Логопедичне заняття "Подорож до «Країни слів». Автоматизація звука [р] в середині складу та слова."

Про матеріал
Тема. Подорож до «Країни слів». Автоматизація звука [р] в середині складу та слова. Мета: закріплювати вміння правильно вимовляти звук [р] в середині складу та слова. Завдання: корекційної-навчальні: - уточнити артикуляцію та ізольоване вимовляння звука [р]; - закріплювати вимову звука [р] в складах та словах; корекційно-розвивальні: - розвивати мовленнєве дихання, артикуляційну, дрібну та загальну моторику; - розвивати увагу, мислення, уяву, пам'ять; корекційної-виховні: - виховувати самоконтроль та інтерес до занять.
Перегляд файлу

Тема. Подорож до «Країни слів». Автоматизація звука [р] в середині складу та слова.

Мета: закріплювати вміння правильно вимовляти звук [р] в середині складу та слова.

Завдання:

корекційної-навчальні:

  • уточнити артикуляцію та ізольоване вимовляння звука [р];
  • закріплювати вимову звука [р] в складах та словах;

корекційно-розвивальні:

  • розвивати мовленнєве дихання, артикуляційну, дрібну та загальну моторику;
  • розвивати увагу, мислення, уяву, пам'ять;

корекційної-виховні:

  • виховувати самоконтроль та інтерес до занять.

Матеріал: казковий герой Буратіно, книга для подорожі, вітрячки, звукові доріжки, іграшкові машинки,  квіти для повторення складів, магнітні рибки зі словами-малюнками, вудочки, лічильні палички.

Хід заняття

І. Організаційний момент

- Діти, сьогодні до нас на заняття завітали гості. Давайте з ними привітаємось: «Доброго ранку!».

ІІ. Основна частина

  • Сьогодні,  ми будемо подорожувати «Країною слів» в якій:

 

Хто хоче вимовляти

Повинен розмовляти,

Все правильно і чітко,

Щоб всім було приємно.

 

- А подорожувати ми будемо з одним казковим героєм. А хто це, ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.

До школи прямує хлопчик дерев'яний,

Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

Як називається книжка?

І як же звати самого хлопчиська?

От підказка, друзі, вам:

Його дівчинка Мальвіна

Називала… (Буратіно).

http://cs627223.vk.me/v627223652/42e6b/X6Z-TdoyaBA.jpg- Сьогодні з нами помандрує в «Країну слів» - Буратіно. Але погляньте. Щось з нашим другом трапилося. Він якийсь невеселий, засмучений. Бо всі його друзі вже вміють вимовляти звук [р], а він ще й досі не навчився. Давайте допоможемо йому. Адже ви вже навчилися вимовляти звук. А для цього ви дуже старалися і довго тренувалися.

- А щоб ми не заблукали в «Країні слів», Буратіно прихопив з собою чарівну книжечку. Погляньте. Яка вона красива. Тож давайте відкриємо першу сторінку і вирушимо в казкову країну.

 

 

Перша сторінка «Артикуляційна гімнастика»

- Щоб ротик вправно і красиво говорив, потрібно робити зарядку. Давайте покажемо Буратіно вправи для ротика, для того щоб швидше навчитися вимовляти звук [р]. А допоможуть зробити зарядку сигнальні картки розставлені на вулицях міста.

«Смачне варення»

Як у банці на полиці варення стояло.

Я його все виїла, та здалося мало.

Щоб за те варення не сварила мати,

Треба дуже чистенько губи облизати.

 


«Грибок»

У лісі виросли грибочки –

Ось стоять вони гурточком.

Язичок поставили, наче гриб дістали ми.

Так зробили кілька раз – повні кошики у нас.

 

«Дятел»

Ось тобі дятел стукає завзято:

-Т-т-т, т-т-т!

Він жучків шукає, кожен його знає.

-Т-т-т, т-т-т!

 

 

«Гойдалка»

Я піду у сад зелений,

Там є гойдалка у мене.

Я, неначе птах літаю:

Опускаюсь – піднімаюсь.

 

«Конячка»

Цок, цок, цок!

Ми все сказали,

Як конячки поскакали,

Язичок поцокав з нами!


- Які ви молодці! Ви вправно показали всі вправи. Буратіно  дуже сподобалося як ви їх виконували. Ходімо далі і перегорнемо сторінку нашої чарівної книжечки.

 

Друга сторінка «Вітряки» (розвиток мовленнєвого дихання)

http://pict.belvedor.com/3/a2/3a20ee16b8e4da79a3b89b78ce158ded.jpghttp://pict.belvedor.com/3/a2/3a20ee16b8e4da79a3b89b78ce158ded.jpghttp://pict.belvedor.com/3/a2/3a20ee16b8e4da79a3b89b78ce158ded.jpghttps://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=a6984dc1eae756dbdf4deec11195c408-l&n=13- Діти, а що це намальовано у нашій книжечці. Так це ж вітряки. Які рухають за допомогою вітру. Погляньте, які вони гарні, різнокольорові, але не крутяться, бо немає вітру. А щоб вони закрутилися ми будемо на них дути  і не просто а різними способами. Спочатку ми на них подуємо легенько. Ось та! Губки ставимо трубочкою,  кінчик язика кладемо на нижню губку і дуємо вперед. Видихуване повітря повинне бути холодним. А зараз розгулявся сильний вітер і наші вітряки починають рухатися швидко. Дуємо на них сильно, набираємо у легені багато повітря, щоб видих був протяжний. Ось так!

