвати те що                     зображено.  Правильно вимовляючи звук «Л».

 

Л – звучить у кожнім слові .

Вимовить цей звук готові?

 

Карточки із словами: Лимон, апельсин, малина, стіл, дятел, качеля, полуниця, Лунтик, ложка, літак, картопля, лев, яблуко, цибуля, листки…

(діти називають правильні відповіді)

 Логопед: Ну що ж, Молодці! Ви впоралися із завданням і потрапили назад у країну «Знань».

 

(Діти сідають за столик)

 

Логопед: Дітки, а ви любите зимову рибалку?

Діти: Так!

Логопед: Тоді пограємо у гру «Акваріум»

 

Дидактична гра «Акваріум»

Мета гри: розвивати спостережливість, удосконалювати вміння у правильній вимові слів із звуком «Р». розвивати зв’язне мовлення.

Матеріали: картинки із зображенням акваріума, ємність для акваріума,   картинки рибок на яких зображені предмети у словах яких є звук «Р» .

 

Хід гри.

. 

(Дітки ловлять рибку, називаючи правильно слова із звуком «Р»)

Говори, не поспішай,

Чітко звуки вимовляй.

Усі слова зі звуком «Р»,

                                               Гарно, чітко говори

 

 

Пальчикові ігри

 

На роботу

 

Старший встав – не лінувався,

Вказівний за ним піднявся,

І середній уже встав,

Безіменний теж не спав,

Встав мізинчик, як брати на роботу треба йти!

 

            Зайчики моргайчики

 

Зайчики моргайчики,

Мої любі пальчики.

Щиглика злякалися,

І порозбігалися.

 

             Долоня – кулак

 

Разом зробимо ось так:

То – долоня, то – кулак.

Ще раз так, і ще раз так,

Ще долоня, ще кулак.

 

                  Яєчко

 

Ми долоньки розітрем,

І гніздечко з рук зів’єм.

Пташка у гніздечко

Покладе яєчко.

 

Яєчко, яєчко

Котись по гніздечку,

Котись не губися,

Гляди не розбийся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Показати малюнок білочкиі сказати, як холодно та голодно білочці у зимові дні.

 

Де ти, білочко, живеш?

Що ти, білочко, гризеш?

У морози люті, злі

Ти не мерзнеш у дуплі?

 

Логопед: Допоможемо білочці зібрати гостинці?

 

 

 

Дидактична гра «Гостинці для білочки »

Мета: Автоматизація та диференціація звуків «Р» та «Л», розвиток звукового аналізу, розвиток фонематичного слуху. Закріплювати правильну вимову звуків «Р» та «Л», формувати уявлення про складову будову слова, розвивати зв’язне мовлення.

 

Матеріал: 36 фішок з малюнками в словах яких з звуки Р-Л спочатку, всередині та наприкінці слова.

 

Хід гри

Розкласти грибочки та жолуді у кошики так, щоб в одному кошику були слова із звуком «Л», а в іншому слова із звуком «Р».

 

 

Ось скінчилась наша гра

Все, прощатись нам пора.

Будем завтра зустрічатись

В нові ігри будем гратись.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 березня
Переглядів
508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку