Тема: Розвиток фонематичного слуху

Про матеріал
Мета: сформувати вміння чути окремі звуки в слові, виокрем лювати звуки в складах і словах, розрізняти на слух звуки мовлення, розвивати увагу, пам´ять, слуховий і зоровий самоконтроль; отримувати задоволення від позитивного результату.
Перегляд файлу

заняття . Тема. Звук" М"

Мета. Корекційно- розвиткова.

Розвивати артикуляційну, дрібну, загальну моторику, фонематичний слух, фонематичне сприймання.

Корекційно- виховна.

Виховувати увагу, самостійність.

Корекційно- навчальна.

Познайомити дітей з акустико-артикуляційною характеристикою звука "М'". Вчити чітко промовляти звук в складах, словах, словосполученнях , реченнях.

Лексика. Збагачувати словник дітей іменниками (миша, муха, мандарин, машина, мухомор, мед, мавпа, малина, морква, масло, морозиво, молоко), прикметниками (сіра, швидка, маленька, чорноока, хитра), дієсловами (плаває, іде, ховається, розмовляє, малює, купається, співає).

Формування антонімічних типів лексичних значень: (малий- великий, мовчазний- говіркий, мілкий - глибокий, молодий- старий, мокро- сухо)

Граматика. формування предметного значення родових форм: - узгодження іменника з прикметником у роді, числі, відмінку;

- узгодження іменника з дієсловом у роді,числі, відмінку;

- формування спрямованості уваги родової принадлежності предметів,

- формування предметного значення прийменників, що означають просторове розміщення предметів у поєднанні із відповідними відмінковими формами іменників.

Синтаксис. Складання речень: іменник у називному відмінку + узгоджене дієслово + прямий додаток(про мишку)

Грамота. Місцезнаходження звука в слові;

звуковий аналіз слова.

Хід заняття. 1. Привітання. - Діти, сьогодні до нас завітала гостя, яка хоче вам загадати загадку:

сіреньке, маленьке, хоч якого кота з місця стягне......(Миша).

- Діти, на який звук починається слово миша? Так на звук "М".

Мишка  хоче нас з вами познайомити з цим звуком. А щоб нам гарно промовляти, треба з язичком пограти.

2. Артикуляційні вправи: "Щітка", "Віник", "Трубочка", "Конячка".

3. Акустико-артикуляційна характеристика звука "М". (Під час вимови звука"М" верхня і нижня губи зімкнені. Язик вільно лежить у ротовій порожнині . Приголосний, твердий, зімкнено-прохідний, сонорний, коли будемо виконувати звуковий аналіз слова будемо позначати однією рисочкою.

4. Гра"Рибка"

Слова для гри: мрія, смак, лимон, ізюм, вісім, фільм, зміст, шрам, бегемот.

5. Промовляємо склади і слова зі звуком "М"(іменники з ілюстраціями)

6. Гра"Скажи навпаки". Мета. Формування антонімічних типів лексичних значень.

6. Фізхвилинка "Звуки"

7. Гра "Яка мишка?" Мета. Узгодження іменника з прикметником у роді, числі, відмінку.

8. Гра "Що робить мишка?" (за ілюстраціями) Мета. Узгодження іменника з дієсловом у роді, числі,відмінку.

9. Гра "Жадина" Мета. Формування спрямованості уваги родової принадлежності предметів. (Логопед показує на картинку слово- іменника, а дитина повинна дібрати мій, моя, моє, тобто мій апельсин, або моя миша..)

10 . Гра "Звуковий аналіз слова- миша.

11. Гра "Де мишка? Мета. формування предметного значення прийменників, що означають просторове розміщення предметів у поєднанні із відповідними відмінковими формами іменників.

12. Складаємо речення зі схемою за підібраними малюнками. (діями мишки)

13.  Підсумок заняття

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
29 жовтня 2019
Переглядів
2396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку