Людина і довкілляпротягом історії Презентацію підготувалавчитель історії та правознавства. КЗ «Солоницівський ліцей №3»Черноброва О. Г.
Номер слайду 2
Мета: навчити визначати прояви впливу діяльності людини на навколишнє середовище; наводити приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище; сприяти усвідомленню змісту викликів, що висуває різне природне середовище до людини й суспільства; усвідомлювати взаємодію людини і природи, дій, спрямовані на збереження навколишнього середовища.
Номер слайду 3
Очікувані результати: Після цього уроку діти будуть:знати поняття «довкілля», причини, чому ми маємо охороняти й берегти природу; уміти наводити приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі і просторі, взаємодії людини і природи;
Номер слайду 4
План: Людина й довкілля протягом історії. Людина й довкілля: господарювання та глобальні проблеми. Поява міст. Охорона природи.
Номер слайду 5
Людина й довкілля протягом історії. Візитівка нашої держави – це дивовижна природа, оспівана у віршах та майстерно відтворена в живописі. Упродовж історії ставлення людей до природи змінювалося. Внаслідок діяльності людини природа змінювала Життя українців упродовж століть було пов’язане з природою. Основним їхнім заняттям споконвіку було землеробство та тваринництво. З давніх часів в Україні вирощували ячмінь, овес, просо, згодом – жито і пшеницю. З городини збирали ріпу, капусту, редьку, огірки, буряк, моркву, горох, цибулю й часник. В українських садках здавна вирощували яблуні, вишні та сливи.
Номер слайду 6
З тварин від давніх часів розводили велику й дрібну рогату худобу, свиней, овець. Ще у господарстві були воли та коні. Живучи поміж лісів, у краю річок та озер, давні українці займалися мисливством та рибальством, займалися бджільництвом.
Номер слайду 7
Людина й довкілля: господарювання та глобальні проблеми. Від середини ХІХ ст. життя почало швидко змінюватися. На той час з’являється багато винаходів та технологій, починають будуватися великі підприємства – заводи, фабрики, залізниці, порти, електростанції та багато іншого. Це позитивно впливало на розвиток людства: почала розвиватися торгівля, будувалися міста, поліпшилися умови життя людей, люди з часом навчилися долати небезпечні хвороби. Але з іншого боку така активна діяльність з боку людини негативно впливала на довкілля, це було втручання в природу: вирубувалися ліси, виснажувалися грунти.
Номер слайду 8
Люди для своїх потреб почали висушувати болота, зміняли русла річок або споруджували великі водосховища які затоплювали великі площі земель. Щоб був гарний врожай люди застосовували хімічні добрива, через які гинули птахи та тварини, дикі рослини. Великі підприємства стали забруднювати повітря. Люди почали бити тривогу. Першими хто замислився про загрозу наслідків руйнівного впливу людини на природу, були вчені. Зміна русла річок водосховища
Номер слайду 9
Так як людина безвідповідально ставилася до природи з’явилися екологічні катастрофи, які завдають непоправної шкоди довкіллю, призводять до загибелі і хворобам людей. Найбільша екологічна катастрофа яка відбулася в Україні – аварія на Чорнобильській атомній станції, яка сталася 26 квітня 1986 р. Унаслідок цієї аварії зона у 30 ксилометрів стала непридатною для життя людей. Внаслідок цієї аварії довелося переселити цілі міста та села. Чорнобильська атомна станція
Номер слайду 10
Поява міст. Важливим етапом у розвитку людства історики вважають появу міст. Раніше міста не були такими як зараз. В сучасних містах зараз зосереджено найбільші багатства, інтелектуальні ресурси, які є центром розвитку науки і технології. На початку ХХ ст. налічувалося 360 великих міст, то наприкінці 80-х років ХХ ст. таких міст було вже 2,5 тис. Зростання старих і появу нових міст, а також збільшення численності міського населення називають урбанізацією. Є великі міста які називають мільйонники – це міста з населення понад 1 млн. мешканців. Ці міста називають мегаполісами. На початку ХХ ст. таких міст було 10, а тепер їх понад 200. В Україні мегаполісами є міста Київ, Харків, Одеса, Дніпро.
Номер слайду 11
Київ. Харків. Одеса. Дніпро
Номер слайду 12
Охорона природи. Проте людина може не лише шкодити природі, а й рятувати її. Піклування про природу починається із себе, родини, свого будинку, вулиці, парку тощо. Можна прибирати від сміття територію, водойми, озеленювати пустирі, піклуватися про збережені куточки дикої природи. У наш час охорона довкілля є одним із головних завдань, якими опікуються громадські активісти, екологічні організації, уряди держав і світові організації, наприклад ООН — Організація Об’єднаних Націй.
Номер слайду 13
В Україні проблемі охорони довкілля приділяється значна увага. У Конституції України закріплено екологічні права і обов’язки громадян, діють екологічні рухи, активними учасниками яких є молодь і школярі.
Номер слайду 14
Щоб берегти Землю, природу, треба її полюбити, щоб полюбити, треба дізнатися, дізнавшись – неможливо не полюбити. Природу потрібно берегти, як ми бережем саме життя. Краса природи – це одне з джерел, що живить доброту, сердечність і любов. Знищити її легко, відновити неможливо.
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 26,Напишить 5 простих правил, яких варто дотримуватися щодня, щоб допомогти довкіллю. Перейдіть за посиланням та виконайте онлайн вправу https://cutt.ly/UUB5eh9 .