Людські чесноти. Доброта. Делікатність.

Про матеріал
Розширити знання учнів про людські чесноти; ознайомити із поняттями доброти, честі, справедливості; формувати у школярів найвищі людські цінності.
Перегляд файлу

 

Тема.  Людські чесноти. Доброта. Делікатність.                                                             

Мета. Розширити знання учнів про людські чесноти; ознайомити із поняттями доброти, честі, справедливості; формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність; вчити думати про свої вчинки та їх наслідки; викликати бажання творити добро; розвивати загальнолюдські чесноти, творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес, виховувати толерантне ставлення до чужих поглядів і переконань, товариські стосунки, почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися.

Обладнання: мікрофон, роздатковий матеріал, сонечко з промінчиками, сніжинки, ілюстрації.

Література: 1.«Уроки етики в 1-4 класах», Харків, Видавнича група «Основа», 2009, с.32.

2. «Виховні заходи. 1-4 класи» Н.Красоткіна, Тернопіль «Мандрівець», 2005, с.105.

3.https://naurok.com.ua/urok-z-kursu-ya-u-sviti-u-3-klasi-tema-lyudski-chesnoti-16742

Тип уроку: комбінований урок.

Методи: робота в парах, групах, «асоціативний кущ», бесіда, метод «мікрофон», аналіз ситуації.

 

 

 

 

 

                                                ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ (2хв.)

-Доброго дня, діти! Мене звати Марія Романівна і сьогодні я проведу у вас урок «Я у світі».                                                                                                                        1.Ранкове коло.

- Розпочнемо наше заняття з кола привітань.

-Діти, підійдіть, будь ласка, до мене, візьміться за руки та утворіть коло. Давайте ми з вами побажаємо один одному гарного дня і  гарної риси.

-Учні 3-А класу, у цей зимовий прохолодний день я бажаю вам гарного дня і дарую свою посмішку.                                                                                                                                            II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (3хв.)

- Діти, на минулому уроці ви говорили про людські чесноти. А зараз ми перевіримо скільки людських чеснот ви запамятали, погравши у гру «Сніжинки».

1.Гра «Сніжинки»

-Ваше завдання - розділити сніжинки у два стовпчики: у перший – позитивні якості людини, а в другий – негативні.

-Отже, як бачимо, що в кожної людини є позитивні та негативні якості. Але ми з вами маємо виховувати лише позитивні людські якості.                                 III.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (2хв.)

- Діти, а зараз ми з вами переглянемо відео, щоб дізнатися про що будемо говорити на уроці.

-Увага на екран!

-Діти, то ж яка тема нашого уроку?                                                           

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ (1хв)             

-Діти, тема нашого уроку «Людські чесноти. Доброта. Делікатність.»

 V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (25хв.)imagesС                                                                   -Діти,  подивіться на слайд та скажіть хто зображений на ілюстрації?                                                                                                         -Так, правильно, це відомий український педагог та дитячий письменник Василь Олександрович Сухомлинський.  На уроках читання ви  знайомилися з його казками. І, напевно, памятаєте, що у його казках добро завжди перемагає зло.                                                                                          -Тому, і девізом нашого уроку буде вислів В.О. Сухомлинського «Робіть так, щоб людям, які вас оточують було добре…»                                                                                                                           - Як ви розумієте даний вислів?                                                                                             - Що ж таке добро на вашу думку?                                                                                                      - Яких людей називають добрими?                                                                                                        - На які справи здатна добра людина?                                                                                                    - Отже, діти доброта – це сонечко, яке живе в кожному із нас.                                                      1. Бесіда у формі діалогу.                                                                                                                            - Ще з давніх часів доброта і делікатність були в традиціях нашого народу. Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність. Коли зробити людині добро, то їй буде приємно і нам теж.                                                                                   2. Робота в парах. Гра «Сонечко»

-Діти, погляньте на наше чарівне сонечко. Чому воно сумне? Чого йому не вистачає? Ваше завдання: написати, чим ви можете зігріти близьким вам людей.                                              -Наприклад, я б написала що зігріти близьких мені людей я можу посмішкою.

 

 

     

 

 

 

 

 

 

3. Робота за підручником.

-Діти, розгорніть будь ласка підручник на с. 78.

-Зараз ми розпочнемо читання казки «Вовк та кіт» в  особах.

-Діти, якою ви вважаєте поведінку вовка?

-Він добрий герой чи ні?

-Чи правильно чинив вовк?

- Якби ви були на його місці, що б ви зробили?

4. Робота за підручником.

-Діти, перегорніть, будь ласка, підручник на с.79. Перед вами казка «Добро та Зло».

- Читаємо її ланцюжком.

-Діти, то як ви гадаєте, чи правильно вчинило Зло?

- Як би ви вчинили на його місці?

- Чи правильно вчинило Добро?

5. Робота в групах. Обговорення за ілюстраціями.

-Діти, об’єднайтесь у групи. Зараз кожна група отримає ілюстрацію. Ваше завдання: розглянути їх, обговорити у групах, а потім дати відповідь на запитання чи правильно  чинили діти, чи ні та чому. У вас є 1 хвилина.

6. Фізкультхвилинка

 - Ви напевно вже втомились?

Час настав для відпочинку

Проведем фізкультхвилинку.

(Виконуємо фізкультхвилинку під музичний супровід)                                                                     7. Робота за підручником.                                                                                                            

   Розгорніть, будь ласка, підручник на с. 80. Діти, перед вами текст «Делікатність»

-Розпочнемо читати його ланцюжком.

-Діти, а зараз давайте складемо з вами правила делікатної людини.

Правила делікатної людини

1. Не читати чужих листів.

2.Не влізати в чужі розмови.

3.Не ставити зайвих запитань, які тебе не стосуються.

4. Не чіпати чужих речей.

5. Негарно в чужому домі заглядати без дозволу в шафу, шухляди столу.

- Діти, то яку ж людину ми можемо назвати  делікатною?                                                                             8. Гра «З’єднай прислів’я»                                                                                                           

- Діти, на дошці зображені прислів’я. Ваше завдання: з’єднати першу частину прислів’я з другою та пояснити.

Кого почитають,  добре буде й тобі.

Все добро переймай,    а зла уникай.

Добре роби,                                            того й величають.

-Діти, останнє прислів’я є золотим правилом моралі та вихованості. Адже людина живе у суспільстві і найбільше щастя для неї – це спілкування з друзями, колегами, сусідами, рідними та близькими людьми. А якщо вона буде погано ставитися до інших, то тоді лишиться самотньою.                                                                                                   

  9. Робота з зошитом.

-Діти, розгорніть, будь ласка, ваші зошити на сторінці 24. Прочитайте друге завдання. Що  потрібно виконати у другому завданні? (Діти по черзі зачитують твердження та пояснюють чи правильне воно. Якщо не правильне закреслюють літеру.)

-Прочитайте 4  завдання. Що потрібно виконати? (діти роз’єднують вертикальними рисочками прислів’я та пояснюють їх).                                                                                           

10. Гра «Склади пазл»                                                                                                                                    

 -Діти, у вас на партах лежать пазли. Ваше завдання: скласти пазл та сказати чи позитивний цей герой чи ні та чому.  У вас є 2 хвилини.                                                                                                                              VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ (3хв.)           

 1.Гра «Мікрофон»                                                                                                                                

-Діти, зараз ми з вами зіграємо в гру «Мікрофон».                                                                                 

-Я буду задавати вам запитання, а ви – давати відповіді.

-Що таке добро?                                                                                                                                          

-Як виховати в собі доброту?

-Чи можна прожити без доброти? Чому?

-Де в житті зустрічаєтесь з добром і добротою?

-Чи потрібно вимагати винагороду за добро? Чому? 

- Яке слово є протилежним до слова добро?

- До чого призводить зло?

-Діти, а кого у вашому класі можна назвати добрим? 

 VII. ПІДСУМОК (5хв.)                                                                                                                                  

-Діти, щоб бути доброю людиною, то напевно потрібно позбутися негативних рис. Тому, ми пограємо з вами у гру «Кошик».                                                                     

 1. Гра «Кошик»

-Діти, подумайте, якої б риси ви хотіли б позбутися та запишіть на аркуші паперу. Потім зімнете папірець та викинете у цей чарівний кошик і позбудетеся цієї риси.                                                                                                                       -Отже, я сподіваюся, що ми позбулися негативних рис.   Тому, давайте пограємо у гру «Комплімент» і перевіримо чи стали ми добрішими.  

2. Гра «Комплімент»

- Ваше завдання: по черзі один одному сказати комплімент.

-Діти, ви молодці, гарно робили компліменти. Тому, давайте подякуємо один одному, поплескавши.                                                                                                                                                                    VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (1хв.)                                                                                                           

   - Діти, будь ласка розгорніть щоденники і запишіть домашнє завдання:

1.читати сторінки в підручнику 77-81 та давати відповіді на запитання після текстів. 2. виконати завдання 3 в зошиті.

-На цьому наш урок завершено. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 січня 2019
Переглядів
4394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку