Тема: Звук [ж]. Свійські тварини.
Мета: уточнити і закріпити правильну вимову звука [ж]; вчити ділити слова на склади, виконувати звуковий аналіз слів, добирати прикметники до іменника; придумувати речення із заданим словом; поширювати словниковий запас за темою «свійські птахи» розвивати артикуляційну та дрібну моторику рук, слухову увагу.
Обладнання: предметні малюнки, паперові сніжинки, рахівні палички, значки для звукового аналізу слів, малюнок півня, малюнок курчати, іграшкові курчата; квасоля, насіння, зерно; паперові круги (великий і маленький), трикутники, картон з пластиліновою основою для кожної дитини.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
ІІ. Основна частина.
«Пружинка»,
«Кулачки-пальчики».
«Подми на сніжинку».
«Змія»(с-с-с-с….), «Комарик»(з-з-з-з….), - «
«Кулька здувається»(ш-ш-ш-ш….), «Жук летить»(ж-ж-ж-ж-….),
«Потяг»(ч-ч-ч-ч….).
Жа-жа-жа; аж-аж-аж;
Жу-жу-жу; уж-уж-уж;
Жи-жи-жи; иж-иж-иж;
Жо-жо-жо; ож-ож-ож;
Же-же-же; еж-еж-еж.
Дітям пропонують назвати , що або хто зображений на малюнку.(Ніж, жаба, баклажан, ножиці, жолуді, іжак, жук).
Дітям пропонують одночасно вимовляти слово по складах і плескати в долоні.(Ніж - 1склад; жа-ба - 2склади; ба-кла-жан - 3склади; но-жи-ці - 3склади; жо-лу-ді - 3склади: ї-жак - 2склади: жук -1 склад).
ЖАБА - о - о
Фізхвилинка
« Ой, ліпи, ліп веселій, своїх рук ти не жалій»
(Діти імітують як ліплять із снігу сніжки і кидають їх).
Дітям пропонують відгадати загадку:
«Хто це ходить по садку і співа «Ку-ку-рі-ку!» (Півень)
-Добір прикметників до слова півень.
Дати відповіді на питання « Який півень?» ( Великий, красивий, барвистий, різнокольоровий …..).
-Робота над віршем.
Прослухати вірш М.Стельмаха «Півень», який зачитує логопед.
Є в нас півень –молодець-
Роботяга і співець.
Прокидається він вранці,
Узувається в сап`янці
Й на зарядку у садок
Веде всіх своїх діток.
Словникова робота.
Пояснити значення слова «сап`янці» - чоботи.
Відповіді на питання за змістом вірша:
-Про кого прослухали вірш?
-Коли прокидається півень?
-Що таке сап`янці?
-Куди півень веде своїх діток?
-Як називаються діти у півня?
-Розглянути малюнок півня , назвати основні частини тіла півня.
У півня є…….
У півня є……
-Розвиток дрібної моторики рук та просторових уявлень.
Викладання дітьми за зразком і за наслідуванням курчати із геометричних фігур. Викласти на картон з пластиліновою основою корм для курчати – зерно, насіння, квасолю.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.
Дати відповіді на питання