Розвиток України в повоєнний період.

Про матеріал
Урок № 28 Розвиток України в повоєнний період. за підручником І. Васильків за програмою НУШ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток Украіни в повоєнний період

Номер слайду 2

Працюємо з плакатом: Уважно розгляньте плакат і прокоментуйте, яким був внесок України у перемогу над нацизмом, склавши по одному реченню кожен / кожна. З якими труднощами, на вашу думку, зіштовхнулися українці після завершення Другої світової війни?

Номер слайду 3

1. Повоєнні десятиліття. Чим відбудова в Радянському Союзі відрізнялася від відбудови в Європі?Перші післявоєнні роки:- Відбудова господарства та інфраструктури;1945 – Україна стала співзасновницею нової міжнародної організації – Організація Об'єднаних Націй (ООН). Її основним завданням є збереження миру у світі.1946-1947 – повоєнний голод в Україні.

Номер слайду 4

1. Повоєнні десятиліття. Доберіть словосполучення, якими можна охарактеризувати поняття «відлига». Прочитайте пункт 24.1. (абзац 3) та складіть розповідь про період відлиги, опираючись на схему. Період «відлиги» в Україні Смерть Й. Сталіна«Відлига» («потепління») Розвиток кінематографу Рух за національне відродження. Рух за визнання національних прав українців Сергій Параджанов «Тіні забутих предків» Василь Симоненко Ліна Костенко Іван Дзюба Левко Лук’яненко шістдесятники

Номер слайду 5

Портрет Василя Симоненка, художник Василь Мірошниченко, 2014 рік. Шістдесятники (зліва направо) Микола Вінграновський, Євген Гуцало, Володимир Дрозд, Григір Тютюнник, Валерій Шевчук і Борис Олійник та інші у саду кіностудії ім. Олександра Довженка, світлина, 1969 рік

Номер слайду 6

Дай відповіді на питання. Якими були втрати України у Другій світовій війні? Назвіть діячів-шістдесятників. Поясніть, як ви розумієте поняття «національне відродження».

Номер слайду 7

2. Русифікація (росіянізація) в часи СРСРПрочитайте пункт 24.2 та відновіть послідовність слів у визначенні поняття «русифікація (росіянізація)»: Русифікація (росіянізація) - це«радянської влади» «антиукраїнська»«спрямована на»«політика»«витіснення української мови та культури». Сучасна карикатура про наслідки русифікації в Україні (переклад: «Дівчинко, посунься, ти мене утискаєш!») Поясніть, які наслідки цієї політики ми відчуваємо сьогодні? Як аналізувати карикатуру 1. Чи можете ви впізнати персонажів, зображених на карикатурі? 2. Якщо це реальні люди, то назвіть їх. 3. Перевірте дату створення карикатури. Якій події присвячена карикатура?  4. Що ви знаєте про події, а також про персонажів, зображених на карикатурі?  5. Що означає підпис під карикатурою?  6. Наскільки ефективна карикатура у досягненні своєї мети?  7. Чи зміниладана карикатура вашу оцінку про осіб, яких зображено на карикатурі? 

Номер слайду 8

Дай відповіді на питання. Що таке політика русифікації-росіянізації?Які наслідки цієї політики ми відчуваємо сьогодні?Поміркуйте, для чого радянська влада фальсифікувала і переписувала історію.

Номер слайду 9

2. Русифікація (росіянізація) в часи СРСРСкористайтеся матеріалами підпараграфа 24.2 та складіть висловлювання про русифікацію (росіянізацію) у формі сенкану-Поміркуйте, для чого радянська влада фальсифікувала і переписувала історію ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 10

3. Розпад СРСРПроаналізуйте візуальну інформацію. Визначте, які настрої переповнювали українське суспільство на початку 1990-х років. Гасіння пожежі на Чорнобильській АЕС, світлина, 1986 рік. Коли сталася аварія на Чорнобильській атомній електростанції?Якими методами радянська влада боролася з тими, хто її не підтримував і критикував?Поясніть, з якими труднощами в щоденному житті стикалися люди в останнє десятиріччя існування СРСР. Світлина громадських акцій 1980-1990 рр.

Номер слайду 11

Розгляньте картину Тетяни Яблонської «Весілля» та світлину з 1980-х років (черги за хлібом). Які сторони сільського та міського життя вони ілюструють? Чи в один час відбувалися зображені події? Розпитайте дорослих про повсякденне життя людей в ці періоди. Якщо збереглися світлини, уважно розгляньте їх та складіть короткий опис побаченого. Підручник. Сторінка182 Вправа «Ілюстрація»

Номер слайду 12

Онлайн-цікавинка. Онлайн-цікавинка: Віртуальний тур Чорнобилем https://cutt.ly/w. Igpxc. D

Номер слайду 13

Корисна гра. Корисна гра: «Україна в повоєнний період» https://cutt.ly/m. Igp. DZF

Номер слайду 14

Підведемо підсумки уроку. Вправа «Відгадай діяча»Використовуючи текст параграфа, коротко опишіть одного з українських діячів, котрий виступив проти радянського режиму, не називаючи його імені. Запропонуйте класу відгадати, про кого йдеться.

Номер слайду 15

Складіть запитання до тексту параграфа, починаючи кожне поданими словами. Запропонуйте свої запитання в класіКоли __? Що __? Хто __? Де __? Звідки ми можемо дізнатися про ___? Чому ___? Як ___? Який результат __?

Номер слайду 16

Оцініть свою роботу на уроці. Заповніть картку, давши відповіді на запитання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Клас. Прізвище, ім'я. ТРИХВИЛИНА ПАУЗАЯ дізнався / дізналася більше про … Я змінив /змінила своє ставлення до ... Я здивувався /здивувалася тому, що …

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Прочитати параграф 24. Напишіть невеликий текст-опис про те, яким ви бачите вплив Чорнобильської трагедії на навколишнє середовище

Номер слайду 18

16.04.2023 Малюнкова рефлексія Намалюйте смайликові ротика, що символізує ваш настрій наприкінці уроку..

pptx
Додано
20 квітня 2023
Переглядів
1733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку