Людина -творець добра

Про матеріал

Сьогодні в Україні зростає роль морального виховання підростаючого покоління. У Законі України «Про освіту» метою освіти визначено всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу.

Перегляд файлу

Черкаська обласна рада

КЗ «Шполянська санаторна школа»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь       Дердуга

        Любов Борисівна

 

 

 

Шпола

-2021-

Хід години спілкування

І Вступна частина

  1.                   Організаційна і нервово-психічна підготовка учнів до години спілкування.

 

  1. Віршоване привітання.

У нас сьогодні наче свято –

Гостей зібралося багато.

Тож, усміхніться веселенько

І привітайтеся гарненько.

 

  1. Вступне слово вихователя.
  • Діти! Якщо вам ще сьогодні не казали добрих слів – дозвольте мені. Ви – найкращі, найулюбленіші діти на світі… чиїсь,… у когось… . Просто знайте це… Гарного вам, доброго ранку!

 

  1. Вправа «Подаруй усмішку».

Промінчик осінній заглянув у клас,

У коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з’єднаєм долоньки свої.

І радо всміхнемось

Я – Вам, Ви – мені.

 

  • Як приємно бачити, що ви усміхаєтесь і приносите до класу радість. Недаремно ми почали наше заняття з усмішки. Відомо, коли люди усміхаються, стає світліше, веселіше.

Навіть в народі є приказка:

«Якщо немає чого подарувати, то подаруй усмішку».

Бо через усмішку ми даруємо тепло своєї душі, добро.

  • Діти, а щоб помножити нашу радість, усміхніться ще раз, «зніміть» з обличчя усмішку і передайте нашим гостям.
  • Нашим привітанням ми створили гарний настрій. Адже якусь важливу справу треба починати з гарним настроєм.

 І я дуже хочу, щоб такий настрій у вас залишався до кінця дня.

 

  1. Створення психологічного комфорту.

А тепер: - Кого ми спочатку попросимо сісти? (красу). – Сідайте, дівчатка!

А потім? (силу). – Сідайте, хлопчики.

Краса і сила розквітнуть тільки тоді, коли вони будуть сповнені добротою.

  1. Підготовка до основної частини.

 

Слово вихователя

 Ця історія трапилась дуже давно у стародавньому місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлась далеко за межі міста.

 Та жив у тому місті один лихий чоловік, який дуже заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не міг на нього відповісти.

 Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях, і подумав: «запитаю я в мудреця, скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках – живий, чи мертвий?

 Якщо він скаже «живий», я стисну долоні і метелик помре, а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. От тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

 Так усе і склалося. Зловивши метелика, лихий чоловік  попрямував до мудреця і запитав у нього:

  • Який метелик у мене в руках, о наймудріший, живий чи мертвий? І мудрець, який насправді був дуже розумною людиною, відповів:

«Усе в твоїх руках, чоловіче».

  • Діти, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові? (Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре).
  • Правильно, але в цих словах є іще один зміст, більш глибокий.

Від людини залежить, чого в світі стане більше – добра чи зла.

 

  1. Повідомлення теми години спілкування.

Тема години спілкування:

 

«Людина – творець добра».

 

ІІ. Основна частина

 

  1. Первинне ознайомлення учнів з темою, процесом.

 

Слово вихователя.

Сьогодні ми поведемо розмову про добро, про доброту – дуже важливу і потрібну для кожного з нас чесноту.

Розпочинається година доброти.

Тож прошу вас серця свої відкрити.

Щоб зрозуміти і запам’ятати

Лише з добра усе бере початок.

 

  1. Вправа «Намалюй добру людину»
  •      Діти, покажіть виразом обличчя добру людину, а тепер злу. А тепер станьте такими, як ви є насправді. Я пропоную вам намалювати портрет доброї людини. А малювати ми будемо не олівцями, а словами.

 

  1. Словникова робота

Добро – 1.  Добра, корисна справа

  1. Усе позитивне  в житті людини, що відповідає їх інтересам, бажанням, мріям, благо, позитив.

Доброта – 1. Чутливе ставлення до людей.

  1. Привітність, ласка, прихильність.

 

3) Асоціативний кущ

Добро. Діти, а з чим можна порівняти добро?

Відповіді дітей (сонечко, мама, весна, усмішка, тепло,… .)

 

Діти, поряд з добром є зло. Нажаль воно трапляється в житті.

Зло – протилежність добру.

Словникова робота.

Зло – що-небуть погане, недобре. Нещастя, лихо, горе.

 

2. Всебічний аналіз теми.

 

1) Вправа «Експеримент»

  •      Ось діти, подивіться на воду в стакані. Вода чиста, прозора. Вона символізує чистоту людської душі. Ось зараз я капну 1 краплинку фарби. Вода стала брудна, чорна. Це зло, погані вчинки людини.
  •      Чи можна з брудної води зробити чисту. Її можна очистити фільтром, але це довга робота.

Це як душа людини, яка несе зло, тримає його у собі.

Очистити душу можна тільки добрими справами, вчинками.

Тільки тоді душа стане чиста.

 

  •      А тепер подивіться, діти на воду у цих 2-стаканах. Я переллю воду з однієї склянки в іншу.

Вода злилася, але залишилася чистою, бо це поєднання чистого, світлого. Бо тільки від чистого душа буде чиста.

  • Уявіть собі, діти, як краплинка зла може знівечити, принизити душу дитини.

Чи буде ваша душа відкрита, щира після цього. Ні, звичайно.

Висновок. Отже, треба робити тільки добро.

 

Добро та зло завжди борються між собою.

- Діти, а ви хотіли б, щоб перемогло Добро чи Зло?

 

  • Казка «Добро і Зло».

 В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили одне одного й братів наших менших.

 Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками.

 Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність.

 Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках.

 Чому в дитячих?

 А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним.

 А може, на жаль, зрости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем.

 Адже Зло теж не спить.

 Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння.

 Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним.

 Тому діти інколи роблять погані вчинки.

 Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.

(Стук у двері)

  • Ви хто?
  • Я Зло, підступне, лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте – стане моїм рабом, прислужником, злою людиною.
  • А я Добро. Мандрую світом та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого проросте моя зернина, той перемагає Зло і стає поборником добра. Стає доброю людиною.
  • Ми постійно змагаємось. Нажаль, Добро поки у світі перемагає, але не завжди. Там, де перемагаю я – ведуться війни, бійки, процвітає чорним цвітом зло.
  • Діти, а як ви думаєте, що відбувається там, де процвітаю я – Добро? (відповідь дітей).
  • А що це у вас в руках?
  • Це і є наші символічні квіточки. Зараз ми їх роздамо дітям, а вони нехай вибирають – Добро чи Зло. У мене квіточки жовті – кольору сонця, блакитні – кольору неба, червоні – кольору кохання, рожеві – кольору яблуневого цвіту.

 

  • Ой, ой –ой – подумаєш. А у мене лише одного кольору – чорного. Це колір смутку, заздрості, злості, горя, біди. Це колір найкращий.

 

  • Погляньте, друзі на дошку. Я намалювала дерево Добра і Зла. Але на ньому немає квітів. Я хочу, щоб ви вирішили, яким цвітом заквітує це дерево. Оберіть квіточку, яка вам до серця, підійдіть до деревця і подаруйте йому.

 

Зло сердиться, заважає, підмовляє, а Добро дякує за квіти.

Зло: - Перемогло ти мене, Добро. Піду, пошукаю інших дітей, які люблять мене, Зло.

 

  1. Аукціон прислів’їв.

Ще з давніх давен люди вважали добро – найвищою цінністю. Зустрічаючись, люди говорять: «Добрий день», «Добрий вечір», «Доброго здоров’я», «Дай боже, час добрий».

Прощаючись, кажуть: «На добро», «В добрий час».

Вислів – побажання «Щоб тебе добра людина знала».

Одним із найстаріших прокльонів був «Бодай тобі добра не було».

Про добро та доброту складено багато прислів’їв, приказок.

 

Творча гра «Збери прислів’я».

  • Добре діло роби …(сміло).
  • Перший крок до добра - … (не роби зла).
  • Хто людям добра бажає, … (той і собі має).
  • Без доброго діла немає… (доброго імені).
  • Добре слово дім будує, … (а зле руйнує).
  • Не одяг красить людину, а …(добрі діла).
  • Краще добро робити, ніж… (гарно говорити).
  • Все добре пам’ятай, а…(зла уникай).
  • Робиш добро – не кайся,

Робиш зло - …(зла і сподівайся).

 

 

А ще які прислів’я про добро і зло ви знаєте?

  • З добрим добре жити.
  • Добра справа у воді не тоне.
  • Не встояти злу проти добра.
  • Доброму добра пам’ять.
  • Вчися робити добро, тоді погане на розум не прийде.

 

Пояснюючи прислів’я, ви не назвали особи, з якої починається добро, але щоразу про неї говорили. Тож поміркуйте, і дайте відповідь на запитання:

  • З кого починається добро?

 

  1. Метод «Прес».
  • Я вважаю, що добро починається з кожного з нас.
  • З кого слід почати?
  • Я вважаю, що добро слід почати з мене, з тебе, з Ігоря, з Ані, з кожного з нас.

Від чого залежить доброта?

Може, вона залежить від зросту?

Якщо людина сама вища – то вона сама добріша? А якщо Алінка – сама менша, то вона не така добра?

 

  1. Гра «Пожалій за що-небудь».

Доброта починається з любові. Людина, яка любить світ, ніколи не скоїть злочину, нікого не образить, не скривдить.

Творити добро можна тільки з душею, наповненою любов’ю.

Я сказала з душею.

Душа – це внутрішній світ людини, це сховище всього доброго і злого.

Душа – це живий відгук людської істоти на все, що відбувається.

І якщо в людини цей відгук є, вона душевна людина, якщо ні – черства. Спробуймо  зазирнути у свою душу і визначити, якими ми є:

 

Гра «Пожалій за що-небудь».

…землю – люди топчуть ногами, орють тракторами, замерзає від морозу, з неї тягнуть соки рослини.

… рослину – люди зривають, сохне без води, сонце спалює, тяжко пробиває голівкою землю.

… пташку – боїться кота, мерзне від холоду, взимку терпить голод, люди ловлять і саджають в клітку.

 

  1. Вправа на саморегуляцію. «Врятуй пташеня».

- Уявіть, що у ваших долонях безпорадне пташеня. Зігрійте його. Повільно, по одному пальчику складіть долоньки, сховайте в них пташеня, подихайте на нього, зігріваючи рівним, спокійним диханням.

Прикладіть долоні до своїх грудей, віддайте пташеняті добро і ласку свого серця і дихання.

А тепер розкрийте долоні і пташеня радісно злетіло.

Посміхніться, не сумуйте. Воно ще повернеться до вас під образом добра.

 

Доброта має таку властивість – чим більше її віддаєш, тим більше повертається.

  1. Перегляд мультфільму.

Висновок. Не забувайте, за добрі вчинки завжди платять добром.

 

3.Виконання пробних вправ з ціллю уточнення і корекції одержаних знань учнів.

 

КОЛАЖ

 Словникова робота:

 Колаж – це прикріплення (приклеювання) до основи різноманітних матеріалів по темі: (різноманітні зображення, вирізки з газет, журналів).

а) Цільовий інструктаж.

б) Поточний інструктаж.

в) Робота учнів над колажем.

г) Звіт учнів.

д) Оцінка учнів.

 

  1.     Осмислення і узагальнення теми.
  1.                   Вірш «Наш клас».

 

Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові, -

Розтанули і зникли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Насті,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Катю за косичку,

Вона ображена мовчить.

З книжками кинули поличку.

Ну, як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час

Де над бідою всі сміються,

Скажіть мені, хіба це клас?

 

  • Діти, як ви гадаєте, чи стосується цей вірш якимось чином нашого класу?
  • Іноді ми забуваємо про правила хорошої поведінки, про чарівні слова.
  • А що потрібно робити, щоб такого більше не трапилось?

 

Послухайте продовження вірша.

 

Культурним будь,

Слухняним будь,

І правила ці не забудь.

Молодших, старших поважай,

В спокійні ігри лише грай.

Не бігай в школі, не кричи,

Культури кожного навчи.

З любов’ю в свій заходь ти клас,

Добро принось ти кожен раз.

Не забувай: Це клас Добра,

Любові, Радості й Тепла.

 

  • Чи сподобався вам цей вірш?.

Я хочу, щоб слова «Не забувай: це клас Добра, Любові, Радості й Тепла» стали девізом для нас.

 

  1.                   Творче завдання «Наповнимо серце добротою».

 Наш клас – це маленька сім’я. Мені та й вам, хотілося б, щоб у нашій сім’ї завжди панували добро, взаємоповага, злагода. А це залежить від кожного з нас.

Це велике серце – серце нашого класу.

А ці маленькі сердечка – сердечка кожного з вас.

Візьміть у свої долоньки сердечка. Заплющіть очі і подумайте про рідних вам людей, про людей чуйних, щирих і щедрих. Ваші сердечка зараз сповнені любов’ю і ніжністю.

Повторіть пошепки кожен за мною слова:

 Я буду доброю людиною.

 Я буду робити добрі вчинки.

 Я буду добре ставитися до людей.

Розплющіть очі.

Я хочу, щоб ваші сердечка влилися у велике серце нашого класу.

 

А ще подаруйте ваші сердечка на згадку про наш урок.

Я бачу, діти, у вас є бажання творити добо.

Не соромтеся робити добро! 

Добро – це ознака сили, а не слабкості.

 

  • Діти, що лягло до вашого серденька?
  • Який висновок з нашої бесіди ви зробили?

 

  1. Тестування

 

Так

Ні

Чи можна сказати, що доброта - найбільша окраса душі?

М

 

Чи можна примусити людину бути доброю?

 

О

Чи потрібно проявляти доброту у ставленні до будь-кого?

Л

 

Чи приємно жити поруч із злом?

 

О

Чи згодні ви з тим, що «добротою світ живе»?

Д

 

Чи буває щасливою зла людина?

 

Ц

Чи є у вас бажання чинити добрі справи?

І

 

 

ІІІ. Заключна частина

 

  1. Організоване закінчення години спілкування.

- До вас, звертаюсь, любі діти! Хай сьогоднішня виховна година засвітить у кожному вашому серці світло великої любові і доброти, а це є головним завданням і покликанням людини на землі.

 Витисніть із серця самолюбство, а впустіть доброту і самовіддачу;

 Витисніть образу, а впустіть терпеливість;

 Витисніть самозакоханість, а впустіть прощення і милосердя.

 

 Хай у кожному серденьку живе доброта і любов до людей і навколишнього світу.

  Щоб жили в мирі я і ти,

  Під рідним небом України,

  Живи, криниця доброти.

  У серці кожної дитини.

 Ось і закінчилася наша година доброти, але не закінчилася дорога доброти. Вона буде продовжуватися вічно.

 

 Доброта, як промінь сонця,

 Що з’явився у імлі.

 Пригорнувся до віконця,

 І розлився по землі.

Щедро ллє проміння сонце

У твоє й моє віконце.

Щоб в теплі ми виростали,

Й світло людям дарували.

 Й де б ми в світі не були,

 Щоб завжди любов несли.

 Щастя, радість і тепло,

 Щоб чудово всім було.

В світ прийшли ми я і ти –

Для любові й доброти!

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним і сильним.

 Вчися правдою прожити,

 Щоб як сонечко світити!

 І в душі завжди неси

 Теплий промінь доброти!

Пам’ятайте, любі діти,

Істина така проста!

Найцінніше в цілім світі

Це любов і доброта!

 

  1. Пісня «А я бажаю вам добра»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку