Цілепокладання Мета: дати учням відомості про аплікацію як вид образотворчого мистецтва; показати як художники передають щедрість осені на своїх картинах; ознайомити з матеріалами та інструментами при виконанні аплікації; навчити створювати композицію з трьох-п’яти овочів та фруктів; розвивати вміння використовувати шаблони при виконанні аплікації; виховувати охайність, уважність, точність, любов до образотворчого мистецтва та трудової діяльності.
Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради
«Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»
Урок з інтегрованого курсу «Мистецтво»
(Образотворче мистецтво, 1клас)
Тема: Осінній ярмарок. Правила роботи з ножицями. Аплікація. Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Виконання композиції «Урожай»
Автор проекту: Христюк Ірина Олександрівна
вчитель початкових класів
Комунального закладу
«Мирчанський заклад загальної
середньої освіти І-ІІ ступенів –
заклад дошкільної освіти»
Відділ освіти Бородянської
селищної ради
Біла Церква 2020 рік
Архітектоніка уроку
Навчальний предмет |
Мистецтво |
Клас |
1 клас |
Тип уроку |
Інтегрований |
Вид уроку |
Образотворче мистецтво |
Обладнання та засоби для проведення уроку: |
альбоми, графічний олівець, кольоровий папір, шаблони фруктів та овочів, ножиці, клей, картон. Мультимедійна пісня «Малятам про овочі». Картинки овочів та фруктів. |
Компетентності
Предметні |
1.Образотворче мистецтво. 2.Мовно-літературна 3.Я досліджую світ. 4.Музичне мистецтво. 5.Дизайн і технології. 6.Здоровозберігаюча. |
Ключові |
1.Спілкування державною мовою. 2.Компетентність у галузі природничих наук. 3.Екологічна. 4.Технологічна. 5.Соціальна. |
Цілепокладання
Мета: дати учням відомості про аплікацію як вид образотворчого мистецтва; показати як художники передають щедрість осені на своїх картинах; ознайомити з матеріалами та інструментами при виконанні аплікації; навчити створювати композицію з трьох-п’яти овочів та фруктів; розвивати вміння використовувати шаблони при виконанні аплікації; виховувати охайність, уважність, точність, любов до образотворчого мистецтва та трудової діяльності. |
|
Очікуванні результати
Учні |
- навчитися розпізнавати овочі та фрукти - виконувати роботу за шаблоном - використовувати різний за кольором папір |
Зміст уроку
І. Етап орієнтації та мотивації.
1. Загадка про осінь.
Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. Хто ж це? Погляньте на ці рядки, хтось переплутав їх місцями. Складіть їх по порядку – прочитайте загадку про нашу чарівну гостю.
1.Щедра гостя знов до нас прийшла.
2.Багаті людям врожаї принесла.
3.Фрукти щиро дарувала,
4. Листям різнобарвним землю укривала.
- Чи впізнали ви цю щедру чарівницю? Так, це осінь.
- Які рядочки вірша допомогли вам здогадатися про це? Як ви вважаєте, чому осінь називають щедрою господинею?
- Які барви переважають в осінній природі?
2. Легенда про Осінь.
За народним переказом, Осінь – старша донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:
І Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця: щороку вона дарує нам щедрі дарунки з полів і садів, зачаровує своїм осіннім золотом і яскравим багрянцем.
3. Бесіда.
- Коли вона загляне в сад –
Наллється соком виноград,
І спілі яблука ренет
Солодкі стануть, наче мед.
І ми її уклінно просимо:
Діти, давайте пригадаємо, які ж дарунки приносить осінь. А допоможе нам у цьому чарівна наша гостя.
-Щедра осінь і багата,
З подарунками прийшла.
Тож дозволь нам запитати:
«Що ти, Осінь, принесла?»
Осінь: - Принесла я вам на свято
Із полів, садів та грядок
Повний кошичок загадок.
Любить дощик, любить сонце.
Вироста, неначе діжа,
Ну й смачна із нього їжа! (Гарбуз)
дощем і росами омита.
В городі, наче господиня.
Така поважна тітка… (Диня)
Молода, червонолиця.
Хто до неї завітає –
Вітамінами вгощає. (Морква)
Діти, сьогодні ми з вами побуваємо на осінньому ярмарку.
От сьогодні ми з вами будемо з кольорового паперу вчитися вирізати за шаблоном різні овочі та фрукти а також наклеювати їх на картон.
Магазин «Овочі — фрукти»
Підготовка дітей. Нагадати дітям, що в містах овочі і фрукти купують у магазинах. Діти повинні знати характерні ознаки овочів і фруктів, уміти називати їх. Розповісти дітям, що свіжі овочі і фрукти, квашену капусту, огірки, помідори привозять в магазин з овочесховища.
Матеріал: вивіски двох відділів: «Овочі», «Фрукти»; вітрини, різні продукти.
Правила. 1. «Директор» має повідомити, звідки привезли продукти, і розмістити їх у відповідні відділи. 2. «Покупці» повинні описати, що вони хочуть купити, і назвати, де ростуть потрібні овочі чи фрукти, потім відібрати все, що потрібно для приготування тієї чи іншої страви. 3. «Продавець» відгадує продукт за описом і говорить, в якому відділі його можна купити.
Хід гри. Вихователь розподіляє ролі шоферів, директора магазину, покупців, продавців. «Шофери» привозять у магазин продукти з консервного заводу і овочесховища. «Директор» розподіляє привезені продукти по відділах — овочевому, фруктовому, називає місце-переробки плодів. «Покупці» описують покупку: називають місце, де росте овоч та фрукт, його ознаки, що з нього готують (які страви). «Продавець» відгадує товар, називає відділ, де купи-ти, одержує «гроші», видає покупку.
«Загадай, ми відгадаємо»
Підготовка дітей. Розглядання овочів і фруктів, розповіді про них (описи).
Матеріал: овочі і фрукти.
Правила. 1. Описувати овочі і фрукти в певному порядку: спочатку розказати про форму, потім — про колір, смак, запах. 2. Називати предмет при описуванні не можна.
Хід гри. На столі лежать овочі і фрукти так, щоб всім дітям їх було добре видно. Одна дитина виходить з групової кімнати, а всі інші готують опис якогось овоча або фрукта. Той, хто заходить у групову кімнату, повинен відгадати, що описували діти. Вихователь може нагадати дітям послідовність опису.
Другий варіант. Одна дитина описує овоч або фрукт, а друга — відгадує. Тому, хто описує, вихователь пропонує не дивитись постійно на свій об'єкт описування.
ІІ. Етап цілепокладання.
Цікаві факти про овочі:
Картопля з'явилася в Європі в середині 17-го століття як декоративна рослина. Розповідають, що якийсь адмірал привіз цю рослину до Англії і, коли його виростили, пригостив друзів його стеблами і листям, підсмаженими в маслі. Гості довго плювалися. У XVIII столітті в Росії при дворі це блюдо подавалося як десерт. Перед вживанням її варили і густо посипали цукром.
Горошок був першим овочем, закритим в консервну банку.
Огірок на початку XVIII століття в Англії був великою рідкістю, а лікарі змагалися у пошуках негативних його якостей. Одні вважали його просто отруйним, інші - "охолоджуючим" і викликає простуду.
Помідор дійсно вважався отруйним. Наприклад, у книзі "Повне керівництво з садівництва", виданої в Данії в 1774 р., писалося: "Плоди ці украй шкідливі, оскільки зводять з розуму тих, хто їх поїдає". На Русі помідори довго називали "скаженими ягодами".
Морква з 1991 р. в Європі вважається фруктом. У межах ЄЕС більше ніхто не сміє називати її овочем або коренеплодом. Португальцям це дозволяє продовжувати виготовлення і експорт морквяного варення, бо, за європейськими стандартами, варення робиться тільки з фруктів.
Одним з найцікавіших овочів є арктичний хрін. Його можна зустріти в далекій Гренландії. Він цвіте навіть тоді, коли настають сильні морози.
ІІІ. Етап цілереалізації.
ІY.Етап рефлексійно - оцінювальний.
Список використаних джерел:
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
9. Кількість води, яка вбирає в себе протягом дня качан капусти, еквівалентний кількості води, яку випиває за день кінь.
10. Цингою в Російській імперії 18-го століття набагато частіше хворіли аристократи, ніж простолюдини. А все тому, що вони не включали капусту, цибулю, моркву та іншу «низинну» овочеву їжу в свій раціон.
11. Буряк раніше не тільки їли сирим або відвареним, але й використовували буряковий відвар як засіб дезінфекції.
12.З фруктів найбільш «водянистим» вважається кавун (92%). В світі овочів лаври першості належить гарбузу і капусті: вони складаються з води на 90%.
13. Гострота перцю чилі визначається його розмірами: чим він менший, тим більш пекучий.
14. Потрапляючи в холодне середовище, помідор втрачає корисні властивості і смак. Ось чому його краще не зберігати в холодильнику.
15. Кількість сортів помідорів сьогодні начислює 5000 найменувань.
16. Цибуля і картопля не переносять сусідства один одного, і якщо покласти їх разом, починають швидко псуватися.
17. Найбільш холодостійкий овоч на планеті – арктичний хрін. Він зберігає здатність цвісти навіть в міцний мороз.
Додаток 6
Прислів’я та приказки про овочі
– Кожному овочеві свій час
– Буряк – не дурак: на дорозі не росте, а все на городі.
— Унадився, як заєць в капусту.
— Змішав, як горох з капустою.
— Несмілий, як цап у капусті.
— Сидить, як морква в землі.
— Вліз, як свиня в моркву.
—Зачервонів, як буряк.
— Добрий. як перець.
— Завзятий, як перець.
— Сердитий, мов турецький перець.
— Як перцю скуштував.
— Вилупив очі, як цибуля.
— Любить. як пес цибулю.
– Багато, як бобу.
– Говорить, як горохом об стіну молотить.
– Виглядає, як змерзла диня.
– Кисне, як солоний огірок.
— Гіркий, як редька. Надокучив, як парена редька.
— Любить, як собака редьку.
— Говорить, як ріпу гризе
— Пасує, як свині в ріпі.