Презентація на тему: Що таке дисграфія?

Про матеріал
Що таке дисграфія? Поняття дисграфія. Види дисграфії. Шляхи корекції та профілактики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Поняття дисграфія Види дисграфії Шляхи корекції і профілактики

Номер слайду 3

Дисграфія це специфічний розлад писемнного мовлення, що виявляеться у численних типових помилках стійкого характеру. обумовлено не сформованостью вищих психічних функцій, що беруть участь у процесі оволодіння навичками письма.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Акустична дисграфія Причиною виникнення є порушення диференціації, розпізнавання близьких звуків промови. На письмі проявляється у замінах букв,що позначають свистячі та шиплячі, дзвінки та глухі, тверді та м’які(б-п, д-т, з-с, в-ф, г-к, ж-ш, ц-с, ц-т, ч-щ, о-у і-и).

Номер слайду 6

Приклад: 1. Заміна букв, що відповідають фонетично- близьким звукам: свистячі-шипячі (САПКА – ШАПКА) дзвінкі - глухі (ТИМ – ДИМ) 2. Неправильне позначення м’якості приголосних на письмі "писмо", "лубит", "больит" тощо.

Номер слайду 7

Артикуляторно-акустична дисграфія Причиною виникнення цього вида порушень є неправильна вимова звуків мовлення. Дитина пише слова так, як їх вимовляє Відображає дефектну вимову на письмі.

Номер слайду 8

Приклад: Якщо дитина говорить САРФ замість ШАРФ або ЛАКЕТА замість РАКЕТА, то найчастіше саме так і пише ці слова.

Номер слайду 9

Дисграфія на грунті порушень мовного аналізу та синтезу Причина виникнення – складнощі при розподілі речень на слова, слів на склади, звуки. Характерні помилки: пропуски приголосних; пропуски голосних; перестановка букв; додавання букв; пропуски, додавання, перестановка складів роздільне написання слів; злите написання прийменників з іншими словами ; Роздільне написання префікса та корення.

Номер слайду 10

Приклад: Білка сидить НАГІЛЬЦІ. Міша вийшов на ВУ ЛИЦЮ. плюшевого - плюшегово, килимом - кимолим, на лугах – на галух санки - снки, кричать – кичать весна - весена, школа – шекола, дружно - дружено, Олександр – Олександар

Номер слайду 11

Аграматична дисграфія Причина виникнення недорозвинення граматичної сторони мовлення . Характерні помилки: зміна відмінкових закінчень неправильне вживання прийменників, роду, числа; пропуск членів речення; порушення послідовності слів в реченнях; порушення смислових зв’язків в реченні.

Номер слайду 12

Приклад: багато деревов над столом – на столом біля нього –біля ним діти бежит

Номер слайду 13

Оптична дисграфія Причина виникнення – несформированність зорово- просторових функцій. Характерні помилки: заміна букв, що складається з однієї (И і Ш, Ц і Ш, П і Т, А і М); Заміна схожих, але по-різному розташованих у просторі елементів (В і Д, Б і Д, Ш і Т) - недописання елементів букв - «дзеркальнє» зображення букв

Номер слайду 14

Приклад: не дописування елементів букв : «и» замість «ш», «ш» замість «щ», «л» замість «м», «х» замість «ж», «и» замість «у» Додавання зайвих «ш» замість «и», чотири палочки у «ш» или «щ» тощо. Неправильне розташування елементів букв в просторі по відношенню один до одного пространстве з можливими змінами самих елементів «в» замість «д», «б» замість «д», включаючи сюди та дзеркальне зображення букв.

Номер слайду 15

Змішана форма дисграфії несформованість не однієї, а одразу двох або кількох операцій письма, що значно ускладнює загальну картину письма.

Номер слайду 16

Шляхи корекції: Правильна вимова всіх звуків рідної мови в словах і в фразовому мовленні розвиток зорової і слухової уваги зрительного и слухового внимания розвиток фонематичного слуху розвиток звукового аналізу и синтезу слів розвиток граматичної сторони мовлення

Номер слайду 17

На що треба звернути особливу увагу : 1. Якщо ваша дитина лівша. 2. Якщо ваша дитина відвідує логопедичну групу. 3. Якщо в сім’ї говорять на двох або більше мовах. 4. Якщо ваша дитина зарано пішла в школу (якщо у дитини ще не наступила психологічна готовність до навчання.) 5. Якщо у вашої дитини є проблеми з пам’яттю, увагою. 6. На письмі спостерігається - змішення букв по оптичномій подібності: б-п, т-п, а-о, е-з, д-у. -полмилки, викликанні порушення звуковимови, дитина пише те, що говорить : ліка (ріка), суба (шуба). - зміщення голосних о-у, я-ю, приголосних р-л, й-ль, парні дзвінкі та глухі приголосні, свистячі та шипячі, звуки ц, ч, щ. Наприклад: тиня (диня). - пропуски букв, складів, недописування слів. Наприклад: прта - парта, моко - молоко, весели (веселий).

Номер слайду 18

Шановні вчителі, батьки! Якщо ви помітили специфічні помилки в зошитах вашої диини (учня) необхідно проконсультуватись з логопедом, необходимо проконсультироваться с вчителем- логопедом!

ppt
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
2636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку