Логопедичне заняття з корекції мовлення

Про матеріал
Удосконалювати навички читання та вміння утворювати слово з букв, складів, речення із слів. Вправляти у вмінні утворювати зменшено – пестливу форму іменників. Розвивати в учнів фонематичне сприймання, аналіз і синтез, логічне мислення, зорову і слухову пам’ять; мовленнєве дихання, дрібну моторику рук.
Перегляд файлу

 Логопедичне заняття з корекції мовлення

Для учнів 1 класу

Тема уроку: «А вже весна, а вже красна…»

                        Профілактика дислексії.

Мета уроку:

  • Удосконалювати навички читання та вміння утворювати слово з букв, складів, речення із слів. Вправляти у вмінні утворювати зменшено – пестливу форму іменників.
  • Розвивати в учнів фонематичне сприймання, аналіз і синтез, логічне мислення, зорову і слухову пам’ять; мовленнєве дихання, дрібну моторику рук.
  • Розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати активний словник дітей іменниками, дієсловами, прикметниками за темою « А вже весна, а вже красна…»
  • Узагальнювати та розширити уявлення дітей про весняні явища та зміни в природі.
  • Виховувати в учнів любов до живої природи, бачення прекрасного, бажання говорити і читати правильно.

Обладнання: предметні та сюжетні малюнки;  індивідуальні картки із завданнями, загадки про квіти і весну, комп’ютер.

Хід заняття

  1. Організаційна частина.
  • Сьогодні до нас завітало багато гостей, які хочуть дізнатися, як учні 1 – Б класу можуть працювати.

    Привітання.

Треба всім нам привітатись:

  • Добрий день!

Дружно весело сказати:

  • Добрий день!

Усміхнулись і до мене повернулись.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок вже починаймо.

 

    Девіз

Красиво вимовляємо,

Чітко відповідаємо,

Мову свою розвиваємо.

 

Психологічна підготовка

       Загадка

І весела, яснолиця,

Дивна в Сонечка сестриця.

Роботящу вдачу має –

Землю зелом засіває.

Заквітчала луг, діброву,

Принесла у ліс обнову,

Відгадали, хто вона?

Ну звичайно, це….    ( Весна ).

  • Ось і настала весна. Пригріло тепле сонечко. Усе вище і вище піднімається воно в небі, дедалі більше дарує тепла людям, землі, пробуджує природу від зимового сну.  З’являються перші квіти, травичка; повертаються з теплих країв пташки.

 

  • А для того, щоб нам краще налаштуватись на роботу, я вам пропоную подивитись невеличку презентацію.
  1. Основна частина

Артикуляційні вправи.

Дуже важко розпочати

Одразу звуки вимовляти.

Ми роботу язичку

Пропонуємо таку.

   Наш язичок  також захотів вийти з будиночка і подивитись, як гарно навесні.

   Визирнув він у віконечко, та й подивився вгору. Побачив блакитне небо. ( Висунули язичок і підняли вгору.) Виглянув униз - …травичка зеленіє.

 ( Язичок вниз.) Подивився ліворуч – пташки співають, весну величають.

 ( Язичок ліворуч.)  А праворуч подивився… ( Язичок праворуч.) – квіти квітнуть, краса дивовижна.  А які аромати від квітів. Задивився на яскраві квіти, заслухався чудових пісень пташок. Задивився, замилувався!

   Сонечко пригріває все сильніше, на дахах будинків виростають довгі бурульки ( вправа «Голочка»),  з’явилися калюжі ( вправа  «Млинець») лопаються бруньки на деревах ( вправа  «Коник»), птахи в’ють гнізда

( вправа «Чашечка»).

   Сонечко світить яскраво, всі ми йому дуже раді і посміхаємось ось так.

( вправа «Посмішка»). А сонечко у відповідь цілує нас своїми промінчиками. Ось так. ( вправа « Поцілунок»). Діти посміхаються сонечку ( «Посмішка») , а сонечко знову їх цілує ( «Поцілунок»).

Вправи на розвиток дихання

  А зараз спробуйте глибоко вдихнути крізь носик у себе свіжість, доброту, красу весняного повітря. ( Діти роблять вдих і видих тричі).

 

  • Як можна описати весняне повітря? ( Чисте, прозоре, свіже, світле, цілюще).

Розвиток зорової уваги

  • Діти, як ви думаєте, для чого нам очі? ( Відповіді дітей).

Зараз наші очі допоможуть нам виконати завдання. Уважно подивіться на малюнок, в ньому заховані предмети, скажіть:

  • Кого любить весна?
  • Що вона любить?

Лексична вправа « Добери ознаку, дію»

  -  Діти, зверніть увагу на весняне сонечко. Назвіть слова, з якими можна звернутися до сонечка. Сонечко яке?... (Веселе, лагідне, золоте, гаряче, сильне, жовте, щедре…).

  Що робить сонечко навесні? … (гріє, припікає, зігріває, голубить…).

 Лексична вправа « Допоможи сонечку» - добери ознаку до слова « Весна»

   - Сонячні промінчики допоможуть нам розповісти про весну. Яка вона? На промінчиках літери – це перший звук у слові.

Н-д:        Я – яскрава, ясна:

               К – квітуча, кольорова;

               Н – ніжна;

               Д – добра, дощова;

               С – сонячна, співуча;

               З – запашна, зелена;

               Т – тепла;

               В – весела;

  - Ось послухайте, яка історія трапилась із сонечком!

                Сонечко вмивалося

                Рушничком втиралося,

                 Повісило на гачок.

                 Де ж подівся рушничок?

                 Полетів, полинув,

                 Дощ на землю скинув.

  - Де подівся рушничок?  На що він перетворився?  ( На хмаринки).

Завдання: із букв, розкиданих на хмаринці, склади слова ( х м а р а – хмара,д о щ – дощ, в е с н а – весна).

  • Вилила хмара весь свій дощ і стала маленькою…( хмаринкою). Погляньте, які гарні краплинки вона залишила! Давайте з ними пограємо?

 

Гра  «Дощова хмаринка»

В руки крапельки візьміть,

Слова лагідно назвіть.

Умови гри: діти називають предмети, намальовані на краплинках, утворюючи зменшено- пестливу форму іменника:

  • Я кажу сонце, а ви лагідно – сонечко, гілка -……, трава - ……, струмок - …,трава - ….., калюжа - …, хмара - ….
  • Пройшов дощик і розмив наші букви. Давайте відтворимо їх.

           Гра « Що розмив дощик»   ( Дописати елементи букв)

  • Прокинулися після зимового сну звірі, комахи і готуються зустрічати весну.
  • А ось і зайчик завітав до нас на галявину. Діти, подивіться уважно, якого кольору у нього хутро?...( сірого) а взимку було білого кольору, чому? (Тому що взимку він маскується під сніг, біла шубка допомагає йому ховатися від хижаків).
  • Ось яке завдання підготував для нас зайчик. Потрібно відгадати «зашифровані»  букви.

 

  • Вибігла з лісу лисичка.  А що ми знаємо про лисичку? ( Живе в лісі, в норі. Це дика тварина). А яка лисичка? ( Хитра, швидка, пухнаста…). Пробігла лисичка, хвостиком махнула і зіпсувала нам листки зі словами. Допоможіть мені відновити слова.
  • Також навесні повертаються з теплих країв пташки. Це і граки, і шпаки, зозулі, соловейки.  І однією із перших до нас прилітає пташка, назву якої ви дізнаєтесь відгадавши загадку:

 

                       Привітала нас піснями із весною

                       І живе з нами під стріхою одною. …         ( ластівка),

яка не просто прилетіла, а принесла нам завдання:

Читання променевих таблиць.

  • Як тільки сходить перший сніг, з’являються перші квіти.

Весна чарівниця, неначе цариця,

Наказ свій послала, щоб краса встала:

І проліски й травиця. Й зелена муравка,

І кульбаба рясна, і фіалка ясна.

Усі квіти весняні, веселі, кохані

З – під листя виходять, голівки підводять,

Від сну зимового до сонця ясного.

  • Давайте разом згадаємо, які весняні квіти ми з вами знаємо, відгадавши загадки:

Найперша квітка в гаю

Синім цвітом зацвітаю,

Відгадайте, що за квітка,

Бо її не буде влітку.              ( Пролісок)

Перша квітка весняна

Тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець тепленький,

І з’явився цвіт біленький.         ( Підсніжник)

 

Фіолетові фіранки

У світлиці та на ганку.

Фіолетові малята

Весну люблять зустрічати.     ( Фіалка)

  •  

Квітень жовту фарбу взяв,

Моріжок розмалював,

І з – під пензлика розквітли,

Наче сонце, диво – квіти.            ( Кульбаба)

  •  

Жовтенька голівонька,

Біленька хустиночка,

Що це за квітонька?           ( Ромашка)

  •  

Носить атласний жупан

Лицар квітів – пан …….      (тюльпан)

  •  

Із перлин разочок

Зелений листочок.

Аромат духмяний

Тішить ліс весняний.          ( Конвалія)

  •  

На зеленії листочки

Одягли білі віночки.

Усміхаючись весні,

      Зацвітають….( яблуні)

Фізкультхвилинка

  • Завдання біля дошки: із половинок різних квітів скласти слова і прочитати.
  • Індивідуальні завдання: кожна дитина на парті викладає квіти і читає слова. Який голосний звук і буква спільні для цих слів?

  • А зараз прочитаємо вірш про квіти і вставимо пропущені букви.

Квіти

Кожній квітці навесні

сняться ко_ьорові сни.

Кульбабі сняться золо_і,

Тюльпану – сни че_ воні,

і дуже -дуже г_убі

дзвіночку лісово_у.

Бузку – бу_кові сняться сни,

Волошці - воло_кові,

ромашц і- бі_і від роси,

фіалці – фіал_ові.

 

  • Помилуватися квітами на галявину прилетіли жуки, метелики, бджілки. Як одним словом можна їх назвати?  ( Комахи). Вони гойдаються на пелюстках, п’ють з квітів солодкий нектар і співають пісеньки.

Завдання: Прочитай слова, в яких жук – буквоїд «понад’їдав» букви. Знайди зайве слово. Н-д: слон, тигр, заєць, сосна.

  • Діти, а чи знаєте ви, чому  квіти називають первоцвітами? ( тому, що ці квіти з’являються першими після довгої зими.)
  • А чи знаєте ви, що квіти гинуть, їх з кожним роком стає все менше і менше? Люди, часто не задумуючись над ти , що завдають шкоду природі, зривають квіти, навіть з корінням. Тому деякі види квіток занесені до Червоної книги України. І наші дітки підготували для вас віршики про те, як потрібно ставитись до природи.

          На що не глянеш,

          Все прийшло, щоб жити:

          Пташина й квітка,

          Жук і деревце.

         З’явилось все, щоб сонечку радіти.

         Ви пам’ятайте про це, діти!

  •  

          Не зривайте першоцвітів

          Помилуйтеся на квіти,

          Той, хто робить з них букети

          Знищує життя планети,

          Не зривайте первоцвітів.

  •  

          Якщо хочеш довго жити,

          Треба все кругом любити.

          Тож природу бережіть,

           Квіти й трави не губіть!

Підсумок заняття:

    Ось ми поговорили про весну, про птахів, про квіти, про те, як треба берегти природу. Нехай квіти радують око, прикрашають нашу рідну землю. Бо природа нам, як рідний дім, як мати. І ми повинні робити все для того, щоб зберегти і любити природу.

        Будьте всі здорові, як вода,

        Багаті, як земля,

        Красиві, як весна!


docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку