Тема: Автоматизація звука [Ш]
Мета: Автоматизувати аритикуляцію звука ш. Вправляти у правильній вимові. Формувати навичку читання складів. Розвивати фонематичний слух, дикцію, пам»ять, увагу, зв»язне мовлення. Виховувати у дітей культуру мовлення.
Обладнання: набірне полотно, буквенна каса, картка-ромашка для читання складів із звуком Ш.Профілі, підставка для вправ на дихання, різнокольорові лічильні палички, готовий текст «Шпак», доповнений малюнками.Малюнки на відповідний звук. Ілюстрації птахів, кубики для складання картини «Птахи», дзеркальця, шпателі.
Хід заняття
I. Організаційний момент.
II. Подорож різними видами транспорта з імітуванням.
Сядемо на пароплав: У-у-у-у-у. А тепер – на поїзд: чух-чух-чух. Добре було їхати на поїзді, але ми захотіли на мотоциклі: р-р-р-р-р-р. Дуже захотілося на конику проскакати: цок-цок-цок. А тепер пересіли на велосипеди: дзінь-дзінь-дзінь. Отак ми приїхали до школи.
III. Повторення вимови звука Ш. Робота із дзеркалами.
Знайти кінчиком язика верхню губу, верхні зубки, альвеоли (горбики).Підняти кінчик язика за верхні зуби (до передньої частини твердого піднебіння). Крізь щілину, що утворилася між кінчиком язика і передньою частиною твердого піднебіння проходить повітря, губи витягнуті вперед. Промовляємо протяжно ш - ш – ш. При необхідності використовувати шпатель.
IV. Робота з ромашкою.
Читання прямих і обернених складів.
V.Дихальні вправи
Давайте понюхаємо перші проліски.
Першими птахами, що зустрічають весну є шпаки. Давайте зігріємо їх своїм теплом. (Діти дують на шпаків, що стоять на підставках, сильно втягуючи носиками повітря.)
VI. Вправи на дрібну моторику
Пальчикова гімнастика – зробити шпаківню, пташку, пташенят в гніздечку. Логопед промовляє такі слова, діти допомагають:
Шпак несе до нас весну
Із країв далеких,
Прилітають із шпаком
Ластівки й лелеки.
Вже шпаківню у садку
Змайстрували діти
Прилетять до них шпаки
У шпаківні жити.
VII.Дидактична гра: «Де живе звук? »
Робота з набірним полотном, визначити звук на почптку, в середині, в кінці слова.
VIII. Робота з паличками.
Викладання із різнокольорових паличок букви Ш. Кожна дитина називає колір своєї букви.
IX. Фізкультхвилинка.
X. Визначення голосних і приголосних за допомогою звукових моделей шафа - о-о, тиша - о-о
XI. Під звуки грамзапису із співом пташок логопед читає текст «Шпак». Словникова робота. Робота над змістом тексту.
XII. Складання картинки «Птахи» за допомогою кубиків.
XIII. Підсумок заняття.