Логопедичне заняття "Розрізнення на письмі графічно-схожих письмових букв б-д"

Про матеріал
Заняття проведене у 3 класі для дітей з розумовою відсталістю з діагнозом ЗНМ. На заняття використано дидактичний матеріал, малюнки, музичне оформлення, ігрові моменти.
Перегляд файлу

Тема: Розрізнення графічно схожих прописних букв б-д на письмі.

Мета: вчити дітей розрізнювати на письмі малі письмові букви б-д, розрізнювати звуки у складах, словах і реченнях у процесі читання та письма; розширювати, уточнювати словниковий запас; розвивати зв'язне мовлення; корегувати просторові та кінестетичні уявлення, увагу, пам'ять, мисленнєві операції порівняння; виховувати товариськість і бажання допомогти товаришу у процесі роботи; любов до природи, птахів.

Обладнання: демонстраційний матеріал із зображенням білки та дятла, роздаткові картки, предметні малюнки, комп'ютерні програми.

Хід заняття.

І. Нервово-психологічна підготовка.

1. Організація дітей.

Пролунав гучний дзвінок

Нас покликав на урок

Треба разом привітатись

Дружно, весело сказати «Добрий день!»

І гостям всім посміхнутись «Добрий день!»

Логопед. Доброго дня! Я вітаю вас діти! Вітаю гостей, які прийшли сьогодні! Любі хлопці і дівчата в нас сьогодні свято. Вітаємо поважних гостей низьким укліном, усмішкою, добрим словом, ще обіцяємо, що впродовж заняття не дамо їм нудьгувати.

У школі є в нас кабінет

Де діти вчать один предмет

Вчать не рахунок тут, не дію

А що, скажіть?  (логопедію)

 

 

Учень. На заняттях цього предмета

Скажу вам, друзі, по секрету

Вчимось красиво говорити

Всі звуки правильно творити.

Логопед. Дійсно, для того щоб правильно говорити, ми повинні правильно дихати. Діти роблять вдих через ніс, а на видосі промовляють фрази

-Айстра, азбука, айва-

-Починається на А-

-І кінчається на А-

-Айстра, азбука, айва-

Логопед. Для того, щоб ми писали красиво, впевнено тримали ручку, щоб наші пальчики були вправними зробимо  такі вправи.

За грибами, за горіхами.

Поїхали, поїхали (крутити перед собою руками, імітуючи обертання коліс)

За грибами,  (на кулачок лівої руки(ніжка гриба), покласти долоньку правої руки, підняти, щоб утворився купол)

За горіхами (показати два кулачка- це горіхи).

По купинах (переплести пальці рук, та вигнути кісті у вигляді гірки)

По ямках, (не роз'єднуючи пальці рук, прогнути кісті у вигляді ямки)

По рівненьких стежинах (не роз'єднуючи пальці рук, поставити руки горизонтально перед грудьми, а потім роз'єднати пальці і розвести руки в сторони).

ІІ. Основна частина

-Сьогодні будемо порівнювати на письмі малі прописні букви б-д. Вчитися їх розрізнювати у словах, реченнях, правильно їх писати у словах. Пограємо у різні ігри. Хочете це робити? Під час занять пам'ятайте про правильну вимову звуків, слів, речень.

 

Відгадайте загадки.

Вірно людям я служу, C:\Users\SPW\Desktop\Бережна\images.jpg

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю.  (дятел)

Червонясту шубку маю,

По деревах все стрибаю.

Хоч сама мала на зріст,

Та великий в мене хвіст.  (білочка)

(діти роздивляються малюнки дятла та білочки, порівнюють їх, звертають увагу, що у білочки хвіст піднятий угору, а у дятла-вниз)

C:\Users\SPW\Desktop\Бережна\Без названия (1).jpg

Букви б-д дуже схожі на білочку і дятла. Давайте ми їх порівняємо. Порівняти предмети означає визначити чим вони схожі і чим відрізняються.

Чим схожі? Це живі істоти. Дятел- птах, а білочка-тварина.

Чим відрізняються? За кольором – дятел чорний, шапочка червона, а білочка руда. Чим вкриті? Дятел вкритий пір'ям, білочка хутром. Скільки лапок? У дятла дві лапки і два крила. У білочки чотири лапки. Куди стирчить хвостик у дятла? Вниз. А у білочки? Вгору.  Буква б - то наче білка хвостик вгору піднімає. Буква д- то наче дятлик хвіст до низу опускає.

 

Прилетіло сонечко

На нашу долонечку.

По всіх пальчиках походило

І з мізинчиків полетіло.

(Діти пишуть букви б і д у повітрі та на долоні один в одного. Письмо букв у зошитах).

(У двері стукають) Заходять білочка та дятел.

Я- білочка. Добрий день!

Я-дятел. Добрий день!

Були ми з білочкою в лісі і знайшли сумку, а в сумці ось малюнки. Ми не знаємо, що робити. Допоможіть нам! ( Діти розділяють малюнки між білочкою і дятлом. Білочці малюнки з звуком б у слові, а дятлу з звуком д)

Білочка. Дякуємо вам!

Дятел. Прощавайте, діти, ми пішли далі!

Руханка.

Руку праву - на плече

Руку ліву - на плече

Руку праву - на бочок

Руку ліву – на бочок

Руки вгору, руки вниз

Руки в боки, руки вниз

І ліворуч повернись

І праворуч повернись.

 

 

Діти, продовжуємо. Будьте уважні, щоб правильно визначати та писати ці букви у словах. Отже виконаємо таке завдання. (робота з картками)

оукет                        оиван                                    орати

каоан                        оерево                                  оулка

зуои                          вооа                                      яолуко

крокооил                  куоики                                 оегемот

оудинок                   орова                                      шуоа

Перевірка виконаної роботи (діти читають завдання, говорять яку букву написали). Логопед відмічає правильність виконання, швидкість та каліграфію  письма) .

Логопед пропонує самостійно виконати завдання. (картки, підкреслити потрібне слово)

У діда велика… (бочка, дочка).

Торт будемо … , а стіни будемо …  (білити, ділити).

(перевірка виконаної роботи)

-Слова спокійно жили в книжці

В яку вдалось пролізти мишці

Сіренька хвостиком махнула

І всі слова перевернула.

Діти складають деформовані речення.

У дятла міцний дзьоб.    У білочки пухнастий хвостик.

ІІІ. Підсумок.

Ось і уроку кінець.

Хто працював, той молодець.

Всі дружні й активні були увесь час,

Хороші оцінки чекають на вас.

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку