London sightseeing tour

Про матеріал
Kонспект уроку , мета якого активізувати у мові учнів ЛО до теми «Лондон». Практикувати учнів у читанні тексту з метою отримання загального уявлення ( skimming) та максимально повного розуміння всієї інформації ,що міститься в тексті ( scanning). Підготувати учнів до самостійного висловлювання про Лондон на основі змісту прочитаного тексту. Розвивати навички говоріння, аудіювання , письма через творчі завдання , навчити працювати в групах , розширити учнівські знання про Лондон.
Перегляд файлу

Тема:  LONDON     SIGHTSEEING   TOUR

Мета: Активізувати у мові  учнів ЛО до теми «Лондон». Практикувати учнів  у читанні тексту з метою  отримання  загального  уявлення ( skimming)  та максимально  повного розуміння всієї  інформації ,що  міститься в тексті ( scanning).  Підготувати   учнів до  самостійного    висловлювання  про Лондон  на основі змісту прочитаного  тексту. Розвивати  навички говоріння, аудіювання , письма через  творчі  завдання ,  навчити працювати в групах , розширити   учнівські  знання  про Лондон.

 

Обладнання :карта Лондона з визначними місцями , види Лондона на кольорових  плакатах  великого формату на класній дошці, щоб  створити ілюзію подорожі Лондоном на дабл-декері, smart дошка , роздатковий  матеріал.

 

                                         Хід  уроку

I.Greeting

Teacher: Good morning, everybody! How  are you  today?

I’m  happy  to  hear  that  you’re fine and OK  today. Ithink  that our  work will  be  very  interesting  and have  a good  result.

II. Warm up

Робота з висловлюваннями  про Лондон.

Teacher: Have  you ever  been to London?

Listen to the  quotations , read  and translate  them.

  1. “ I hope  to see London  before I die”

(W. S hakespeare , ‘’Henry IV’’)

II.  ‘’When  a man is tired of London , he  is tired of life , for there is in London all that life can afford’’( Samuel  Johnson)

Do you  agree with  this  quotations  about London or not? Why?

III. The main part

3.1.Aim

Teacher: Dear  friends , today  we are going to travel. What  does it  mean ‘’to travel’’? ( go from  place to place)

What  synonyms  to the word ‘’ travelling’’  do you know?( voyage, trip, tour, journey.)

Today we’ve got an unusual  lesson – London  sightseeing tour. Would  you like  to pretend  to be  a participant of a tourist  group  inside the beautiful double-decker bus? O.K.

We are  going to do sightseeing and  learn  a lot of  interesting things.

By  the end  of the lesson you would be able  :

  • to remember  the material  about London;
  • to recognize  and  understand  new  words  in the text for reading;
  • to talk  about history of  London;
  • to write a postcard to your friend.

I hope you  will  like our lesson very much.

3.2. Improving  speaking skills.

Teacher: London is  famous  for a lot of  historical  places  and  it is  famous for its  history.

Let’s  come back to the history of  London and  remember  what  happened many, many years ago.

Pupil: Many  years ago  the Romans came to England . I  know  that  they  built the town on the river  Thames . The  name  of his town was Londinium. The Romans built Londinium  near  the river. They  built a bridge over the river . Also  they  built roads  to other parts  of Britain.

Teacher: What do you know  about 1066?

Pupil:  I  would like to say that in 1066  William  the  Conqueror  and  his  people came  to  England  from  Normandy  in France. William  became  the King of London .Many  of his   people lived in England  that’s  why  he  built  the  Tower of London  to live in it.

Teacher:  What  do you know  about  1749?

Pupil: Until 1749   there  was   only  one bridge  over  the river  - London  Bridge. I  must say  the old  London  Bridge  looked   very strange. There  were  houses  and  shops on the  bridge. In  the  19th  century  there were many  new  bridges  in  London. Now  there are 27 bridges  over   the Thames.

3.3. Improving  reading  skills.

Teacher: I  suppose it’s  time to  develop  our  reading  skills . And  now  we shall  read  the  text  about  London.

(  Учні  читають  текст про  Лондон)

Teacher: The  most  important  parts  of  London are  the City, the  West  End,  the East End and Westminster. What  can you say   about  the City , the  West End, the  East End and  Westminster?

3.4. Improving  listening  skills.

a) Первинне   прослуховування  тексту з метою отримання загального уявлення про його зміст.

Teacher: Listen to the text ‘’ London sightseeing tour’’. Look  at the  map of London  and try to find the places  which we’re going to see.

б) Повторне    прослуховування  тексту з метою максимально повного та точного розуміння всієї інформації , що міститься в ньому.

Teacher: Say  what  you have already seen or what you have not seen in London yet.

  1. London  zoo                                                11. The Tate Gallery
  2. Trafalgar  square                                        12. The Thames
  3. The Houses of Parliament                          13 . Big  Ben
  4. The British  museum                                  14. Westminster Abbey
  5. Madame  Tussauds                                     15. The  National Gallery
  6.  St. James Park                                             16. The Science  Museum
  7. The  Tower of London                                 17. St. Paul’s  Cathedral
  8.  Buckingham  Palace                                    18. Hyde  Park
  9. Changing  the  Guard                                   19. Tower  Bridge
  10.  Piccadilly   Circus                                         20. Covent  Garden

We  have  already  seen: 2,3,5,7,8.9.10,12,13,14,15,17,18,19,20.

We haven’t seen yet: 1,4, 6,11,16.

3.5. Physical  warm

Teacher: Now we’ll have  a short rest. Close your  eyes and imagine that you are in London now . What are you doing?

3.6. Work with a map. A sightseeing tour .

Teacher: Dear  pupils! I know that you have never been to London. But we have a good chance to go to London. Close  your eyes and   imagine that  you  are going  by bus about London . What kind of bus is it? ( It is a bus which has two floors and it is red colour).

Teacher: Yes, it is a red double –decker. I  am a bus  driver  and  you  are guides now.

( Учитель  готує  заздалегідь копію  тексту, розрізає його  на логічні відрізки та послідовно нумерує. Учні  виступають у ролі екскурсоводів).

Teacher: Here are the  tour guide’s  notes  for part  of  the  tour. All of them  have their  numbers. Take  one of them , look it through and  be ready to talk about in turn. Let’s see  London  most  famous  sights  from our red double-decker. We start from  Trafalgar  Square.

Pupil 1: Trafalgar  Square  is the main square of central London, where  a number of  famous  buildings and monuments , including the National Gallery  and  Nelson’s Column  are situated. The square is  popular  with visitors , who come  to relax by the fountains there or  to feed  the  pigeons. Nelson’s Column is  a tall column  nearly  185 feet( 44m) high  with  a statue  of  Admiral  Nelson  who  defeated  the  French  at the  Battle  of  Trafalgar in 1805.

Teacher: Now  we are coming to Piccadilly  Circus.

Pupil 2: It is  the meeting  point  of six streets. It is famous  for  its  brightly lit neon advertisements at night.

Teacher: We’ve just  passed  Piccadilly  Circus  and  now we are  making  our  way    to  Buckingham Palace. Look right. We’re passing  Hyde Park.

Pupil 3.    Hyde Park  has got a lake in the middle called the Serpentine  and you can take a boat out on the water. It is a good place  to get away from the  crowds and  the noise of the city. You  can listen to the speakers at Speaker’s Corner near the Marble  Arch. People from  all over the world  come and speak here. You can ask a speaker   some  difficult  questions if you like. Or you can stand  on a box and  speak to some of the listeners.

Teacher: Now  we are at  Buckingham Palace.

Pupil 4: It   is the London home  of the Queen .When the flag  is flying on the top she is at home. Tourists  come  from all over the world to watch the changing of the Guard. Every  day a new guard of thirty guardsmen  marches to the Palace and takes the place of the old guard at 11.30 a.m.

Teacher: We  have  just  turned left  and  you can see the  Houses of Parliament and Big Ben.

Pupil 5: The  Houses of  Parliament  is  the seat of  British  government. It  stands on the left bank of the river  Thames and is 984ft( 280m) in length. There is  only  one building  there  but it is called the Houses because  it is  divided  into two Chambers- the House of Commons and  the  House  of Lords.

Pupil 6: Big  Ben  is the name of the huge  clock on the Clock  Tower  of the Houses  of Parliament. The  Clock  is 313 ft  high and  41 ft  square.

Teacher: Now  we’re  crossing  Tower  Bridge over the river   Thames . From here you can see the Tower of  London.

Pupil 7: The Tower  of London is one of the oldest building  in London . It was built more than nine  hundreds years ago  to  guard  the bridge  that led  into the city. Many  kings  lived there until the 17th century , when  it became  a prison . Now  it is  a  museum.

Teacher: It’s  a pity but  our  tour  has  finished. It’s  impossible  to  describe all  places of  interest . The best  way  to know London is to  visit it.

3.7. Writing

Teacher: Imagine that you are in London , but  your friends are at home. Write  a postcard  to your friends. Complete  this postcard  and use the words which  are given below.

Time ,and,  weather, Dear, went,  holidays, Tower, Buckingham ,Cathedral, Parliament,sunny.

 

___Dan____Kate

We’re on_________________in London. We’re having  a good_______________.Yesterday

we ___________to____________________Palace  and Houses of ________________.

Today we’re going  to   the________________of London and  St.Paul’s_______________.

The _________________is warm and ________________.Hope  you’re well. See you soon.

                                                                             

                                                                                                         Love______.

3.8  Work  in groups.

(Клас  ділиться на дві  групи. Кожна група отримує  картки  з коротким описом визначних місць  Лондона. Учні  читають і підбирають назву).

  1. The part  of London where   rich people live( West  End)
  2. A wonderful  church  built  by Christopher Wren( St.Paul’s Cathedral)
  3. The  seat of the British government( the  Houses  of  Parliament)
  4. The name  of the clock  and the bell( Big  Ben)
  5. The  business  center  of London( City)
  6. The  London  home of the  royal  family(  Buckingham Palace)
  7. An  industrial area of  London(East  End)
  8. The  administrative  center of London(  Westminster)
  9. The heart of London’s  West  End( Piccadilly Circus)
  10. The  most  democratic park ( Hyde  Park)
  11.  One  of the oldest  buildings of the city( Tower of  London)
  12.  The main square of central  London( Trafalgar  Square)

IV. Summary of the lesson

4.1. Home task

Teacher:  At  home  you  must  prepare your  own topic ‘’ My  impressions about  London’’

4.2. Summarizing

Teacher: Did  you  like our London  sightseeing  tour? Was it  difficult for you to  be  a guide? Why?

So  our  lesson  is going to be  over  in a few minutes  and  I  must say that  our lesson  was  very  useful . You  got  a lot of good   information about  sights  and  history of  London . All of  you got marks. Goodbye . See  you tomorrow.

 

 

 

  

                                        

 

 

docx
Додав(-ла)
Кузик Оксана
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
15 січня 2021
Переглядів
1327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку