Закріпити вміння дітей розповідати про осінь, складати прості поширені та складні речення, узгоджуючи слова в роді, числі та відмінку; утворювати присвійні прикметники від іменників.
Диво-ліс
Заняття для дітей логопедичної групи II року навчання
Мета: Закріпити вміння дітей розповідати про осінь, складати прості поширені та складні речення, узгоджуючи слова в роді, числі та відмінку; утворювати присвійні прикметники від іменників; активізувати у мовленні дітей прийменники -в, -під, орієнтуватися у просторі; робити порівняння; автоматизувати звуки [с, з, ш, ж]. Використання музикотерапії (музика Бетховена та Штрауса стимулює розумову діяльність, звуки ліса, води - заспокоюють, знижують артеріальний тиск, допомагають зібратися з думками, додають позитивних емоцій); хромотерапіі - вплив кольору на організм людини (жовтий колір радості та оптимізму, сприяє зміцненню нервової системи та зору. Якщо довго дивитися на жовтий колір, то швидше відійдуть погані думки, поліпшиться настрій); звукотерапії (під час вимовляння звуків вібрація голосових зв'язок передається на легені, трахеї, бронхи, а від них - на грудну клітку. Звук [з] стимулює мікроциркуляцію крові в голові та шиї. Звук [с] розслаблює дихальні м'язи. Звук [ж] стимулює мікроциркуляцію крові в грудній клітці, ця вправа особливо ефективна в разі появи мокротиння в бронхах); казкотерапії, яка спонукає дітей шукати відображення казкових подій у поведінці людей, проблемах і способах їх розв'язання у реальному житті; арттерапії - лікування мистецтвом: малювання, мозаїка та ліплення. Закріпити у дітей узагальнюючи поняття: комахи, дерева; розвивати фонематичний слух, пам'ять, увагу, дрібну моторику пальців рук, активний словник, тренувати у читанні односкладових, двоскладових та трьохскладових слів.
Матеріали: дерева, кущі, сонечко, зображення струмка, іграшкові гриби, паперові листочки жовтого, червоного та оранжевого кольорів різних дерев, предметні картинки, які починаються на звуки [с, з, ш, ж], пеньки, гра «Комахи», букви, записи музики Бетховена, Штрауса, звуків лісу та води, скляні колби з жовтою та червоною фарбою, різнокольорове тісто, вірші, масажний килимок.
Хід заняття
(зал прикрашений під осінній ліс, в жовтому кольорі. Звучить музика, заходять діти)
діти)
ЛОГОПЕД: любі діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми вирушаємо у Диво-ліс. Давайте привітаємо один одного.
ДІТИ:
З добрим ранком всіх вітаєм І добра вам всім бажаєм
(діти проходять по каштановій доріжці)
Л О Г О П Е Д: ми потрапили у цей чарівний ліс. Як ви гадаєте чому його називають Диво-ліс?
ДІТИ:
Перша дитина:
Настала осінь.
Холодом повіяло навкруг.
Все більше береться
золотом
Зелені ліс та луг.
Друга дитина:
Тихо осінь ходить гаєм,
Ліс довкола аж горить,
Ясень листя осипає,
Дуб нахмурений стоїть.
Психогімнастика (діти показують, як тихо осінь ходить, як ясень листя
осипає, як дуб нахмурений стоїть)
|
Третя дитина: Осінь знову завітала- І дерева фарбувала.
Лістечко позолотіло, Листячко почервоніло. Стиха листя опадає Дощ холодний поливає.
Четверта дитина: Від вітру коливаються Пожовклі дерева, |
А листя з них зривається
І пісеньку співа.
(пісня про осінь)
П'ята дитина:
Золота красуня,
Осінь чарівниця,
По землі ступає, Золотом іскриться.
В жовте і червоне Листячко фарбує
(змішування жовтого та червоного кольорів)
д/г «Що якого кольору?»
ЛОГОПЕД: озирніться та знайдіть листочки різних дерев, давайте їх зберемо та зробимо осінній букет.
д/г «З якого дерева листочок?»
Л О Г О П Е Д: а що буде з листочками, коли на них налетить вітер? ДІТИ: вони полетять і заспівають пісеньку
Релаксація
ЛОГОПЕД: закрийте очі і послухайте шепіт осінніх листочків, (діти співають пісеньку листочків Ш-ш-ш-ш-ш).
ДІТИ: приголосні
Л О Г О П Е Д: а які ще є звуки в українській мові?
ДІТИ: голосні
Л О Г О П Е Д: якими фішками позначаються голосні і приголосні звуки?
ДІТИ: голосні - кружечком, приголосні тверді - однією рисочкою, приголосні м'які - двома рисочками.
ЛОГОПЕД: молодці!
д/г «Візьми картку та поклади під відповідний грибок»
(на грибочках зображення букв С,3,Ш,Ж)
ЛОГОПЕД: назвіть одним словом комар, жук... ДІТИ: комахи
д/г «Посади комаху на галявинку»
Дитина:
Він вправи добре знає, Ночами навіть грає.
Не маючи ні нот, ні струн,
Всіх веселить цвіркун.
ЛОГОПЕД: а хто засинає до весни?
ДІТИ: комахи, їжачок, ведмідь.
Спортивна гра «У ведмедя во бору»
(Лічилкою діти вибирають ведмедя)
Лічилка:
Ведмеді в лісочку Брали по листочку:
Той - зелений, той - рудий,
Той - ще кращій, золотий.
Той - великий, той - малий,
Той - середній, ось який.
(Вихід Ведмедя під музику)
■
ВЕДМІДЬ: хто потурбував мене?
ЛОГОПЕД: Ведмедику, ми прийшли до тебе в гості. Щоб ти нам про свій Диво-ліс розповів.
ВЕДМІДЬ: добре! Ось
дивіться у мене ростуть
дерева та кущі. Вони
однакові?
д/г «Порівняй»
В Е Д М І Д Ь: молодці! А ще у
мене в лісі росте ягода яку
я дуже люблю. Вгадайте яку?
А це що за дивина?
Ох, запашна вона!
Всім вона смакує,
Від застуди на врятує.
І її збирають - люблять
Уявіть не тільки люди,
Навіть бурі ведмежата
Глянуть - і ковтають слину,
Дуже хочуть - бо... (малина)
Хоровод «По малину в сад підем»
ЛОГОПЕД: Ведмедику, тобі сподобалось? А ми ще знаємо багато казок про тебе.
(вікторина «Впізнай казку», з участю ведмедя)
Л О Г О П Е Д: а що це у тебе тут,
Ведмедю?
ВЕДМІДЬ: я не знаю, я не вмію
читати.
ЛОГОПЕД: давайте, діти,
навчимо Ведмедя читати.
(діти читають слова: ліс, небо,
малина)
ЛОГОПЕД: а тепер подаруємо
Ведмедю букви зі слова «ведмідь»
(діти ліплять з різнокольорового тіста слово ведмідь)
ВЕДМІДЬ: дякую. Я для вас теж приготував сюрприз
(на жовтому розносі липовий узвар з медом)
Я люблю водичку жовту,
Що як сонце зігріває.
А липовий узвар із медом
Всі хвороби відганяє.
ЛОГОПЕД: дякуємо тобі, Ведмедю. Нам вже час повертатися додому. Діти, вам сподобалось у Диво-лісі. А що найбільше вам запам'яталось.
(відповіді дітей)
ДІ Т И: до побачення.
(діти виходять із зали)