План-конспект логопедичного заняття
Тема: «Зоопарк»
Мета: вдосконалювати фонематичний слух, розвивати артикуляційну, дрібну та загальну моторику, мімічну мускулатуру обличчя, зв'язне мовлення, пам'ять, увагу, уяву. Активізувати і розширити словниковий запас. Виховувати інтерес до живої природи.
Матеріал: картинки: слона, лева, бегемота, зебри, сови, хом'яка, півника, кішки.
Хід заняття
Привітання
Доброго ранку, доброго дня!
Все навкруги добрим буде щодня
Дорослі і діти, звірята і квіти
І ми раді зустрічі з вами щодня!
Давайте уявимо, що ми йдемо в зоопарк. Ми йдемо по дорозі і....
Гра ''Що ми чуємо''(голосові вправи)
(обов'язково для дітей 1 і 2 груп звуконаслідування звуків)
Як співають птахи: "і-і-і-і'';
Вітер дме: ''в-в-в-в'';
Дзюрчить вода: "с-с-с-с'';
Пролітає комарик: "з-з-з-з'';
Жук дзижчить: "ж-ж-ж''.
Ось ми і прийшли в зоопарк.
Подивись. Це слон(показати картинку).
Артикуляційна вправа ''Трубочка''
Ніби слон, я так роблю
Губи хоботом тягну.
Всім подобається слон - в зоопарку чемпіон:"у-у-у''
(витягнути губи вперед і утримувати їх так 3-5сек.)
А ось лев(картинка) - цар звірів.
Усі бояться царя звірів лева,
І Снігова боїться королева
(сильно висунути язик вперед, напружити корінь язика і подихати).
Йдемо далі. Круг нас ростуть різні дерева, кущі, зеленіє травичка.
Фізхвилинка
Ніжечки крокують,
Діточки рахують:
Раз-два, раз- два біля стежечки трава.
Далі крокуємо, весело рахуємо!
Раз - береза, 2 - ялинка
3 - красуня - горобинка
А 4 - красень - дуб.
Зупинилися ми тут.
Ось поглянь - бегемот
Бегемот, бегемот,
Завеликий в нього рот
Так роззявив свого рота,
Що не вийде він з болота.
Артикуляційна вправи :
1 вправа ''Бегемот''
(сильно розкрити рот і закрити)
А це що за маленька смугаста конячка? Це зебра.
Гучно фиркає конячка,
Свої ніздрі роздува
Вже набігалась, зморилась,
Хай тепер відпочива.
2 вправа ''Конячка''
(поклацати язиком).
Ой! Хто це сидить на дереві і крутить головою на всі боки?
Це сова.
В зоопарку звірі сплять
В хатках за дверима
Тільки Совонька в ночі
Блимає очима.
Вправа для очей.
(заплющити та розплющити очі кілька разів).
А цю тваринку ми зможемо і самі показати.
Дихальна та артикуляційна вправа ''Хом'ячок''
(поперемінно надувати щоки)
Це який дивак знадвору
Носить здобич у комору.
Не на спині у мішку,
А сховавши за щоку.
А тепер пограємо та й узнаємо, хто запам'ятав тварин у зоопарку.
Гра ''Хто зайвий''(Покласти 3 картинки тварин із зоопарку і одну домашню тварину або птаха)
Молодець! Сподобалось тобі в зоопарку? Підемо ще туди?
Консультація
Логоритміка , як засіб корекції порушень мовлення у дітей.
Логоритміка - це особлива методика, яка спрямована на вирішення цілого комплексу проблем, зв'язаних з мовними, координаційними й слуховими навичками дитини.
Логоритміка для дітей - це ігровий метод роботи з дітьми, в якому використовуються музичні, рухові й словесні методи.
Логоритміка розвиває моторику (загальну і дрібну, координацію рухів), мовне дихання, нормалізує м'язовий тонус. Заняття логоритмікою тренують пам'ять, увагу, слухове сприйняття, формують правильні рухові навички.
Всі вправи будуються на наслідуванні - дорослий показує - дитина повторює. Вправи включають в себе різні рухи, слова, пісні, звуки.
Ходьба - це обов'язкова вправа на кожному занятті. Ритмічні рухи з промовлянням слів допомагають виправити аномалії мовного розвитку, вчать дітей орієнтуватися в просторі, розвивають осанку.
Логоритмічні вправи тренують і укріплюють діафрагмальне дихання - тривалість вдиху і видиху.
Завдання на розвиток голосу - вимовляння голосних і приголосних звуків на видиху. Так у дітей розвивається сила і виразність голосу.
Танцювальні елементи в завданнях розвивають моторику, почуття ритму. Різні мовні завдання можуть бути в супроводі музики.
Ціль і завдання логоритміки з'єднують у собі роботу по корекції мовних порушень, рухової моторики і психологічні методи розвитку.