Логопедичне заняття для другого року заняття дітей із ЗНМ

Про матеріал

Закріпити вміння дітей розповідати про осінь, складати прості поширені та складні речення, узгоджуючи слова в роді, числі та відмінку; утворювати присвійні прикметники від іменників.

Перегляд файлу

Диво-ліс

 

Заняття для дітей логопедичної групи II року навчання

 

 

Мета: Закріпити вміння дітей розповідати про осінь, складати прості поширені та складні речення, узгоджуючи слова в роді, числі та відмінку; утворювати присвійні прикметники від іменників; активізувати у мовленні дітей прийменники -в, -під, орієнтуватися у просторі; робити порівняння; автоматизувати звуки [с, з, ш, ж]. Використання музикотерапії (музика Бетховена та Штрауса стимулює розумову діяльність, звуки ліса, води - заспокоюють, знижують артеріальний тиск, допомагають зібратися з думками, додають позитивних емоцій); хромотерапіі - вплив кольору на організм людини (жовтий колір радості та оптимізму, сприяє зміцненню нервової системи та зору. Якщо довго дивитися на жовтий колір, то швидше відійдуть погані думки, поліпшиться настрій); звукотерапії (під час вимовляння звуків вібрація голосових зв'язок передається на легені, трахеї, бронхи, а від них - на грудну клітку. Звук [з] стимулює мікроциркуляцію крові в голові та шиї. Звук [с] розслаблює дихальні м'язи. Звук [ж] стимулює мікроциркуляцію крові в грудній клітці, ця вправа особливо ефективна в разі появи мокротиння в бронхах); казкотерапії, яка спонукає дітей шукати відображення казкових подій у поведінці людей, проблемах і способах їх розв'язання у реальному житті; арттерапії - лікування мистецтвом: малювання, мозаїка та ліплення. Закріпити у дітей узагальнюючи поняття: комахи, дерева; розвивати фонематичний слух, пам'ять, увагу, дрібну моторику пальців рук, активний словник, тренувати у читанні односкладових, двоскладових та трьохскладових слів.

Матеріали: дерева, кущі, сонечко, зображення струмка, іграшкові гриби, паперові листочки жовтого, червоного та оранжевого кольорів різних дерев, предметні картинки, які починаються на звуки [с, з, ш, ж], пеньки, гра «Комахи», букви, записи музики Бетховена, Штрауса, звуків лісу та води, скляні колби з жовтою та червоною фарбою, різнокольорове тісто, вірші, масажний килимок.

 

 

 

Хід заняття

 

(зал прикрашений під осінній ліс, в жовтому кольорі. Звучить музика, заходять діти)

діти)

ЛОГОПЕД: любі діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми вирушаємо у   Диво-ліс. Давайте привітаємо один одного.

ДІТИ:

З добрим ранком всіх вітаєм І добра вам всім бажаєм

 

(діти проходять по каштановій доріжці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л О Г О П Е Д: ми потрапили у цей чарівний ліс. Як ви гадаєте чому його називають Диво-ліс?

ДІТИ:

  •       Прийшла осінь і розфарбувала все навколо
  •       Листочки пожовтіли, почервоніли і стали опадати
  •       Пташки збираються зграйками
  •       Сонце світе, але вже не гріє
  •       Навколо багато грибів, ягід
  •       Хоч навколо і холодно, але дуже красиво (тощо...)

Перша дитина:

  Настала осінь. 

  Холодом повіяло навкруг. 

  Все     більше     береться

золотом

  Зелені ліс та луг.

Друга дитина:

   Тихо осінь ходить гаєм,  

   Ліс довкола аж горить, 

   Ясень листя осипає,

   Дуб нахмурений стоїть.

Психогімнастика (діти показують, як тихо осінь ходить, як ясень листя

  осипає, як дуб нахмурений стоїть)

Третя дитина:

     Осінь знову завітала-

     І дерева фарбувала.

 

      Лістечко позолотіло,

      Листячко почервоніло.

      Стиха листя опадає

       Дощ холодний поливає.

 

  Четверта дитина:

       Від вітру коливаються

       Пожовклі дерева,

      А листя з них зривається

      І пісеньку співа.

(пісня про осінь)

П'ята дитина:

     Золота красуня,

     Осінь чарівниця,

 По землі ступає,        Золотом іскриться.

 В жовте і червоне        Листячко фарбує

(змішування жовтого та червоного кольорів)

 

д/г «Що якого кольору?»

ЛОГОПЕД: озирніться та знайдіть листочки різних дерев, давайте їх      зберемо та зробимо осінній букет.

д/г «З якого дерева листочок?»

Л О Г О П Е Д: а що буде з листочками, коли на них налетить вітер? ДІТИ: вони полетять і заспівають пісеньку

Релаксація

 

ЛОГОПЕД: закрийте очі і послухайте шепіт осінніх листочків, (діти співають пісеньку листочків Ш-ш-ш-ш-ш).

  • Недалеко біжить струмок та співає пісеньку водички (С-с-с-с-с).
  • А тепер полетів комарик і ми перетворимося на нього. Для цього треба кисті рук підняти до плечей та, вимовляючи звук [з], махати «крилами».
  • Полетів жук. Долоні положимо на грудину та повільно будемо тиснути на неї при видосі, вимовляючи звук [ж].
  • Звуки [с,з,ш,ж] вони які? 

ДІТИ: приголосні

Л О Г О П Е Д: а які ще є звуки в  українській мові?

ДІТИ: голосні

Л О Г О П Е Д: якими фішками позначаються голосні і приголосні звуки?

ДІТИ: голосні - кружечком, приголосні тверді - однією рисочкою, приголосні м'які - двома рисочками.

ЛОГОПЕД: молодці!

д/г «Візьми картку та поклади під відповідний грибок»

(на грибочках зображення букв С,3,Ш,Ж)

ЛОГОПЕД: назвіть одним словом комар, жук... ДІТИ: комахи

д/г «Посади комаху на галявинку»

Дитина:

Він вправи добре знає, Ночами навіть грає.

Не маючи ні нот, ні струн,

             Всіх веселить цвіркун.

ЛОГОПЕД: а хто засинає до весни?

ДІТИ: комахи, їжачок, ведмідь.

Спортивна гра «У ведмедя во бору»

(Лічилкою діти вибирають ведмедя)

Лічилка:

Ведмеді в лісочку Брали по листочку:

Той - зелений, той - рудий,

 Той - ще кращій, золотий.

Той - великий, той - малий,

Той - середній, ось який.

 

(Вихід Ведмедя під музику)

ВЕДМІДЬ: хто потурбував мене?

ЛОГОПЕД: Ведмедику, ми прийшли до тебе в гості. Щоб ти нам про свій Диво-ліс розповів.

 

 

ВЕДМІДЬ: добре! Ось

             дивіться у мене ростуть

             дерева  та  кущі.     Вони

             однакові?

 

                                д/г «Порівняй»

 

В Е Д М І Д Ь: молодці! А ще у

         мене в лісі росте ягода яку           

         я дуже люблю. Вгадайте  яку?

 

А це що за дивина?

Ох, запашна вона!

Всім вона смакує,

Від застуди на врятує.

                                                                        І її збирають - люблять

        Уявіть не тільки люди,

        Навіть бурі ведмежата

        Глянуть - і ковтають слину,     

        Дуже хочуть - бо... (малина)

Хоровод «По малину в сад підем»

ЛОГОПЕД: Ведмедику, тобі сподобалось? А ми ще знаємо багато казок про тебе.

(вікторина «Впізнай казку», з участю ведмедя)

Л О Г О П Е Д: а що це у тебе тут, 

Ведмедю?

ВЕДМІДЬ: я не знаю, я не вмію

читати.

ЛОГОПЕД: давайте, діти,

навчимо Ведмедя читати. 

(діти читають слова: ліс, небо, 

малина)  

ЛОГОПЕД: а тепер подаруємо

Ведмедю букви зі слова «ведмідь»

 

(діти ліплять з різнокольорового тіста слово ведмідь)

 

ВЕДМІДЬ: дякую. Я для вас теж приготував сюрприз

(на жовтому розносі липовий узвар з медом)

 

Я люблю водичку жовту,

Що як сонце зігріває.

А липовий узвар із медом

Всі хвороби відганяє.

ЛОГОПЕД: дякуємо тобі, Ведмедю. Нам вже час повертатися додому. Діти, вам сподобалось у Диво-лісі. А що найбільше вам запам'яталось.

(відповіді дітей)

ДІ Т И: до побачення.

(діти виходять із зали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку