Поглибити знання дітей про те, що для людини головне – це здоров’я. Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров’я дітей, покращенню настрою.
Тема. Здоров’я – найцінніший скарб.
Мета. Поглибити знання дітей про те, що для людини головне – це здоров’я. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров’я дітей, покращенню настрою.
Розвивати вміння берегти здоров’я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки.
Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.
Обладнання: демонстраційний матеріал (презентація, аудіо- та відео файли, уривок з мультфільму «Уроки тітоньки Сови»); комп’ютер, мультимедійна дошка, ілюстрації корисної їжі, пазли, конверти, пам’ятки.
Література.
1.Олена Шевчук. Основи здоров’я. – К.: Видавництво "шкільний світ", 2007. -112 с.
2.Навроцькі Г. Це треба знати всім: Навч. посіб. – К.: Дошкільник. 1998. 224 с.
3.Шевчук О. А. Валеологія. Розробки уроків для 5-7 класів. Метод. росіб. для вчителів та учнів. – Рівне.: Ліста, 2001. -200с.
Хід заняття
I.ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА (1хв).
- Доброго дня, діти.
- Сіли всі рівненько і приготувалися уважно слухати, адже тема нашої виховної години, і цікава, і корисна, і досить важлива.
II.ОСНОВНА ЧАСТИНА (30 хв)
-Діти, щоб дізнатися тему нашого виховного заняття нам потрібно подивитися мультфільм «Уроки тітоньки Сови» і сказати, яка ж тема виховної години.
1.Демонстрація мультфільму «Уроки тітоньки Сови».
- Діти, то чого нас навчала тітонька Сова?
-Так, правильно, вона розповідала нам, як бути здоровими.
-Отже, тема нашого виховного заняття «Здоров’я – найцінніший скарб».
2. Бесіда «Здоров’я – запорука успіху».
-Діти, ви знаєте, що всі люди на землі хочуть бути здоровими і щасливими.
Здорова людина - це щаслива людина, у неї міцний сон, хороший апетит, веселий настрій та гарний зовнішній вигляд.
7 квітня святкують Всесвітній день здоров’я, що відзначається щорічно.
Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя. Перш ніж починати планувати здоровий спосіб життя, потрібно знати основні його принципи: сон, ранкова зарядка, правильне харчування, дотримання особистої гігієни, режиму дня і обов’язково загартовування.
Здоровє може погіршитися за таких причин:
-катастрофічне зниження фізичних навантажень і рухової активності дітей (наприклад при рекомендованій нормі 10 тис. кроків на добу деякі діти здійснюють лише 500);
-нераціональне харчування;
-хронічні стреси;
-згубні звички.
Людське здоров’я залежить:
на 20% від стан довкілля;
на 20% від спадковості;
на 10% від медичної допомоги;
на 50% від способу життя людини.
Як же ми можемо покращити своє здоров’я?
По - перше має бути сбалансувати харчування, постійно слідкувати за своєю поставою, займатися фізичними вправами та спортом, якщо поганий зір – носити окуляри, загартовуватися, встановити режим сну та відпочинку, частіше бувати на свіжому повітрі, дотримуватися правил особистої гігієни .
3. Асоціативний кущ.
- Діти, а з яким словом у вас асоціюється слово здоров’я?
сон ЗДОРОВ’Я спорт
зарядка вітаміни друзі
-Так, діти, правильно здоров’я – це і спорт, і правильне харчування, і дотримання режиму дня, і корисна їжа.
4. Робота в групах. Гра «Склади прислів’я».
- Діти, зараз ми поділимося на групи і пограємо у гру «Склади прислів’я».
- У кожної групи на парті лежить конверт. У ньому лежать розрізані слова з яких вам потрібно скласти прислів’я і пояснити, як ви його розумієте.
-Яка команда виконає першим завдання та і переможе.
(Здоровий не знає, який він багатий. Бережи одяг, поки новий, а здоров’я, поки молодий. Як про здоров’я дбаєш, так і маєш. Здоров'я мати – вік біди не знати.).
5. Гра « Корисні та шкідливі продукти».
-Діти, зараз ми пограємо у гру «Корисні та шкідливі продукти».
- На дошці зображені малюнки продуктів, ваше завдання розподілити їх на корисні та шкідливі та пояснити чому ви так вважаєте?
(На дошці зображені ілюстрації: яблуко, молоко, чіпси, сухарики, м'ясо, риба, газовані напої, помідор, кавун, майонез, гранат, картопля фрі, гамбургер, йогурт).
-Діти, ви правильно виконали завдання.
-І ми з’ясували, щоб зберегти своє здоров’я потрібно дійсно правильно харчуватися.
6. Робота в групах. Гра «Склади пазли».
- Діти, зараз ми знову поділимося на три групи і пограємо у гру «Склади пазли».
-У вас на партах лежать пазли. Ваше завдання скласти їх і дізнатися, який казковий герой на ньому зображений?
- Чи можемо ми всіх героїв назвати здоровими і чому? (Тому що вони високі, сильні, красиві, спортивні.).
Котигорошко Кирило Кожум'яка Три богатирі Карлсон
– Подумайте, на кого з казкових героїв ви хотіли б бути схожими? Чому?
7.Гра «Рима».
-А зараз пропоную всім вам зіграти в гру «Рима».
- Я буду вам зачитувати вірш, а ви маєте продовжити його дібравши риму.
1.Щоб було усе в порядку,
Вранці робимо...(зарядку).
2.Свою ти силу покажи,
З водою кожен день... (дружи).
3. Потрібні організмові продукти,
Дуже корисні овочі та... (фрукти).
4. Дітям, дорослим дуже потрібно
Дихати часто свіжим... (повітрям).
III. ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ (3хв)
8. Гра «Коло здоров’я».
- Діти, а зараз ми перевіримо чи ведете ви здоровий спосіб життя погравши у гру «Коло здоров’я».
-Давайте, зробимо коло і по черзі будемо називати, що ми робимо задля того, аби бути здоровими. Інші діти, якщо погоджуються з товаришем говорять: « Це – здорово!», а якщо ні, то розводять руками.
-Діти, правила зрозумілі усім? Тоді починаємо. Наприклад, я займаюся спортивним самбо.
-Це здорово. Далі ви…
9.Вправа «Поради як бути здоровими».
- Діти, кожному з вас я дарую пам’ятку - пораду, як бути здоровими.
- Давайте разом їх прочитаємо і завжди будемо прислухатися до цих порад.
1. Щоб міцне здоров'я мати,
Треба добре – добре знати
Дітям правила прості,
А за змістом – золоті!
2. Щоб нічого не боліло,
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити
Та охайному ходити.
3. Щоб здорові зубки мати,
Слід про них щоденно дбати:
Чистить, ротик полоскати
І твердого не кусати.
4. Овочі та фрукти мити,
Щоб ніколи не хворіти.
Бо мікроби щохвилини
– Так і липнуть до людини!
5. Та й волосся причесати.
Щоб красивий вигляд мати.
А в кишені кожну днинку
Носову носи хустинку.
6. Щоб здоровим довго жити,
Воду слід усім любити,
Мило, пасту, гребінець –
Будеш справжній молодець!
IV ВИСНОВОК (1хв)
-Діти, сьогодні ми з вами зясували, що здоров’я – це найбільший скарб для людини. Тому бережіть його, зміцнюйте й примножуйте. Пам’ятайте, що ваше здоров’я – у ваших руках. Будьте здоровими! До побачення.