- Молодці! Буратіно сподобалось те як ви вмієте роздувати вітряки і копіювати вітер. Він пропонує продовжити подорож. Тож перегортайте сторінку.

 

Третя сторінка «Звукова доріжка»

- Діти, куди це ми потрапили? (У село)

http://dingo.com.ua/source/for_childrens/multfilm/077.jpg- Погляньте, в селі до хати ведуть дві дороги. Давайте назвемо, які вони? (Довга та коротка). Ця сторінка приготувала завдання. Щоб пройти  через село і потрапити на іншу сторінку потрібно проїхатися по доріжкам. Але ж вони незвичайні а звукові. Ми будемо вимовляти звук [р] різними способами.

- Але сперш давайте покажемо Буратіно, як треба правильно вимовляти звук [р].

Уточнення артикуляції звука.

  • Що роблять наші губки, коли ми вимовляємо звук? (Посміхаємось)
  • Де знаходиться язичок? (Вгорі, за верхніми зубами, біля горбочків (альвеол)).
  • А який має бути язичок, вузький чи широкий? (Широкий)
  • Яким є струмінь видихуваного повітря? (Сильний)

- Молодці! Починаємо виконувати завдання. Коли ви їхатимете машинкою по довгій доріжці, звук потрібно вимовляти протяжно, а коли по короткій – коротко, сильно. Ось так! Починаємо. (Спочатку  проходимо по доріжках всі разом  двічі, а  потім кожна дитина проходить самостійно по одному рядку.)

- Розумнички. Як вправно ви виконали це завдання. А Буратіно все слухає і вчиться вимовляти звук [р]. давайте підемо далі. Перегортайте сторінку.

Четверта сторінка «Лісова галявина»

  1. Фізхвилинка «Буратіно»
  • Погляньте куди ми прийшли? (На лісову галявину)
  • Діти, Буратіно нам пропонує трішки відпочити і виконати вправи зарядку.

http://www.playcast.ru/uploads/2016/05/31/18835142.pngБуратіно потягнувся

Раз – нагнувся,

Два – нагнувся,

Руки в сторони розвів

Ключик видно не знайшов.

В щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки встати.

Трішки постояли,

І за столи посідали.

2) Повторення складів

- Ми трішки відпочили, тож продовжимо подорож. Як ви гадаєте чого не вистачає на нашій галявині? (Вірно, квіточок)

- Щоб з'явилися на галявині квіточки вам потрібно  повторити склади, що записані на кожній квіточці.

(Діти по черзі називають склади, і прикріплюють квіточки на галявину.)

 

ара  еро  ура  оре  еру  иро  ори  аре

 

- Погляньте! Яка красива галявина, як багато на ній зацвіло квіточок. Тож підемо далі. Перегортайте сторінку.

http://raduga-oboi.net/image/child1/2417.jpg

П’ята сторінка «Чарівне озеро» (Д/г «На риболовлі»)

- Куди це ми з вами прийшли? (На озеро)

- А хто живе в озері? (Риби)

- В нашому озері живуть  не тільки риби, а ще тут живе одна мешканка. Хто це? (Черепаха)

- Буратіно одного разу гуляв біля цього озера і загубив ключик. Попросив він дістати ключик черепаху. Але та загадала йому завдання. Потрібно виловити рибу. Але риба в цьому озері виявилась незвичайна. На ній намальовані слова зі звуком [р]. діти допоможемо Буратіно назвати слова, а за це нам черепаха дістане з дна озера «золотий ключик».

 

Слова: дерево, корова, горобина , кенгуру, огірок, паровоз, кукурудза, парасолька.

 

- Молодці! Ви гарно, чітко назвали всі слова і Черепаха повернула «золотий ключик». Дітки. Дивіться Буратіно повеселішав. А ще він дивився і слухав уважно як ви працювали все заняття, і мені здається він навчився вимовляти звук [р].

- А за те що ми допомогли Буратіно, він нам пропонує погратися з лічильними паличками.

 

Шоста сторінка «Чарівні палички» (розвиток дрібної моторики)

- А щоб відкрити наступну сторінку нашої книжечки. Ми за допомогою паличок повинні викласти один предмет. А в кінці перевіримо чи вірно ми виконали завдання, перегорнувши сторінку.

- Який предмет ми з вами виклали?

- Давайте перевіримо. Перегорніть сторінку і перевірте. Так це ключик.

 

ІІІ. Підсумок заняття

- Сторінки нашої книжечки закінчилися,а з ними і закінчилась наша подорож по «Країні слів».

- З ким ми сьогодні подорожували?

- Який звук вивчали?

- Що сподобалося робити?

- А ще Буратіно приготував вам солодкі подарунки.

docx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
2075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку