Конспект заняття в дошкільній групі. Звук [ж]. Свійські тварини.

Про матеріал
Уточнити і закріпити правильну вимову звука [ж]; вчити ділити слова на склади, виконувати звуковий аналіз слів, добирати прикметники до іменника; придумувати речення із заданим словом; поширювати словниковий запас за темою «свійські птахи» розвивати артикуляційну та дрібну моторику рук, слухову увагу.
Перегляд файлу

Тема: Звук [ж]. Свійські тварини.

Мета: уточнити і закріпити правильну вимову звука [ж]; вчити ділити слова на склади,      виконувати звуковий аналіз слів, добирати прикметники до іменника; придумувати речення із заданим словом; поширювати словниковий запас за темою «свійські птахи» розвивати артикуляційну та дрібну моторику рук, слухову увагу.

Обладнання: предметні малюнки, паперові сніжинки, рахівні палички, значки для звукового аналізу слів, малюнок півня, малюнок курчати, іграшкові курчата; квасоля, насіння, зерно; паперові круги (великий і маленький), трикутники,  картон з пластиліновою основою для кожної дитини.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

ІІ. Основна частина.

  • Вправи для розвитку дрібної моторики рук:

 

 

«Пружинка»,                                                    

C:\Users\Lenovo\Desktop\пружина.jfif      

 

 

 «Кулачки-пальчики».

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\images (1).jfif

 

 

 

 

  • Вправа для розвитку дихання:

 

 

«Подми на сніжинку».

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\снижинка.jfif

 

 

 

 

  • Артикуляційні вправи:

 

  • «Трубочка»,         «Посмішка»,

                                                                                                  

  • C:\Users\Lenovo\Desktop\труба.jfif                                C:\Users\Lenovo\Desktop\улібка.jfif
  •  
  •   «Гойдалка»,                    «Лакаємо молоко»C:\Users\Lenovo\Desktop\качели.jfif                 

 

 

 

 

  •  Звуконаслідування

 

«Змія»(с-с-с-с….),     «Комарик»(з-з-з-з….),  - «

 

 

                  C:\Users\Lenovo\Desktop\комар.jfifC:\Users\Lenovo\Desktop\змея.jfif
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Кулька здувається»(ш-ш-ш-ш….),    «Жук летить»(ж-ж-ж-ж-….),

                             

                                                                                                              

                             C:\Users\Lenovo\Desktop\жук летит.jfif

                               

 

 

 

  «Потяг»(ч-ч-ч-ч….).

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\потяг.jfif

 

  • Повідомлення теми заняття.

 

  • Уточнення артикуляції звука [ж].

C:\Users\Lenovo\Desktop\хххх.jfif

  • Повторення складів із звуком [ж]:

Жа-жа-жа;   аж-аж-аж;

Жу-жу-жу;    уж-уж-уж;

Жи-жи-жи; иж-иж-иж;

Жо-жо-жо; ож-ож-ож;

Же-же-же; еж-еж-еж.

 

 

  • Називання слів із звуком[ж] за предметними малюнками.

 Дітям пропонують назвати , що або хто зображений на малюнку.(Ніж, жаба, баклажан, ножиці, жолуді, іжак, жук).

C:\Users\Lenovo\Desktop\нож1.jfif

             C:\Users\Lenovo\Desktop\жаба.jfif               C:\Users\Lenovo\Desktop\баклажан.jfif

 

  C:\Users\Lenovo\Desktop\жолуді.jfif      C:\Users\Lenovo\Desktop\ножиці.jfif                

 

      

    C:\Users\Lenovo\Desktop\ежик.jfif           

 

 

 

 

 

  • Поділ слів на склади.

Дітям пропонують одночасно вимовляти слово по складах і плескати в долоні.(Ніж - 1склад; жа-ба - 2склади; ба-кла-жан - 3склади; но-жи-ці - 3склади; жо-лу-ді - 3склади: ї-жак -  2склади: жук -1 склад).

 

  • Звуковий аналіз слова «жаба».

ЖАБА              - о - о

 

 

Фізхвилинка

  • Діти хором промовляють віршовані рядки і виконують відповідні руки.

« Ой, ліпи, ліп веселій, своїх рук ти не жалій»

(Діти імітують як ліплять із снігу сніжки і кидають їх).

  • Робота над загадкою.

 

Дітям пропонують відгадати загадку:

 

«Хто це ходить по садку і співа «Ку-ку-рі-ку!»   (Півень)

 

  • Демонстрація малюнка із зображенням півня.

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\33.jfif

 

 

 

-Добір прикметників до слова півень.

Дати відповіді на питання « Який півень?» ( Великий, красивий, барвистий, різнокольоровий …..).

-Робота над віршем.

Прослухати вірш М.Стельмаха «Півень», який зачитує логопед.

Є в нас півень –молодець-

Роботяга і співець.

Прокидається він вранці,
Узувається в сап`янці

Й на зарядку у садок

Веде всіх своїх діток.

Словникова робота.

Пояснити значення слова «сап`янці» - чоботи.

Відповіді на питання за змістом вірша:

-Про кого прослухали вірш?

-Коли прокидається півень?

-Що таке сап`янці?

-Куди півень веде своїх діток?

-Як називаються діти у півня?

 

-Розглянути малюнок півня , назвати основні частини тіла півня.

У півня є…….

У півня є……

 C:\Users\Lenovo\Desktop\ллллл.jpg

-Розвиток дрібної моторики рук та просторових уявлень.

Викладання дітьми за зразком і за наслідуванням курчати із геометричних фігур. Викласти на картон з пластиліновою основою корм для курчати – зерно, насіння, квасолю.

C:\Users\Lenovo\Desktop\тко.jfif                           C:\Users\Lenovo\Desktop\images (2).jfif

                                                                                                       

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

Дати відповіді на питання

  1. Який звук сьогодні вчили?
  2. Про кого слухали вірш?
  3. Хто такий півень?
  4. Кого сьогодні викладали з геометричних фігур?
  5. Що вам сподобалося?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку