Урок "Осінній ярмарок"

Про матеріал

Цілепокладання Мета: дати учням відомості про аплікацію як вид образотворчого мистецтва; показати як художники передають щедрість осені на своїх картинах; ознайомити з матеріалами та інструментами при виконанні аплікації; навчити створювати композицію з трьох-п’яти овочів та фруктів; розвивати вміння використовувати шаблони при виконанні аплікації; виховувати охайність, уважність, точність, любов до образотворчого мистецтва та трудової діяльності.

Перегляд файлу

Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради

«Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

 

 

Урок з інтегрованого курсу «Мистецтво»

(Образотворче мистецтво, 1клас)

Тема: Осінній ярмарок. Правила  роботи з ножицями. Аплікація. Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Виконання композиції «Урожай»

 

 

Автор проекту:                                                                                                                                       Христюк Ірина Олександрівна

  вчитель початкових класів

      Комунального закладу

 «Мирчанський заклад загальної

середньої освіти   І-ІІ ступенів –

заклад дошкільної освіти»

 Відділ освіти Бородянської

                                                селищної ради

 

 

Біла Церква 2020 рік   

Архітектоніка уроку

Навчальний предмет

Мистецтво

Клас

1 клас

Тип уроку

Інтегрований

Вид уроку

Образотворче мистецтво

Обладнання та засоби для проведення уроку:

альбоми, графічний олівець, кольоровий папір, шаблони фруктів та овочів, ножиці, клей, картон. Мультимедійна пісня «Малятам про овочі». Картинки овочів та фруктів.

 

Компетентності

Предметні

1.Образотворче мистецтво.

2.Мовно-літературна

3.Я досліджую світ.

4.Музичне мистецтво.

5.Дизайн і технології.

6.Здоровозберігаюча.

Ключові 

1.Спілкування державною мовою.

2.Компетентність у галузі природничих наук.

3.Екологічна.

4.Технологічна.

5.Соціальна.                                                                                   

Цілепокладання

 Мета: дати учням відомості про аплікацію як вид образотворчого мистецтва; показати як художники передають щедрість осені на своїх картинах; ознайомити з матеріалами та інструментами при виконанні аплікації; навчити створювати композицію з трьох-п’яти овочів та фруктів; розвивати вміння використовувати шаблони при виконанні аплікації; виховувати охайність, уважність, точність, любов до образотворчого мистецтва та трудової діяльності.

 

 

                                         Очікуванні результати

Учні

- навчитися розпізнавати овочі та фрукти

- виконувати роботу за шаблоном

- використовувати різний за кольором папір

                                          Зміст уроку

І. Етап орієнтації та мотивації.

1. Загадка про осінь.

Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. Хто ж це? Погляньте на ці рядки, хтось переплутав їх місцями. Складіть їх по порядку – прочитайте загадку про нашу чарівну гостю.

1.Щедра гостя знов до нас прийшла.

2.Багаті людям врожаї принесла.

3.Фрукти щиро дарувала,

4. Листям різнобарвним землю укривала.

- Чи впізнали ви цю щедру чарівницю? Так, це осінь.

- Які рядочки вірша допомогли вам здогадатися про це? Як ви вважаєте, чому осінь називають щедрою господинею?

- Які барви переважають в осінній природі?

 

2. Легенда про Осінь.

За народним переказом, Осінь – старша донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

  • Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе.

І Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця: щороку вона дарує нам щедрі дарунки з полів і садів, зачаровує своїм осіннім золотом і яскравим багрянцем.

 

3. Бесіда.

- Коли вона загляне в сад –

Наллється соком виноград,

І спілі яблука ренет

Солодкі стануть, наче мед.

І ми її уклінно просимо:

  • Заходь у гості, щедра осінь!

Діти, давайте пригадаємо, які ж дарунки приносить осінь. А допоможе нам у цьому чарівна наша гостя.

-Щедра осінь і багата,

З подарунками прийшла.

Тож дозволь нам запитати:

«Що ти, Осінь, принесла?»

 

Осінь: - Принесла я вам на свято

Із полів, садів та грядок

Повний кошичок загадок.

 

  1. Ні дверей, ані віконця,

Любить дощик, любить сонце.

Вироста, неначе діжа,

Ну й смачна із нього їжа!      (Гарбуз)

  1. Солодка, жовта, соковита,

дощем і росами омита.

В городі, наче господиня.

Така поважна тітка…       (Диня)

  1. Сидить панна у світлиці

Молода, червонолиця.

Хто до неї завітає –

Вітамінами вгощає.         (Морква)

 

Діти, сьогодні ми з вами побуваємо на осінньому ярмарку.

  1.          Перегляд мультимедійної пісні «Малятам про овочі».

От сьогодні ми з вами будемо з кольорового паперу вчитися вирізати за шаблоном різні овочі та фрукти а також наклеювати їх на картон.

  1. А зараз пограємо у дидактичні ігри:

 

Магазин «Овочі — фрукти»

Підготовка дітей. Нагадати дітям, що в містах овочі і фрукти купують у магазинах. Діти повинні знати характерні ознаки овочів і фруктів, уміти називати їх. Розповісти дітям, що свіжі овочі і фрукти, квашену капусту, огірки, помідори привозять в магазин з овочесховища.

Матеріал: вивіски двох відділів: «Овочі», «Фрукти»; вітрини, різні продукти.

Правила. 1. «Директор» має повідомити, звідки привезли продукти, і розмістити їх у відповідні відділи. 2. «Покупці» повинні описати, що вони хочуть купити, і назвати, де ростуть потрібні овочі чи фрукти, потім відібрати все, що потрібно для приготування тієї чи іншої страви. 3. «Продавець» відгадує продукт за описом і говорить, в якому відділі його можна купити.

Хід гри. Вихователь розподіляє ролі шоферів, директора магазину, покупців, продавців. «Шофери» привозять у магазин продукти з консервного заводу і овочесховища. «Директор» розподіляє привезені продукти по відділах — овочевому, фруктовому, називає місце-переробки плодів. «Покупці» описують покупку: називають місце, де росте овоч та фрукт, його ознаки, що з нього готують (які страви). «Продавець» відгадує товар, називає відділ, де купи-ти, одержує «гроші», видає покупку.

 

«Загадай, ми відгадаємо»

Підготовка дітей. Розглядання овочів і фруктів, розповіді про них (описи).

Матеріал: овочі і фрукти.

Правила. 1. Описувати овочі і фрукти в певному по­рядку: спочатку розказати про форму, потім — про колір, смак, запах. 2. Називати предмет при описуванні не можна.

Хід гри. На столі лежать овочі і фрукти так, щоб всім дітям їх було добре видно. Одна дитина виходить з групової кімнати, а всі інші готують опис якогось овоча або фрукта. Той, хто заходить у групову кімнату, повинен відгадати, що описували діти. Вихователь може нагадати дітям послідовність опису.

Другий варіант. Одна дитина описує овоч або фрукт, а друга — відгадує. Тому, хто описує, вихователь пропонує не дивитись постійно на свій об'єкт описування.

 

ІІ. Етап цілепокладання.

  1.               Коротенька розповідь вчителя про корисне вживання овочів та фруктів.

Цікаві факти про овочі:

Картопля з'явилася в Європі в середині 17-го століття як декоративна рослина. Розповідають, що якийсь адмірал привіз цю рослину до Англії і, коли його виростили, пригостив друзів його стеблами і листям, підсмаженими в маслі. Гості довго плювалися. У XVIII столітті в Росії при дворі це блюдо подавалося як десерт. Перед вживанням її варили і густо посипали цукром.

Горошок був першим овочем, закритим в консервну банку.

Огірок на початку XVIII століття в Англії був великою рідкістю, а лікарі змагалися у пошуках негативних його якостей. Одні вважали його просто отруйним, інші - "охолоджуючим" і викликає простуду.

Помідор дійсно вважався отруйним. Наприклад, у книзі "Повне керівництво з садівництва", виданої в Данії в 1774 р., писалося: "Плоди ці украй шкідливі, оскільки зводять з розуму тих, хто їх поїдає". На Русі помідори довго називали "скаженими ягодами".

Морква з 1991 р. в Європі вважається фруктом. У межах ЄЕС більше ніхто не сміє називати її овочем або коренеплодом. Португальцям це дозволяє продовжувати виготовлення і експорт морквяного варення, бо, за європейськими стандартами, варення робиться тільки з фруктів.

Одним з найцікавіших овочів є арктичний хрін. Його можна зустріти в далекій Гренландії. Він цвіте навіть тоді, коли настають сильні морози.

 

  1.               Мультимедія пісні-казки «Ходить гарбуз по городу».
  2.               Робота з підручником Л. Масол «Мистецтво», стор. 30-31.
  3.               Повторення правил поводження з ножицями та клеєм.

ІІІ. Етап цілереалізації.

  1. Практична робота «Обведення на кольоровому папері овочів та фруктів при допомозі шаблонів, їх вирізування та наклеювання  на картон».
  2. Руханка.
  3. Продовження роботи над аплікацією.

ІY.Етап рефлексійно - оцінювальний.

  1. Бесіда вчителя.
  • Чи сподобалося вам працювати із шаблонами?
  • Чи помітили ви, що вони мають різну форму, розмір і колір?
  • Чим корисні для людини овочі та фрукти?
  1. Презентація дитячих робіт на «Стіні творчості».
  2. Смакування дітьми фруктів та овочів.

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Вознюк Л. Тисяча сто одинадцять загадок // Уклад.: Л. Вознюк – Тернопіль: Підручники і посібники, 2008. – 224с.
  2. Масол Л. М. Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 1 класу закладів середньої освіти/ Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, О. М. Колотило. – К.: Генеза, 2018. – 144с.
  3. Інтернет ресурси
  4. Додаток 1. https://www.google.com/search?q=%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C%20%D1%8B%20%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D1%8E&tbm=isch&safe=active&safe=active&tbs=rimg%3ACSiRWitBSlnQImCUOVQEe9AdcDvPEf_1TyDT61RklCh3YxrGM3UlOF8dLGx7FJ0hqDQGZ-lWn3l1ih5uQIFkkIhnAVo8Ye98F_1Z3usYm5oMgKdauiX72pVvBo9WVwPG1BsB-mwMHHO0658ZUqEgmUOVQEe9AdcBH4SR_1MOq8zkCoSCTvPEf_1TyDT6EdkOR0JzsYN_1KhIJ1RklCh3YxrER0kTDp-o9i6AqEgmM3UlOF8dLGxHC-u1hbr_1pOSoSCR7FJ0hqDQGZEbjE8rO14Z6DKhIJ-lWn3l1ih5sR8lSQBhM0bh8qEgmQIFkkIhnAVhGixek4-HyhvioSCY8Ye98F_1Z3uEROjorTA9GqhKhIJsYm5oMgKdasRkWNPw2i_1XUUqEgmiX72pVvBo9RGnG5ZKy3IicyoSCWVwPG1BsB-mEcgxCQWxSmVSKhIJwMHHO0658ZURjdQgUn0CdTphjaxN62KgT14&hl=uk&ved=0CBsQuIIBahcKEwiY4tu7_-LpAhUAAAAAHQAAAAAQBw&biw=1263&bih=657#imgrc=3rt5EBoXZWbZ2M
  5. Додаток 2. https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%20%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C%20%D1%96%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D0%B9&tbm=isch&hl=uk&hl=uk&safe=active&safe=active&tbs=rimg%3ACSvwHE5Ne9onImDIgmcjqAyxHX3Mq1ZGcorqMzSqvu2BSp_1bXAfefM5Ez5gRcv5MGq6c6jqYqe_1ZSRbwENJ5CjMlM56_1pdDlOT3FMYn6n6tyG9qQFU0y6iSFfcYkn0cNiFBpDPtXrXEz6vsqEgnIgmcjqAyxHREyAZBx3HEe0yoSCX3Mq1ZGcorqEf3YZmRk-CzGKhIJMzSqvu2BSp8RNyI6z5WqA7QqEgnbXAfefM5EzxGjS000_1_1SbcCoSCZgRcv5MGq6cEQCZTBd9xQwyKhIJ6jqYqe_1ZSRYRnYMp_1Q4ASDQqEgnwENJ5CjMlMxFzoCIzNLo89CoSCZ6_1pdDlOT3FEZkUQbawDKhOKhIJMYn6n6tyG9oR1XFsk9DMxyQqEgmQFU0y6iSFfRHJpTjMOp1UcSoSCcYkn0cNiFBpEUj0rLRv8cbsKhIJDPtXrXEz6vsR8hqHQxvylu9hEZPUN7hZfFE&ved=0CBwQuIIBahcKEwiwzIvwgOPpAhUAAAAAHQAAAAAQCQ&biw=1263&bih=657#imgrc=e-pajqeW71loqM
  6. Додаток 3. https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BF%D1%80%D0%BE+%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C+%D1%96+%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D0%B9&tbm=isch&ved=2ahUKEwifxKvIgePpAhUGO-wKHcCVAloQ2-cCegQIABAA&oq=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BF%D1%80%D0%BE+%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C+%D1%96+%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D0%B9&gs_lcp=CgNpbWcQDFAAWABgzesBaABwAHgAgAEAiAEAkgEAmAEAqgELZ3dzLXdpei1pbWc&sclient=img&ei=-DXWXp_oLYb2sAfAq4rQBQ&bih=657&biw=1263&safe=active&hl=uk&hl=uk#imgrc=ztxAQOCpnlLxZM&imgdii=LcNVed_KuQYfdM
  7. Додаток 4. https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BF%D1%80%D0%BE+%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C+%D1%8B+%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D0%B9&tbm=isch&ved=2ahUKEwi8wZGmgOPpAhUKtCoKHfPLASwQ2-cCegQIABAA&oq=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%BF%D1%80%D0%BE+%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%BD%D1%8C+%D1%8B+%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D0%B9&gs_lcp=CgNpbWcQAzoCCAA6BAgAEB46BggAEAgQHlC_Blj5KWC4LmgAcAB4AIABwQGIAeEKkgEDMC45mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWc&sclient=img&ei=pDTWXrzfI4roqgHzl4fgAg&bih=657&biw=1280&safe=active#imgrc=SXG10yEn8cctQM
  8. Додаток 5. https://procikave.com/tsikavi-fakti-pro-ovochi
  9. Додаток 6. : https://dovidka.biz.ua/prisliv-ya-ta-prikazki-pro-ovochi-ta-frukti/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Додаток 2

 

Додаток 3

Додаток 4 

Додаток 5

87Цікаві факти про овочі

 

  1. Завсідника наших столів – картоплю – можна прирівняти по цінності до золота. Адже вартість всієї картоплі, видобутої за рік на планеті, більша за вартість видобутого дорогоцінного металу. Навіть якщо додати до золота ще і все щорічно одержуване срібло.
  2. Картопля прийшла до Європи в 16-му столітті. Спочатку її сприймали як декоративну рослину, потім намагалися варити варення з «вершків» – ягід. І набагато пізніше придивилися до бульб. Навіть через два століття, до початку 19-го століття, цей овоч залишався великою рідкістю. Сьогодні на людину, яка принесе в подарунок авоську картоплі, подивляться як на скнару або божевільного. А в ті роки картопляні бульби були дуже дорогим і бажаним дарунком.
  3. Довгі століття картоплю європейцям і азіатам заміняла ріпа. Перси ставилися до цього овочу з наших казок з великою повагою. І навіть вважали, що люди походять від ріпи: за прикладом того, як ми говоримо своїм дітям, що їх знайщли в капусті.
  4. На звання найбільш древнього овоча в історії людства цілком може претендувати морква. Саме ці висохлі овочі археологи виявили при розкопці будівель кам’яного віку. А римські поети і прозаїки присвячували моркві хвалебні твори, іменуючи її «королевою овочів».
  5. Не менш пишну назву, але вже для кукурудзи, а не для моркви, було придумано в більш близький для нас час – період правління Хрущова. Кукурудзу, як ми пам’ятаємо з уроків історії, називали «царицею полів».
  6. У Римській імперії дуже трепетно ​​ставилися і до цибулі. Римляни вважали цей овоч святим і вірили, що наш Всесвіт влаштований як цибулина.
  7. Перша морква була не звичного помаранчевого кольору, а фіолетового, точніш пурпурового. Оранжевий овоч був виведений тільки в 17-му сторіччі в Данії.
  8. Петрушка в Стародавній Греції мала траурне значення. В знак скорботи греки носили на голові вінки, сплетені з цієї зелені.

9. Кількість води, яка вбирає в себе протягом дня качан капусти, еквівалентний кількості води, яку випиває за день кінь.

10. Цингою в Російській імперії 18-го століття набагато частіше хворіли аристократи, ніж простолюдини. А все тому, що вони не включали капусту, цибулю, моркву та іншу «низинну» овочеву їжу в свій раціон.

911. Буряк раніше не тільки їли сирим або відвареним, але й використовували буряковий відвар як засіб дезінфекції.

12.З фруктів найбільш «водянистим» вважається кавун (92%). В світі овочів лаври першості належить гарбузу і капусті: вони складаються з води на 90%.

13. Гострота перцю чилі визначається його розмірами: чим він менший, тим більш пекучий.

814. Потрапляючи в холодне середовище, помідор втрачає корисні властивості і смак. Ось чому його краще не зберігати в холодильнику.

15. Кількість сортів помідорів сьогодні начислює 5000 найменувань.

16. Цибуля і картопля не переносять сусідства один одного, і якщо покласти їх разом, починають швидко псуватися.

17. Найбільш холодостійкий овоч на планеті – арктичний хрін. Він зберігає здатність цвісти навіть в міцний мороз. 

 

 

 

 

Додаток 6

Прислів’я та приказки про овочі

 – Кожному овочеві свій час

 – Буряк – не дурак: на дорозі не росте, а все на городі.

  — Унадився, як заєць в капусту.

 — Змішав, як горох з капустою.

— Несмілий, як цап у капусті.

— Сидить,  як морква в землі.

 — Вліз, як свиня в моркву.

 —Зачервонів, як буряк.

 — Добрий. як перець.

 — Завзятий, як перець.

— Сердитий, мов турецький перець.

— Як перцю скуштував.

— Вилупив очі, як цибуля.

— Любить. як пес цибулю.

   Багато, як бобу.

 – Говорить, як горохом об стіну молотить.

  Виглядає, як змерзла диня.

  Кисне, як солоний огірок.

— Гіркий,  як редька. Надокучив, як парена редька.

— Любить, як собака редьку.

 — Говорить, як ріпу гризе

 — Пасує, як свині в ріпі.

 

docx
Додав(-ла)
Христюк Ірина
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
1932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку