Логопедичне заняття з розвитку мовлення " Диференціація звуків р та л. В. Сухомлинський. Оповідання "Бабусин борщ"

Про матеріал
Логопедичне заняття з розвитку мовлення з учнями 2 класу з фонетико - фонематичними порушеннями за твором В. Сухомлинського " Бабусин борщ".
Перегляд файлу

Вчитель-логопед

першої категорії, Музичук І.В.

 

Логопедичне заняття  з розвитку мовлення з учнями 2 класу

 

Тема: Диференціація звуків р – л у словах,реченнях, зв’язному мовленні.

«Людина починається з добра». В.О. Сухомлинський  «Бабусин борщ».

 

   Корекційна мета: закріпити у дітей навички правильної вимови та диференціаціі звуків р – л у мовленні,попередити дисграфію та дислексію. Формувати граматичну будову мовлення: уміння складати речення,  добирати дієслова у минулому часі,вчитися будувати речення. Формувати навички письма та читання.

 Ознайомитись з оповіданнями В.О. Сухомлинського; навчати учнів оцінювати вчинки головних героїв; збагачувати активний словник дітей.                                                                                                   

 Розвивальна мета: розвивати фонематичний аналіз та синтез слів, артикуляційну моторику, просодику (темп, ритм) мовленнєве дихання, зв’язне мовлення,  критичне мислення дітей.

Лексична мета: збагачувати словник з теми «Овочі».

 Виховна мета виховувати в учнів чуйність, милосердя, доброту, морально-етичні якості.

 Наочність:дзеркала, артикуляційні профілі: ілюстрації  до тексту,мнемотаблиці, роздатковий матеріал.

 

                                                              Хід заняття

 

І. Організаційний момент

1. Психологічна настанова. Обирання «Картини сьогоднішнього  настрою на заняття».

 

ІІ. Основна частина.

 

        1.Артикуляційна гімнастика.

      «Лопаточка»;

      « Трубочка»;

     «Чашка»;

     «Годинник»;

     «Гойдалка»;

     «Конячка»;

     «Грибочок»;

     «Індик»

     «Смачне варення»

          2.Дихальна гімнастика

-задування свічки;

     - здування вати з кінчика носика;

      - футбол ( задування м’ячика у ворота)

    3.Пригадуємо,користуючись профілями звуків, правильну вимову «р»  та «л».

    4. Характеристика звуків «р» , «л».

            5. Фонетична зарядка.

          Пароплав гуде в тумані: л-л- л, а ворона на паркані: кар-кар-кар

          3. Ознайомлення з темою та метою заняття.

 

  1.          Бесіда про весняні роботи на городі.
  2.          Дидактична гра « Допоможи бабусі посадити город»

Діти на магнтній дошці на імітованих городах садять овочі . Перша група дітей «садить» овочі із звуком «р», друга група – із звуком «л».

Учні розказують , що посадили на городі: Я посадила на городі помідор. Я посадила на городі квасолю…

         4.Повідомлення про життя і творчість В. Сухомлинського

1.Слухання оповідання В. Сухомлинського « Бабусин борщ».

2.Обговорення змісту твору:

Питання

1. Хто головні герої в оповіданні?

2. Де жили онуки бабусі?

3.Що зварила бабуся?

4.Чомувесь час хвилювалась бабуся?

5.Чому онучки не призналися бабусі, що борщик солоний ?

6. Яке доручення бабуся вирішала дати онукам?

8.Яка  була поведінка дівчаток?

 

3.Читання оповідання «струмочком».

4. Переказ твору з допомогою мнемотаблиць.

5.Швидкочитання.Діти читають оповідання,де прихована нижня частина рядка,де   прихована верхня частина рядка,текст без пробілів,дзеркальний текст.

6.Учні записують у зошити,розподіляючи у дві колонки, із оповідання слова із р та л.

5. Пальчикова гімнастика.  

- місимо тісто; 

- ріжемо салат;

- садимо овочі;

- вийшло сонечко;.

- стукає дощик .

6.   Робота в групах

« Звари борщ». Діти «варять борщ», використовуючи тільки овочі зі звуками «р» та «л».

       ІІІ. Підсумок заняття.

 

Які звуки сьогодні на занятті ми вчилися відрізняти?

Як правильно вимовляти звук «л» та звук «р»?

 

І на останок,  хочу, щоб ви,діти, подумали: «Чи завжди ви  робите добро?», « Чи, можливо, є над чим попрацювати?». Бо я хочу, щоб ви дійсно стали добрими, співчутливими людьми.                                                                                                                                                           Вправа «Асоціативний кущ»                                                                                                                                                                                                                                                                           Отже, засвітимо сонечко, щоб у нашому серці завжди було тепло. Виберіть із промінчиків ті, які належать дійсно добрій людині. (Діти вибирають)                                           Я сподіваюся, що саме такими ви станете : добрими,чуйними,співчутливими,доброзичливими,щирими,відповідальними,ввічливими.

Швидко збігають хвилини-                                                                                                                          Ось і прощатись пора…                                                                                                                                                                                                                             Дозвольте вам на прощання                                                                                                                       Побажати миру, щастя і добра.                                                                                                                                                                                                       Візьмемося за руки. І я пропоную  сказати найголовніші слова: «Людина починається з добра»                                                                                                                                   Кожна людина може бути чарівником і для цього не потрібна чарівна паличка, достатньо сказати лише добре слово або зробити добру справу.

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
25 березня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку