Тема: Ляльковий театр. СОМ: Київський театр ляльок , скульптури казкових героїв . Малювання ескізу ляльки до казки «Лисичка , Котик і Півник»
Мета уроку: ознайомити дітей з театром як видом мистецтва, атрибутами, пов’язаними з ним; вчити свідомо користуватися матеріалами для виконання творчих робіт; вдосконалювати навички роботи фарбою; відтворити персонажів казки «Котиік та Піник»; збагатити активне мовлення учнів новими словами; закріпити навички правильної поведінки у громадських місцях; формувати загальнокультурну, міжпредметну естетичну, предметну компетентності; розвивати уяву, фантазію, художній смак, творчі здібності; виховувати любов до мистецтва.
Обладнання: кольорові олівці, аркуш, фломастери , презентація, технологічна карта
Очікувані результати:
учні використовують в мовленні театральну термінологію (сцена, актор, костюм, декорація);
володіють знаннями про ляльковий театр;
дотримуються правил поведінки в театрі;
імпровізують засобами пантоміми (міміка, жести);
організовують робоче місце;
дотримуються охайності та правил техніки безпеки.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Організація класу. Перевірка готовності до уроку.
-
Доброго дня , мене звати Марина Олегівна і сьогодні урок малювання у вас проведу я .
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Бесіда:
-
Яку тему ви почали вивчати? (Мандри країною мистецтв)
-
Що ви відвідали на минулому уроці? (цирк)
-
Кого ви бачили у цирку? (клоуна)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-
Повідомлення вчителя:
-
Сьогодні вранці біля вашого кабінету я побачила конверт, на ньому написано, що він для учнів 1 класу. Вам цікаво, що там? Відкриваємо… Читаємо… (додаток 1)
-
«Шановні діти! Запрошуємо вас відвідати виставу «Котик і півник». Будемо раді зустрічі!
Котик, Півник та Лисичка»
-
Як вам така пропозиція?
-
Скажіть, а на чому написаний лист? (на афіші)
-
Про що можна дізнатися з афіші? (де та коли відбуватиметься вистава, хто головні герої)
-
Коли відбудеться вистава, на яку нас запросили Котик, Півник та Лисичка? (4 лютого о 14.00 у Київському академічному театрі ляльок)
-
А чи знаєте ви, що таке театр?
-
Складання асоціативного куща «Театр» (додаток 2)
-
Які слова приходять вам на думку коли чуєте слово театр
-
Отже, сьогодні ми познайомимося з театром як видом мистецтва, повторимо правила поведінки в театрі, намалюємо головних героїв вистави «Котик і півник».
-
Гра «Ввічливі слова»
-
Але двері театру відкриються за умови , якщо кожен з вас скаже ввічливе слово
(учні називають ввічливі слова, усі отримують білет до театру)
-
Молодці, ми маємо білети (додаток 3).
-
Можемо вирушати!
ІV. Засвоєння нового матеріалу. Вправа «Незакінчене речення».
-
Продовжте речення: «Люди ходять до театру, бо...» (учні висловлюють власні думки).
-
Обговорення правил поведінки в театрі.
-
Чи знаєте ви, як необхідно поводитись у театрі?
Причепуріться
До театру вбратись стильно Чи костюм вдягнуть спортивний? Ні секунди не вагайтесь: Як на свято одягайтесь! А дублянки, куртки, пальта В гардеробі залишайте!
|
|
Приходьте вчасно
Почалася вже вистава,
І на сцені так цікаво…
Та спізнивсь якийсь дивак
І товчеться по ногах!
Так затямте, театрали:
Третій дзвоник - всі до зали!
|
|
Вимкніть телефони
Подих всі затамували…
Раптом звуки залунали:
«Дзень-дзелень» і «тра-ля-ля»!
От халепа! Звідкіля?
Хтось не вимкнув телефон!
Ой, здається мій рингтон…
|
|
Не базікайте
У принцеси сукня гарна!
Це ж актриса легендарна!
Є про що поговорити,
Але просять поруч діти:
Тсс! Помовч, не розмовляй,
До антракту почекай!
|
|
Аплодуйте
От і все. Кінець вистави,
Оплески і крики «Браво».
Та нечемно поспішати,
Слід акторів привітати.
|
|
-
Повідомлення вчителя
-
У кожному великому місті є театри: музичної комедії, драматичний, театр опери і балету тощо. Для дітей існують ляльковий театр і театр юного глядача. Приміщення театру завжди красиве, у ньому дуже зручно і можна переглядати різні вистави, отримуючи естетичне задоволення. На с.72 ви можете побачити будівлю лялькового театру у м. Києві. Розгляньте її. На що вона схожа? (на казковий палац)
-
4.Пальчикова розминка
-
Давайте розімнемо свої пальчики (відео)
-
Бесіда:
-
Назвіть головних героїв вистави на яку нас запросили ?
-
Чи знайома вам казка, за мотивами якої створено виставу? (українська народна казка «Котик і Півник»)
-
Чим закінчиться казка? (Півник завжди і в усьому слухався Котика та ніколи більше не потрапляв у халепу)
-
7.Інструктаж
1)Розгляд зразка лисички
1.Лисичка
- Діти , кого ви бачте на малюнку?(лисичку)
- З чого складається постать персонажа? (голова, тулуб, ноги , руки)
- Якої форми голова ?(кругла)
- Що зображено на голові?(вушка,носик, посмішка,очі,віночок, рум’янець)
- Якої форми вушка?(трикутні)
- Якої форми тулуб? (квадратна)
- Якої форми черевички?(трикутної)
-З яких елементів складаються руки?(три овали)
- Чим прикрашена лисичка? (фартушок, віночок, юбка, намисто )
- Якої форми юбка?(півовал)
- Яка кольорова гамма переважає?(блакитний, помаранчевий)
- Якого кольору віночок? ( синій, жовтий, червоний)
- Якого кольору фартушок?(жовтий)
- Що на ньому зображено?(калина)
- Якого кольору сорочка?(синя)
- Якого кольору спідниця?(синього)
- Якого кольору чобітки?(фіолетові)
2)Розгляд зразка котика
- Що ви бачите?(котика)
- З чого складається постать?(голова, тулуб, руки)
-Якої форми голова?(круглої)
- На голові є?( очі, ніч, два вуха, ротик, вуса, шапочка )
- Якої форми вушка?(трикутної)
- Якої форми тулуб ?(квадратної)
- Якої форми руки? (овальної)
- Якої форми хвостик?(овальної)
- Які кольори переважають?(синій, коричневий,зелений)
- Чим прикрашений котик? (шапочка, пояс, сорочка,штанці)
- Якого кольору сорочка?(блакитна)
- Якого кольру пояс?(фіолетовий)
- Якого кольору штанці? (зелений)
- Якого кольору шапочка?(чорна, жовта , синя)
3)Пояснення технологічної карти
1) Лисичка
-
Аркуш паперу кладемо в горизонтальному положенні
-
Промальовуємо тулуб персонажа
-
Намічаємо висоту героя . Ставимо два відрізка вгорі та внизу . З’єднуємо їх лінією. Знаходимо середину ставимо відрізочок.
-
В верхній частині промальовуємо голову круглої форми.
-
Промальовуємо малесенький відрізочок шиї.
-
До середини відрізка малюємо прямокутник – це тулуб
-
Малюємо спідницю – це зрізаний овал , тобто, зігнуті лінії з правої та лівої сторони та з’єднумо їх.
-
Малюємо ноги трикутної форми вправо та вліво
-
Повертаємось до голови малюємо вушка трикутної форми
-
Із середини в праву сторону промальовуємо трикутник неправильної форми - це мордочка.
-
Малюємо руки з трьох частин. Промальовуємо верхній похилий овал з правої і лівої сторони .
-
Малюємо менший овал. Допоміжна кисть – це менший овал .
-
Тепер ми одягаємо лисичку та надаємо їй об’єму
-
З’єднуємо наші овали, витираємо все зайве і малюємо лисичці хвостика.
-
Хвіст пухкенький з ламаними лініями.
-
Округлюємо одяг
-
Домальовуємо хвилясту лінію спідниці , яка складається з верхньої і нижньої хвилястої лінії
-
Домальовуємо чобітки
-
Деталізуємо деталі.Намалюємо фатушок .
-
Де носик проводим зверху вниз похилу дугу
-
Домальовуємо в верхньої частини ока, дуга і пів овал , де посмішка лисички малюємо рум’янець і вверху малюємо віночок
-
Колірне рішення
2.Котик
-
Аркуш паперу кладемо в горизонтальному положенні
-
Промальовуємо тулуб персонажа
-
Намічаємо висоту героя . Ставимо два відрізка вгорі та внизу . З’єднуємо їх лінією. Знаходимо середину ставимо відрізочок.
-
В верхній частині промальовуємо голову круглої форми. Та справа і зліва вушка трикутної форми
-
До середини відрізка малюємо прямокутник – це тулуб
-
Від середини до кінця малюємо квадрат- це ноги. По середині цього квадрата проводимо вертикальну лінію. Внизу справа та зліва малюємо маленькі вівовали це лапки
-
Повертаємося до тулуба справа та зліва малюємо овали видовженої форми – це руки та маленький овал
-
Тепер ми одягаємо котика та надаємо йому об’єму
-
Витрраємо все зайве , заокруглюємо одяг
-
Малюємо хвіст видовженої форми.
-
Домальовуємо пояс , шапочку деталі на сороці
-
Деталізуємо деталі
-
Малюємо глазки , ротик, вуса та носик
-
Колірне рішення
4)Правила роботи з олівцями та фломастерами
При роботі з пензликом і олівцем суворо заборонено:
-
брати інструменти до рота;
-
вставляти приналежності для малювання у вухо, ніс, очі собі або сусідові;
-
розмахувати пензликом, олівцем, фломастером;
-
ламати, вищипувати ворсинки з пензлика;
-
класти в непризначене для них місце;
-
малювати на тілі або одязі як своєму, так і сусіда;
-
кидатися пензликами, олівцями в інших.
- Наводити контур фломастером по одному разу. В разі декількох разів папір псується і буду виглядати неохайно
8.Фізкульхвилинка (відео)
V. Творча практична робота
Вчитель слідкує щоб учні не порушували дисципліну та правильно виконували завдання.
VІ. Підсумок уроку
-
Виставки творчих робіт учнів.
-
Бесіда:
-
Подивіться, яких чудових персонажів вистави ви намалювали! Молодці!
-
Рефлексія.
Гра-пантоміма “ Театральна маски настрою ”.
Діти повинні показати свій настрій за допомогою пантоміми.
- Дякую за роботу.